Sony BDP-S550 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dts Hd Master Audio(lossless)

Noen som har fått det bekreftet eller avkreftet om denne spilleren her har innebygget dekoding for Dts Hd Master? Snakker med en kar på Sony support nå som har snakket med en del teknikere. De alle sammen mener spilleren har det, men jeg ser det ikke i displayet på spilleren min. Får inn Bitstream signal via HDMI, så jeg burde da kunne spille av Dts Hd Master Audio Lossless.eller???

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiiianh
    Noen som har fått det bekreftet eller avkreftet om denne spilleren her har innebygget dekoding for Dts Hd Master? Snakker med en kar på Sony support nå som har snakket med en del teknikere. De alle sammen mener spilleren har det, men jeg ser det ikke i displayet på spilleren min. Får inn Bitstream signal via HDMI, så jeg burde da kunne spille av Dts Hd Master Audio Lossless.eller???

Den har dekoder for DTS HD Master. Det har jeg selv sjekket. Se litt lengre opp i tråden, ble diskutert for kort tid siden.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Strømmen
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt å kjøpe Sony BDP-S550 . Jeg ser i det siste bladet av lyd og bilde at denne Bluray spilleren ikke vinner testen blantannet pga Dvd filmer på denne maskinen blir kornete og til tider uklar. Håper at det er noen i forumet som har testet dette. På forhånd Takk

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blu-ray 2008
    Jeg hadde tenkt å kjøpe Sony BDP-S550 . Jeg ser i det siste bladet av lyd og bilde at denne Bluray spilleren ikke vinner testen blantannet pga Dvd filmer på denne maskinen blir kornete og til tider uklar. Håper at det er noen i forumet som har testet dette. På forhånd Takk

'Lyd og Bilde' har som oftest andre preferanser enn resten av "verden". Men at det skulle være noe å utsette på DVD avspilllingen og med de indikasjonene som det angis, er rett og slett en useriøs påstand av L&B. DVD bildet er meget bra, det kan jeg bekrefte og det samme er lyden.

S550 er en spiller som har alt og er i en prisklasse som gjør at spilleren av de fleste blir holdt for å være det beste kjøpet.

Noen få tester;

TEST: Blu-ray-kupp fra Sony - Dingz : Dingz Test

Test av Blu-ray: Sony BDP-S350 - teknofil.no

EXCLUSIV-TEST: Blu-ray-Player Sony BDP-S550 - perfekter Allrounder ? (17.09.2008)

http://whathifi.com/Review/Sony-BDP-S550/

I tillegg vant den som kjent Hjemmekinos store Blu-Ray test før jul. Dvs. kåret til det beste kjøpet. Den er et trygt kjøp. Period.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Strømmen
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ultima]'Lyd og Bilde' har som oftest andre preferanser enn resten av "verden". Men at det skulle være noe å utsette på DVD avspilllingen og med de indikasjonene som det angis, er rett og slett en useriøs påstand av L&B. DVD bildet er meget bra, det kan jeg bekrefte og det samme er lyden.

S550 er en spiller som har alt og er i en prisklasse som gjør at spilleren av de fleste blir holdt for å være det beste kjøpet.

Noen få tester;

TEST: Blu-ray-kupp fra Sony - Dingz : Dingz Test

Test av Blu-ray: Sony BDP-S350 - teknofil.no

EXCLUSIV-TEST: Blu-ray-Player Sony BDP-S550 - perfekter Allrounder ? (17.09.2008)

Sony BDP-S550 review - whathifi.com

I tillegg vant den som kjent Hjemmekinos store Blu-Ray test før jul. Dvs. kåret til det beste kjøpet. Den er et trygt kjøp. Period.[/QUOTE

Takk for svar da blir det nok en Sony BDP-S550

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Strømmen
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det er noen butikker i Nærheten av Oslo som kan gjøre Sony BDP-S550 sonefri på Dvd delen utenom Sony sine egne butikker? Er det noen som vet om Avshop gjør dette?

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva menes egentlig med "Miks ned" på S550? Kan velge mellom Dollby Surround og Normal. Hva er best?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Hva menes egentlig med "Miks ned" på S550? Kan velge mellom Dollby Surround og Normal. Hva er best?
    Se litt ned på side 22 svar 439 http://avforum.no/forum/1125591-post439.html

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

550 sine options meny

Husk at mens du spiller av en DVD eller BD kan du trykke på options menyen.
    Sony BDP-S550-sony-550-jpg

Der kan du velge A/V innstillinger...
    Sony BDP-S550-sony-550-1-jpg
    Sony BDP-S550-sony-550-5-jpg

Her er bl.a. en bilde meny hvor du har flere valg, velger du minne kan du selv kalibrere bildet som du vil med lys og kontrast osv..
    Sony BDP-S550-sony-550-2-jpg

Under NR finner du forskjellige støy fjernings kretser som kan settes på. Har ikke så mye å si under BD avspilling men kan gjøre DVD avspillingen bedre, prøv deg fram..
    Sony BDP-S550-sony-550-4-jpg

Er bare å prøve seg litt fram folkens så skal du se at DVD avspillingen blir bedre. Tror ikke Lyd&Bilde testet 550 men 350, det er vel sony sin 550 som har denne muligheten, har jeg forstått. uten at jeg vet dette helt sikkert...

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Se litt ned på side 22 svar 439 http://avforum.no/forum/1125591-post439.html
    Fant ingenting om det der som jeg kan se :S

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Fant ingenting om det der som jeg kan se :S
    Se manual side 51.
    Downmix er når multikanals lyd (surround) mixes ned til 2 kanaler (stereo)
    Dolby Pro Logic er når 2.0 stereo blir laget så lyden inneholder 4.0 lyd.
    Da må man ha en motaker som kan mota Pro Logic og man får en surroundmix av lyden
    senterhøyttaleren går stemmer, og det som foregår midt i bildet.
    Til høyre og venstre frontkanal går lyden til det som foregår på siden av bildet, og bassen
    bak (ved bruk av en høytaler eller 2) går en mono kanal for gjengivelse av omgivelses - lyd, og lydeffekter.
    Frekvensgangen til bak - kanalene er i tillegg noe begrenset. Frekvensgangen er fra ca 150Hz til 7-8000 kHz.
    Kort sagt en redusert utgave av ekte surround + lyder er ikke på samme måte for hver kanal i vanlig surround der enkelteffekter osv er lager /spillt inn for hver kanal men i Pro Logic blir lyden til center , front osv laget ut fra en form for filtrering der vokal som bruker å ligge i et frekvensommeråde sendes til center osv (da blir også andre lyder innenfor samme frekvens også lagt til center.
    (slik filtrering gjør at man får ulik lyd mellom høytalere)
    Enkelte tv kan feks mota Dolby Pro Logic og da dra nytte av oldtidens form for surround.

Normal sier seg selv og er ekte surround fra DVD/BD nedmixet til vanlig stereo
    (det er feks de som sitter med vanlig stereo forsterker men ønsker lyd fra feks en BD plate overført til sin stereo forserker)
    Mange BD plater har ikke stereo lyd og skal en med stereo forsterker kunne få lyd må BD surroundlyden dowmixes

Ikke galt å spørre men mye kan du enkelt finne ut selv.
    Du burde lese manualen din bedre så kan du hjelpe deg selv til å forstå og få nettverks melding av software på spilleren og også vite forskjell på 2.0 surroundmix og 2.0 stereo + at nedmixing er lyden mixes ned fra multikanals lyd til 2 kanals lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som vet om man kan benytte trådløse antenner og koble i nettverksinngang for så å koble seg på det trådløse nettet jeg allerede benytter i hjemmekinoen?

Noe ala dette: Komplett.no - Trådløse antenner

??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må det være slik at TV'en må være påslått når jeg skal spille CD. Slår av TV'en, og sonyen slår seg også av.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 350 oppfører seg også slik, men slår seg på igjen når jeg trykker playknappen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre her som har problemer med avspilling av DTS HD Master 7.1 lydspor på enkelte filmtitler på sony bdp-s550? På Hellboy II er det et DTS HD Master 7.1 lydspor men min Denon Receiver viser kun 5.1 med DTS HD MA. Sjekket med PS3 og den fanget 7.1 lydsporet opp, og dekodet det selv og sendte det som MPCM 7.1 til receiver. Trykker jeg display på fjernkontrollen til 550 så kommer det opp at lydsporet er der i DTS 5/2.1. Men receiveren mottar altså kun 5.1.

En annen film jeg vet ikke virket med PS3 tidligere jamfør DTS MA 7.1 funket ikke med 550 heller nå. Samme lydspor DTS 5/2.1. Men kun 5.1 i receiver displayet. Testet mot PS3 og her kommer det altså MPCM 7.1. Så en software oppgradering har tydeligvis fikset dette.

En film jeg vet fungerte tidligere med PS3 virket også sammen med 550 og lydsporet kom ut som DTS HD master 7.1 i displayet til receiver. Når man trykket på display på fjernkontrollen til 550 så viser den nå DTS 3/4.1.

Kan virke som en software oppgradering bør komme til bdp-s550...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekoder den internt slik at man kan få dts hd-master ut via de analoge utgangene? Kan man sette opp avstand og nivå på høyttalerene på 550'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan man

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Er det andre her som har problemer med avspilling av DTS HD Master 7.1 lydspor på enkelte filmtitler på sony bdp-s550? På Hellboy II er det et DTS HD Master 7.1 lydspor men min Denon Receiver viser kun 5.1 med DTS HD MA. Sjekket med PS3 og den fanget 7.1 lydsporet opp, og dekodet det selv og sendte det som MPCM 7.1 til receiver. Trykker jeg display på fjernkontrollen til 550 så kommer det opp at lydsporet er der i DTS 5/2.1. Men receiveren mottar altså kun 5.1.

En annen film jeg vet ikke virket med PS3 tidligere jamfør DTS MA 7.1 funket ikke med 550 heller nå. Samme lydspor DTS 5/2.1. Men kun 5.1 i receiver displayet. Testet mot PS3 og her kommer det altså MPCM 7.1. Så en software oppgradering har tydeligvis fikset dette.

En film jeg vet fungerte tidligere med PS3 virket også sammen med 550 og lydsporet kom ut som DTS HD master 7.1 i displayet til receiver. Når man trykket på display på fjernkontrollen til 550 så viser den nå DTS 3/4.1.

Kan virke som en software oppgradering bør komme til bdp-s550...
    Tvilsomt at feil ligger i S550
    Som du skriver tester du DTS HD MA med PS3 og får 7.1 LPCM som er riktig.
    (PS3 decoder DTS HD MA til 7.1 LPCM)
    Jeg er 100% sikker på at din S550 også gjør dette ---enten decoder DTS HD MA og kan gi lyden ut som 7.1 LPCM eller S550 decoder DTS HD MA og kan gi lyden ut som 7.1 multichannel analogt)
    men
    Du bitstreamer vel lyden fra BD spiller til reciver ?

? Handshake problem mellom S550 og din reciver som vil fixes ved ny firmware til reciver (om dette er et kjent problem)

(om denne innstillingen kan påvirke din bitstream er jeg ikke sikker på men la BD lydinnstilling stå som direkte i S550 å ikke Mix)

Du må også sjekke at ingen innstillinger er satt til å nedmixe din innkommende lyd i reciver.

Jeg er nesten helt sikker på at lyden (DTS HD MA) bitstreames i sin helhet (7.1) fra S550 men at ditt 5.1 problem er decoder/innstillingsproblem i reciver.

Et decoder problem der DTS HD MA 7.1 lyd bare kommer ut som 5.1 er feks på samme måte som PS3 hadde som decoder problem med enkelte filmer i starten PS3 fikk denne decodingen.
    Den avspillte disc med DTS HD MA 7.1 og ga lyden ut som 5.1.

Så har du uvanlige feil/problem.
    Siden du skriver at S550 viser DTS 5/2.1 så betyr det 5 frontkanaler , to bakkanaler og en LFE som er helt feil koding av plate.
    (det er mange ulike spillere som vil vise hellboy 2 som DTS 5/2.1)
    flag feiladdresering innkodet på plate eller andre årsaker ? det er flere DTS HD MA disc som tuller med lyden å sette fingeren som et S550 problem og kreve ny firmware tror jeg ikke løser noe problem)

Har du noen endringsmulighet i reciver til lyd ?
    4/2.1 ------3/4.1 ------ 3/3.1 osv så sett reciver til 3/4.1
    (Speaker Configuration)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Tvilsomt at feil ligger i S550
    Som du skriver tester du DTS HD MA med PS3 og får 7.1 LPCM som er riktig.
    (PS3 decoder DTS HD MA til 7.1 LPCM)
    Jeg er 100% sikker på at din S550 også gjør dette ---enten decoder DTS HD MA og kan gi lyden ut som 7.1 LPCM eller S550 decoder DTS HD MA og kan gi lyden ut som 7.1 multichannel analogt)
    men
    Du bitstreamer vel lyden fra BD spiller til reciver ?

? Handshake problem mellom S550 og din reciver som vil fixes ved ny firmware til reciver (om dette er et kjent problem)

(om denne innstillingen kan påvirke din bitstream er jeg ikke sikker på men la BD lydinnstilling stå som direkte i S550 å ikke Mix)

Du må også sjekke at ingen innstillinger er satt til å nedmixe din innkommende lyd i reciver.

Jeg er nesten helt sikker på at lyden (DTS HD MA) bitstreames i sin helhet (7.1) fra S550 men at ditt 5.1 problem er decoder/innstillingsproblem i reciver.

Et decoder problem der DTS HD MA 7.1 lyd bare kommer ut som 5.1 er feks på samme måte som PS3 hadde som decoder problem med enkelte filmer i starten PS3 fikk denne decodingen.
    Den avspillte disc med DTS HD MA 7.1 og ga lyden ut som 5.1.

Så har du uvanlige feil/problem.
    Siden du skriver at S550 viser DTS 5/2.1 så betyr det 5 frontkanaler , to bakkanaler og en LFE som er helt feil koding av plate.
    (det er mange ulike spillere som vil vise hellboy 2 som DTS 5/2.1)
    flag feiladdresering innkodet på plate eller andre årsaker ? det er flere DTS HD MA disc som tuller med lyden å sette fingeren som et S550 problem og kreve ny firmware tror jeg ikke løser noe problem)

Har du noen endringsmulighet i reciver til lyd ?
    4/2.1 ------3/4.1 ------ 3/3.1 osv så sett reciver til 3/4.1
    (Speaker Configuration)
    Jeg har prøvd å la 550 dekode lyden til MPCM, men da sende den det ut som MPCM 5.1, så det løste ingen ting. Har ingen mulighet for å endre dette lyd konfigurasjon som du skrev sist i receiver. Ingen som jeg vet om. Kan være som du sier at det er receiveren som er problemet. Sukk, da får jeg vel bite i det sure eplet og starte med oppgradere min 4308, via nett. Se om det løser det hele. Årsaken til om det kunne tenkes å være et 550 problem, er jo at det samme problemet hadde PS3 i starten, men en firmware oppgradering løste dette.

Det jeg lurer på er om andre har opplevd det samme? Eller er det bare meg som er uheldig?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du lar s550 decode og overføre som LPCM (MPCM) så pass på at BD lydinstilling står på direkte å ikke mix.

Jeg tror mere og mere på en feil encoding da platen ble laget siden den vises som DTS 5/2.1
    (det er flere typer spillere som viser denne som DTS 5/2.1 og da også spiller typer som har ulike decodere til HD lyd)

Riktig visning bør vel være DTS 3/4.1

(vanlig DTS HD MA 5.1 vises jo som 3/2.1 )

Filmen var vel første som Universal kom med 7.1 DTS HD MA

At PS3 decoder denne lyden
    (egentig er det like rart at ps3 decoder lyden som s550 eller denon (+mange andre spillere/recivere) ikke decoder den riktig for feil er lyden uansett på plate)
    Stort tap er det ikke med 5.1 alikevel så bruk ES knapp og matrix lyd til de to bakerste høytalere (surround back) så blir det neppe stort tap av lyd.

hellboy 2. dts ma 7.1 - Google-søk

hellboy 2. dts ma 7.1 only 5.1 - Google-søk

(((((beklager at jeg skrev DTS 4/3.1 i forrige post men mener selvsagt da DTS 5/2.1)

Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •