Sony BDP-S550 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 28 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du velger 'no' på center,sub,surr og back, så vil vel alt komme fra front høyttalerene, og du vil få full HD lyd oppløsning. Vet ikke hvordan dette vil utarte seg, kan teste en dag.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri

Ser at Sony 550 kan gjøres sonefri med en spesiell fjernkontroll, mobil eller lingnende. Er det noen med rett utstyr i nærheten av Fredrikstad som kan hjelpe meg med dette?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Ser at Sony 550 kan gjøres sonefri med en spesiell fjernkontroll, mobil eller lingnende. Er det noen med rett utstyr i nærheten av Fredrikstad som kan hjelpe meg med dette?
    Sorry lurte på det samme selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har et spørsmål. Har en Sony 40 W3000 LCD flatskjerm, har planer om å kjøpe Blu-Ray spiller snart. Kommer til å kjøpe enten Sony BDP-S 350 eller 550.

Som jeg har skjønt, er bildekvaliteten lik på spillerne. De ekstra funksjonene på 550 trenger jeg ikke, så det er lyden som er avgjørende. Har ikke surround anlegg, kun analogt stereoanlegg, dog av høy kvalitet. Er selvsagt interessert i høyest mulig lydkvalitet, lurer da på følgende:

350 dekoder vel kun Dolby True HD, ikke HD Master Audio. De fleste (alle?) filmene har vel kun et av de lydformatene. Hvis jeg spiller av en film med HD Master Audio som HD lydformat, vil jeg få høyere oppløsning med 550 enn 350 med de to analoge kanalene jeg skal bruke? Sagt på en annen måte, vil 350 levere kun et av de eldre lydformatene, mens 550 vil levere HD Master Audio sin oppløsning mixet i 2 kanaler? Finnes det noen argumenter for meg å kjøpe 550 fremfor 350 med hensyn til lydkvalitet?

På forhånd takk!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, for all del - legg heller de ekstra penga i potten til et surround-anlegg... ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens (eddie... ), dette er en teknisk tråd... Takker!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har en diskusjon på jobben som vi ikke blir enige om. Mulig det stod noe om dette i hjemmekino testen men ingen husker.

Kan Sony BDP-S550 dekode DTS HD-Master via analoge utgangene eller er denne dekodingen bare på hdmi utgangen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    S550 dekoder DTS MA og Dolby TrueHD internt, slik at du kan sende dette ut via de analoge utgangene!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    S550 dekoder DTS MA og Dolby TrueHD internt, slik at du kan sende dette ut via de analoge utgangene!
    Tusen takk for det lygren. Nå er det en som blir glad her på jobben. Han har en gammel receiver så dette var en nødvedighet med samtlige lydformater via analoge utganger.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser nå i testen av Sony 550 i siste nummer av Hjemmekino.
    Der står det svart på hvitt at 550 ikke dekoder DTS Master-HD analogt.
    Har jeg misforstått? Hva er rett?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Leser nå i testen av Sony 550 i siste nummer av Hjemmekino.
    Der står det svart på hvitt at 550 ikke dekoder DTS Master-HD analogt.
    Har jeg misforstått? Hva er rett?
    sjekk spec på Sony Norges sider:
    BDP-S550 (BDPS550) : DVD og Blu-ray Discâ„¢ : Sony

sjekk også denne, her er det kryssa av for dekoding på 550:
    Produktsammenligning : Blu-ray Discâ„¢-spillere : DVD og Blu-ray Discâ„¢ : Tekniske spesifikasjoner : Sony

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å få det bekreftet fra Sony Europe/Norge. Problemene med spesifikasjoner er at de ikke impliserer om det er snakk om dekoding til LPCM eller både LPCM og analogutgangene. Uavhengig av dette så opplevde vi stor nok forskjell mellom DTS Master HD servert via HDMI i forhold til den analoge utgangen til å helle mot at spilleren ikke dekoder DTS Master HD til den analoge utgangen. Men skal prøve å få det 100% bekreftet fra Sony.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Skal prøve å få det bekreftet fra Sony Europe/Norge. Problemene med spesifikasjoner er at de ikke impliserer om det er snakk om dekoding til LPCM eller både LPCM og analogutgangene. Uavhengig av dette så opplevde vi stor nok forskjell mellom DTS Master HD servert via HDMI i forhold til den analoge utgangen til å helle mot at spilleren ikke dekoder DTS Master HD til den analoge utgangen. Men skal prøve å få det 100% bekreftet fra Sony.
    Spesifikasjonene er klare og manual gir ingen tvil.
    S550
    Decoder alle HD lyd codec til analogt
    Decoder Dolby Digital og DTS til analogt
    Gir alle LPCM 5.1 eller 7.1 lydspor som er på plate ut som 5.1/7.1 analogt
    Kort sagt så er det en av få spillere som greier alt .
    Les manual side 67 og 68

Har da testet selv også å kan garantere at det ikke var DTS CORE lyd på 1536 kbps jeg fikk ut fra høytalerene

Får håpe det er trykkfeil i testresultater for så skivebomm kan ikke experter ta selv ved dårligere DAC i S550 kanskje og bedre i reciver som ble brukt ved test så hører man da forskjell på DTS HD MA analogt ut fra S550 eller Core lyden som hadde blitt decodet istedenfor om støtte til DTS HD MA ikke hadde vært der.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...men Sonyen er litt vanskelig å forstå seg på i menyene, det skal sies, så det er en ærlig misforståelse. At den dekoder både DTS MA og Dolby TruHD til de analoge 7.1-utgangen bør det imidlertid ikke være noen tvil om, gjør den ikke det har Sony bommet STORT med sine spesifikasjoner. Må da være noen eiere av S550 som kan bekrefte at de kobler opp mot en ekstern receiver?

Spørsmålet er selvsagt om de analoge utgangene / konverteringen er god nok... Jeg har selv testet å la spilleren dekode et Dolby TruHD-signal selv fremfor å la en Onkyo TX-SR876 ta seg av dekodingen og synes det låt bedre når Onkyoen tok for seg dekodingen. Dette kan imidlertid også ha sammenheng med at receiveren ikke bruker samme innstillinger om signalet kommer ferdig prosessert som ellers, har ikke testet inngående nok til å konkludere noe i så måte...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men Sonyen er litt vanskelig å forstå seg på i menyene, det skal sies, så det er en ærlig misforståelse. At den dekoder både DTS MA og Dolby TruHD til de analoge 7.1-utgangen bør det imidlertid ikke være noen tvil om, gjør den ikke det har Sony bommet STORT med sine spesifikasjoner. Må da være noen eiere av S550 som kan bekrefte at de kobler opp mot en ekstern receiver?

Spørsmålet er selvsagt om de analoge utgangene / konverteringen er god nok... Jeg har selv testet å la spilleren dekode et Dolby TruHD-signal selv fremfor å la en Onkyo TX-SR876 ta seg av dekodingen og synes det låt bedre når Onkyoen tok for seg dekodingen. Dette kan imidlertid også ha sammenheng med at receiveren ikke bruker samme innstillinger om signalet kommer ferdig prosessert som ellers, har ikke testet inngående nok til å konkludere noe i så måte...
    Dolby ThrueHD kan ha noe med DRC innstillingen.
    Bør stå som wide i bd spiller men om det påvirker analog ut må jeg sjekke

DRC --> Dynamic Range Compression vil teoretisk fungere med decoder i BD spiller på samme måte som om DRC innstillinger gjøres når digitalt signal sendes reciver men manual side 51 er ikke helt enkel å tyde.

Ved analog lyd bør også lyddemping stå ---> av
    Side 50 i manual

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest hele tråden, og det overrasker meg at ingen har nevnt mangelen på slow-motion eller frame advance!
    Fikk spiller'n i går, og er lettere oppgitt over mangelen på en slik funksjon. hvordan er det mulig å utelate dette?
    Dette er jo noe "alle" har, og slike detaljer sjekka jeg ikke før jeg gikk til innkjøp. Fokuset var på andre tekniske områder.
    Ikke at jeg bruker det så mye, men jeg synes det er kjekt å ha.
    Har brukt PS3 til BD så langt, og trodde vel dette skulle bli et hakk lettere siden det er en dedicated bd-spiller...
    Alt det andre er meget bra, men en sånn mangel trekker mye ned...
    Og mangelen på visning av kapittel. Veldig greit siden man for ofte må begynne forfra, i stedet for der man sluttet..

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Instilling på receiver ved bruk av Sony 550.

Kjøpte meg en 550 i går, og lurer på hva jeg skal sette min Denon 3806 receiver på for å få full HD lyd. Bruker HDMI fra 550 til receiver. Receiveren er desverre for gammel til å dekode HD signalene selv, så denne jobben må spilleren ta seg av.

Mulig dette har stått tidligere i tråden, men har desverre ikke tid til å lese gjennom hele tråden i dag.

På forhånd takk for svar.:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål ang. DVD og musikk kvalitet på S550 kontra Helios X5000.

Noen som vet om hvilken av disse to spillerne vil være best på de to nevnte punktene? Jeg bruker HDMI.

Lurer pga skal skaffe meg en S550 og om da Heliosen vil bli overflødig til alt utenom som mediasenter (har allerede Heliosen).

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Kjøpte meg en 550 i går, og lurer på hva jeg skal sette min Denon 3806 receiver på for å få full HD lyd. Bruker HDMI fra 550 til receiver. Receiveren er desverre for gammel til å dekode HD signalene selv, så denne jobben må spilleren ta seg av.

Mulig dette har stått tidligere i tråden, men har desverre ikke tid til å lese gjennom hele tråden i dag.

På forhånd takk for svar.:wink:

Da er det vel ingen annen mulighet enn analoge signal via 5.1 eller 7.1 for å få hd lyd.
    Du må sette hvilken lydutgang som skal være prioritert for flerkanalslyd.
    Testet dette i går, og kom frem til en svært hørbar forskjell på hd lyd via 5.1 analoge utganger kontra optisk (DD5.1) til min receiver. Noe av forskjellen ligger sikkert i gammel teknologi i min receivers DD5.1/DTS5.1 dekoder.
    Brukte rulletekstmelodien i A nightmare before Christmas. Instrumentene fikk en helt annen glød og skarphet.
    Så har jeg vel lest at noen hevder at lyd via HDMI og en bra receiver vil gjøre saken enda bedre, så...
    Trykker du display på BD-spilleren, viser den jo hvilket lydspor den spiller.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om S550 er koblet til 3806 via HDMI kan han ikke la SONY'en dekoder alle formater og sende LPCM'en til forsterker? Høres mest logisk ut spør du meg.

5.1 analoge vs optisk: På analoge vil du faktisk få full ytnyttelse så lenge signalkilde dekoder formatene godt nok, men optisk klarer ikke sende mer enn 1.5Mbit (DD+, DTSHDHR. Vet ikke om TrueHD har en core utgave av seg selv)
    Så sammenligningen henger ikke helt sammen :\

EDIT: leif

Side 9 av 28 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •