Samsung BDP-1500 vs Samsung BDP-2500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung BDP-1500 vs Samsung BDP-2500

Er storebror verdt en nesten dobling i pris?
    Hadde likt å sett en ordentlig review av de to mot hverandre. Gjerne også opp mot de dyrere modellene fra Denon og Pioneer for den saks skyld.
    Hvis man hadde blindtestet f. eks 1500 mot 2500, ville man da sett forskjell ved avspilling av en Blu-ray film, eller er det bare upscaling gjennom HQV som gir forbedring på dårligere kilder? Er de i praksis identiske ved avspilling av godt HD-materiale?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anyone?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel - jeg svarer vel mest fordi ingen andre har gjort det så langt. Men jeg har da kjøpt en BD-P2500, og jeg vil tro de to er temmelig like (identiske) mekanisk sett, men at BD-P2500 altså har litt mer 'duppeditter' og tekniske finesser, som HQV prosessering og 7.1 analog ut. Ellers er den vel muligens noe raskere etc., siden den er nyere og har nyere firmware.

Jeg ville ha en spiller som enten kunne gi 576i ut fra DVD, eller som gjorde en så bra jobb på DVD selv at det ikke var nødvendig. Når jeg lette igjennom haugen av BD-spillere, fant jeg ut at få av dem kunne gi 576i ut fra DVD. Dermed var veien kort til BD-P2500 for meg.

Nå står den konstant på 1080p ut både fra BluRay og DVD (automatisk 24fs på BD og 50fs på DVD), receiveren er satt til 'through' (bypass), og dette funker knirkefritt bildemessig. TVen står til og med på Just Scan fra begge formater, hvilket vil si 1:1 pixelmapping av inngangssignalet. Og både DVD og BluRay ser meget bra ut hos meg.

På BluRay vil jeg tro utsignalet er identisk fra de to spillerne (ifølge 'proffe' testere i AV-bladene, er det vanskelig å se forskjell selv på forskjellige fabrikanter og modeller på BluRay etter det jeg har lest).

Om prisen på BD-P2500 er verdt det er vel noe man må vurdere selv. Jeg ville ha så bra DVD playback jeg kunne få (innenfor en viss prisramme) fra samme maskin (enten dét eller 576i ut), så BD-P2500 var et greit valg for meg.

Det var vel det jeg hadde å si. Håper det hjalp noe.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med støy fra spiller og drivverk?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt bra, ihvertfall ikke på mitt eksemplar. Ikke spesiellt hørbart fra sitteposisjon ca. 3-4 meter fra, men uansett litt for mye.

Drivverket er vel egentlig ganske stille (støyen jeg nevnte over er der kontinuerlig, enten det er plate i spilleren eller ikke). Jeg reagerte litt på støy fra plateskuff-mekanismen, men når jeg tenker meg om er det ikke mer støy der enn på CD-spilleren min som jo kostet ca. 10.000,- ny. Så det er vel greit nok.
    Lagskifte på DVD går fort, ihvertfall ca. like fort som på DVD-spillere jeg har hatt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar John P.!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Ikke helt bra, ihvertfall ikke på mitt eksemplar. Ikke spesiellt hørbart fra sitteposisjon ca. 3-4 meter fra, men uansett litt for mye.

Drivverket er vel egentlig ganske stille (støyen jeg nevnte over er der kontinuerlig, enten det er plate i spilleren eller ikke). Jeg reagerte litt på støy fra plateskuff-mekanismen, men når jeg tenker meg om er det ikke mer støy der enn på CD-spilleren min som jo kostet ca. 10.000,- ny. Så det er vel greit nok.
    Lagskifte på DVD går fort, ihvertfall ca. like fort som på DVD-spillere jeg har hatt.
    Takk for to utfyllende svar! Hadde vært interessant å sammenliknet viftestøyet med andre maskiner.. Har du hørt den i forhold til andre spillere, eller er det den første du har? Hadde vært interessant om noen kunne sammenlikne støynivå i spillerne, selv om jeg vel tror det ligger godt under hva som blir plagsomt på alle spillerne, i alle fall mens man ser filmen
    Er det forresten noen som vet om HQV-chipen kun jobber med upscaling fra DVD, eller om den påvirker Blu-Ray bildet og? Mener å ha lest den også skal booste kvaliteten på Blu-Ray et sted, hvilket vel må bety at den gir bedre bilde både på DVD og Blu-Ray i forhold til P-1500

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2500 er helt klart verd prisforskjellen fra 1500, noe dere kan lese om i neste Hjemmekino.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    2500 er helt klart verd prisforskjellen fra 1500, noe dere kan lese om i neste Hjemmekino.
    Kan du lette på sløret og nevne noe om støy fra avspilleren? Behøver ikke noe detaljer fra testen, men støy er for meg viktig....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å også ha støy i bakhodet, ikke bokstavlig men dog
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Synes det har vært en av "manglene" med de første bd spillerene. Enkelte har støyet litt. Min Samsung BD-P 1400 var ganske stille, men ikke slik at jeg kunne funnet på å brukt den som drivverk for en dac feks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se resultatet av testen deres! Håper jeg med god samvittighet kan kjøpe p-2500 etter å ha lest den, ikke bare sammenliknet med p-1500 men også de øvrige..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Jeg synes du også bør titte litt på Panasonic's Blu-ray-spillere, DMP-BD35 og DMP-BD55. BD35 er nok tingen for deg da den er priset fra 2.495.- (se prisguide.no). Disse spillerene har fått utrolig god mottagelse i markedet og det florer av lovord.

Her er en liten video-omtale av produktet.

Håper hjemmekino kommer med en omtale (med mindre den allerede har gått meg hus forbi)

Lars.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra - jeg er litt usikker og "nervøs" for om det bare er mitt eksemplar. Min spiller har noe som høres ut som trafostøy; en dyp, konstant 'murring'. Og det er jo ikke jordet kontakt på denne spilleren, så "jordingskonflikt" bør det vel ikke være. Men nå mens jeg skriver kom jeg plutselig på at jeg skal prøve å slå på spilleren uten noen tilkoblinger, og se om lyden er der fremdeles. Hvis ikke kan det jo være et jordingsproblem fra en annen komponent via HDMI (hvis det forekommer?). Kommer med tibakemelding snart.

[endret] OK - da har jeg prøvd uten HDMI tilkoblet, og duringen er der fremdeles. Håper jeg ikke skremmer noen her nå da; det er ikke snakk om noe ekstremt, bare såpass at det er godt hørbart på nært hold, og kanskje også såpass at jeg ikke ville ha brukt denne som CD-spiller. Legger dog ikke merke til det når jeg ser på film, heller ikke i de stille pasasjene. Jeg har forøvrig gått ut ifra at det ikke kommer fra drivverket siden lyden er der også når det ikke er plate i spilleren, men nå som jeg 'krøp rundt på gulvet' der borte kunne det høres ut som det kom derfra, noe som jo er litt merkelig. Skulle nesten tro den hadde innebygget harddisk, for da hadde det vært 'logisk'. Viften kommer det ikke fra, etter det jeg har funnet ut.[/endret]

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Heisan.

Jeg synes du også bør titte litt på Panasonic's Blu-ray-spillere, DMP-BD35 og DMP-BD55. BD35 er nok tingen for deg da den er priset fra 2.495.- (se prisguide.no). Disse spillerene har fått utrolig god mottagelse i markedet og det florer av lovord.

Håper hjemmekino kommer med en omtale (med mindre den allerede har gått meg hus forbi)

Lars.

Både BD35 og 55 er med i testen. Vi snakker da tross alt om Europas største BD-Test (Vet selvsagt ikke om det er noen som har testet flere spillere, men det skal godt gjøres..)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Heisan.

Lars.
    Hm... I videoen sa han at dette var en av de første spillerne de har sett som presterer på høyde med ps3. "compared head to head with the ps3 it performed just as well" betyr dette at ps3 fortsatt ruver på toppen? :O jeg trodde alle de nyeste modellene til fabrikantene hadde passert ps3 nå?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både BD35 og 55 er med i testen. Vi snakker da tross alt om Europas største BD-Test (Vet selvsagt ikke om det er noen som har testet flere spillere, men det skal godt gjøres..)
    Dette gleder vi oss uhemmet til !
    :-D
    Lars.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, julen kommer tidlig i år Endelig en komplett test med alle BD-spillerne på markedet fra Hjemmekino. Vet med meg sjøl at jeg nok kjøper spiller ut i fra denne testen. Håper dere også tar med PS3, da, siden den fortsatt brukes som BD-spiller av mange
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir tolv spillere i testen inkludert PS3. Noen kommer til å savne Denon, men det er det en god grunn til. I januarnummeret kommer det nemlig en high-end BD-test med Denon 3800BD, Sony BD5000ES og Pioneer BDP-LX91! Vi fant ut at det var best å utsette Denonen til den bataljen siden den jo hører mest hjemme der.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir tolv spillere i testen inkludert PS3. Noen kommer til å savne Denon, men det er det en god grunn til. I januarnummeret kommer det nemlig en high-end BD-test med Denon 3800BD, Sony BD5000ES og Pioneer BDP-LX91! Vi fant ut at det var best å utsette Denonen til den bataljen siden den jo hører mest hjemme der.
    Høres jo bra ut det. Når kan man fovente å finne bladet med testen i butikken?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •