Blue Ray like god som cd spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blue Ray like god som cd spiller?

Hei.

Skjønner at min Daewoo dvd. spiller til firehundre kr. ikke redferdiggjør dvd filmer. Men min nå "døde" HarmanK. HD 750 spiller tok godt vare på CD`en (via Denon stereoforsterker 2x90W og ut til JBL E 80 høyttalere).

Vil en Blue Ray spiller i prisklasse ca. nitusen K. gi "like god lyd" som min nå utgåtte HD 750? Mener at avspiller drevet og elektronikken i en ny Blue Ray har bra kvalitet. Hvis den også gir god cd lyd kan jeg klare meg med en enhet og ikke to, samt at jeg også kan spille av dvd.

Vil dette oppsettet gi meg god lyd og bilde:

En Panasonic BD-55 kobles til min Sony tv (KDL-U2000) via HDMI. Da kan jeg velge "tv lyd" eller stenge av tv-høyttalere og heller sende lyden via signalkabel til stereoforsterkeren og ut til JBL`ene (det gjør jeg nå med min Daewoo). Eller bør jeg sende lydsignalet rett til forsterkeren og bilde til tv? (slår da av tv høyttalere). Hva med synkronisering av lyd og bilde? Sony`en har en HDMI, RGB og Scart som input signal mulighet.

Ps. Hva er rett stavemåte for Blue Ray: Ser at forumets medlemer skriver: Blue Ray, bluray, blueray, blu-ray, blue-ray? (flere måter)?

Ha en god lyd og bilde kveld.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bluray eller blu-ray er vel rett her. I den prisklasse så tror jeg du vil få en god nok spiller til å stille seg på linje med HD 750, men at det ikke vil rettferdiggjøre en erstatning fra en solid dedikert cdspiller, det gjør den nok ikke. Det kommer litt annpå prioriteringene dine og om det er verdt det.

Med BD-55 har du helt sikkert en egen utgang slik at du kan koble det rett i receiver, ellerså er jo en mulighet å kjøre den igjennom tven og så ut igjen og inn i receiver. Førstnevnte er jo selvfølgelig det beste. Hvis receivern har mulighet for hdmi, så kan du jo kjøre bildet og lyden igjennom der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •