Ulyd (knitrelyd) fra dialog ved avspilling av bluray film!??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ulyd (knitrelyd) fra dialog ved avspilling av bluray film!??

Jeg har kjøpt meg ny blurayspiller (Sony BDP-550) å har vel sett ca 5 filmer.
    Men jeg har lagt merke til en veldig svak knitrelyd, i noen av dialogene i senteren, i noen av filmene jeg har sett.
    Jeg har testet Sony'en i et annet surround-anlegg med samme resultat.
    Så "feilen" er enten at det er noen innstillinger på spilleren som ikke er riktige, Feil på bluray dvd'en, eller at det rett og slett er feil med spilleren min

En scene jeg spesielt har lagt merke til "Knitrelyd" er i filmen Indiana Jones.
    1:04:35. Når hun russiske dama sier "perhaps"

Noen som har denne filmen som har lyst å teste hvordan det hørres ut på sitt oppsett?

Edit: Har nå også lagt merke til ulyden i filmene Transformers og Troya.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer dette på alle bd-filmene du har testet, eller kun Indiana Jones'en ?

Jeg har selv s550 og har aldri hørt noe skurrelyd fra noen av høyttalerne, men nå har jeg ikke den Indiana Jones filmen så får ikke testet det.

Har koblet opp spilleren min med analoge kabler til surroundlyd..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jeg har hørt det på filmen Troya og kansje.
    Jeg har bare hørt det fra senteren når en person snakker/roper. Hører ikke noe når det det snakkes rolig i noen av filmene, bare når det snakkes høyt ved en spesiell frekvens...? Det er ikke mye ulyd/skurrelyd, men nokk til at jeg hører det.
    Hva volumet står på har ikke noe å si, får samme lyd uansett.

Merkelig

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lagt merke til en skurrelyd i senter ved noen filmer.

Den ene er transformers på HD-DVD

Den andre er i THX-introen på Nye indiana jones.

Synes det er veldig snedig jeg også.. Kun på de filmene...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket Indy filmen på 1.04, høres ut som om hun sliter litt med aksenten, men ingen skurrelyd.
    Mulig det kan hjelpe med å sette Audio DRC (Dynamic range compression) til wide, dvs av. Når den står på auto tror jeg den er aktiv på TrueHD filmer.....

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet filmen på et annet surround-anlegg med en Ps3 som blurayspiller, med samme resultat.
    Vi la også merke til skurrelyden i THX introen i den filmen, som Megawatt nevner. Da la vi også merke til litt skurrelyd i fronthøytalerene.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger bedre merke til lyden hvis jeg setter meg på gulvet ca 1 meter unna senteren (Indiana Jones 1:04:35 scenen)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt det samme i noen filmer, på enkelte scener. Skal sjekke Indy når jeg kommer hjem.
    Tviler på at det har noe med overstyring av forsterker eller høyttaler å gjøre, siden det er uansett volum.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett Transformers, og her var også ulyden tilstede.
    Ulyden kan beskrives mer som knitrende en "skurrelyd".

2:13:28 til 2:13:48. Knitrelyd i ca 20 sekunder!!
    De fleste som har endel bluray filmer har vertfall denne. Noen som har lyst å teste?
    Legger spesielt merke til det hvis jeg setter meg på gulvet ca 1 meter foran i fra senteren, å skrur opp volumet til rundt -10. Umulig å ikke legge merke til den!

Utrolig merkelig! Noen som vet hvorfor det er slik?
    Jeg trodde bluray HD lyd skulle være så si feilfritt!?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne ettersom jeg også er interesserrt i grunnen til denne skurringen i noen filmer. Det må da være noen eksperter som kan belyse dette problemet.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter Dolby TrueHD automatisk til night mode
    Er vel en feil ved encoding av lyd men utrolig at samme feil ved Transformers HD DVD skulle gis ut på nytt på Blu Ray disc lenge etterpå.

Sett DRC som Wide i spiller som nevnt. (PS3 er vel innstillingen DRC -->OFF)
    Bitsreames lyden til reciver , sette reciver Adaptiv DRC til OFF

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis man har satt DRC til off i begge kilder (PS3 og HD-EP30), og kjører PCM til receiver som også har DRC satt til 'off', og FREMDELES har dette problemet? Har også hørt det på mye forskjellig utstyr, så jeg tror dette ligger i kilde et eller annet sted....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet ut av denne knitre/skurre lyden. Har vurdert Sony BDP-550 selv, men ønsker ikke ulyder i senteren. Da kjøper eg heller Panasonicen.
    Er det Sony BDP-550 det er noe galt med?

Takker for svar

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde dette var ett vanlig fenomen ved høye røster i filmer og at dette ligger i opptakene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Trodde dette var ett vanlig fenomen ved høye røster i filmer og at dette ligger i opptakene.

Eg har akdri opplevd knitring/skurring i senteren med vanlig dvd på min gamle dvd spiller. Så eg lurer på om dette er ett vanlig problem som kunn Sony BDP-S550 har. Kann det vere bare noen spillere det er feil på eller kann det vere att Sony BDP-S550 er svak på dette punktet? Er det noen som ikke har dette problemet med Sonyen? Da er det muligens bare noen spillere det gjelder. Men det er kjipt å kjøpe Sonyen og så oppdage at dette blir ett problem.

Det var litt mange spørsmål, men eg vurderer denne spilleren og vill ikke kjøpe katta i sekken

Håper noen kann gjøre meg tryggere på å kjøpe denne spilleren. Ellers må det bli Panasonic. Ønsker selvfølgelig en spiller som ikke lager knitring/skurring i senteren

Takker for svar som kann gi en oppklaring eller grunn til dette problemet, for rekner med det ikke skall vere slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er neppe en feil som ligger i Sony S-550 jeg har opplevd "knitringen" som en form for digitalstøy på akkurat Indy filmen, da så jeg den på dvd- Det var da kun vokal som fikk denne typen støy...

MVH
    Lars B

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker PS3 og har akkurat samme, også på DVD og HD-DVD, og kun på vokal.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Det er neppe en feil som ligger i Sony S-550 jeg har opplevd "knitringen" som en form for digitalstøy på akkurat Indy filmen, da så jeg den på dvd- Det var da kun vokal som fikk denne typen støy...

MVH
    Lars B

Digitalstøy kunn på senteren Viss det er som du sier så er vel digitalstøy ett like irriterende "problem", men viss du mener det ikke er spilleren som er grunn til digitalstøy så er jo det veldig bra Men samtidig så tror eg det er en feil en eller annen plass. Digitalstøy i senteren er vel frustrerende uansett og hvorfor bare i senteren med vokal? (spør bare fordi eg ikke aner hvorfor det skall være "digitalstøy" i senteren. Når ikke spileren er årsaken hvor ligger feilen da? Og att PS3 har samme støyen er greit nokk, men er det noen som har prøvd andre merker enn Sony bare for å vere helt sikker på att det ikke er en svakhet med "digitalstøy" på Sony produktene. Sony S-550 og PS3 er jo tross alt samme merke og produsent.

Eg vurderer seriøst å kjøpe denne spilleren og ønsker derfor å vere HELT sikker på att det ikke er spilleren som er problemet. Håper selvfølgelig att du har rett i att det ikke er spilleren som er problemet til "digitalstøyen", men ønsker å vite mer om grunnen til denne støyen. Det er jo tydelig att folk irriterer seg over denne støyen siden det er laget en egen tråd på dette problemet.

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Digitalstøy kunn på senteren Viss det er som du sier så er vel digitalstøy ett like irriterende "problem", men viss du mener det ikke er spilleren som er grunn til digitalstøy så er jo det veldig bra Men samtidig så tror eg det er en feil en eller annen plass. Digitalstøy i senteren er vel frustrerende uansett og hvorfor bare i senteren med vokal? (spør bare fordi eg ikke aner hvorfor det skall være "digitalstøy" i senteren. Når ikke spileren er årsaken hvor ligger feilen da? Og att PS3 har samme støyen er greit nokk, men er det noen som har prøvd andre merker enn Sony bare for å vere helt sikker på att det ikke er en svakhet med "digitalstøy" på Sony produktene. Sony S-550 og PS3 er jo tross alt samme merke og produsent.

Eg vurderer seriøst å kjøpe denne spilleren og ønsker derfor å vere HELT sikker på att det ikke er spilleren som er problemet. Håper selvfølgelig att du har rett i att det ikke er spilleren som er problemet til "digitalstøyen", men ønsker å vite mer om grunnen til denne støyen. Det er jo tydelig att folk irriterer seg over denne støyen siden det er laget en egen tråd på dette problemet.

Takker for svar
    Hei igjen

Jeg mente ikke at senteren er kilden til støyen, jeg tror nok helle det handler om filmen. Evt lav bitrate på lyd-delen kanskje? Med digitalstøy mener jeg plopper og popper i lyden.. kanskje også litt spraking.. Ettersom at dette skjer på dvd vell som blu-ray så tviler på jeg at det er Sony S-550 som er problemet her.

MVH
    Lars B

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt

Takker for svar
    Jeg har opplevd dette på Toshiba EP30 ved avspilling av Transformers på HD-DVD, så jeg tror ikke dette er en "Sony Feil" i så måte. At det er noe slurv ved arbeidet med lyden i produksjonen når det gjelder både Blu-ray og HD-dvd er vel heller mer sannsynlig. Har Sony BDP S300 som bluray-spiller og det er ikke alle filmer som avgir denne ulyden. Når det i tillegg er flere som merker støyen på de samme filmene så tror jeg det er FILMEN sin feil og ikke spilleren. Tror ikke du skal ha kalde føtter når det gjelder s550, kjøp og kos deg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •