En ny CD-spiller til 4-10K..? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hmmmm - men først må du ha en "dingz" som kan konvertere alle dine CD plater til lossless - men "dingz" må komme først....

HVA har du ingen "dingz" Går det an da?

Edit:Sorry, måtte bare.ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne er bra!
    ReferenceCD120Linear

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaizer79
    Denne er bra!
    ReferenceCD120Linear
    Jeg fant ingen norsk pris på denne, men den er tidligere solgt til 1000 euro på kontinentet. Hi-Fi guiden i Hamar skal vel tilby den, men jeg fant den ikke på nettsiden. Designet var uansett veldig pent!

Både Usher CD-1 og CD-7 har fått gode testresultater i pressen, så begge disse vurderes høyt. Abrahamsen har jeg ikke tenkt på, men V 1.0 CD ser konge ut, synes jeg. Kanskje jeg skal plage den lokale Elkjøpen litt, de skylder meg en stor tjeneste etter å ha passert 5 måneder på mobilreparasjon... Eneste er at den er i øvre prisklasse for min del, men siden Electroworld i stor grad preges av Elkjøp-produkter, kanskje man kan gjøre et godt kjøp der.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    HVA har du ingen "dingz" Går det an da?

Edit:Sorry, måtte bare.ops:
    haha- kjempekommentar! Joda, "dingzen" er der den

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wegeland
    Jeg fant ingen norsk pris på denne, men den er tidligere solgt til 1000 euro på kontinentet. Hi-Fi guiden i Hamar skal vel tilby den, men jeg fant den ikke på nettsiden. Designet var uansett veldig pent!

Både Usher CD-1 og CD-7 har fått gode testresultater i pressen, så begge disse vurderes høyt. Abrahamsen har jeg ikke tenkt på, men V 1.0 CD ser konge ut, synes jeg. Kanskje jeg skal plage den lokale Elkjøpen litt, de skylder meg en stor tjeneste etter å ha passert 5 måneder på mobilreparasjon... Eneste er at den er i øvre prisklasse for min del, men siden Electroworld i stor grad preges av Elkjøp-produkter, kanskje man kan gjøre et godt kjøp der.
    Mener å huske at Abrahamsen hadde messetilbud på Electroworld messa i fjor. Hvis de stiller i år også er det vel ikke umulig de kjører noe av de samme tilbudene.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hmmmm - men først må du ha en "dingz" som kan konvertere alle dine CD plater til lossless - PC/Mac tror jeg det heter
    Og hvis du først skal kjøpe en slik "dingz" så spørs det om ikke den er god nok som avspiller så fremt du tar lyden ut digitalt og inn i en receiver/DAC. Lenge leve Squeezebox, for all del - men "dingz" må komme først....
    Har alle ikke pc?? Kanskje ikke...., men, har du ikke pc´en i stuen trenger du fjernkontroll for å skifte musikk, og en form for display. Dette kan selvfølgelig fåes med Mac f.eks.
    Med en squeezeboks får du så mye mer enn bare noe der kan spille fra harddisk, plug-ins der passer ditt behov, f.eks. romkorreksjon.
    Moderne receivere har dog kastet seg på vognen også og flere tilbyr radio via internett samt avspilling av filer fra pc.
    Det spørs også hvilken vei man vil gå, og hvilket utstyr man har fra før, har man en receiver med ok dac er der jo intet i veien for å kjøre det digitale signalet inn i den, men ofte får man bedre kvalitet med en separat dac. Receivere er gjerne alt-i-ét løsninger, noen er ikke fornøyde med forforsterkeren i den når de spiller stereo, andre liker ikke dac´en i den, andre igjen må ha ekstra effektforsterkere, så altså, alt avhenger hvor du vil.
    Til stereo er der ikke noe der slår en squeezeboks med en god dac når det gjelder betjeningsvennlighet og lyd.
    Til 10K kan man være heldig å finde en brukt Transporter kanskje, da har du 24/96 også.
    Jeg ser ingen som helst grunn til å ha en dedikert cd spiller overhodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wegeland

ca.5000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usher CD-7

Følg GIZOs råd....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler å se/høre på xindak sine alternativer.
    Der er det mye å hente. f. eks denne:

Audiofoni AS

det som også er gøy her er at det er både rør og transistor utgang...
    dvs at du kan leke deg med forskjellige rør for å "finne" den lyden du vil......

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre låter Xindak sine cd spillere veldig udynamiske og kjedelige. Men det er min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått en go´pris på Abrahamsens V1.0 til kr 6000 (egentlig 10 000), så om det ikke dukker opp noen gode tilbud på messen i helgen går jeg nok for denne!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usher cd-7

Lytt til Usher cd-7 først. Jeg tror nok du ombestemmer deg. Denne får du til 7000,- uten rapport kabelen (9000 med). Se på den tideligere tråden jeg la inn. Jeg hverken selger eller kjenner noen personlig som selger dette produktet, men den er ufattelig god til prisen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Tror ikke det er et dumt kjøp med Abrahamsen altså. Og de ser veldig bra ut
    anbefaler micro mega meget bra cd spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undertegnede har akkuratt bestilt en Jungson Moon Harbour S3 HDCD Player fra nysound.com

Gleder meg som en unge.

Fikk aldri helt sansen for usher cd-1, uten at jeg ikke kan pin-pointe det noe bedre. Funka bare ikke for meg.

Kjøpte i tillegg disse, som jeg gleder meg veldig til å teste.

New York Sound Online HiFi Store

dr_k

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •