Vifter på Blu-ray spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vifter på Blu-ray spillere

Alle Blu-ray spillere som jeg har sett (og hørt) har vifter. Noen er ganske stille men andre bråker ganske mye. Mener å huske at det ikke var vifter i DVD spillere når de kom på markedet.
    Hvorfor trenger Blu-ray spillere vifter når ikke vanlig DVD trenger det?
    Er vifter noe vi må leve med i lang tid fremover eller kommer det spillere uten vifter?

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Alle Blu-ray spillere som jeg har sett (og hørt) har vifter. Noen er ganske stille men andre bråker ganske mye. Mener å huske at det ikke var vifter i DVD spillere når de kom på markedet.
    Hvorfor trenger Blu-ray spillere vifter når ikke vanlig DVD trenger det?
    Er vifter noe vi må leve med i lang tid fremover eller kommer det spillere uten vifter?
    Vifter i blue-ray spillere har vel med at det er mer informasjon som skal dekodes (spesielt hvis en skal dekode de nye lydsporene i tillegg). Dette betyr at en må ha sterkere prosessorer som gjerne må kjøres hardere for å dekode all informasjonen.
    Sterker prosessorer x høyerer hastighet = mer varme = vifter

Er ikke sikkert at dette stemmer, men jeg tipper at det har noe med det å gjøre.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    Vifter i blue-ray spillere har vel med at det er mer informasjon som skal dekodes (spesielt hvis en skal dekode de nye lydsporene i tillegg).
    Det er helt klart mer som skal gjøres, men samtidig har det jo skjedd enorme framskritt innen prossessor-teknologi. Jeg kan ikke fatte at det skal være nødvendig med noen vifter i en stasjonær Blu-Ray-spiller (nå lenger). Er det virkelig så enormt mye mer en Blu-Ray-spiller gjør enn f.eks en Popcorn Hour A-110 (som knapt nok trenger en kjøleribbe)?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det er helt klart mer som skal gjøres, men samtidig har det jo skjedd enorme framskritt innen prossessor-teknologi. Jeg kan ikke fatte at det skal være nødvendig med noen vifter i en stasjonær Blu-Ray-spiller (nå lenger). Er det virkelig så enormt mye mer en Blu-Ray-spiller gjør enn f.eks en Popcorn Hour A-110 (som knapt nok trenger en kjøleribbe)?
    Det er gjort mye fremskritt, men det spørs og hva leverandørene faktisk har puttet inn der, hvis det er av litt billigere kvalitet så kan jo vame fort bli ett problem... og da er det billigere med en vifte enn med en bedre prosessor.

Popcorn Hour vet jeg egentlig litt for lite om til å si hvordan denne jobber.

Jeg har selv S350 fra Sony, og jeg har aldri hørt noen vifte i den...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel også vært snakk om at produsenter, for å spare penger, heller putter inn en vifte enn en god kjøleribbe...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det har vel også vært snakk om at produsenter, for å spare penger, heller putter inn en vifte enn en god kjøleribbe...
    Det er vel og et kjent problem... synd at det blir sånn, men det er vel litt av prisen en må betale for å slippe å betale full pris.

som sagt har jeg ikke hørt noe fra min spiller enda, så jeg håper at det ikke er noe problem på de nye spillerene. Og hvis det blir for gale, slår jeg bare på 360-en og ser litt på en dvd via den... tenker fort ikke på støy fra andre apparater da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •