Horton redder en hvem (Blu-Ray) + Tecsonic BHD8866 = inkompatibel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Horton redder en hvem (Blu-Ray) + Tecsonic BHD8866 = inkompatibel?

Er det noen andre som har prøvd å spille av Blu-Ray platen 'Horton redder en hvem' / 'Horton Hears a Who' på en Tecsonic BHD8866 (billigmodellen fra Coop)?

Dette er den Blu-Ray platen som har kommet ut i Norge (B+C sone antakelig). Fikk brukt den uten problemer på min egen PS3. Men hos noen slektninger med Tecsonic så ender den opp med å starte 'PLAY', men der står den i evigheter (svart skjerm 1080p/24, aldri noe grafikk, eller meny, eller lyd). Hvis spilleren er stilt inn på sone A, så sier den i fra at denne platen ikke er 'lovlig', så den klarer tydeligvis å lese noe fra den. Virker som det er kompatibilitetsproblemer. Er jo ikke akkurat et ukjent problem med Blu-Ray spillere. Men kan ikke finne noen firmware for denne spilleren. Og spørs jo om det kommer i det hele tatt. Hvis det er tilfelle vil Blu-Ray skyte seg selv i foten når det gjelder kundeoppfattelse av dette. Man godtar bare ikke at man kjøper en Blu-Ray plate til en Blu-Ray spiller. Også virker den ikke på noen modeller. Jeg vet at dette er en billig kinesisk modell, men det gir Ola Nordmann beng i. Brukeropplevelsen blir lik null.

Så. Noen som har opplevd det samme? Eller er platen jeg har kanskje i grenseområde.

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en firmware upgrade må til for å se den.
    Sjekk produsentens hjemmeside, om det er en da.
    Har måttet gjøre dette på min Sony bdp300 blu-ray..

Det må være mulig å oppdatere den, kan ikke tro noe annet. Sjekk manualen for url.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for input. Men har nok allerede undersøkt det. Er klar over firmware osv ofte blir brukt på Blu-Ray spillere for å 'fikse' problemer med Blu-Ray plater (om det så er nyere features osv). Men problemet her er at dette er en av de første kinesiske billigmodellene som har kommet. Tror ikke det er en egen hjemmeside for den, som du også påpeker. Har ikke klart å finne det i alle fall. Manual kan man finne på denne siden i PDF format. Denne manualen benevner spilleren som United DVD8900B. Tipper den brand'es under flere navn. Manualen har ikke noen URL referanser eller firmware info.

Det jeg er redd for her er muligens at vi har en spiller som ikke følges opp av firmware oppgraderinger. Og man kan jo bare tenke hvordan en forbruker må oppleve å kjøpe en Blu-Ray plate og hele tiden lure på om den vil virke når man kommer hjem Ikke bra.

Håper jeg tar feil. Derfor jeg poster her for å se om noen vet noe.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem med denne filmen på en LG-BH200 :-( Men spilleren har siste firmware, i det minste.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme med Samsung bd-p1500.

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, denne filmen dumper muligens ned i postkassen min i morgen, skal bli spennendes å se om det samme skjer på min spiller.

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Samme med Samsung bd-p1500.
    x2 med siste firmware

Edit:
    Hadde vært fint om de som har sett filmen på blu-ray kunne poste hvilken spiller den ble spilt av på, og eventuelt om de har lastet ned siste firmware.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke denne spilleren, men har filmen og den kjører fint på PS3, MEN, det var ikke det jeg skulle si, det jeg skulle si var, FOR en film!!! Den var heelt genial!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinan
    Takk for input. Men har nok allerede undersøkt det. Er klar over firmware osv ofte blir brukt på Blu-Ray spillere for å 'fikse' problemer med Blu-Ray plater (om det så er nyere features osv). Men problemet her er at dette er en av de første kinesiske billigmodellene som har kommet. Tror ikke det er en egen hjemmeside for den, som du også påpeker. Har ikke klart å finne det i alle fall. Manual kan man finne på denne siden i PDF format. Denne manualen benevner spilleren som United DVD8900B. Tipper den brand'es under flere navn. Manualen har ikke noen URL referanser eller firmware info.

Det jeg er redd for her er muligens at vi har en spiller som ikke følges opp av firmware oppgraderinger. Og man kan jo bare tenke hvordan en forbruker må oppleve å kjøpe en Blu-Ray plate og hele tiden lure på om den vil virke når man kommer hjem Ikke bra.

Håper jeg tar feil. Derfor jeg poster her for å se om noen vet noe.

Hvorfor ikke ta direkte kontakt med Netlogic | Start [Tillverkare av hemelektronik / ODM och OEM / Import & distribution] ¨Så vidt jeg vet er det de som importerer spilleren for Coop. Denne selges også under navnet DMTech BDP810 (Netlogic | BHD8866 [BHD8866])

/Øystein

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunlid
    x2 med siste firmware

Edit:
    Hadde vært fint om de som har sett filmen på blu-ray kunne poste hvilken spiller den ble spilt av på, og eventuelt om de har lastet ned siste firmware.
    :arrow: http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...o-blu-ray.html

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Horton Blu-Ray i dag etter mye toll tull fra postens side, testet den i min Sony BDP S300 og det fungerte. Tror jeg kjører firmware 0395.
    Denne er riktignok bestilt fra Amazon UK, så er ikke den norske versjonen.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinan
    EEr jo ikke akkurat et ukjent problem med Blu-Ray spillere. Men kan ikke finne noen firmware for denne spilleren. Og spørs jo om det kommer i det hele tatt. Hvis det er tilfelle vil Blu-Ray skyte seg selv i foten når det gjelder kundeoppfattelse av dette. Man godtar bare ikke at man kjøper en Blu-Ray plate til en Blu-Ray spiller. Også virker den ikke på noen modeller. Jeg vet at dette er en billig kinesisk modell, men det gir Ola Nordmann beng i. Brukeropplevelsen blir lik null.
    Dette var jo akkurat det samme med DVD i dens barndom. Enkelte filmer virket ikke med enkelte spillere, som oftest no-name spillere, men også enkelte ganger merke-spillere. HW produsentene skylte på at plata var utenfor spec.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •