Sony BDP-S550 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 28 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Manglende støtte for HDCP...?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det kan det være,sjekket på Gefen sin side,men fant ikke noe.
    Trodde Scaler'n bare sendte signalet rett igjennom når den fikk 1080p inn.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Fant dette,så virker som den da har støtt for HDCP.

* DVI/HDCP/HDMI compliant input: Operates up to 165Mhz (Up to UXGA @60Hz)
    * Supports digital HD output up to 1080p.
    * Integrated 8-bit triple-ADC/PLL.
    * Integrated DVI/HDCP/HDMI compliant receiver.

Kan det være noe med innstillingene på BDP-550??
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri på DVD

Har en fjernkontroll som gjør den DVD sonefri om noen en int. Bor i Frogn (Follo).

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Fant dette,så virker som den da har støtt for HDCP.

* DVI/HDCP/HDMI compliant input: Operates up to 165Mhz (Up to UXGA @60Hz)
    * Supports digital HD output up to 1080p.
    * Integrated 8-bit triple-ADC/PLL.
    * Integrated DVI/HDCP/HDMI compliant receiver.

Kan det være noe med innstillingene på BDP-550??

UXGA er vel ikke full HD som input så da sender du for høy oppløsning inn i gefen scaler
    Det svarte grå bilde kommer antakelig av at gefen ikke takles 1080p inn.
    Setter du S550 til 720p eller 1080i i HDMI videougangs oppløsning (manual side 45) så tror jeg det fungerer.
    720p /1080i vil da si at S550 meny og video vil skaleres til denne oppløsningen.

Hvordan det går med din Blu Ray 1080p 24 ? BD innstilling S 550 (manual side 45)
    er opp til gefen om den takler det (Kan den passthrough 1080p så har du kanskje en innstilling i gefen.)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker å kjøpe en BDP-S550? Hva følger med orginalt? Og hvordan er analogutgangene på denne? Skal kun ha lyd i stereo gjennom anlegget!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skink_123
    Tenker å kjøpe en BDP-S550? Hva følger med orginalt? Og hvordan er analogutgangene på denne? Skal kun ha lyd i stereo gjennom anlegget!
    Har s550 selv og er veldig fornøyd med den, da jeg har måttet bruke den analoge multikanalsutgangen for få HD-formatene på hjemmekinoanlegget mitt.

Hvis du kun skal bruke stereo analogutgangene til et stereoanlegg, da hadde jeg heller kjøpt s350. Samme spilleren, men uten multikanals analog ut og lys i fjernkontroll. Du må kjøpe en Sony Micro Vault minnepinne og sette i spilleren hvis du skal benytte BD-Live, men dette blir uansett billigere enn å kjøpe s550.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vurderer sterkt å kjøpe s550.får den snart kasta etter deg.men den nye s360 kommer i juni.blir samme pris.burde heller vente på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan aktivere bitstream på 550?

nettopp kjøpt s550.får ikke dts master audio på displayet på yamaha 663.enten pcm eller straight.har sitti lenge å knota nå.hjeeelp.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig oppset av Sony syns jeg - plundret med det istad :\

Audio (HDMI) : Auto
    BD Audio Settings: Direct

Hvorfor ikke velge mellom Linear/Bitstream? Idiotisk spør du meg..

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    015 er den siste versjonen
    Har det kommet noen oppdatering etter dette? Jeg har ikke hatt mulighet for å koblet den på nett siden juni nemlig. Hadde vært digg om SONY hadde fiksa så at det ble noe mer lyd i subwooferen med analoge kabler :twisted: Om man i tillegg hadde lagt mp3 og divx-avspilling på ønskelista, så kunne jeg skrota DENON-spilleren min. Men det siste er vel mye forlangt, er jo tross alt ikke Kinder som produserte spilleren. :evil:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    015

Sitat Opprinnelig postet av hypnotize
    Har det kommet noen oppdatering etter dette? Jeg har ikke hatt mulighet for å koblet den på nett siden juni nemlig.
    019 har vel vært ute siden April
    BDP-S550Â*|Â*Sony Europe kundestøtteportal

Hadde vært digg om SONY hadde fiksa så at det ble noe mer lyd i subwooferen med analoge kabler
    Er ingen BD spillere vel som booster LFE analogt fra spiller.......dette skal du gjøre i reciver eller har du ikke muligheten får du skru opp volum på subwoofer.......slik er det med analog lyd enten det er DVDA , DVD , SACD , BD spiller som sender multichannel analog lyd å samme om den heter Sony , Pioneer , Panasonic osv

lagt mp3 og divx-avspilling på ønskelista
    Det har vært en utvikling på spillere
    fra de bare kunne decode enkelte hd lyd format , så kunne bitstreame noen , uten nettverk , uten avspilling av mange formater
    til
    dagens mange spillere med wifi , stream av ulike formater , nettverk , profile 2.0 ,usb
    til kommende
    spillere med opptaksmuligheter , kanskje støtte for NTFS stream ,osv

de må jo legge til noe hele tiden på nye spillere for å opprettholde pris , nyhet ang spillere osv

Slik utviklig har det vært på DVD spillere i over 10 år å BD vil helt sikkert utvikle spillere til flere format og funksjoner av ulike årsaker.

(er vel ikke taktisk om de hadde gitt ut spillere som taklet alle format , stream , opptak osv i 2006.hadde sikkert vært flott for forbruker men ikke for produsent)

550 er levert uten mp3 og divx så dette får du neppe med firmware

Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Dårlig oppset av Sony syns jeg - plundret med det istad :\

Audio (HDMI) : Auto
    BD Audio Settings: Direct

Hvorfor ikke velge mellom Linear/Bitstream? Idiotisk spør du meg..
    Den endrer automatisk og er jo egentlig ikke grunn til at det skal være anderledes ?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Finner ikke noen bra løsning!

Sitat Opprinnelig postet av hygen

Er ingen BD spillere vel som booster LFE analogt fra spiller.......dette skal du gjøre i reciver eller har du ikke muligheten får du skru opp volum på subwoofer.......slik er det med analog lyd enten det er DVDA , DVD , SACD , BD spiller som sender multichannel analog lyd å samme om den heter Sony , Pioneer , Panasonic osv
    Hvis jeg hever subwooferen +10dB i Yamahaforsterkeren (RXV3000RDS) min og reduserer -10dB i Denon 1930 DVD-spilleren (coax-lyd) går det greit helt til jeg skal sette på en CD på Cayin-CDspilleren min, da blir sublyden +10dB der. Siden jeg ikke gidder å justere dette hele tiden (har bare noen BD-filmer pt), så blir lyden normal for DVD og CD, men ingen lyd i BD for LFE. :evil:

Tøys og tull at det ikke hadde vært mulig å hevet dette i spillerene om noen ville, sikkert bare en konspirasjon for å få oss til å bytte ut surroundforsterkerne våres?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg hever subwooferen +10dB i Yamahaforsterkeren (RXV3000RDS) min og reduserer -10dB i Denon 1930 DVD-spilleren (coax-lyd) går det greit helt til jeg skal sette på en CD på Cayin-CDspilleren min, da blir sublyden +10dB der. Siden jeg ikke gidder å justere dette hele tiden (har bare noen BD-filmer pt), så blir lyden normal for DVD og CD, men ingen lyd i BD for LFE. :evil:

Tøys og tull at det ikke hadde vært mulig å hevet dette i spillerene om noen ville, sikkert bare en komnspirasjon for å få oss til å bytte ut surroundforsterkerne våres?
    Nye recivere i dag booster automatisk opp den reduserte LFE enten ved Multichannel PCM (lpcm) eller ved Lyd codec.

Noen eldre recivere booster ikke LPCM/codec lyd men har fått firmware oppdateringer som gjør at reciverene gjør dette automatisk.

Meget få recivere booster ikke LPCM eller kan booste LFE

Analoge lyden har aldri blitt boostet i avspillere.
    Hvorfor har noe med inngangsignalet , lydforvrengning med LFE input eller noe

Har ikke kontroll på alle recivere men man kan vel sette opp lyd innstillinger og lagre dem med mange recivere så man enkelt kan veksle mellom avspillingsinnstillinger.

Du skal jo få LFE lyd og en subwoofer som gir ganske bra trøkk uten å booste LFE fra analog lyden fra BD.

Anbefaler å sette høytalere large i bd spiller

Alternativ for å få dette til å stemme er å senke front left/right , center , surround left/right og sorruond back left/right db i avspilleren.
    Det vil si du senker db på alle kanaler i bd spiller mot et lavere nivå .

Det er bare forsterkeren og dens kraft og effekt som da blir begrensning for hvor høyt du spiller men da slipper du innstillinger mellom CD , DVD , BD og ulike spillere tilkoplet og lydformater.

Det eneste du da trenger er å justere volum mellom bitstream lyd og analog BD lyd.

eller

Avspille alle formatene med BD spilleren eller bytte til spiller med bedre dac om du ikke er fornøyd med lyden........til feks cd........eller bedre spiller om det er grunnen til at ikke BD spilleren brukes til DVD

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Har ikke kontroll på alle recivere men man kan vel sette opp lyd innstillinger og lagre dem med mange recivere så man enkelt kan veksle mellom avspillingsinnstillinger.
    Ikke på en forsterker fra 1999.

Du skal jo få LFE lyd og en subwoofer som gir ganske bra trøkk uten å booste LFE fra analog lyden fra BD.
    Pære på subben lyser ikke, så den får ikke nok signal fol det stuenivået jeg har på når jeg ser film.

Anbefaler å sette høytalere large i bd spiller[/QUOTE] Det er gjort, lyden er ellers overraskende kraftig og fyldig, bare lurer på hva jeg går glipp av i subben.

Alternativ for å få dette til å stemme er å senke front left/right , center , surround left/right og sorruond back left/right db i avspilleren. Det vil si du senker db på alle kanaler i bd spiller mot et lavere nivå .
    Da er det enklere å gå inn å justere +10dB i LFE i forsterkeren for hver gang jeg skal bruke BD-spilleren, lurte på om det var en løsning som gikk mer smooth - blir vel dette da :-?

Det eneste du da trenger er å justere volum mellom bitstream lyd og analog BD lyd.
    Den skjønte jeg ikke, er ikke det samma lydstyrstyrken som kommer ut - uavhengig av format?

eller

Avspille alle formatene med BD spilleren
    Denne spilleren mangler jo mange formater som jeg bruker og teit at dette ikke var kjent (for meg?) når jeg kjøpte den. Mp3 og dvix har jo alle Europris-produkter til og med, så rart de ikke tok med dette.
    bytte til spiller med bedre dac om du ikke er fornøyd med lyden........til feks cd........
    Cayin´en får holde noen år til, fornøyd med lyden.

Selvfølgelig skal jeg bytte forsterkeren med HDMI-inngang, da løser alt seg. Men det var den j... restskatten da... :evil:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke på en forsterker fra 1999.

Den skjønte jeg ikke, er ikke det samma lydstyrstyrken som kommer ut - uavhengig av format?
    LFE vil komme forsterket (boost) når du lar reciver decode lydcodec (feks dts)
    Ved analog som nevnt ikke

Det blir en forskjell på +10 db som gjør at det som decodes i reciver hørest bra , kraftfullt ut og det som kommer analogt blir lite lfe lyd og tamt.

(surroundlyd er det jeg nå forklarer å ikke 2.0 stereo for den har ingen lfe)

som du korrigerer med å øke lfe i reciver ved analog lyd ut .ja

meningen med forslaget var å slippe lfe korrigeringen om det var et problem

>>>>>>>reduserer -10dB i Denon 1930 DVD-spilleren (coax-lyd)
    denne skjønte jeg ikke
    Vet Denon har db justering for pcm over hdmi men kan du nedjustere pcm db før den går ut optisk/coax
    (skal ikke nekte men da gjelder dette 2.0 stereo for bitstream dd 5.1 og dts kan ikke nedjusteres)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest så mye i denne tråden, men så spørr jeg heller på nytt hvis noen andre har oppdaget det samme.

Når jeg ser på film med min Sony BDP-S550 om det er Blu ray eller DVD så hakker det i bildet når kameraet beveger ser til sidene. Også under filmen så plutselig stopper filmen også starter den igjen med en gang. Er det andre som har opplevd dette selv?

Håper dere sjønnet hva jeg mente og hva jeg skrev.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hedmarkinger er impulsive når de får tenkt seg om....

meningen med forslaget var å slippe lfe korrigeringen om det var et problem
    Jeg er hedmarking, så skjønte dette ikke før jeg vokna i dag Takk Hygen! Ble -8dB på alle kanalene utenom LFE (justerte ikke ned til -10dB, da huseieren neppe hadde vært enig i at det hadde vært så lurt med de 2 ekstra dB med bass...). Så på Indiana Jones 4 på DVD og da lyste pæra på subwooferen, men måtte øke nivået på forsterkeren til -40 for grei lydstyrke. Var ikke allverdens lyd i subben i atomsprengning-scenen, mulig det skal være sånn? Skal prøve med 3L Divertimenti på BD i morra

Vet Denon har db justering for pcm over hdmi men kan du nedjustere pcm db før den går ut optisk/coax
    (skal ikke nekte men da gjelder dette 2.0 stereo for bitstream dd 5.1 og dts kan ikke nedjusteres)
    Cayin CD251-spilleren gjennom analoge kabler på CD er bedre løsning enn DENON over coax - med justeringen på Sony BDP-S550 blir det bare justering på volumhjulet på forsterkeren. ;-)

(er vel ikke taktisk om de hadde gitt ut spillere som taklet alle format , stream , opptak osv i 2006.hadde sikkert vært flott for forbruker men ikke for produsent)
    Jeg vet, er markedsfører+økonom selv, vet at taktikken til disse Onkel Skruene i toppledelsen er å dytte ut hyppig modellskift med små endringer i funksjoner og design. Var bare litt retorisk oppgitthet... :P

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Når jeg ser på film med min Sony BDP-S550 om det er Blu ray eller DVD så hakker det i bildet når kameraet beveger ser til sidene.
    Prøvd å sette BD-ROM 1080/24p til AV?

Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Også under filmen så plutselig stopper filmen også starter den igjen med en gang. Er det andre som har opplevd dette selv?
    Har du oppgradert spilleren til firmaware 015? DVD-spillere sleit i starten også, så kommer nok noen bug-fix fra SONY som tetter feilene i softwaren!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å sette BD-ROM 1080/24p til AV?

Har du oppgradert spilleren til firmaware 015? DVD-spillere sleit i starten også, så kommer nok noen bug-fix fra SONY som tetter feilene i softwaren!

Jeg skal sjekke litt så kommer jeg med svar.

Når det gjelder oppgradering så er jeg litt usikker på åssen jeg skal gjøre det.

Side 26 av 28 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •