Marantz CD5001 vs. Cambridge Azur 640C v.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz CD5001 vs. Cambridge Azur 640C v.2

Hei!

Jeg skal sette opp stueanlegg bestående av disse komponentene:

NAD C320 BEE
    JmLab DB19

Når det gjelder cd-spiller er jeg på vippen mellom Marantz CD5001 og Cambridge Azur 640C v.2.

Etter å ha lest meg opp litt virker det som de gir mye for pengene. Marantzen fikk trekk for litt "billig" utførelse, men skryt for hva den leverer. Så også at en del klagde på kvaliteten på Cambridge'n. (Den er uansett fristende pga. doble DAC'er.)

Håper noen her på forumet med mer kjennskap til produktene kan gi noen tips.

Et tredje alternativ er å bruke min gamle Marantz dr 6000 med en Cambridge DAC Magic fra HiFi Klubben.

Alle innspill mottas med takk.
    E

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedenfor Cambridge DAC'en kan du jo kjøpe en Abrahamsen V6.0 til samme prisen som en Cambridge 640.

Virker som et godt produkt...
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med MIK92...
    Mtp hva "gamle-EC" fikk til med EC-spilleren, sine egne spillere og at Cambridge dac'en har blitt sammenliknet med 2-3ggr så dyre dac'er... Ja, da tror jeg ikke du kan gjøre så mye feil her

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er også et interessant alternativ. Da skulle man vel være sikret mot dårlig synkronisering?

Hva med cd-spillerene? Er de DAC'ene totalt utdaterte i forhold til de eksterne løsningene, eller bare litt?

Jeg tenker også på matchingen av komponentene, selv om det er budsjettklasse.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik1
    Ja, den er også et interessant alternativ. Da skulle man vel være sikret mot dårlig synkronisering?

Hva med cd-spillerene? Er de DAC'ene totalt utdaterte i forhold til de eksterne løsningene, eller bare litt?

Jeg tenker også på matchingen av komponentene, selv om det er budsjettklasse.
    De to CD-spillerne du nevner har jeg ikke sammenlignet, men ut fra tester tror jeg begge disse gir masse golyd for pengene! Selv har jeg god erfaring med Marantz. Disse er nok garantert ikke utdatert hva lyd angår nei.

Fordelen med å satse på en ekstern DAC er jo at du kan koble til også andre komponenter enn bare CD. Skulle du f.eks få lyst til å satse på en hard-disc basert løsning for musikkavspilling (eks. Squeezebox el. Sonos), så vil jo DACen fortsatt gjøre nytte for seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng. (Faktisk er denne tråden startet fordi jeg trenger en "mellomløsning" før jeg kjøper Squeezebox/Sonos.)

Har Marantz i hjemmekinoen, så merket er innarbeidet. Det er som sagt matchingen jeg tenker på.

Regner med at det vil bli spilt mest 70-talls rock på anlegget. Innspill ang. lydsignatur?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Cambridge denne gangen. Takker for innspill på tråden.

Mvh

E

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik1
    Det ble Cambridge denne gangen. Takker for innspill på tråden.

Mvh

E
    Gratulerer! garantert et godt valg..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •