Ny Hi-end BD spiller fra Denon. DVD-A1UD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Ja, ser den. Nå er ikke jeg av typen som sitter alene i en Chesterfield (med buksa på knærne) og hører på Jazz og Terje Rypdal. Når jeg spiller musikk, er det som regel fest/vorspiel og det blir lett misbruk av Spotify. :razz:
    Så da er ikke en slik spiller aktuell...
    Tipper en VCD spiller med noen CV kasser og en ok PA forsterker passer til den annledning.

Jeg for min del foretrekker Yello på mine nachspiel til min nabo fryd
    Make no mistake, mine Lyngdorf klarer 115db :twisted:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Tipper en VCD spiller med noen CV kasser og en ok PA forsterker passer til den annledning.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LPCM is not always equal to bitstream

Hva er forumet's oppfatning? Jeg deler en del av påstandene her!

by Ben Drawbaugh, posted Jul 11th 2009 at 8:38AM

This is an on going debate on certain forums and for good reason. The fundamental question is where should you decode your lossless audio? In DVD players we almost always decoded compressed audio in the A/V receiver, but when it comes to Blu-ray features like Bonus View, there is at least one specific reason to decode in the player.

It really come down to your system. If you have a great A/V receiver and a great decoder in your player, than it shouldn't make a difference where you decode. But saying that LPCM is always equal to bitstream just isn't correct. Sure, the decoder must be able to decode perfectly to be certified and get the sticker on the box, but that doesn't mean the player's analog circuitry (if you are using analog outputs) or HDMI chip doesn't screw it up after the fact. It also doesn't mean that your A/V receiver treats LPCM audio the same as it does audio that is internally decoded. Some think its silly to find satisfaction in seeing that little logo on your A/V receiver light up when it receives DTS-HD, but there is some comfort to knowing that the signal at least made it to your A/V receiver before getting mucked up. And lets face it, if your A/V receiver can't be trusted to properly handle the audio, does it really matter what signal it received?

The long and the short of it is that "it depends," meaning it comes down to your equipment and your preferences. We think it's a good idea to choose equipment that offers multiple options so you can discover the best combination yourself. Although we do admit that 90 percent of even the most elite HD snobs can't distinguish a difference, but since when have we let that stop us from obsessing over the ultimate setup?

Sjekk llinken for noen av synspunktene....

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste fordel med å sende som LPCM er når man skal mixe inn sekundær lyd

Ellers er det ingen grunn til å velge LPCM men der PCM er eneste eller beste lydsporet på en plate kan man jo ikke velge

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har man en Denon receiver som støtter Denon link 4 (mulig jeg må bytte prosessor) så vil man sende bilde via HDMI og lyd via Denon Link.
    Det ligger et bytte i luften her, for flere av oss, slik at vi kan hente ut det beste av lyd i alle kanaler - spesielt 2-kanals

Med den nye Denon 4310, eller bedre, og DVD-A1UD

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det ligger et bytte i luften her, for flere av oss, slik at vi kan hente ut det beste av lyd i alle kanaler - spesielt 2-kanals

Med den nye Denon 4310, eller bedre, og DVD-A1UD
    Jeg blir veldig usikker på hva du mener henter ut det beste av lyd i to kanaler, så lenge du i tråden http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1220940 tipser om

Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ja, som eks. både pre-out front og CD/DAC line out til passiv pre - som sender videre til separate effekttrinn :-D
    noe som i prinsippet bypasser hele receiveren.

Folket krever en oppklaring!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forumet's oppfatning? Jeg deler en del av påstandene her!

by Ben Drawbaugh, posted Jul 11th 2009 at 8:38AM

This is an on going debate on certain forums and for good reason. The fundamental question is where should you decode your lossless audio? In DVD players we almost always decoded compressed audio in the A/V receiver, but when it comes to Blu-ray features like Bonus View, there is at least one specific reason to decode in the player.

It really come down to your system. If you have a great A/V receiver and a great decoder in your player, than it shouldn't make a difference where you decode. But saying that LPCM is always equal to bitstream just isn't correct. Sure, the decoder must be able to decode perfectly to be certified and get the sticker on the box, but that doesn't mean the player's analog circuitry (if you are using analog outputs) or HDMI chip doesn't screw it up after the fact. It also doesn't mean that your A/V receiver treats LPCM audio the same as it does audio that is internally decoded. Some think its silly to find satisfaction in seeing that little logo on your A/V receiver light up when it receives DTS-HD, but there is some comfort to knowing that the signal at least made it to your A/V receiver before getting mucked up. And lets face it, if your A/V receiver can't be trusted to properly handle the audio, does it really matter what signal it received?

The long and the short of it is that "it depends," meaning it comes down to your equipment and your preferences. We think it's a good idea to choose equipment that offers multiple options so you can discover the best combination yourself. Although we do admit that 90 percent of even the most elite HD snobs can't distinguish a difference, but since when have we let that stop us from obsessing over the ultimate setup?

Sjekk llinken for noen av synspunktene....
    Hele artikkelen er en masse synspunkter i øst og vest uten noe som helst teknisk innhold.

Jeg har fortsatt til gode å se noen gode forklaringer på hvorfor dekoding til PCM skal være noe bedre i receiver. Men jeg har forstått det slik at noen receivere feiler i behandling av LFE sporet når den mottar LPCM, men jeg tror ikke det bør brukes til inntekt for at bitstream skal være noe "bedre" enn LPCM....

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PREVIEW: Denon DVD-A1UD BD/DVD/DVD-A/SACD-Player (04.08.2009)

Preview på testen som kommer på areadvd.de. Masse close ups for de som ikke har fått kikka nærme på den enda! :-D

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren kan nå spesialbestilles/kjøpes hos Hi-Fi Klubben for kr 39 998,-.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    HAHA.. viste den ble dyr ass. men pokker agitt.. jaja, Denon vil vel menge seg med de store kara. De kommer nok med endel mer folkelige modeller også .

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer en som heter DBP-4010UD som også spiller "alt" på slutten av året. Regner med at den havner på ca. 20 000. DENON DBP4010UD Video Review << UK >> AVLAND Denon DBP-4010UD Profile 2.0 BD-Live SACD/DVD-Audio Blu-Ray Disc Player 4010
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha.... joda. flott pris

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon DVD-A1UD i hus

Det er korrekt, jeg hentet A1UD hos Klubben på mandag - etter å ha ventet siden desember i fjor. Førsteinntrykket er meget bra (selv om jeg allerede har funnet en feil). Spilleren er i en helt annen liga enn Denons DVD-3800BD som jeg leverte inn! På A1UD har Denon gjort om hele menysystemet, forbedret muligheter for tuning av 7.1 analog oppsettet, og selvfølgelig et skikkelig løft på bilde og lydsiden. Oppstartstiden derimot, er fortsatt skuffende - men jeg har ikke prøvd quick start funksjonen ennå. (BD formatet har jo innført skikkelig tilbakeskritt ved å måtte laste inn så mye tung software - for å gjøre så lite. Vitsen med BD plater er jo å se film med høy lyd og bilde kvalitet)

Ellers synes jeg Hi-Fi Klubben har vært skikkelig på hugget denne gangen, iom at de første spillerene ble levert i US i juli (muligens juni).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD-A1 i hus hos meg også

Da har AVP/POA fått en ny lekekamerat.
    Denne spilleren imponerer meg virkelig.

Deck

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

New Firmware Update

New Firmware Update:

(1) Electric power consumption mode improved the operation " of quick mode " setting.
    (2) At the time of proxy setting and network connection operation after the firmware updating was improved.
    (3) Indication of the title which is recorded in BD-R/RE was improved.
    (4) Operation in TOC to grasp of CD was improved.
    (5) The operation in BD-R of specification was improved.
    (6) Operation in a state where it does not have the SD card was improved.

Translated from Japanese with babelfish.

- Deck

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deckarep
    New Firmware Update:

(1) Electric power consumption mode improved the operation " of quick mode " setting.
    (2) At the time of proxy setting and network connection operation after the firmware updating was improved.
    (3) Indication of the title which is recorded in BD-R/RE was improved.
    (4) Operation in TOC to grasp of CD was improved.
    (5) The operation in BD-R of specification was improved.
    (6) Operation in a state where it does not have the SD card was improved.

Translated from Japanese with babelfish.

- Deck
    Grattis med top BD spiller. Faar vel opgradere Firmware i kveld da.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paularnejk
    Det er korrekt, jeg hentet A1UD hos Klubben på mandag - etter å ha ventet siden desember i fjor. Førsteinntrykket er meget bra (selv om jeg allerede har funnet en feil). Spilleren er i en helt annen liga enn Denons DVD-3800BD som jeg leverte inn! På A1UD har Denon gjort om hele menysystemet, forbedret muligheter for tuning av 7.1 analog oppsettet, og selvfølgelig et skikkelig løft på bilde og lydsiden. Oppstartstiden derimot, er fortsatt skuffende - men jeg har ikke prøvd quick start funksjonen ennå. (BD formatet har jo innført skikkelig tilbakeskritt ved å måtte laste inn så mye tung software - for å gjøre så lite. Vitsen med BD plater er jo å se film med høy lyd og bilde kvalitet)

Ellers synes jeg Hi-Fi Klubben har vært skikkelig på hugget denne gangen, iom at de første spillerene ble levert i US i juli (muligens juni).
    Jeg fikk min spiller 25 Juni. Her i Hong Kong saa er det fremdeles venteliste for aa skaffe denne spilleren siden hver batch blir allokert til heldige eiere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE OPPDATER TIL NYESTE FIRMWARE, HVIS DU VIL AT SPILLEREN FORTSATT SKAL VÆRE SONEFRI PÅ DVD.

Oppdaget på mandag kveld at siste FW har gjort spillern låst til sone 2!

Har snakket med HiFi Klubben og de har tatt det videre til hovedkontoret i Danmark.

Deck

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •