Ny DVD-spiller - Trenger noen synspunkter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DVD-spiller - Trenger noen synspunkter

Hei,
    Søker litt "guidance" og hjelp her inne. Ser ut som folk er veldig villige til å hjelpe med gode tips, og etter mye online research her nå og "villrede", så søker jeg noen tips og synspunkter.

Jeg er på jakt etter ny DVD-spiller som kan også spille musikk CD'er veldig bra. Det er viktig siden jeg hører på masse musikk. Gjerne en som tar SACD og DVDAudio også. Min Denon DVD-2200 har begynt å streike helt og spiller av bare noen få DVD'er. Andre leser den ikke i det hele tatt. Men jeg synes CD'er spilles av bra (og har ingen spesielle problemer med å spille av CD'er - enda i allefall).

Ellers har jeg en Denon AVR-3803 receiver (men denne har ikke HDMI), men liker den godt og ønsker ikke å bytte den ut (i første omgang). Har også 2 DALI bakhøytalere så jeg ønsker å fortsatt benytte mitt lille surround oppsett fortsatt.

Høytalerne mine er DALI 850 som er ganske store gulvstående høytalere med to 8 toms elementer i. Veldig bra lyd, men ønsker også på sikt å kjøpe meg mindre høytalere, og B&W 805 frister veldig (selv om jeg da nok burde skifte ut AVR-3803 da. Men det for vente).
    Ønsker kun nå å få meg en DVD-spiller som spiller av musikk veldig bra også og som passer mitt eksisterende oppsett. Jeg ønsker også å kunne spille av DivX filer også.
    Har også en ny Panasonic 42 plasma tv (med HDMI). Men synd jeg ikke får brukt det fra verken receiveren min eller DVD'n min nå.

Har tittet på Denon DVD-2930, som frister litt, og Marantz begynner å bli interessant også.

Noen som har noen synspunkter, tips til meg? Så vil jeg være veldig takknemlig. Takk på forhånd!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får vel foreslå Oppo her også

Vel og merke hvis du kjører ordinær CD lyd via optisk/coax til din receiver. Dette fordi Oppo ikke er fullt så god på CD lyd som andre (mye dyrere) spillere.

Men så er Oppo like god (eller bedre) på bilde enn sine konkurrenter.

SA-CD/DVD-A er den også veldig god på; her må du bruke HDMI til receiver eller de gode analoge 7.1 utgangene bak (i ditt tilfelle må du det).

Denne har jeg og den er billig og god:
    OPPO DV-980H 1080p Up-Converting Universal DVD Player with HDMI and 7.1CH Audio

Denne er visstnok hakket bedre på det meste, men også over dobbelt så dyr:
    OPPO DV-983H 1080p Up-Converting Universal DVD Player with VRS by Anchor Bay Video Processing and 7.1CH Audio

Oppo - man kan leve uten, men for et liv....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •