Ulyd (knitrelyd) fra dialog ved avspilling av bluray film!?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror også at det er opptakene som er problemet. Jeg har lagt merke til skurring i det verbale i mange mange filmer, også på kino. Noen ganger irriterer det meg skikkelig som feks. En gang jeg så 300... Der hørte du det.

Det høres ut som om når en overgår det dynamiske høydepunktet når en tar opp ting med mikrofon... At det klipper altså.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi skulle laget en liste med filmer, formater og scener (tidsstempel) der vi hører det, så andre med samme film kan sjekke på sitt oppsett? Skal notere meg slike ting for framtiden i alle fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for betryggende svar Lars B og Megawatt Det var da godt å høre att det er på de samme filmene og på ulike spillere. Det tyder nokk på att det kann være lyden på filmene ja. Vart litt beroliget nå

Har laget en tråd om erfaringer på Panasonic DMP-BD55 og Sony BDPS550 med tanke på valg mellom de 2 spillerne. Der håper eg folk kann dele positive og negative erfaringer om desse spillerne. Tror det blir mest positive erfaringer folk har om begge spillerne siden eg tror begge desse 2 spillerne er gode Kom gjerne innom og del erfaringer om den spilleren dere har Da blir det kansje lettere for folk og velge sin første blu-ray spiller Det er sikkert mange inkludert meg som setter pris på deres erfaringer og tips som gjør det lettere å velge en av desse 2 spillerne

Eg skreiv ett innlegg i tråden min der eg var litt bekymret for dette med støy på Sony BDPS550. Det skall eg rette opp nå og skrive att dette ikke bare gjelder Sony BDPS550, men også andre merker. Kommer til å opplyse om att det bare er på enkelte filmer det dukker opp slik støy og att det mest sannsynlig ikke er spillerne som er noe galt med, men mest sannsynlig er filmene som er grunnen til dette.

Takker for hjelpen:-D

Glemte å legge ved link til tråden der sikkert flere inkludert meg hadde vært takknemlig for erfaringer, råd og tips til valg av blu-ray spiller for oss som skall kjøpe vår første spiller:

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...y-blu-ray.html

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det høres ut som om når en overgår det dynamiske høydepunktet når en tar opp ting med mikrofon... At det klipper altså.
    Dette tror jeg også, mulig det også er ett bevisst valg fra regissørenes side for å fremheve at det skrikes eller ropes høyt!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transformers

Testa akkurat transformers og den knitringen er veldig fremtredandes.. Det var en 720p hd rip som ligge på min htpc, so det er ingen feil med s550:-D ..
    Har høyrt knitrelyden som om diskanten sprekker veldig ofte i mange filmer, og det er nok en svakhet med filmane og ikkje utstyret:-D .. Men det er dog endel filmer som ikkje har den knitre/diskant sprekke lyden sjølv om det er skriking og høge vokaler, og det er behagelig å høyre på. So eg syns det er eit stort minus, men ikkje so mykje å gjere med det.. Syns det var dumt at det ikkje vart betre på alt hd materiale

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo greit å vite att det ikke er spilleren sin feil Men viss dette er "ulyder" som ikke filmskaperne legger merke til bør dei få sjekket hørselen litt oftere Tror ikke dette er ett bevisst valg fra regisørens side. Da må han jo være j...... dum, siden dette er "ulyder" ingen ønsker å ha når de ser film. Er vel ikke så veldig ofte en hører slike "ulyder" på vanlig dvd på en vanlig dvd spiller. Har ikke slike problemer med vanlig dvd på min vanlige dvd spiller i vertfall. Rett meg viss eg tar feil Er det på grunn av de nye lydformatene det oppstår slike "ulyder"? Hadde vært greit å vite årsaken til "ulydene"

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fenomenet

Det der fenomenet har eg vore borti i iallfall 2 år, og ja det er på dvd og..
    Men ikkje alltid like lett og høyre.. Men samtidig veldig lett å høyre om du har volumet veldig høgt.. Men om man setter på lavt volum kan man gå heilt inn til senteren og då høyrer man lyden..Det er mi erfaring iallfall. Men eg ser film med høgt volum og legger ofte merke til det der om det er dvd eller hd..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører det definitivt også på 'fornuftig' nivå. Alltid i senter, veldig ofte på dialog.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag bestilte eg Sony BDP-S550 i en butikk som mente den kansje kom før jul viss eg var heldig Kommer den før jul tar eg det som en bonus, men viss ikke den kommer før jul så kommer den i allefall mellom jul og nyttår Skall bli interresangt å høre desse "ulydene" dere snakker om siden eg ikke veit hvordan det høres ut. Men siden det bare er "ulyder i noen filmer og att det er på bestemte filmer som har desse "ulydene og att ulydene er på forskjellige spillere så hindret det ikke meg for å bestille Sony BDP-S550 Men det er litt trist att det er sånn på enkelte filmer selvfølgelig, men vi får håpe det kansje blir bedre i fremtiden.

Tror og håper eg har gjort ett godt valg

Takker for hjelp og betryggende svar eg har fått fra dere folkens:-D

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet de nevnte filmene på flere anlegg, med akkurat samme resultat. Så det er ikke tvil om at feilen faktisk er i dvd'en.
    Synes dette er utrolig merkelig at det skal være slike feil på bluraydisk-formatet, å nå som vi snart er i 2009. Og blir enda mer overasket om dette skal bli et problem på nyere filmer.

Ellers er jeg storfornøyd med sony bdp550! Er offshore nå, å GLEDER meg masse til å sette på Dark night, som sansynligvis ligger under juletreet
    Denne har jeg ikke sett, Har faktisk klart å "spart" meg til jeg ble ferdig med hjemmekinoen HOHOHO

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Dette tror jeg også, mulig det også er ett bevisst valg fra regissørenes side for å fremheve at det skrikes eller ropes høyt!
    De regissørene som gjør slike valg må finne seg en ny jobb.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet ut hvorfor det er slik?
    Har hørt knitrelyden på flere filmer siden vinter til nå.
    Til og med Band of brothers på bluray.
    Merkelig! :shock:

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet selv på Indiana Jones og Transformers på mitt anlegg. Lyden var satt til -5dB på begge filmene, men jeg hørte ingen knitrelyd på de nevnte tidskodene. Indiana Jones er Nordisk utgave og Transformers er den Amerikanske. Så hva som gjør dette, aner jeg ikke. Har også netopp sett Band of Brothers på BD igjen, med samme lydstyrke -5dB , men heller ikke her har jeg hørt noe skurring. Av 200 BD filmer jeg har så har jeg ikke opplevd dette tidligere. Jeg er personlig en "perfeksjonist" som ikke vil ha slike skavanker, og oppdager dem om De skulle være der. Det eneste jeg har byttet vekk fra min samling er 3 SME filmer, som hakker i bildet av&til ved jevne mellomrom. Det virker som om det plutselig mangler et bilde her og der, men lyden er i synk, og ingen uregelmessigheter med lyd, selv om bildet skipper...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Noen som har funnet ut hvorfor det er slik?
    Har hørt knitrelyden på flere filmer siden vinter til nå.
    Til og med Band of brothers på bluray.
    Merkelig! :shock:
    Det er HD- Man kan til og med høre støyen:-)

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har S550 og kjører 7.1 analog lyd ut (ikke hdmi) når jeg ser BD. Når jeg ser DVD kjører jeg coax digital lyd ut. Dermed må jeg inn i hovedmenyen på S550 for å sette primær lydutgang ved skfite mellom BD og DVD (jada, det er litt knotete). En dag hadde jeg glemt at spilleren sto med primærlyd på coax, og så Det Gylne Kompasset på BD, med lyd på analogutgangene. Lyd kom det, men MYE knitring og spraking. Gikk inn og endret til analog ut som primær, og knitringen var helt borte. Sjekket selvsagt de scenene med knitring på nytt.

Har ikke annen forklaring enn at det må være en eller annen for for overslag mellom ulike utgangstrinn.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •