Ny cd spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: Ny cd spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny cd spiller

Trenger en ny cd spiller, hvilken type annbefaler dere til Yamaha dsp-z11 og b&w 604s3 ??

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første jeg la merke til var at du har en ganske stor prisforskjell mellom receiveren og høyttalerne. Ikke ofte man ser Z11 sammen med høyttalere i den prisklassen.

Men tilbake til CD-spilleren. Hvilken prisklasse tenkte du på?
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Første jeg la merke til var at du har en ganske stor prisforskjell mellom receiveren og høyttalerne. Ikke ofte man ser Z11 sammen med høyttalere i den prisklassen.

Men tilbake til CD-spilleren. Hvilken prisklasse tenkte du på?
    Det er jeg enig i, men ett sted må man jo begynne =) Skal teste ut den nye serien til svs om en stund.... Tenkte meg rundt 10 lapper, men fikk høre att det sannsynelig ikke ville bli så mye bedre siden jeg hadde så bra da konverter i z11 =) Høyt ville du valgt da??

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke noen tusen på en CD-spiller så vil du mest sannsynling bruke CD-spillerens innebygde DAC. Da har ikke DAC'en i receiveren noen som helst påvirkning av lyden fra CD-spilleren. En enda bedre løsning er å bruke en ekstern DAC sammen med en solid bygget CD-spiller som drivverk. Da bruker du vanligvis en coaxial signalkabel mellom drivverket og CD-spilleren.
    Hva du ender opp med avhenger jo da også litt av hvor god plass du har. Iom at sistnevnte løsning trenger to bokser.

DAC'er finner du i alle slags prisklasser og med drøssevis av funksoner og inn -og utganger.

Mange er svært fornøyde med DAC'ene til Audio Note som selges blant annet her Upgrade Audio

Av drivverk så har du jo noen litt eldre Sony ES spillere som sies å være noen av de beste du får tak i uten at prisen stiger himmelhøyt.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Hvis du skal bruke noen tusen på en CD-spiller så vil du mest sannsynling bruke CD-spillerens innebygde DAC. Da har ikke DAC'en i receiveren noen som helst påvirkning av lyden fra CD-spilleren. En enda bedre løsning er å bruke en ekstern DAC sammen med en solid bygget CD-spiller som drivverk. Da bruker du vanligvis en coaxial signalkabel mellom drivverket og CD-spilleren.
    Hva du ender opp med avhenger jo da også litt av hvor god plass du har. Iom at sistnevnte løsning trenger to bokser.DAC'er finner du i alle slags prisklasser og med drøssevis av funksoner og inn -og utganger.

Mange er svært fornøyde med DAC'ene til Audio Note som selges blant annet her Upgrade Audio

Av drivverk så har du jo noen litt eldre Sony ES spillere som sies å være noen av de beste du får tak i uten at prisen stiger himmelhøyt.
    Vist ikke jeg har forstått fei så er det Dac i reciveren så lenge den for signalet digitalt. Altså over hdmi, i følge svs er Dac`n i reciveren bedre enn de fleste cd spillere under 15000kr. Og jeg hører ikke veldig mye på cd, det blir mest dvd. Så må vurdere dette, om jeg heller skal legge pengene i nye høytalere :-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Marantz foreks. De har spillere i flere prisklasser. Spiller med varm og fin klangbalanse. Vincent kanskje???

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Josephsen
    Vist ikke jeg har forstått fei så er det Dac i reciveren så lenge den for signalet digitalt. Altså over hdmi, i følge svs er Dac`n i reciveren bedre enn de fleste cd spillere under 15000kr. Og jeg hører ikke veldig mye på cd, det blir mest dvd. Så må vurdere dette, om jeg heller skal legge pengene i nye høytalere :-D
    Ja, å siden den DAC`n er så bra burde det også låte bra med Denon 2500 Var vel det vi diskuterte i stad.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony CCP-XA50ES

Hadde jeg hatt pengene skulle jeg slått til på denne selv.

Ellers så fant jeg bla. disse på brukten:

Marantz SA-15S1 SACD (Lillebroren til en av de mest kritikerroste SACD-spillerne på markedet)

DV50-s selges, kan ta Høytalere i innbytte
    (Ligger en del over budsjettet ditt, men med verdens beste drivverksystem. VRDS. Søk på google og du finner masse godord om spillere med dette drivverksystemet)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ja, å siden den DAC`n er så bra burde det også låte bra med Denon 2500 Var vel det vi diskuterte i stad.
    Den mister trøkket helt i stereo

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for og forklare deg igjen så klarer ikke denne møkkaspilleren til denon og levere bitstream på cd
    Det er jo fantastisk

Kan jeg foreslå tråstarter en Oppo?
    Så kjører du lyden over i optisk/coax (eller HDMI) og setter Oppo'n på "raw" (bitstream/datastrøm)

DSP-Z11 må jo ha en DAC av høy kvalitet og derfor kan Oppo forsvares som rent CD spiller, drivverk/avspiller - og så får du en strålende DVD spiller med på kjøpet

Denne er flott, og billig:
    OPPO DV-980H 1080p Up-Converting Universal DVD Player with HDMI and 7.1CH Audio

Denne er sikkert enda bedre, men dobbelt så dyr:
    OPPO DV-983H 1080p Up-Converting Universal DVD Player with VRS by Anchor Bay Video Processing and 7.1CH Audio

Herlig!
    OG det er en SA-CD spiller
    OG det er en DVD-A spiller

Men ren CD spiller, så vil jeg anbefale denne:
    Yamaha CD MP3 SPILLER CDX-497 TITAN kjøp billig sammenligne pris tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det er jo fantastisk

Kan jeg foreslå tråstarter en Oppo?
    Så kjører du lyden over i optisk/coax (eller HDMI) og setter Oppo'n på "raw" (bitstream/datastrøm)

DSP-Z11 må jo ha en DAC av høy kvalitet og derfor kan Oppo forsvares som rent CD spiller, drivverk/avspiller - og så får du en strålende DVD spiller med på kjøpet

Denne er flott, og billig:
    OPPO DV-980H 1080p Up-Converting Universal DVD Player with HDMI and 7.1CH Audio

Denne er sikkert enda bedre, men dobbelt så dyr:
    OPPO DV-983H 1080p Up-Converting Universal DVD Player with VRS by Anchor Bay Video Processing and 7.1CH Audio

Herlig!
    OG det er en SA-CD spiller
    OG det er en DVD-A spiller

Men ren CD spiller, så vil jeg anbefale denne:
    Yamaha CD MP3 SPILLER CDX-497 TITAN kjøp billig sammenligne pris tilbud
    Blir nok en slik løsning på meg ja, en dvd spiller som leverer kvalitet på cd også =)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok en slik løsning på meg ja, en dvd spiller som leverer kvalitet på cd også =)
    NBNB! vel og merke når du tar CD lyden direkte fra spilleren på digitalkabel (optisk/coax/HDMI). DAC'en i Oppo er ikke allverden. Mulig den er bra nok på 983 modellen. Men jeg vil tro at DAC'en i din flotte receiver er bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    NBNB! vel og merke når du tar CD lyden direkte fra spilleren på digitalkabel (optisk/coax/HDMI). DAC'en i Oppo er ikke allverden. Mulig den er bra nok på 983 modellen. Men jeg vil tro at DAC'en i din flotte receiver er bedre.
    Ja det håper jeg også hehe

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mister trøkket helt i stereo

Har du prøvd med en annen kilde? Kan jo være dac'n i forsterkeren som ikke er helt "topp" også..

Denon skal "normalt" ikke miste noe trøkk i bånn..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har du prøvd med en annen kilde? Kan jo være dac'n i forsterkeren som ikke er helt "topp" også..

Denon skal "normalt" ikke miste noe trøkk i bånn..
    Ikke noe galt med reciver da jeg har testet med enn annen reciver. og ingen forskjell, men med en annen spiller ble det virkelg bra.....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe galt med reciver da jeg har testet med enn annen reciver. og ingen forskjell, men med en annen spiller ble det virkelg bra.....

Hm.. bruker du ikke dac'n i reciveren'a?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARCAM kan vel og nevnes til trådstarter, særlig om en er ute etter DVD og spiller i samma pakka.

Lite som spiller som Arcam sine dvder etter mine erfaringer...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •