Sony BDP-S550 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 28 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stiiianh
    Forresten står detigital inputs to receive digital signals without any loss of quality...Lossless?????
    digital inputs og du skal få lyd fra BD plate tapsfritt (lossless) så må du ha HDMI inn.

Har den innebygget decoder for HD lyd fra Blu Ray er det decodere som
    Dolby Digital pluss (egentlig ikke så aktuell da nesten ingen BD plater har denne lyden)
    DTS HD
    Dolby ThrueHD
    DTS HD MA (master)

Så har man alle de som reklamerer med HD lyd
    HD står for High Defenition og betyr ikke konsekvent lyd fra Blu Ray plater men lyd som er bedre en SD lyd (standard defenition)
    Pr i dag så har man HD lyd i nær sagt alt og tilogmed mobiltelefoner føres det reklame om HD lyd.

litt om lyd på BD
    High-Def FAQ: Blu-ray and HD DVD Audio Explained | High-Def Digest

Har du ingen av muligheter jeg har nevnt så har du desverre ingen HD lyd mulighet fra Blu Ray disc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exup549
    Hos meg så ble volumet så lavt på subben når jeg koblet analogt til multiutgangene att jeg trudde att subben ikke var tilkoblet. måtte justere ned frontene 12db og booste subben fra 10 til 12.30 forr og få det samme trykket som ved bruk av coax... kan være verd og sjekke hvist alt er koblet rett..
    Takker så mye! Dette hjalp. Jeg har sub'en min innstilt slik at den slår seg på når den får signal inn og den gjorde ikke det når jeg prøvde første gangen. Merkelige greier, måtte sette sub'en til 0dB og de andre til 12dB, og måtte i tillegg vri ganske så mye på signalinngangen på sub'en. Men, som sagt, det hjalp! Takker igjen!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme trykket som DTS / dd 5.1 ved coax er ikke lyden laget
    (trykket menes vel her volum men selve bredden og den enorme mengde lyd er inntakt i HD lyden)

Helt normalt at LFE er 10 db lavere.
    Slik er lyden orginalt før den havner på plate og også da ved avspilling.
    Om man ønsker å endre dette er det mulig
    LFE, subwoofers and interconnects explained - AVS Forum

Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Takker så mye! Dette hjalp. Jeg har sub'en min innstilt slik at den slår seg på når den får signal inn og den gjorde ikke det når jeg prøvde første gangen. Merkelige greier, måtte sette sub'en til 0dB og de andre til 12dB, og måtte i tillegg vri ganske så mye på signalinngangen på sub'en. Men, som sagt, det hjalp! Takker igjen!
    sub'en til 0dB og
    de andre til 12dB (da mener du minus 12 ? )
    Bruker du høytalere large eller small ? (er høytalere satt til small vil LFE være - 15 og da lavere en høytalere står på large)
    Har du ikke mulighet til + db i LFE på reciver?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv2 hjelper deg ikke

Ja, skjønner dette. Skal ringe som sagt til min leverandør på mandag og kreve kjøpet hevet eller få en god reduksjon i prisen på anlegget. Dette er en STOR mangel og derfor har jeg sannsynligvis mulighet til dette. Må se hva jeg får til...Takk for gode svar...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Samme trykket som DTS / dd 5.1 ved coax er ikke lyden laget
    (trykket menes vel her volum men selve bredden og den enorme mengde lyd er inntakt i HD lyden)

Helt normalt at LFE er 10 db lavere.
    Slik er lyden orginalt før den havner på plate og også da ved avspilling.
    Om man ønsker å endre dette er det mulig
    LFE, subwoofers and interconnects explained - AVS Forum

sub'en til 0dB og
    de andre til 12dB (da mener du minus 12 ? )
    Bruker du høytalere large eller small ? (er høytalere satt til small vil LFE være - 15 og da lavere en høytalere står på large)
    Har du ikke mulighet til + db i LFE på reciver?
    Mente selvfølgelig minus 12
    Satt alle høyttalere til large.
    Ingen mulighet til å justere inngangsnivået på multiinngangene på forsterkeren dessverre...

Takk for info!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også si at jeg fikk et mye bedre bilde nå når jeg spilte av en vanlig dvd - det var jammen merkbar stor forskjell i forhold til den andre spilleren jeg hadde, en Sony 955. Trodde faktisk ikke at forskjellen kom til å bli så stor som dette. Kjekt å bli så positivt overrasket

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony DAV-ZA860w

Da har jeg snakket med min leverandør og fått gode nyheter...

Jeg får levert tilbake anlegget mitt via dhl betalt av leverandøren. Og får tilsendt fraktfritt:HTP-BD3SF fra Sony. Da får jeg altså en gratis Bdp-s350:twisted:

Og det er jo sick da Med 3 hdmi inn og 1 ut, kan jeg vel få true hd og slike formater vel?

Gleder meg uansett noe sykt mye

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at det ordnet seg for deg. Gled deg til HD lyd..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SOny

Det gjør jeg! GLEDER MEG SYKT!!! Får det levert her i butikken nå straks, etter flere timer i telefon med Tollpost i hele dag. Anbefaler INGEN å bruke Tullpost!!!!De er noen idiotiske mennesker som ikke hadde gjenkjent service om det kløp di i ballene...

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som syntes S550 fikk "dårlig" kritikk i nyeste nr. av Lyd&Bilde i forhold til konkurentene? Sto blant annet att denn var dårlig til og oppskalere DVD til 1080 osv..

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leo76
    Noen her som vet om BDP-S550 blir sone låst igjen (på dvd del) vist jeg laster ned en firmware oppdatering nå som det er kommet ny oppdatering til denne? Og kan jeg gjøre min blu ray disc spiller sone fri igjen selv via en hack eller noe? Uten å måtte kjøpe en sånn One4all fjernkontroll?

Har du prøvd det / funnet ut hva som skjer når du oppgraderer?

Hva blir bedre med updaten?
    Er det dette?
    Improves BD-Java compatibility to enhance interactivity with some BD-ROMs.
    Improves BD-Live performance to enhance interactivity.

(Brukte N95 for å gjøre den sonefri sist.)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 spørsmål ang. denne spilleren.

Jeg leste her i kveld at det var kommet ny SW. Jeg gikk inn og oppdaterte denne manuelt. Jeg har aktivert varsling av ny SW i menyen på spilleren. Jeg fikk ikke noen varsling. Har dere andre fått varsling?

Spørsmål nr. to gjelder undertekster. Jeg har satt i menyen at jeg vil ha norsk undertekst. Den kommer ikke automatisk og kommer heller ikke når man trykker på subtitle. Da begynner man på undertekst nr. 1 og må bla seg frem til norsk. Skal dette være sånn? Det er jo ikke noe poeng i å kunne velge dette i menyen når det ikke virker..

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    (Brukte N95 for å gjøre den sonefri sist.)
    Har du oppskriften på dette?

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer

Tja, det var vel som beskrevet på dette forum, samt det jeg evt. googlet meg fram til...
    Sånn i grove trekk:
    Brukte trial versjon av Psiloc IrRemote, hentet ned en profil fra nettet, og trykket en sekvens mens jeg holdt mobilen like vd ir-øyet til 550. Da startet den vel på nytt...

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Jeg fikk min Sony BDP-S550 sonefri på DVD med følgende måte:

Først må du laste ned irRemote til Nokia N95.
    Psiloc irRemote - Description
    Kan bruke andre telefoner også har jeg hørt men jeg brukte Nokia N95.
    Husk at du må ha programmet som fulgte med telefonen på pc’n slik at du kan installere irRemote. Du kan starte irRemote filen når du har koblet telefonen til datamaskinen.
    Programmet legger seg da automatisk i telefonen.

Etter innstallering i irRemote trykker du Options/Add Divice.
    Mener å huske at du da velger DVD. Velg deg da frem til noe som heter BDP-S350 UK code eller noe sånt (denne virker på både Sony 350 og 550).
    Når du har lastet ned og valgt BDP-S350 UK code så trykker du på tastene 52143 (viktig med rekkefølgen). Husk å holde ir senderen på telefonen mot spilleren.
    Du kan også prøve med hvor fort eller sakte du taster tall kombinasjonen. Har hørt at andre har fått det til med hurtig tasting eller tregere tasting.
    Jeg måtte prøve flere ganger men fikk det til når jeg holdt telefonen ca 0,5 meter fra spilleren. Måtte også forandre litt på ir senderens innstillinger i telefonen (mener jeg brukte Mode 5 eller 6).

Når spilleren har mottatt signalene riktig så begynner det å blinke rødt i dioden på spilleren. La det blinke en 5 til 7 ganger før du slår av spilleren med knappen på spilleren. Når du slår på spilleren igjen så skal den være sonefri på DVD.
    LYKKE TIL.

NB! Er en stund siden jeg utførte denne opperasjonen så det er mulig at jeg ikke har husket alle detaljer.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg har 2 spørsmål ang. denne spilleren.

Jeg leste her i kveld at det var kommet ny SW. Jeg gikk inn og oppdaterte denne manuelt. Jeg har aktivert varsling av ny SW i menyen på spilleren. Jeg fikk ikke noen varsling. Har dere andre fått varsling?

Spørsmål nr. to gjelder undertekster. Jeg har satt i menyen at jeg vil ha norsk undertekst. Den kommer ikke automatisk og kommer heller ikke når man trykker på subtitle. Da begynner man på undertekst nr. 1 og må bla seg frem til norsk. Skal dette være sånn? Det er jo ikke noe poeng i å kunne velge dette i menyen når det ikke virker..
    Ingen som har kommentarer på dette?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Ingen som har kommentarer på dette?
    1 . du har sikkert feil innstilling et sted.
    Hvorfor er at når nettverkskabel er tilkoplet og BD spiller blir satt på får du automatisk melding om ny programversjon klar til nedlastning.

2 . varierer fra plate til plate (BD-J osv) noen BD vil starte med ønsket txt og andre ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et svar ut fra den lille informasjonen på nettet (fant ingen manual) så mitt svar kan være feil om du kan ha de riktige innganger til lyd på dav dz-860w .
    HDMI (der multichannel LPCM lyden kan behandles) eller multichannel analog inn. (decodere til HD lydcodec har den ikke så bitstream via HDMI er uaktuelt.

Din blu ray spiller har mulighet til å sende HD lyd ut i alle former for overføring
    Enten som bitstream -----> som må gjøres via HDMI v1.3
    eller S550 decoder HD lyden og sender den som LPCM som krever HDMI
    eller S550 decoder HD lyd og sender den som multichannel analogt ut med phono kabler (6 stk for 5.1 og 8 stk for 7.1).

problemet blir at dav dz-860w kan ikke mota en eneste av disse overføringsformene for lyd som har HD lyd
    HD lyd (som folk forbinder med Blu-Ray)er da lyd som er LPCM multichannel eller Dolby Digital pluss , DTS HD , Dolby ThrueHD eller DTS HD Master (kort sagt all lyd som er bedre en SD lyd som DD 5.1 og DTS)

For de som ikke kan mota HD lyden fra Blu Ray plater blir beste mulighet å mota DD 5.1 og DTS med litt bedre kvalitet en det som er vanlig med feks DVD lyd.
    Dette overfører du med optisk eller koaksial digital kabel fra S550 til dav dz-860w inngang

Har kjøpt meg receiver med hdmi innganger nå (Yamaha V1900) og lurer på et par ting.

Er det slik att viss eg ønsker att receiveren skall stå for decodingen og ikke blu-ray spilleren må eg stille Sony S550 til bitstream da? Hvordan gjør eg det og hvor i menyen gjør eg det? Har prøvd men finner ikke noe som heter bitstream på Sony 550'n

En annen ting er att eg ikke har koblet spilleren til nettet og eg har ikke oppdatert software noen gang. Den har fungert helt fint siden eg fikk den nett før jul Eg har mulighet til å koble den til nettet. Anbefaler du meg å gjøre det og laste ned denne oppgraderingen dere snakker om? Er dette den første oppgraderingen som har kommet til denne spilleren eller bør eg oppgradere flere versjoner også?

Litt mange spørsmål på en gang, men det virker som du har litt god peiling på dette Eg er litt klønete når det gjelder innstillinger og oppgraderinger på blu-ray spilleren

Setter stor pris på hjelp om det eg lurer på:-D

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se i din manual så finner du igjen innstillingene.

(mulig din reciver har innstillinger for HDMI lyden inn)
    Avspiller du feks DTS HD MASTER så skal DTS HD MA eller noe stå i display reciver........står det LPCM eller noe må du endre reciveren til å mota bitstream

Firmware til nå har liten eller ingen invirkning for mange.

Du kan også brenne firmware på CD og innstalere.
    Last ned firmware
    BDP-S550Â*|Â*Sony Europe Customer Support Portal
    og brenn ISO fil med feks imgburn til en CD-R plate
    (iso fil får du ut ved å dobbeltklikke (ferdig nedlastet) UPDATE_BDPS550_VER015.EXE eller pakke UPDATE_BDPS550_VER015.EXE ut med feks WinRAR
    The Official ImgBurn Website
    sett plate i S550 og spilleren oppdateres

Nyeste firmware er alt man trenger å oppdatere.
    (nå er det ingen tidligere oppdateringer å hente men altid inneholder nyeste firmware tidligere oppdateringer også)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se i din manual så finner du igjen innstillingene.

(mulig din reciver har innstillinger for HDMI lyden inn)

Firmware til nå har liten eller ingen invirkning for mange.

Du kan også brenne firmware på CD og innstalere.
    Last ned firmware
    BDP-S550Â*|Â*Sony Europe Customer Support Portal
    og brenn ISO fil med feks imgburn til en CD-R plate
    (iso fil får du ut ved å dobbeltklikke (ferdig nedlastet) UPDATE_BDPS550_VER015.EXE eller pakke UPDATE_BDPS550_VER015.EXE ut med feks WinRAR
    The Official ImgBurn Website
    sett plate i S550 og spilleren oppdateres

Nyeste firmware er alt man trenger å oppdatere.
    (nå er det ingen tidligere oppdateringer å hente men altid inneholder nyeste firmware tidligere oppdateringer også)

Tusen takk for veldig nyttig informasjon:-D Har forstått det slik att "direkte" er det samme som bitstream:-D

Da skall eg stille inn spilleren slik du forklarer så bra med bilder og greier og innstalere oppdateringen:-D ( fint for meg å få det forklart så oversiktelig siden eg ikke er så flink med innstillingene på blu-ray spilleren )

Dette var kanonbra og detaljert svar:-D

Takk for hjelpen:-D

EDIT: Er forresten veldig fornøyd med Yamaha V1900 receiveren og Sony S550 spilleren:-) HDMI var mye bedre enn de analoge multi utgangene:-)

Side 22 av 28 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •