Kjøp av Blu-Ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av Blu-Ray spiller

Jeg vurderer og bytte ut min Marantz DV7001 dvd-spiller med en Blu-ray-spiller. Kanskje en Sony BDP-S350

Har Marantz SR8001 forsterker som ikke støtter de nye HD formatene samt at jeg har en Samsung M71 tv som kun er HD Ready (720P).
    Har høyttalere for 5.1 oppsett.

Har dessverre ikke råd til å bytte ut alt enda.

Spørsmålet mitt er:

Er det noe poeng for meg å vurdere Blu-ray??
    Kan jeg få bedre lyd og bilde i forholde til min gode Marantz??
    Er det noe å hente??

Jeg er klar over at jeg ikke får det fulle utbytte av lyden og den mest optimale bildekvaliteten som en Blu-ray kan gi.

Er det i tillegg støtte for DTS og de andre 5.1 formatene på en BD-spiller.
    Min Marantz forsterker har flere HDMI innganger og 2 utganger.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen dårligere bildebehandling av DVD enn du har i dag med din Faroudja DCDi tror jeg ikke du får med en ny BD spiller.
    (vil tro de fleste vil slå din Marantz)

Blu ray er og blir mye bedre enn DVD og også på en 720p tv.

HD lyden vil du kunne få med analog tilkopling om du ikke har mulighet til HD lyd via HDMI pr idag.
    (flere BD spillere decoder HD lyd og sender det via analog multichannel til multichannel analog inn på reciver(både som 5.1 men også som 7.1)
    Ja du kan bitstreame DD 5.1/ DTS med optisk/coacx men spillerene decoder også til analogt (multichannel)
    Ved senere bytte til reciver som takler HD lyd codec vil også DD 5.1/DTS kunne bitstreames fra BD til reciver med HDMI

Ditt valg bør være om du ønsker å starte på en forbedret tid nå eller vente.
    Starter du nå behøver første bytte bare bli en BD spiller så får du HD lyd + bilde + forbedret DVD.
    Reciver / tv osv kan oppgraderes senere men hovedhensikt ved valg av bd bør være å kjøpe en som gir deg godt utbytte med ditt eksisterende utstyr + BD spiller er laget så den gir deg beste digital lyd og 1080p 24 bilde med BD senere ved ny tv /reciver.

BD spillerene som dekker nå og fremtid er i salg (det eneste er at du ikke får SACD/DVDA muligheter)

Om du feks prøver deg med en
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Panasonic DMP-BD55
    eller
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony BDP-S550
    Pioneer osv har også bra spillere som takler det meste

så koster de ikke så mye og ser du dette som borkastet vil du få bra bruktpris ved salg igjen

Ser ingen ting negativt med å starte med BD nå om man ønsker noe nytt og forbedring

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes meget bra ut "hygen".

Tusen takk for meget bra og utfyllende svar.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I desembernummeret av Hjemmekino skal det være sen stor test av spillere, så om du ikke ha spiller akkurat nå, så kan det kanskje være verdt å ta med seg den testen.

Dette på tross av at jeg tror det er de modellene hygen nevner som er de beste alternativene om du ikke vil gå for Pioneer/Yamaha/Denon dom er en del dyrere.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •