Yamaha BDS2900, eller Panasonic DMP-BD55 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Holmis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha BDS2900, eller Panasonic DMP-BD55 ?

Jeg trenger en blue ray spiller og er veldig i tvil om hvilken jeg skal velge.

Jeg har bestilt en Yamaha 3900 og derfor vurderer jeg en BDS2900. Den står jo i stil , men Panasonicen lokker med en god pris.

Dette utstyret skal brukes på en Epson TW5000.

Er det noen der ute som har noen erfaringer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke velger BDS2900, så vil jeg bare si at designet på Sony s550 er veldig mye bedre enn BD55, og den er i tillegg 100 kr billigere (hvis det var prisen som lokket deg mest angående BD55)

Har s550 selv, og vil si at både bildekvalitet på BD og DVD er fantastisk, samt meget god lyd. Har ikke sett BD55 så om det er noen forskjeller vet jeg ikke.

Sony s550 vant TV2 Hjelper Deg sin test av Blu-Ray spillere i forrige uke, dog var ikke BD55 med i testen. BD50 var det, og kom på andre plass..

Utstyrsmessig er BD55 og s550 helt identiske..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og BD55 stakk av med "what hifi?" sin beste kjøp pris, og lå et lite stykke foran sony sin 550 både på lyd og bilde... Så ingen grunn til å ikke kjøpe panasonic..

Men om du heller bør velge yamaha? Tja, hvis du er villig til å betale mer en dobbelt så mye for en BD spiller som er litt bedre, gå for yamahaen..

Eller vent i to uker, les den STORE testen som kommer i "hjemmekino" bladet, det blir både panasonic og Yamahaen testet, sammen med 14 andre spillere. Da får du ennå litt mer info om de forskjellige.

Newcomer Holmis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å fiske litt på messen om den store testen som kommer, men fikk ingen svar. Har du hørt noen "rykter" ?

Jeg tror nok at Panasonicen er meget bra etter alt som er skrevet om den.

Med ny projektor vil jeg ha best mulig bilde og er derfor litt i tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Og BD55 stakk av med "what hifi?" sin beste kjøp pris, og lå et lite stykke foran sony sin 550 både på lyd og bilde... Så ingen grunn til å ikke kjøpe panasonic..

Men om du heller bør velge yamaha? Tja, hvis du er villig til å betale mer en dobbelt så mye for en BD spiller som er litt bedre, gå for yamahaen..

Eller vent i to uker, les den STORE testen som kommer i "hjemmekino" bladet, det blir både panasonic og Yamahaen testet, sammen med 14 andre spillere. Da får du ennå litt mer info om de forskjellige.
    Vet du om Pioneer BDP-LX71 er med i den testen?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha`s Blu-ray spiller blir testet av Hjemmekino i arets siste nummer vet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette står i tester av BD55:
    "Hvis spilleren er tilkoblet til en 4:4:4 High precision kompatibel TV forbedres dessuten bildet ytterligere. Dette er en nylig utviklet høypresisjons signalteknologi som håndterer hver piksel av Blu-ray-platens videosignal i horisontal retning for å komplettere den vertikale retningen."

Hvordan sjekker man om TVen støtter dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Vet du om Pioneer BDP-LX71 er med i den testen?

Den er med. Både i Lyd og bilde sin test, som allerede er ute, og i hjemmekino sin kommende test som kommer ut 5.des.
    den finnes også testet mot panasonic i What hifi sin test som har vært ute en måneds tid.

Og til info: Den ble testvinner i alle testene som har kommet ut
    Den utdanket både yamaha og panasonic på lyd og bilde kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For deg finnes det jo ingen argumenter for å kjøpe 55.

Skal du kjøpe pansonic bør du kjøpe 35, men S550 eller S350 er et bedre kjøp. Bildemessig er det forskjell på S550 og S350, men mellom 55 og 35 er det ingen.

Yamaha er kun for de som absolutt må ha samme merke. Den er ikke bedre enn noen av de andre spillerne.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo 2 spillere i ganske forskjellige prisklasser da. Panasonicen ligger jo på rundt 3-4000 mens Yamahaen kommer til å koste nærmere 10 000

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    For deg finnes det jo ingen argumenter for å kjøpe 55.

Skal du kjøpe pansonic bør du kjøpe 35, men S550 eller S350 er et bedre kjøp. Bildemessig er det forskjell på S550 og S350, men mellom 55 og 35 er det ingen.

Yamaha er kun for de som absolutt må ha samme merke. Den er ikke bedre enn noen av de andre spillerne.
    Panasonic har da slått ut begge sonyene i alle testene omtrent på nettet i bilde kvalitet. S350 og S550 har samme chippen i seg i følge nettet (så her skal det være null forskjell på bilde kvalitet), muligens flere innstilinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •