Sony BDP-S550 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Stiller samme spm. som i Panasonictråden Hvor lang er oppstarten på CDspilling ?
    Tok nøyaktig 15 sekunder fra jeg trykka inn skuffen til jeg fikk lyd på høyttalerne og dårligere tid enn det har jeg aldri når jeg skal kose meg med musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg testet min USA region A/1 BDP S550, og den spiller ikke sone 2 dvd.
    Jeg har nå akkurat testet min norske BDP S550. Den spiller IKKE av sone 1 filmer på DVD. Kun sone 2.

Så jeg tror jeg må lete frem oppskriften for hvordan S350 ble sonefri å prøve denne.

/Øystein

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde håpet å skulle slippe å skrive negativt om spilleren jeg har ventet lenge på men

Fikk min S550 for 2 dager siden men her er det h****

Den kuttet ut under enkel innstilling og skjermen er vekslende svart og mørkegrå. (Pioneer PDP 427XA)

edit ...reiste til Sony og fikk resatt spilleren (fungerer helt fint nå)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på Curse of the Golden Flower på BD i går. Tok tiden fra jeg trykka på "skuff inn" knappen på fjernkontrollen, og da tok det 43 sek til selve filmen var igang. Ikke verst synes jeg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Så på Curse of the Golden Flower på BD i går. Tok tiden fra jeg trykka på "skuff inn" knappen på fjernkontrollen, og da tok det 43 sek til selve filmen var igang. Ikke verst synes jeg
    Men dette er jo likevel MYE tregere enn hva som er tilfellet med PS3. Hva er egentlig grunnen til at den er såpass mye raskere enn alle dedikerte spillere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Men dette er jo likevel MYE tregere enn hva som er tilfellet med PS3. Hva er egentlig grunnen til at den er såpass mye raskere enn alle dedikerte spillere?
    Kameraten min har PS3 og den starter ikke denne filmen MYE raskere enn 43 sek. Og hvis man synes det er en pine å vente 43 sek før filmen starter når man skal sette seg ned og kose seg med en god film, da bør man vurdere å få seg noen beroligende midler og vurdere sjekk av blodtrykk..

Om PS3 hadde starta filmen på 10 sek, so what? Jeg har ikke så dårlig tid her i livet at jeg ikke har tid til å vente 30 sek jeg da men...

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Stiller samme spm. som i Panasonictråden Hvor lang er oppstarten på CDspilling ?
    Varierer veldig. Oppstart av spiller tar kanskje 5-10 sekunder (samme som TV'en omtrent). Innlasting av BD tar fra 20 sekunder (Istid) til 1 minutt (Blade Runner). Dette er anslag. Mitt inntrykk er at oppstart er mye raskere enn på DVD'er der man må lide seg gjennom en del møl før hovedmenyen dukker opp. På BD dukker ikke noen menyer opp - filmene starter direkte. Skal man bytte språk bringer man opp en pop-up meny eller bruker egne knapper på fjernkontrollen som går gjennom mulighetene syklisk.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Språkinnstillinger

Jeg har valgt Norsk som foretrukkene språk (lyd og tekst) i oppsettet i spilleren. Men, det er alltid Engelsk lyd uten undertekster når filmen starter. Noen som vet hvordan dette er tiltenkt å virke?

PS. Blood Diamond som følger med spilleren anbefales. Meget brutal men beklagelig aktuell. Filmen er fra borgerkrigen i Sierra Leone men likhetstrekkene med situasjonen i Kongo nå er slående.

PS2. Forøvrig en fantastisk flott spiller: Eventyrlige bilder på BD (og DVD!!!), rask, stille, stilig 8)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Kameraten min har PS3 og den starter ikke denne filmen MYE raskere enn 43 sek. Og hvis man synes det er en pine å vente 43 sek før filmen starter når man skal sette seg ned og kose seg med en god film, da bør man vurdere å få seg noen beroligende midler og vurdere sjekk av blodtrykk..

Om PS3 hadde starta filmen på 10 sek, so what? Jeg har ikke så dårlig tid her i livet at jeg ikke har tid til å vente 30 sek jeg da men...
    Jeg kjenner ikke filmeen, og har egentlig ikke tenkt på at det er så stor forskjell i oppstartstid fra film til film. Dersom 550 ikke er så mye tregere enn PS3, er det jo veldig bra.

For meg betyr dette en del da jeg i testøyemed bytter filmer veldig ofte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke filmeen, og har egentlig ikke tenkt på at det er så stor forskjell i oppstartstid fra film til film. Dersom 550 ikke er så mye tregere enn PS3, er det jo veldig bra.

Ja hvis du tester mye forskjellige filmer og skal bytte så fort som mulig, da skjønner jeg at oppstartstid har litt å si. Det skal sies at det varierer fra disk til disk. Merket at Batman Begins trengte nesten 1,5 min til å starte opp. Mesteparten av tiden medgikk etter valg av språk. Hva er det som gjør at noen discer tar lengre tid enn andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som synes det er litt pussig at spilleren fremstår som blå i alt reklamemateriell fra Sony, mens den i virkeligheten vitterlig er svart?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...husk at en må aktivere hurtigstart-funksjoner på denne spilleren da! Den er ikke aktivert i utgangspunktet. Hurtigstartsfunksjonen kan føre til at viftene på spilleren starter grunnet større belastning, men jeg tror ikke det er noe større issue. Hvis hurtigstart er aktivert går oppstart veldig kjapt, langt raskere enn noe annet, og jeg tror også den er en del raskere enn PS3 (men jeg har ikke sjekket samme film, så det er en ren antagelse...).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...den serverer for øvrig GLITRENDE bilder... Et lite minus; det er KRYPTISK å finne ut hvordan en unngår intern dekoding...! Det måtte knotes i lang tid før dette ble ordnet (kunne selvsagt lest bruksanvisningen, men det gjør jeg jo stort sett aldri... ). Nå er nok poenget med spilleren at den tar seg av dekodingen som default ettersom den jo er kapabel til nettopp det på samtlige formater, men har en en spesielt god receiver er det jo greit å la den ta seg av det hele i noen tilfeller mener jeg. Har ikke fått sjekket dette grundig, men har på følelsen av TX-SR876 dekodet Dolby TruHD på et noe mer overbevisende vis, noe som jo selvsagt bare skulle mangle... Nå er ikke dette helt sikkert at er tilfelle, da jeg ikke har fått testet dette noe inngående, sikkert greit om noen andre også tester litt frem over tilbake der.

Skal du sende signalet direkte må du i audio-setup-menyen velge "Direct" på lydformidlingen, ikke "Mix".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter at jeg leste lygren sitt innlegg, så vil jeg bare bemerke at denne oppstartstiden ble målt uten hurtigstart aktivert

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Serratus
    Er det bare jeg som synes det er litt pussig at spilleren fremstår som blå i alt reklamemateriell fra Sony, mens den i virkeligheten vitterlig er svart?
    Tipper det er Sony BDP-S500 som blir brukt i fleste bilder
    (motorisert front deksel)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet noen dvd'er på min Samsung LE40R81B skjerm med 720p ut fra spilleren. Må si at bildet er ekstremt detaljert og med trykk i fargene. Synes i tillegg at lyden er mye bedre på dvd på denne spillern kontra min gamle Denon 1720. Lyden i surroundkanalene er mye mer detaljert og kontant.

Jeg bruker de analoge utgangene både på HD-lyd og vanlig DD/DTS. Anlegget mitt er et Logitech Z-5500 Digital. Ikke noe dyre greier, men med 6-channel direct inn og lyd fra analogutganene fra s550'en låter det meget bra. Og JA, jeg hører stor forskjell selv på dette anlegget når jeg kjører DTS HD Master Audio ut på spillern i stedet for vanlig DD/DTS!
    Vanskelig å se at man kan få noe som spiller bedre HD-lyd enn dette til den nette sum av ca 5000 kr

Til cd-avspilling ble jeg også veldig positivt overrasket. Maken til detaljert gjengivelse har jeg ikke hørt før. Har ikke noe dedikert stereooppsett annet enn et mini-anlegg å sammenligne med, men i mine øre låter det veldig bra

Kan ikke si annet enn et jeg er mektig imponert over hva denne spilleren presterer!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fått testet S550 endel og finner ingen ting å påpeke som negativt ved spilleren ut fra spillerens prisnivå og at jeg bruker den til en 42 tommer Pioneer plasma.
    Til dette nivået vil den være en meget god spiller men den strekker seg også langt til de med stor projector.
    Jeg har heller ikke registrert dårligere lyd optisk/coax til DD 5.1 / DTS enn samme lydspor gjør med min HD DVD eller DVD spiller (tidligere nevnte en at s550 leverte dårligere lyd digitalt enn sine andre spillere men dette skjønner jeg ikke)
    Ekstra + skal Sony ha for sin enkle navigering av alle funksjoner / innstillinger / bruk som vises på tv skjerm som meny å ikke bare ett lite display i spiller.
    Sony Blu Ray har kommet til ett punkt med spillerene sine som jeg lenge har ønsket og håpet på så dette er absolutt en spiller å anbefale.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Hmm,det gjør ikke min,jeg så terminator 2 som bare har dts hd master audio i 5.1 og da sto det 2/3.1 dts engelsk.Noen ideer?
    Da fikk jeg Terminator 2 uk bluray, opium ent. med dts ma idag og har nettopp testa litt. Min bdp s550 viser 'dts hd master audio 3/2.1' på skjermen når jeg trykker på display knappen.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare positivt å si om denne spilleren.

Det som irriterer meg derimot er at de enda ikke klarer å utelukkende lage filmer hvor spillere kan huske hvor man stopper dem. Må man ta en pause så er man på mange filmer nødt til å begynne forfra igjen. Det var det samme på min forrige BRD spiller også. Dette gjelder i mitt tilfelle også den splitter nye Indiana Jones-filmen. Troy derimot fungerer fint. Hvorfor er dette så vanskelig å gjøre bra fra dag 1?

"DTS Master Audio" støtter OPP TIL 7.1 kanaler. Det vil si at formatet kommer som 5.1 eller 7.1 avhengig av hva filmproducer velger og hva anlegget ditt er i stand til å takle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD kvaliteten?

Noen kjappe spørsmål..
    1. Egner denne spilleren seg som CD spiller? Muligt de er påtide å pensjonere min DV-717 Pioneer spiller. Mener å huske at bl.a Sony sin S300 fikk skryt på dette punktet.

2. Er innmaten i S350 og S550 den samme? Samme oppskaleringschip osv
    (med unntak av 7.1 lyd-delen til S550 bl.a.)
    Noen skriver at biledkvaliteten er den samme, andre ikkje.

3. Følger det med HDMI kabel?

Side 5 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •