Sony BDP-S550 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 28 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    om du lar s550 decode og overføre som LPCM (MPCM) så pass på at BD lydinstilling står på direkte å ikke mix.

Jeg tror mere og mere på en feil encoding da platen ble laget siden den vises som DTS 5/2.1
    (det er flere typer spillere som viser denne som DTS 5/2.1 og da også spiller typer som har ulike decodere til HD lyd)

Riktig visning bør vel være DTS 3/4.1

(vanlig DTS HD MA 5.1 vises jo som 3/2.1 )

Filmen var vel første som Universal kom med 7.1 DTS HD MA

At PS3 decoder denne lyden
    (egentig er det like rart at ps3 decoder lyden som s550 eller denon (+mange andre spillere/recivere) ikke decoder den riktig for feil er lyden uansett på plate)
    Stort tap er det ikke med 5.1 alikevel så bruk ES knapp og matrix lyd til de to bakerste høytalere (surround back) så blir det neppe stort tap av lyd.

hellboy 2. dts ma 7.1 - Google-søk

hellboy 2. dts ma 7.1 only 5.1 - Google-søk

(((((beklager at jeg skrev DTS 4/3.1 i forrige post men mener selvsagt da DTS 5/2.1)
    Lyden i 550 står som direkte (ikke mix) jada, fungerer ikke. Irriterende hvis det er en feil kode i platene. Dette er en norsk hellboy II. Vel, vel nå kjører jeg en oppdateringssekvens på 4308. Får se etter det da. Nei, stort tap er det ikke men litt irriterende at man ikke får den lyden som er lagret på platen. Kan jo altids bruke PS3 til disse. Godt man har den i alle fall. Skal høre etter om det er noen lydforskjell i PS3 og 550 i de bakerste kanalene. (PS; Denon matrix dekoder de bakerste kanalene og sender ut til alle fire surondhøytalere).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel komme med et svar på det her, da det viser seg at alt er i orden nå. Hellboy II vises nå i DTS HD Master 7.1. Både inn signal og utsignal. Ikke at jeg helt forstå hvorfor for jeg fikk ikke til å oppdatere helt, selv om jeg kom nær nok. Jamfør problem med ETHER WP: http://avforum.no/forum/receivere-fo...-4308-a-4.html

Men siden jeg nullstilte receiver ble det en knoting inne i menyen for å få det som jeg ville igjen, samt ny runde med 8 måle kalibreringer jamfør Audyssey. Puh.

Etter dette, virker det som at DTS HD MA 7.1 vises som det skal, så ikke vet jeg

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

S350/550 + Harmony = sant?

Harmony Remote Multiregion DVD Hack for Panasonic, Pioneer & Sony Blu-rays - AVForums.com

Har søkt en stund nå og funnet tråden over, men denne tråden er stengt. Jeg finner ingen andre som har klart å programmere en Harmony remote til å gjøre Sony blu-ray sonefri. Noen som kan vet???

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NOen ny modell av denne på vei eller?

Newcomer Xerxes sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Multisone med ICOS kit ferdig...

Fikk spilleren min modifisert med ICOS kit i helga.
    Så nå har jeg sone A og B :-)

Kjøpte ICOS kit fra DVDirect.NET

Settet består av et logikkort og en chip som skal loddes fast til ledig plass på hovedkortet i spilleren. Kittet fungerer aldeles utmerket og skifte mellom soner gjøres veldig enkelt med spilleren i standby modus med fjernkontrollen og når en slår den på etterpå så starter den i valgt sone, kan absolutt anbefales. MEN, det er alltid et men, de kødder IKKE når de skriver: "ICOS kiten är EXTREMT svåra att installera och bör endast göras av professionella."

Jeg har en kamerat som ikke er redd for en utfordring og som er rimelig stødig med loddebolten, men jeg tror han også kunne vært uten denne utfordringen, maske for loddepasta burde nesten fulgt med i pakka...
    Selve logikkortet loddes enkelt da det er store loddeflater på dette men chipen kan gi hodebry for ikke å snakke om kablene som skal loddes mellom den eksisterende chipen i spilleren og den nye, hvis en ikke har riktig utstyr og erfaring.
    Må si jeg var spent når strømmen ble satt på etter at vi endelig hadde fått spilleren sammen igjen, for det var nesten umulig å se om det var kortslutninger mellom pinnene på chipen... (se vedlagt bilde som burde gi ett brukbart bilde over hvor liten chipen i kitet er.

Hadde jeg gjort valget idag hadde jeg nok kjøpt en ferdig moddet spiller eller latt DVDirect gjøre jobben.

Men nå gleder jeg meg til å spille av de filmene jeg har feilkjøpt pga at jeg "trodde" de var sonefrie...

Ole

P/S aner ikke hvordan jeg kan få bilden inn i teksten så de ligger vedlagt på slutten.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [ img ] link til bildet [ /img ]

fjern mellomrommene
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerxes
    Fikk spilleren min modifisert med ICOS kit i helga.
    Så nå har jeg sone A og B :-)

det er alltid et men, de kødder IKKE når de skriver: "ICOS kiten är EXTREMT svåra att installera och bör endast göras av professionella."
    Interesant

Fulgte det med koplinsskjema ?

chipen kan gi hodebry for ikke å snakke om kablene som skal loddes mellom den eksisterende chipen i spilleren og den nye
    Brukte dere tinnsuger og fjernet eksisterende tinn på beina som skulle loddes sammen med en ledning å la på nytt tinn?
    eller loddet sammen med eksisterende tinn
    Lang ventetid på levering av ICOS kit ?

Newcomer Xerxes sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte med veldig god beskrivelse for hele prossessen, helt fra hvordan spilleren skulle demonteres og masse bilder med forklarende tekst og "peke" grafikk for tilkoblingspunkter osv. EDIT: Scannet monteringsanvisningen så kan Dere se selv... se vedlagt PDF

Kablene kobles faktisk til i ett punkt litt utenfor beinet slik at kobinasjonen med bein kabel ga ikke så mye trøbbel, men den tråden som fulgte med var såpass stiv at når en loddet punktet vedsiden av og pga at de sitter så tett så ble dette også varmet opp slik at denne spratt lett av igjen...

Løsningen var å lodde fast en multikabel som vises på bildet.
    Sony BDP-S550-p2150034_red-jpg
    Funka det Shallow_ :-D takker og bukker...

Leveringstiden var litt lang syntes jeg, men så ble jeg utålmodig allerede etter tre-fire dager etter at jeg hadde betalt, men mener å huske at det tok tre uker eller kanskje litt mer, men Jula kom oppi alt dette så... , hadde det liggende en stund før jeg fikk annledning til å få kamerat til å se på det, etter jeg så at det definitivt ikke var noe for mine "hobby lodde egenskaper".

Var dritkult når en fikk opp oppsettmenyen for sone A og fikk lagt inn den føste plata for avspilling... (det er seperate opsett for de to, er nok samme chippen x2) så nå kan jeg også sjekke om filmene har flere soner for bidrag til DVDProfiler for de som kjenner det programmet.

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støyreduksjon

Lurer på noe som ikke står i bruksanvisningen på denne BD-spilleren;

Hva endrer følgende;

FNR/MNR/BNR

Finner disse funksjonene under Options --> A/V-innstillinger --> videoinnstillinger --> NR.

Man kan bare endre "AV" eller "Auto".

Teit av SONY å ikke ta med dette i bruksanvisningen.

Noen som har erfaring åssen disse innstillingene skal stå?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FNR: Reduserer tilfeldig støy som kan opptre i bildet
    BNR: Reduserer mosaikk lignende blokkstøy fra bildet
    MNR: Reduserer mindre støy omkring bildekantene(moskitostøy)

Står i bruker manualen rundt side 37 tenker jeg.

Om det har noen hensikt er jo bare å prøve seg fram.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som virkelig er bra med denne maskinen jamfør min PS3 er at jeg kan bruke begge mine prosjektorer på den uten å endre ut bilde format. Dette endres automatisk alt etter vilken PJ jeg bruker. PS3 er låst til 1080P24hz. Så jeg kan ikke bruke annet enn min Prosjektor som takler 1080p24hz på den. Men med sony 550 som veklser automatisk kan jeg i tillegg bruke 720P oppløste PJ. Bruker jeg den 1080P oppløste får jeg 1080p24hz og bruker jeg den 720p oppløste får jeg automatisk 1080i 60Hz eller 50Hz.

Meget bra syns jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen som kan gi et fornuftig svar på hvorfor TV må stå på når man spiller CD på denne spilleren.
    Slår av TV, så slår også sonyen seg av

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru av HDMI-styring i menyen. Det er vel TV-en som kommuniserer med spilleren... når du skrur av TV-en.

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trond.gronvold
    Fortsatt ingen som kan gi et fornuftig svar på hvorfor TV må stå på når man spiller CD på denne spilleren.
    Slår av TV, så slår også sonyen seg av
    Se side 16 i manualen. Det sies litt om dette der. Som RoKo sier må du slå av HDMI Control. Dette gjøres i System Settings | Control for HDMI. Sett denne til OFF.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettverkskontakta noe bruksområde, bortsett fra nedlasting av oppgraderinger til spillern og BD Live innhold? Ikke mulig å streame fra den?

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Software-oppgradering!

Det kom en ny oppdatering på denne spilleren her om dagen, "015" - noen som aner hva som er nytt/forbedret?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar angående HDMI controll.

Jeg har lest i manualen, og endret på oppsettet.

Hjalp det??
    Ja, jeg kan spille CD uten at TV'en er påslått.

Men, dersom TV er på, og jeg slår av BD'en, så slår TV seg av automatisk. Men det får nå så være.......tror jeg :wink:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva anbefales det å sette de 3 støyredusksjonsinnstillnigene på?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du selv syns funker best..

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Hva anbefales det å sette de 3 støyredusksjonsinnstillnigene på?
    Har satt alle 3 til på og av flere ganger men ser nesten ingen forskjell. Kansje en smule mindre søy i bildet, men mulig det utgjør en større forskjell på en bedre\større skjerm. Satte nå alle til på alikevell for sikkerhetens skyld:P

Side 24 av 28 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •