Tv2 Hjelper deg tester blu-ray - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60
    Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uff....denne testen var verdt null og niks for min del !

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok heller til å satse på en Pioneer BDP-LX71 eller 91 tenker jeg.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wes
    Må bare kommentere dette med fjernkontroll og lys. I mitt lille krypin hadde en kontroll uten lys havnet i søppla. Ille nok å finne den i utgangspunktet om man ikke i tillegg skal gjette seg til hvor alle knappene er.

Skal dere kritisere noe, så tenk litt ut over eget bruk

Liten detalj, men dog...

Du må jo lære deg kontrollen utenatt

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Du må jo lære deg kontrollen utenatt
    Haha, selfølgelig

Skulle nok ha satt opp pugging av fjernkontroller på lista over gjøremål tidligere - så hadde jeg spart kronene jeg gav for min Harmony One

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det var Pers fra her inne som stilte til intervju, noe jeg synes han gjorde på et svært godt vis! Takker for bra forklaring for "folk flest", Pers!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La de kanskje litt mye vekt på profil 2.0? Eller var det bare jeg som reagerte på det? Synes vinneren var ett bra valg, men ikke på de helt riktige kriteriene..

MVH
    Lars B

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at dere gidder å hisse dere opp. Disse testen er laget for mannen i gata og ikke oss 8) . (så forøvrig ikke programmet)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Litt dumt med en Panasonic modell som er på vei ut av markedet, mens de nye (og antakelig bedre) modellene er rimeligere ...
    Det er vel fordi spillerne ikke er tilgjengelig for levering enda. Det er for dårlig av Panasonic. Har i alle fall ikke sett mange som har fått tak i BD55 her på forumet..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Det er vel fordi spillerne ikke er tilgjengelig for levering enda. Det er for dårlig av Panasonic. Har i alle fall ikke sett mange som har fått tak i BD55 her på forumet..
    Min kamerat i Lyngdal fikk sin BD55 levert for en uke siden.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Skjønner ikke at dere gidder å hisse dere opp. Disse testen er laget for mannen i gata og ikke oss 8) . (så forøvrig ikke programmet)

Ingeniøren har et poeng her.
    Slike tester er ikke mere eller mindre men ment som forstålige og en pekepinn ut fra et utvalg testkriterier.
    Helt grei test på samme måte som kamera , barnesete , kjøkkenmaskiner eller hva.

En grundig test og erfaringer av hver spiller kan man lese på nettet om man er ute etter de små detaljer , tekniske spesifikasjoner og 100% forskjell spiller til spiller .

Blir vel sikkert mere utfyllende Blu Ray test resultater fremstillt i Hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Ingeniøren har et poeng her.
    Slike tester er ikke mere eller mindre men ment som forstålige og en pekepinn ut fra et utvalg testkriterier.
    Helt grei test på samme måte som kamera , barnesete , kjøkkenmaskiner eller hva.

En grundig test og erfaringer av hver spiller kan man lese på nettet om man er ute etter de små detaljer , tekniske spesifikasjoner og 100% forskjell spiller til spiller .

Blir vel sikkert mere utfyllende Blu Ray test resultater fremstillt i Hjemmekino.
    Enig med dere begge!

Hos TV2 Hjelper Deg har man alltid et visst antall kriterier de går etter, og som de mener er viktigst for folk flest. De tenker da ikke på hjemmekino-entusiaster som er mer pirkete på ting. Angående lydkvaliteten, så tror jeg de har tatt dette i betraktning selv om det ikke er satt opp som noe eget kriterie eller omtalt spesielt.

Utifra de kriteriene som ble satt, så var Sony s550 den beste spilleren til prisen. Vanskeligere enn det er det jo ikke å tolke dette

Vare spennende å se at Samsung 1500 slo Samsung 2500 når det gjaldt mest Blu-Ray spiller for pengene. Glad jeg ikke ventet på denne.

Fikk selv min Sony s550 tideligere denne uken, og er strålende fornøyd med min Dette er dog min første Blu-Ray spiller, så har ikke noe sammenligningsgrunnlag annet enn å ha sett på Blu-Ray på PS3 hos en kamerat. Må være såpass ærlig å si at jeg synes bildekvaliteten var hakket bedre på s550 (Begge kjørt på 720p).

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så fall undervurderer de sine seere noe fryktelig!

Jeg har poengtert to store svakheter ved hele testen, "fjernkontroll" og "analoge lydutganger" - se mine tidligere innlegg.

Jeg mistenker at de har alt for lite kompetanse på området. Jeg gjentar gjerne for å understreke poenget mitt: hadde de testet biler og "komfort" ikke var et kriterie, så hadde de nok ikke nevnt at noen av bilene hadde gode seter!

Dette programmet har dessverre alt for mange innslag på kortest mulig tid. Sikkert for å favne over en større seermasse innenfor sendetiden.

Og hvis man først skal være så folkelig og lage en test for mannen i gata, slik du hevder, hvor i svarte var den mestselgende og mestbrukende BD spilleren på markedet oppi det hele: PS3 ??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Og hvis man først skal være så folkelig og lage en test for mannen i gata, slik du hevder, hvor i svarte var den mestselgende og mestbrukende BD spilleren på markedet oppi det hele: PS3 ??
    Sikkert fordi at testen skulle være av Blu-Ray spillere, og ikke spillkonsoller med mulighet for avspilling av Blu-Ray. Folk flest vil ha en enkeltstående spiller med fjernkontroll. Tror ikke de fleste kjøper en PS3 og i tillegg må kjøpe den PS3 fjernkontrollen.

Mange her inne ser ikke på det som et problem, men det tror jeg kvinnen i gata gjør. Dessuten blir denne spilleren med ekstra fjernkontroll litt dyr, da dette fort kommer på 4 000 kr.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også veldig enig i det du skriver her.

Ellers når det gjelder lys i fjenkontroll, er det noe jeg også har savnet på fjernkontrollen til Panasonic BD10. Selv om den er "lært" utenatt, må jeg si jeg ofte har savnet en lysfungsjon i denne. Dette løses selfølgelig med en universal fjernkontroll, men med bruk av projektor med godt sortnivå i en "BatCave", kan det være greit med lys i fjernkontrollen, for ikke annet enn å finne ut hvilken fjernkontroll man fant i mørket.....

Ellers så stusset litt på forklaring av "bildestørrelsen" mellom BD, DVD og VHS i innslaget. Tror "mannen i gata" kanskje ville synes det var rart at tribunene i CARs ikke kom med i DVD bildet da de var utenfor DVD ramma i bildet.... Hadde det vært nevnt at samme bildet med DVD måtte vises med det samme antallet punkter som nå på denne FullHD skjermen får plass innenfor disse rammene, hadde kanskje flere skjønt hva BD tilbyr av forbedringer. Ellers så er det vel ikke så mange som egentlig skjønner disse tingene før man er over i 100" projektor bilder med 1:1 - 2:1 ganger bildebredde i forhold til sitte avstand osv, men det er vel en helt annen debatt....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så fall undervurderer de sine seere noe fryktelig!

Jeg har poengtert to store svakheter ved hele testen, "fjernkontroll" og "analoge lydutganger" - se mine tidligere innlegg.

Jeg mistenker at de har alt for lite kompetanse på området. Jeg gjentar gjerne for å understreke poenget mitt: hadde de testet biler og "komfort" ikke var et kriterie, så hadde de nok ikke nevnt at noen av bilene hadde gode seter!

Dette programmet har dessverre alt for mange innslag på kortest mulig tid. Sikkert for å favne over en større seermasse innenfor sendetiden.

Er enig i det med at lydkvaliteten på de analoge utgangene på disse BD spillerene som har det er et viktig tema, og at de ikke er nokk at de bare er tilstedet.

Ellers så synes jeg lys i fjernkontroll kommer under betegnelsen brukervennlighet. Om muligheten for å kobble opp 8 RCA kabler bak på en BD spiller for å få 7.1 lyd ut analogt er det, det er jeg egentlig så sikker på. Det handler vel da kanskje mer om hvor fleksibel og bakover kompatibel spilleren er, og mannen i gata har vel mange forskjellige utgangspunkt og foruttsetninger i sitt oppsett til å kunne utnytte dette.

Mange jeg kjenner har fremdeles problemer med å få hørt DTS sporet på DVD spilleren sin, så det er vel kanskje greit at TV2 legger "lista" litt lavere enn det vi AVforumere kanskje liker.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som mange andre her inne, er jeg enig med deg. Eneste jeg synes er rart, er at samme person ofte tester winerpølser på Shell, fotoappareter, fjernsyn, opptenningsbrikketter til ved - ja nærmest alt mulig. Det er et ankepunkt synes jeg.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Er enig i det med at lydkvaliteten på de analoge utgangene på disse BD spillerene som har det er et viktig tema, og at de ikke er nokk at de bare er tilstedet.
    Poenget mitt var ikke om det er viktig eller ikke med analoge lydutganger.

Men at TV2 hadde satt kriteriene for valg av spiller og LYD var ikke nevnt med ett ord.
    Allikevel nevnte de "analoge lydutganger" i kommentering på noen av spillerne - at det var positivt.

Det blir veldig feil!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men at TV2 hadde satt kriteriene for valg av spiller og LYD var ikke nevnt med ett ord.
    Allikevel nevnte de "analoge lydutganger" i kommentering på noen av spillerne - at det var positivt.

Det blir veldig feil!
    Blir det veldig feil å nevne i en bisetning at spilleren har analoge lydutganger, og at dette er positivt? Det synes ikke jeg:?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det blir veldig feil!
    Jo, der er jeg helt enig med deg asvaberg. Det at HD lydformatene og faktorene rundt dette ikke ble nevnt som en fordel med BD formatet, det er slettes ikke bra i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Som mange andre her inne, er jeg enig med deg. Eneste jeg synes er rart, er at samme person ofte tester winerpølser på Shell, fotoappareter, fjernsyn, opptenningsbrikketter til ved - ja nærmest alt mulig. Det er et ankepunkt synes jeg.
    Nå var det jo data/lyd og bilde avdelingen for dinside.no som hadde gjennomført testen da, med hjelp fra blant annet en her fra forumet. Disse personene blir jo ikke brukt i alle tester, som feks telt og barnevogner..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •