Sony BDP-S550 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 28 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et par spørsmål, hvis noen kan hjelpe meg:

1. Vet jeg delvis gjentar, men så ikke helt svar på dette: Hvor lang tid (med quick start) tar det ca å gjøre alt følgende (gitt at receiver allerede står på):

a) Skru på spiller, legge i en CD og starte spilling?
    b) Avslutte spilling av en CD, bytte, og starte spilling av ny?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har betraktelig mindre tålmodighet med bytte av CDer enn å vente på oppstart av en film. Har en Marantz DVD spiller som låser hele greia i 15 sekunder med å prøve å finne media når man skrur på. Og først etter det virker eject knappen slik at man kan få lagt inn en plate. Har en 25 år gammel Technics CD spiller som bare gjør alt med en gang. Bruker den fortsatt til CDer jeg... Ja, jeg vet at CDer er gammeldags.

2. Noen som vet om hvis man uansett har tenkt til å bruke HDMI mot en Yamaha RX-V1900 som støtter TrueHD og DTS MA, er det da egentlig like greit å velge S350? Mao tror ikke jeg kommer til å trenge de analoge utgangene. Hvis S550 er raskere på oppstart etc, så er det forsåvidt grunn i seg selv til å velge S550. BD-live etc tror jeg ikke jeg interessert i. Gjorde en rask sammenligning på Sony's sider, og for meg var S350 kanskje et godt alternativ ut fra de opplysningene gitt der. Men det kan jo være andre argumenter.

Newcomer Costanza sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    skjer det samme hvis du setter 1080p 24 isteden for 720p?? kan være noe med skaleringen dette kansje??
    Har prøvd det meste. Det går glattere på dvd. Kan hende ein merker sånne små ting bedre når bildekvaliteten er så pass bra..

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd i bakre surround med analoge kabler?

Hei!

Lurer på en ting om denne SONY-spilleren;

Hvis en ser på DVD (5.1DD/DTS) med analoge kabler, får man da lyd i bakkanalene?
    Tenkte å bruke denne spilleren til BD og har nemlig ikke HDMI på recieveren min.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle

Eg kjupte denne spelaren idag, akkurat ferdige me å se Transformers..
    SWEET:-D

Gjekk rett inn på nett og kjøpte meg 3 filmer og en serie..
    Imårå kveld tenkte eg å kosa meg med Ironman å Hulk den nye..
    GOOD TIMES...hehe:-D

Stian

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hypnotize
    Hei!

Lurer på en ting om denne SONY-spilleren;

Hvis en ser på DVD (5.1DD/DTS) med analoge kabler, får man da lyd i bakkanalene?
    Tenkte å bruke denne spilleren til BD og har nemlig ikke HDMI på recieveren min.
    Hvis du kopler spilleren med 6 eller 8 analog kabler til en forsterker med 5.1 eller 7.1 inngang så vil du få lyd i alle kanaler ja.
    Bruker selv slikt oppsett (5.1) og nyter full hd lyd
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer R.H. sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hvis du kopler spilleren med 6 eller 8 analog kabler til en forsterker med 5.1 eller 7.1 inngang så vil du få lyd i alle kanaler ja.
    Bruker selv slikt oppsett (5.1) og nyter full hd lyd
    Jeg har 7.1 system, bruker 8 analoge kabler fra spilleren (som da dekoder signalene) og kjører disse inn på min 7.1 surround pre-amp. Men, det kommer kun lyd i 5.1 kanaler, ikke i surround back. Hvorfor? Er det fordi filmen(e) ikke er innspilt i 7.1. Det står True HD 5.1.
    Jeg trodde at man kunne, i de tilfeller det kun var 5.1 signal, "splitte" signalene til surround kanalene til alle 4 ikke bare 2???

Any ideas??

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt dårlig forklart dette her....

Det var noe àla det RH skriver som jeg lurte på. Surroundforsterkeren min gjør ingenting med signalet når en kobler til analoge kabler, dvs at den går utenom alle DSP-kretser. Dette er ikke mulig å gjøre annerledes.

Derfor, hvis filmen er kodet i bare 2.0, er det noe mulighet for SONY-spilleren å lage flere kanaler (tenkte noe àla ProLogic) med siganlet før den sender den til forsterkerern? Dette er vel mest aktuelt med SD-lyd som DD/DTS.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke nødvendig å bruke analoge kabler for surround back, da?
    Noen som har fått dette til å fungere med denne spilleren (7.1).

Fikk nemlig min 550 i går, og mangler en stk. phonokabel for å utnytte alle kanalene. Bruker Arcam AVR-300 og et 7.1 system.

Synd hvis jeg kjøper en dyr kabel som jeg ikke trenger.

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildebrikke S550 vs Onkyo TX-SR875

Hei jeg har nå en Sony BDP S550 på vei i posten, det jeg lurer på er om noe har testet ut eller lest noe om bildebrikken i Onkyo TX-SR875, vil denne utføre en bedre jobb en bildebrikken i Sony BDP S550 ? Noen som kjører denne kombinasjonen ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg sliter også med å få lyd i alle 7 kanaler fra S550 til en Onkyo TX-SR876-receiver... Får kun lyd i 5 kanaler. Mulig det er receiveren som er problemet, men jeg har forsøkt å stille på alt som stilles kan på den, så det spørs om den rett og slett ikke får mer enn 5.1 signal? Dette gjelder alle filmer jeg har testet, også helt nye som Indiana Jones og Iron Man. Antar disse har 7.1-spor??

Jeg kjører signalet over HDMI for øvrig, og det står at kun 5 kanaler er aktive i displayet...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Yamaha RX-V2700 receiver og vil gjerne ha en BD-spiller tilkoblet via HDMI. Vil også ha fullt utbytte av lyd og bilde via denne til PJ.
    Spørsmålet: Vil jeg få dette på BDP-S550?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg sliter også med å få lyd i alle 7 kanaler fra S550 til en Onkyo TX-SR876-receiver... Får kun lyd i 5 kanaler. Mulig det er receiveren som er problemet, men jeg har forsøkt å stille på alt som stilles kan på den, så det spørs om den rett og slett ikke får mer enn 5.1 signal? Dette gjelder alle filmer jeg har testet, også helt nye som Indiana Jones og Iron Man. Antar disse har 7.1-spor??

Jeg kjører signalet over HDMI for øvrig, og det står at kun 5 kanaler er aktive i displayet...

Indiana Jones filmen har vel Dolby TrueHD 5.1
    tror også Iron Man har Dolby TrueHD 5.1

Skal du få lyd i 7.1 høytalere med 5.1 lyd (digitalt overført lyd) så må du la reciveren lage en mix til de to bakerste høytalerene (surround back)

Hvordan på en Onkyo ?
    Jeg vet at på Yamaha bruker man EX/ES knappen på fjernkontroll .
    Det samme blir det med DVD 5.1 lyd til 7.1 høytalere.
    (Eldre Onkyo har ikke mulighet til å legge til to extra kanaler)
    (eldre er vel de fleste som slutter på 5 .....feks 605)

Med analog lyd som nevnt over........
    Ved HD codec lyd i 5.1 og 7.1 høytalere vil man få lyd i surround back
    Ved DVD 5.1 lyd og 7.1 høytalere vil man få lyd kunn i 5.1 høytalere
    (Hvordan DTS ES blir har jeg ikke testet)

Alternativ til å få DVD 5.1 lyd til 7.1 høytalere blir å sende lyden digitalt (optisk / coax) og bruke EX/ES til å mixe til to ekstra bak kanaler

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    OK, takker Hygen. Da skal jeg leke meg litt med Onkyo-receiveren...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Har du spesifikt spilt av filmer med 7.1? Indy og Iron Man har kun 5.1.
    Ta en titt her for å sjekke hvilke filmer som har 7.1. Den ser ut til å være relativt oppdatert

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nei, har kun testet 5.1-filmer, har ikke fått lekt meg mye med dette utstyret enda, men nå vet jeg jo i det minste hva som er årsaken, er ikke noe feil på Blu-ray-spilleren i det minste! Takker for link!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Eg har mottat dinna spelaren og har kopla den opp mot min yamaha rx-v2700 med hdmi.. Testa ut Men in black filmen som har Dolby true hd 5.1 lyd. Det kjem opp mpcm på yamahaen.
    Og på sonyen kjem det opp Dolby true hd 3/2.1 48khz.
    Men om eg skifter til vanlig dolby digital på filmen kjem det opp Dolby digital 3/2.1 48khz.. Koffor 48khz på begge? Skal ikkje true hd vere bedre, eller har eg gjort noke feil? eller eg har vel missforstått tipper eg...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om Sony'en sender ut lineært (LPCM), men det kan fortsatt stå TrueHD i displayet.

Selvom det står 48Khz og x antall bits (fant ikke dette i farten) på TrueHD og DD, betyr det ikke nødvendigvis at det TrueHD ikke er bedre (langt der fira), begge kan ha en sampling på 48Khz, men bitrate'n på TrueHD-sporet vil være mange ganger høyere enn på det normale DD-lydsporet. Om du har en infoknapp på kontrollen, trykk den og se forskjellen på bitraten

Dolby TrueHD - Wikipedia, the free encyclopedia om du vil lese litt mer
    Blu-ray Disc Reviews | High Def Digest kan du finne HighDefDigest sine reviews sortert etter lyd, og også se hva de her kodet i: TrueHD/DD+/PCM, DTS og xx Khz og xx bits

Om du liker goth-rock kan jeg anbefale Blu-ray Review: Within Temptation: Black Symphony | High-Def Digest , den har mange forskjelle codecs, blant annet Uncompressed PCM 5.1 Surround (96kHz/24-bit), så kan du se om du hører forskjell på alle codecene. Konserten og lyden er toppklasse.

EDIT: leif

Ble vel litt avsporing det her..

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått den til å levere lyd i alle 7.1 kanaler ved bruk av analoge utganger?
    Har prøvd litt mer i dag, men hører fortsatt ingen lyd i surround bak når jeg spiller blu-ray (Men in Black).
    Hører dog lyd i disse under oppstarten av disc'en, før filmen starter.

Har tidligere brukt DVD-spiller hvor Arcamen har mikset surroundsporet til alle 4 høyttalerne bak..

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Eg har mottat dinna spelaren og har kopla den opp mot min yamaha rx-v2700 med hdmi.. Testa ut Men in black filmen som har Dolby true hd 5.1 lyd. Det kjem opp mpcm på yamahaen.
    Og på sonyen kjem det opp Dolby true hd 3/2.1 48khz.
    Men om eg skifter til vanlig dolby digital på filmen kjem det opp Dolby digital 3/2.1 48khz.. Koffor 48khz på begge? Skal ikkje true hd vere bedre, eller har eg gjort noke feil? eller eg har vel missforstått tipper eg...
    Hvorfor det står MPCM er fordi din reciver decoder ikke de nye HD codec og BD spiller må derfor gjøre om til PCM (MPCM) .
    MPCM -----> Multichannel Pulse Code Modulation

48 kHz er helt vanlig på Blu Ray film.
    (enkelte filmer har mere kHz)

Filmen har Dolby Thrue HD (6 kanaler ----5.1) så det er riktig at lydspor vil vises på BD som ------>Dolby true hd 3/2.1 48khz

Nesten all lyd på DVD er 48 kHz. (få DVD der DTS har 96 kHz)

Forskjellen mellom
    Dolby True HD - 3/2.1 48 kHz
    Dolby Digital -3/2.1 48 kHz
    vil normalt være enorm da Dolby Thrue HD er ett tapsfritt codec (lossless)
    Lyden blir ikke komprimert i kvalitet.

Dolby Digital 5.1 er et codec med stort tap (lossy).
    Lyden blir komrimert i kvalitet

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Takk for svar til begge to=) Ja eg tenkte på det mens eg skreiv inlegget og etterpå at det sikkert skulle vere sånn og at eg berre hadde tenkt litt feil, men eg måtte berre høyre for sikkerhetsskuld=) Eg fekk då bekrefta det av dokke.. Positiv tilbakemelding=) Takk takk

Side 7 av 28 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •