Sony BDP-S550 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    >>>>>
    Det er 10 db lavere lyd på DD ut fra 7.1 analog utgang på s550 enn det er på TrueHD lyd ut fra 7.1 analog utgang på s550<<<<<

Ok
    Jeg missforsto litt da jeg beskrev hvorfor det kunne være forskjell mellom å avspille lyden analogt fra BD eller la reciver decode og gjøre om til analogt.

Forskjell high definition audio og standard kan du vel få.
    Kan være en sammenheng med Dialog Normalisation , Dolby og DTS spor har ofte sitt dynamiske område komprimert (db)

lossy lyd vil ofte oppfattes som lavere enn lossless

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ,

Jeg lurer hvis det er mulig å spille divx eller andre formater eller bilder fra minnekort i sony bdp s550 slik som på PS3 ?

Takk for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av burebista
    Hei ,

Jeg lurer hvis det er mulig å spille divx eller andre formater eller bilder fra minnekort i sony bdp s550 slik som på PS3 ?

Takk for svar
    Slik jeg har skjønt det så er dessverre ikke dette mulig.
    Den usb-inngangen er visst kun for minnebrikke som må benyttes for nedlasting av BD-Live materiale.

Men helt enig med deg, hadde vært genialt om Sony hadde vært så smarte at dette hadde vært mulig. Kunne da koblet til en flashminne-basert ekstern harddisk og brukt spilleren som et lite mediesenter..

Men men...slik er det nå dessverre ikke. Noen som vet om slike forandringer kan bli fikset hvis Sony hadde laget en ny firmware med dette? Eller ligger mulighetene til denne forandringen i hardware?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.Uff det er dumt,og akkurat nå er jeg i tvil å beholde spilleren.Det er så mye enkelt med PS3.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyrte opp min nye (fikk den i går) spiller med BD og DVD i går kveld. Fantastiske bilder! Spesielt imponerte det meg hvor mye bedre en gammeldags DVD ble i forhold til min gamle DVD spiller. Gleder meg til mang en fantastisk filmopplevelse fremover.

Oppstart på BD var veldig rask. Mye raskere enn å fyre opp en DVD der en må lide seg gjennom masse tøys før menyene dukker opp. BD platene går bare rett på filmen. Ingen menyvalg før filmen snurrer. Det viste jeg ikke før i går :-D.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kribler utrolig etter å investere i denne spilleren. Blir en billigere løsning da jeg slipper og oppgradere forsterken for å få fullt utbytte av DTS-HD. Men dillemmaet er at jeg også gjerne skulle hatt en PS3, men da må jeg jo uansett ha ny forsterker. Ikke lett dette. Noen som har peiling på om det er mulig å få denne spillerene sonefri?

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Kribler utrolig etter å investere i denne spilleren. Blir en billigere løsning da jeg slipper og oppgradere forsterken for å få fullt utbytte av DTS-HD. Men dillemmaet er at jeg også gjerne skulle hatt en PS3, men da må jeg jo uansett ha ny forsterker. Ikke lett dette. Noen som har peiling på om det er mulig å få denne spillerene sonefri?
    Jeg lurte også på en PS3 men falt ned på denne pga av design, viftestøy og at jeg kan greie meg med en fjernkontroll (i praksis ikke helt sant).

Den kan visstnok gjøres sonefri ved å bytte ut en liten duppeditt (som kan kjøpes fra Sverige for 800kr). En tekniker må gjøre jobben og det koster mer enn duppeditten tror jeg. Garantien ryker.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn frem tråden for S350 og kjøp en One for All på Elkjøp/Lefdal eller noe slik så får du den sonefri på dvd .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en tenknisk tråd. Spørsmål rundt forhandler og pris tar du under "Produkt -og prisjakt". Husk å sjekke om det ligger aktuelle tråder der mht dette produktet først! Takker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S550 kan jo dekode HD-lydformatene, men må jeg da koble spilleren med 7.1 analogt til receiveren, eller sender den da også denne lyden ferdig dekodet via HDMI til receiveren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blaa
    S550 kan jo dekode HD-lydformatene, men må jeg da koble spilleren med 7.1 analogt til receiveren, eller sender den da også denne lyden ferdig dekodet via HDMI til receiveren?
    Den kan sende alle lydformatene enten som PCM via HDMI eller analogt via 7.1 utgangene

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

koble til nettverk

Hei

Det jeg lurer på her er hvordan man enklest kobler denne spillern opp mot nettverket. Er det en trådløsenhet i spillern eller må man koble den direkte til en ruter med kabel/nettverkskabel

Jeg har i dag et trådløsnett og denne rutern sitter i et annet rom en der jeg vil ha min blu-ray spiller og det å måtte trekke en kabel fra denne rutern til spilleren ønsker jeg ikke, så da hadde det vært fint om spilleren kunne kobles opp trådløst til rutern om det går ??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Hei

Det jeg lurer på her er hvordan man enklest kobler denne spillern opp mot nettverket. Er det en trådløsenhet i spillern eller må man koble den direkte til en ruter med kabel/nettverkskabel

Jeg har i dag et trådløsnett og denne rutern sitter i et annet rom en der jeg vil ha min blu-ray spiller og det å måtte trekke en kabel fra denne rutern til spilleren ønsker jeg ikke, så da hadde det vært fint om spilleren kunne kobles opp trådløst til rutern om det går ??
    Foreløpig er det vel ingen spillere med innebygget trådløst nettverk dessverre, så dette betyr at du må ha kabel rett i spilleren.

Det finnes sikkert mange forskjellige "dingser" for trådløs overføring, men har sett at komplett.no har noe slikt: Komplett.no - Devolo dLAN Highspeed Starter Kit
    Har ikke prøvd dette selv, men hvis du ser brukererfaringene der virker de ganske positive

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, regner med at det går an med en såkalt "bridge". Selv bruker jeg det på min HD DVD-spiller, og bruker en bridge fra D-link. Siden nettverksinngangen på BD-spillere ikke er trådløse, er det kun de to mulighetene; bridge eller trekke kabel. HD DVD-spilleren står i kjelleren, og routeren står i stua. God dekning er det også

Jeg bruker denne, men det finnes sikkert andre muligheter også:

D-Link Norge=
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydformat

Når jeg spiller av blu ray med min s 550 så får jeg bare opp multi ch in på receiveren.Har en denon avr 2807,når jeg trykker på display på fjernontrollen på spilleren så står det 2/3.1 dts engelsk på tven. Hvorfor står det ikke dts hd master audio når jeg spiller av filmer som har det formatet?F.eks terminator 2.Dette er irriterende da jeg ikke vet om jeg får den beste lyden?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg Sony S550, men det høres ut som om du sender ut PCM fra BD-spilleren. Altså at BD-spilleren dekoder lydsignalet.

Sett spilleren til å sende bitstream (råsignal) slik at Denon gjør dekodinga. Da skal det stå TrueHD eller DTS HD Master i displayet.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå har ikke jeg Sony S550, men det høres ut som om du sender ut PCM fra BD-spilleren. Altså at BD-spilleren dekoder lydsignalet.

Sett spilleren til å sende bitstream (råsignal) slik at Denon gjør dekodinga. Da skal det stå TrueHD eller DTS HD Master i displayet.
    Jeg tror ikke Denon avr 2807 dekoder de formatene?Tror du at jeg får dts hd master audio selvom det ikke står?Selv om jeg ikke får det opp på receiveren så skal det vel stå på tven når jeg trykker display riktig format?Hvorfor står 2/3.1 dts engelsk og ikke dts hd master audio?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du spiller en film med dts master audio så viser sony'en dette på skjermen når du trykker på display knappen.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hvis du spiller en film med dts master audio så viser sony'en dette på skjermen når du trykker på display knappen.
    Hmm,det gjør ikke min,jeg så terminator 2 som bare har dts hd master audio i 5.1 og da sto det 2/3.1 dts engelsk.Noen ideer?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Jeg tror ikke Denon avr 2807 dekoder de formatene?Tror du at jeg får dts hd master audio selvom det ikke står?Selv om jeg ikke får det opp på receiveren så skal det vel stå på tven når jeg trykker display riktig format?Hvorfor står 2/3.1 dts engelsk og ikke dts hd master audio?
    OK. Da må du la BD-spilleren dekode. For oss med PS3 blir det omtrent det samme. BD-spilleren dekoder og sender det som PCM til receiveren. I teorien er det det samme som om du skulle latt forsterkeren gjøre det, hva angår lydkvalitet

DTS HD Master eller Dolby TrueHD vil aldri stå i displayet med mindre du har en BD-spiller som sender som bitstream, og har en receiver som dekoder de nye lydformatene.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 3 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine