DENON DVD-1800BD Blu-ray spiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    takker for den Jørn!!!
    da sover jeg godt i mange dager fremover ned tanke på hva du skriver her.
    selv syntes jeg 3930. gjør en fenomenal jobb men jeg er i innkjøpsmodus av en av de du nevner her.
    Sitter med 1800 selv.
    Ja det er bra bilde og bra lyd, men spilleren har en del issues.

Den er treg, den har av og til litt problemer.
    Den har heller ikke samme gode egenskap på dvd som hifiklubben lovet, noe som er litt leit.

Jeg synes heller ikke den har samme standalone kvalitet som Denon dvd spillerene som jeg er kjent med.

Pioneer51 som koster omtrent det samme er nok et noe bedre kjøp tipper jeg i forhold til hva du får for pengene.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel, det er noen filmer som lar seg best vise uten oppskalering. Det er sant.

Men som regel så har det mye med kvaliteten til oppskaleringen å gjøre også.
    Det er veldig forskjellige metoder ute på markedet.
    Bra skalering ser nesten ut som HD, selvom det ikke er det sef.
    Skal være enig i at det er spillere som er gode på oppskalering og som får det til å ligne på noe som kan kalles HD, men personlig er det å se film på SD-mediet ikke lengre aktuelt på noen som helst måte.

Dette kan muligens avskrives som et resultat av at jeg enda har til gode å være i besittelse av en spiller som gjør en god jobb på oppskalering, noe jeg ikke synes DVD-1800BD gjør...

But hey, har man kjøpt en BD-spiller så kjøper man jo tilsvarende media som gir full uttelling! :-) (Selv om jeg ser at det er folk som sitter på stooore DVD-samlinger og dermed ønsker så god ytelse som mulig ved avspilling av SD)

Sitat Opprinnelig postet av Lyd & Bilde
    Denon-spilleren er uten tvil bedre til å deinterlace og oppskalere DVD-video til 1080p HD, men den har ikke helt den samme skarpheten og detaljgjengivelsen som vi finner på Panasonic-spilleren. Black Dahlia på vanlig DVD, oppskalert til 1080p ser uansett bedre ut på Pioneer-skjermen enn fra en god, gammeldags DVD-spiller. Og i motsetning til Sony-spilleren, kan du se både små og store detaljer skarpere og tydeligere gjengitt.
    ...for what that's worth...:-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Skal være enig i at det er spillere som er gode på oppskalering og som får det til å ligne på noe som kan kalles HD, men personlig er det å se film på SD-mediet ikke lengre aktuelt på noen som helst måte.

Dette kan muligens avskrives som et resultat av at jeg enda har til gode å være i besittelse av en spiller som gjør en god jobb på oppskalering, noe jeg ikke synes DVD-1800BD gjør...

But hey, har man kjøpt en BD-spiller så kjøper man jo tilsvarende media som gir full uttelling! :-) (Selv om jeg ser at det er folk som sitter på stooore DVD-samlinger og dermed ønsker så god ytelse som mulig ved avspilling av SD)

...for what that's worth...:-)
    Når jeg hadde Denon dvd og Samsung LCD så synes jeg også at DVD oppløsningen var det beste. Da kjørte jeg med Faroudja skalering.
    Den hadde endel problemer med Lcd i forhold til sagtannlinjer.

Denon dvdspillere gir som regel ganske bra original bilde uansett.

Men når jeg fikk meg Plasma så endret det seg litt, virker som Plasma har en del fordeler mtp oppskalering i forhold til Lcd...
    Når man får bedre oppskalering også så er det egentlig best å kjøre i 1080P.
    Kjører selv Anchor Bay 1080p via component på min Yamaha og synes det bildet nesten er bedre enn tilsvarende i HDMI.

Denon1800 er veldig avhengig av dvd filmen for at resultatet skal bli bra.
    Black Dahlia er feks en av de mest klareste filmene på dvd som finnes.

Vanskeligere filmer kan få helt forferdelig resultat, med både feil dybdeforhold og sagtenner.
    Men en skarp dvd kan feks se helt nydelig ut.
    Det beste er sef skalering som virker nesten like bra på alt...

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hadde Denon dvd og Samsung LCD så synes jeg også at DVD oppløsningen var det beste. Da kjørte jeg med Faroudja skalering.
    Den hadde endel problemer med Lcd i forhold til sagtannlinjer.

Denon dvdspillere gir som regel ganske bra original bilde uansett.

Men når jeg fikk meg Plasma så endret det seg litt, virker som Plasma har en del fordeler mtp oppskalering i forhold til Lcd...
    Når man får bedre oppskalering også så er det egentlig best å kjøre i 1080P.
    Kjører selv Anchor Bay 1080p via component på min Yamaha og synes det bildet nesten er bedre enn tilsvarende i HDMI.

Denon1800 er veldig avhengig av dvd filmen for at resultatet skal bli bra.
    Black Dahlia er feks en av de mest klareste filmene på dvd som finnes.

Vanskeligere filmer kan få helt forferdelig resultat, med både feil dybdeforhold og sagtenner.
    Men en skarp dvd kan feks se helt nydelig ut.
    Det beste er sef skalering som virker nesten like bra på alt...
    Heisann Danke!

Ser du også har denon dvd 1940, synes du den oppskalerer dvd plater bedre enn denon bd1800?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har kryssprøvd mellom 1800 og 1940 veldig mye.

Alibiet for å kjøpe 1800 for meg var først og fremst for å kanskje kunne bytte ut 1940 for å få bedre plass til en kommende stereoforsterker i benken min.

Dvs tanken på en blurayspiller av høy kvalitet som kan spille både bluray og dvd på en utmerket måte.
    Desverre så hadde ikke 1800 disse dvd egenskapene som jeg håpet på.

Denon1940 spiller av dvd mye bedre enn 1800 på alle måter.
    Drevet er bedre, spilleren er mer stabil og Faroudjja er også mer stabil som oppskaler i forhold til forskjellige dvds.
    Man kan dessuten bytte oppløsning mens man ser...

Når det er sagt så kan man med LCD kanskje også oppleve sagtann med skalerern i 1940...

Det som er viktig er at originalbildet i Dvd1940 er mye bedre enn 1800 sitt...
    1940 kjører 12bit, mens 1800 bruker 10bit...
    Når fargene, bildet, skarpheten og helhetsinntrykket blir mye, mye bedre på 1940 i forhold til 1800 sier jo det nok.
    1940 har samtidig en mer stabil skaler som sagt..

Selv bruker jeg bare 1940 til dvd så lenge jeg har den.

Jeg tror at feks blurayspillerne Pioneer51 eller den kommende Oppo spilleren kan være interressant i forhold til dvd.

Det jeg lurer på er hvordan Oppo blir på bluray og lyd....

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har kryssprøvd mellom 1800 og 1940 veldig mye.

Alibiet for å kjøpe 1800 for meg var først og fremst for å kanskje kunne bytte ut 1940 for å få bedre plass til en kommende stereoforsterker i benken min.

Dvs tanken på en blurayspiller av høy kvalitet som kan spille både bluray og dvd på en utmerket måte.
    Desverre så hadde ikke 1800 disse dvd egenskapene som jeg håpet på.

Denon1940 spiller av dvd mye bedre enn 1800 på alle måter.
    Drevet er bedre, spilleren er mer stabil og Faroudjja er også mer stabil som oppskaler i forhold til forskjellige dvds.
    Man kan dessuten bytte oppløsning mens man ser...

Når det er sagt så kan man med LCD kanskje også oppleve sagtann med skalerern i 1940...

Det som er viktig er at originalbildet i Dvd1940 er mye bedre enn 1800 sitt...
    1940 kjører 12bit, mens 1800 bruker 10bit...
    Når fargene, bildet, skarpheten og helhetsinntrykket blir mye, mye bedre på 1940 i forhold til 1800 sier jo det nok.
    1940 har samtidig en mer stabil skaler som sagt..

Selv bruker jeg bare 1940 til dvd så lenge jeg har den.

Jeg tror at feks blurayspillerne Pioneer51 eller den kommende Oppo spilleren kan være interressant i forhold til dvd.

Det jeg lurer på er hvordan Oppo blir på bluray og lyd....
    Takker for svar!

Har selv både 1940 og 1800.
    Ønsket bare å høre hva du syntes, opplever det samme som deg at 1940 er bedre på dvd plater enn bd1800.
    Når jeg gikk til innkjøp av bd1800 var tanken hos meg også at den skulle erstatte 1940'en og det ble sagt på hifi klubben at 1800 var like god om ikke bedre enn 1940 på vanlige dvd plater, noe som jeg selv ikke opplevde.
    Var bare greit at det var/er andre som også har dette synet!
    Er i grunnen litt skuffet over hifi klubben og synes de har tapt seg endel, synes de var bedre før....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Takker for svar!

Har selv både 1940 og 1800.
    Ønsket bare å høre hva du syntes, opplever det samme som deg at 1940 er bedre på dvd plater enn bd1800.
    Når jeg gikk til innkjøp av bd1800 var tanken hos meg også at den skulle erstatte 1940'en og det ble sagt på hifi klubben at 1800 var like god om ikke bedre enn 1940 på vanlige dvd plater, noe som jeg selv ikke opplevde.
    Var bare greit at det var/er andre som også har dette synet!
    Er i grunnen litt skuffet over hifi klubben og synes de har tapt seg endel, synes de var bedre før....
    Er litt skuffet jeg også, virket som om han ikke viste hva han svarte på.. bare selg, selg.

Uansett ikke noe problem å bytte tilbake der jeg bor, jeg kan kanskje reklamere litt også fordi spilleren har fryst alfor mange ganger, dvs hengt seg opp midt i.

Ellers så pleier de bare å slå av 400kr på å heve kjøpet for å selge videre, det synes jeg er helt greit.

Jeg har spilleren ennå, en ting jeg liker med den er noise reductionen. Denne er særlig veldig anvendelig på dvd.
    Nå kjører jeg dvd via komponent til Yamaha1900 og da bruker jeg Yamahaen til å skalere. Samtidig kan jeg bruke noise reductionen på Denonen.

Denne noise red. virker endel bedre enn de jeg er vant med. Den ser ut til å bevare detaljer noe som er positivt.

Finanskrisen gjorde at jeg måtte kvitte meg med Denon1940 , den gikk til en eller annen bortskjemt jentunge.. lol
    Angrer litt på det....

Neste prosjekt for meg på dvd/bluraysiden blir en Pioneer51
    ELLER en Oppo bd 83.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •