Ny Hi-end BD spiller fra Denon. DVD-A1UD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Quanta costa i Hong Kong?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Kan du la oss friste med en fyldig rapport og noen bilder? Din heldiggris!

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Quanta Costa

Jeg bestilte i Mar 09 og da betalte jeg 32500HKD .
    Nå er prisen 37000HKD, hvis du er heldig at de har stock. Kun 10 stk ble levert igår. Neste sending er om 1 måned og jeg er ikke sikker på hvor mange som vil ble released. Ventelisten er lang allerede. Kunn 2 butikker som kan selge denne modellen for øyeblikket.

Tipper min er en av de første i hele verden 8)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow...heldig du! :-D

Ja, du må gi oss et fyldig review av denne. Spennende og dyr dings

...for min del så venter jeg på DVD2500BT men føler ikke denne er i heeeeelt samme klasse som A1

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt flere bilder

Tipper det blir tid til en test rapport over helgen.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste med denne er vel analog lyden men for de som ikke skal bruke analog lyd ut fra spilleren blir denne ekstremt dyr for noe man ikke bruker

(8 stk DAC) AK4399

Mulighet for å sende lyd ut ene HDMI og bilde ut den andre HDMI ugangen er for de med spesielle oppsett vel ?

Beste bruksommeråde for denne blir vel for de med gamle recivere / prosessorer / AMP som ikke kan nytte seg av LPCM eller HD lyd codec eller har feks dårlig DAC i sin reciver.
    (med analog lyd og redusert LFE som må korrigeres er jo HD lyd digitalt overført til reciver best)

Man vil vel også som vanlig få (minus) - db LFE med SACD lyd , DVDA , DVD , BD HD lyd analogt ut med denne spilleren ?

For drev og digital overføring blir 18.9 kg BD spiller og byggkvalitet mye og betale for

DVD og BD behanlingen blir vel gjort av UniPhier+Realta HQV som er helt vanlige komponenter man finner i mange andre ulike spillere .....hvorfor har de ikke valgt bedre komponenter til sin toppspiller ?

For de skal overføre SACD lyden digitalt men ikke har Denon reciver (så de kan nytte seg av denon link) vil de vel få SACD downsamplet til 16 bit 44,1 kHz over HDMI ? (oppo BDP 83 leverer SACD high def over HDMI )

Denon kommer vel i sommer med DBP-2010CI og DBP-1610CI
    De blir billigere men alikevel høyt priset sett i forhold til ytelse.
    (både Pioneer og Oppo 83 vil kunne matche Denon til lavere pris og de har alle sammen samme Anchor Bay VRS )

Flott spiller er DVD-A1UD men har den noen større verdi en andre spillere om man ser bort fra analog lyden ?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd

Mitt første inntrykk et å bruke analog ut fra spilleren. Det jeg har hørt så langt med BR er at analog delen er MEGET bedre enn min Marantz.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analog lyden ut av DVD-A1UD tror jeg blir helt ultimat og det beste med hele spilleren.
    Man vil neppe finne andre kilder som kan gi så bra analog lyd

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mini test

Fikk tid til en liten test denne helgen. Spillte sanger fra Logitech Transporter (FLAC Format) og DVD A1UD (CD). Samme type kabel (Audioquest Cobra XLR) på begge enheter. Transporter er i mitt syn meget bra med FLAC filer og spiller helt fantastisk på mitt Krell oppsett. Jeg forventet ikke at DVD-A1UD skulle klare seg i dette selskap men her tok jeg feil!! Den klarte seg faktisk meget bra. Det var nesten ingen ting å utsette på lyden i det hele tatt. Holografien var meget bra. Soundstage kom litt lengre frem med DVD-A1UD enn med Transporter. Tipper dette forandrer seg etter litt innspilling. Super oppløst og flott dynamikk. Transporter har ett "litt" varmere lydbilde en DVD-A1UD men det var ikke tegn til slitsom lyd med DVD-A1UD, tvert imot. Nydelig stram bass, silkemyk mellomtone å detailjert topp.

Via HDMI (fremdeles CD musikk) så måtte jeg velge Source Direct (Marantz AV8003). Med stereo eller alt annet (med unntak av Pure Direct) så spiller det helt forferdelig. Ingen form for prosessing er tillatt. Det bare ødelegger lydbildet og lar det forbli helt flatt. Kunne ha en super billig receiver hvis jeg var fornøyd med det lydbildet :-D .

SACD og Video
    Med 7.1 analogt ut fra DVD-A1UD inn på 7.1 på min Marantz ble det best lyd på mitt oppsett. Bedre dynamikk, mere rolig, mindre grain og super oppløst!. Med HDMI og prosessor så ble det lagt til et støynivå som ble litt slitsomt.

Her er det snakk om en sammenligning mellom konvertering D/A i spiller eller i prosessor. Tipper en Krell 707 klarer dette bedre enn min Marantz. Har man en Denon receiver som støtter Denon link 4 (mulig jeg må bytte prosessor) så vil man sende bilde via HDMI og lyd via Denon Link. Jeg lyttet på denne løsningen hos forhandler med dessverre på er middels oppsett.

Er denne spilleren overkill??? Helt sikker for de fleste men det er så med alt her i livet, hva man prioriterer er opp til enhver. Spiller alle Blu-Ray spillere likt? Helt sikkert ikke!!! Husker mang en test av DVD spillere hvor bilde behandlingen hadde store forskjeller. Slik ble det for meg også med å oppgradere fra LG200 til Denon DVD-A1UD.

Hva er så min lyd (og bilde) filosofi? Ha ett system som legger til så lite som mulig. Kilde og høyttalere - projektor er det eneste som skal sette farge på lyd og bilde (med unntak av selve kilden da). Og her kommer grunnen til at man trenger mulighet for preset på selve spilleren!!! Det er forskjell mellom de forskjellige studioene hvordan de fargesetter.

Min spiller er også sonefri på DVD :-)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Er denne spilleren overkill??? Helt sikker for de fleste men det er så med alt her i livet, hva man prioriterer er opp til enhver. Spiller alle Blu-Ray spillere likt? Helt sikkert ikke!!! Husker mang en test av DVD spillere hvor bilde behandlingen hadde store forskjeller. Slik ble det for meg også med å oppgradere fra LG200 til .Denon DVD-A1UD

Interesant men litt rart
    Både Pioneer sin toppspiller LX91 , Sony sin toppspiller 5000ES og den litt eldre LG 200 bruker samme Qdeo videoprosessor til deinterlacing til progressivt bilde og oppskalering av DVD til HD format.

Trodde ikke nye Denon ville gi så bra DVD bilde som overnevnte spillere

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Interesant men litt rart
    Både Pioneer sin toppspiller LX91 , Sony sin toppspiller 5000ES og den litt eldre LG 200 bruker samme Qdeo videoprosessor til deinterlacing til progressivt bilde og oppskalering av DVD til HD format.

Trodde ikke nye Denon ville gi så bra DVD bilde som overnevnte spillere
    Vanlig DVD har jeg ikke testet til siste detalj da jeg nesten uten unntak spiller kun BR. Testet DVD kun for region sjekk.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Jeg bestilte i Mar 09 og da betalte jeg 32500HKD .
    Nå er prisen 37000HKD, hvis du er heldig at de har stock. Kun 10 stk ble levert igår. Neste sending er om 1 måned og jeg er ikke sikker på hvor mange som vil ble released. Ventelisten er lang allerede. Kunn 2 butikker som kan selge denne modellen for øyeblikket.

Tipper min er en av de første i hele verden 8)

Siden de færreste sitter med en desktop oppløsning på over 2371x1497 punkter (oppløsningen på bildet ditt), foreslår jeg at du skalerer bildene dine før du legger dem ut på forumet. Hvis du ikke vet hvordan du gjør det kan du bruke bildet i vedlegget mitt som link.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Siden de færreste sitter med en desktop oppløsning på over 2371x1497 punkter (oppløsningen på bildet ditt), foreslår jeg at du skalerer bildene dine før du legger dem ut på forumet. Hvis du ikke vet hvordan du gjør det kan du bruke bildet i vedlegget mitt som link.
    Selvfølgelig vet jeg hvordan 8) . F.eks Photoshop CS4. Just too lazy med det første bilde.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eldo472
    En High end Blu Ray pc koster minst 20 000 kr.
    Kabinett med touch skjerm og power 6000
    Hovedkort 2500
    CPU I7 2600 ghz 2500
    Ram 3 gig 2000
    Lydkort HDMI 1.3 Burr brown 1796 2500
    Skjermkort 2000
    BD spiller 1000
    CMOS Flash disk 2500
    VISTA Ultimate OEM 2000
    Sum 25000

PC har mange fordeler som multimedia maskin.
    PC kan desverre ikke spille SA-CD, noe som jeg anser som helt nødvendig. Man må ha en ekstra spiller som tar SA-CD og da blir det like dyrt som med Denon sin nye maskin.
    Jo, men BD ser ikke noe bedre ut om du velger komponenter til havle prisen, da spesielt prosessor, hk, minne, kabinett, ram, os, hdd.
    Eneste som har noe å si her er jo skjermkortet og lydkortet, og kanskje til nøds BD lesern (som er "billig" greie til kun 1000kr).
    Ikke minst må du mikke og kalibrere i "hue og ræva" for å få et optimalt resultat.

Vil tro en hi-end BD spiller som kommer ferdig tunet og kalibrert, med minimalt av tilpasning gruser en hvilken som helst HTPC. Faktisk tror jeg en HTPC vil slite med å slå en helt normal BD-spiller til 2-3.000 også...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Jo, men BD ser ikke noe bedre ut om du velger komponenter til havle prisen, da spesielt prosessor, hk, minne, kabinett, ram, os, hdd.
    Eneste som har noe å si her er jo skjermkortet og lydkortet, og kanskje til nøds BD lesern (som er "billig" greie til kun 1000kr).
    Ikke minst må du mikke og kalibrere i "hue og ræva" for å få et optimalt resultat.

Vil tro en hi-end BD spiller som kommer ferdig tunet og kalibrert, med minimalt av tilpasning gruser en hvilken som helst HTPC. Faktisk tror jeg en HTPC vil slite med å slå en helt normal BD-spiller til 2-3.000 også...
    Min HTPC er toppspekket allerede så jeg støtter din kommentar fullt ut. Ingen sammenligning selv om du bruker for evig og alltid på kalibrering. Så er det et herk med PC interface for å se på film.

Nå skal det nevnes at med DVD-A1UD så får du i tillegg en av de bedre CD/SACD spillere på markedet.
    Skjønte at den deler drev, kabinet og SACD modul (DAC/Analog del) med Denon DCD-SX DENON - ƒfƒmƒ“ - Premium Audio Brand [ PRODUCTS/»•iî•ñ/CD^ƒX[ƒp[ƒI[ƒfƒBƒICDƒvƒŒ[ƒ„[/DCD-SX ] som kosten en pen liten penge alene (NOK 53.000)!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir egentlig **** i SA-CD og DVD-A, slik 99% av alle andre som har en hjemmekino gjør. Samt er ikke interessert i å punge ut i dyre dommer for analoge utganger jeg ikke har bruk for.

Så hva betaler man da egentlig for i en spiller over 4-5K?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Jeg gir egentlig **** i SA-CD og DVD-A, slik 99% av alle andre som har en hjemmekino gjør. Samt er ikke interessert i å punge ut i dyre dommer for analoge utganger jeg ikke har bruk for.

Så hva betaler man da egentlig for i en spiller over 4-5K?
    Vel, med fare for å gjenta deg: -SA-CD og DVD-A, analoge utganger

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Vel, med fare for å gjenta deg: -SA-CD og DVD-A, analoge utganger
    Enig med den kommentaren. I min STUE kino så er 2 kanal musikk like viktig som kino. Har man et rom dedikert for kino med en forsterker/høyttalere som er av vanlig god kvalitet så er denne overkill. Men de som mener at denne er for kostbar behøver ikke kommentere hva skal man med ditt og datt som man ikke bruker. Vi har alle forskjellig mening hva som passer inn av komponenter i ditt oppsett. Jeg velger hva jeg vil ut ifra mitt behov og du kan velge ut ifra ditt behov. Trenger du ikke DVD-A og SACD så titt over på meget bra spillere fra Sony, Pioneer etc som alle har meget bra BR spillere.
    Liker du ikke BR-live så glem å kjøpe en spiller som støtter dette. Har du en kino eller stue anlegg med høy fokus på high-end lyd så er A1UD en mulig kandidat.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser den. Nå er ikke jeg av typen som sitter alene i en Chesterfield (med buksa på knærne) og hører på Jazz og Terje Rypdal. Når jeg spiller musikk, er det som regel fest/vorspiel og det blir lett misbruk av Spotify. :razz:
    Så da er ikke en slik spiller aktuell...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •