Sony BDP-S550 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det er bare ved DTS HD MA og innstilling mix lyden ikke decodes (de andre codec fungerer ved innstilling mix)
    men om du ikke skal ha interaktiv lyd , kommentarer som popper opp som text ruter osv under spilling så velg altid Direct for riktig lyd og ingen andre innblandinger/endringer
    Takk skal du ha for at du er tålmodig:-D

Jeg så den innstillingen der, men forsto ikke den hadde noe med saken å gjøre. Tvert imot hadde jeg i bakhodet at jeg hadde lest at man må sette den til 'direct' for å få bitstream gjennom HDMI. Men jeg blandet nok sammen en del ting. Da håper jeg det retter på seg :-D
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen her som vet om BDP-S550....

Noen her som vet om BDP-S550 blir sone låst igjen (på dvd del) vist jeg laster ned en firmware oppdatering nå som det er kommet ny oppdatering til denne? Og kan jeg gjøre min blu ray disc spiller sone fri igjen selv via en hack eller noe? Uten å måtte kjøpe en sånn One4all fjernkontroll?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD kan så vidt jeg vet kun gjøres sonefri (A/B) vha chip -> Bluraymods.com - Home
    Har ikke testet multiregion hack til DVD da jeg bruker XE1 til den jobben.
    Ser ikke problemet at den sonefriheten ikke forblir den samme etter FW, uansett så skulle det vel ikke være så vanskelig å gjøre det på nytt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IR-koder på fjernkontroll

Har nettopp bestilt meg denne spilleren, og det er litt av en samletråd dette her med vanvittig mye god informasjon.

Det jeg lurer på er om IR-signalene som fjernkontrollen sender ut, er det de samme som til Sony sine dvd-spillere?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke de samme signalene.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.
    Vil det komme no firmwire snart til 550 som gjør at når man stopper en bd film,at den vil fortsette fra der man stoppet den?

Vet at ps3 fikk en sånn firmwire oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Hallo.
    Vil det komme no firmwire snart til 550 som gjør at når man stopper en bd film,at den vil fortsette fra der man stoppet den?

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en slik spiller. Men dette var veldig overraskene og en veldig "dum" feil. Kan du ikke stoppe en film og fortsette der du stoppet ett minutt senere eller er det sånn at hvis du stopper og slår av spilleren at den går tilbake til begynnelsen ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sette den på pause, f.eks. for å gå og hente en ny ølboks

Men problemet er at du må starte på nytt om du har tenkt å se halve filmen i dag, og resten i morgen. Resume Play er vel betegnelsen som brukes av en del andre mener jeg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du kan sette den på pause, f.eks. for å gå og hente en ny ølboks

Men problemet er at du må starte på nytt om du har tenkt å se halve filmen i dag, og resten i morgen. Resume Play er vel betegnelsen som brukes av en del andre mener jeg.
    Synes det er litt kjedelig hvis man ikke rekker å se hele filmen en dag, og må se resten neste dag.
    Setter som regel filmen på pause når jeg skal hente meg en øl:-D , men det får man ikke gjort hvis kjøleskapet er tomt for øl, og man må rase avgårde på butikken:cry:

Men som sagt "Resume play" var det ikke på ps3 i begynnelsen, men en firmwire fikset det problemet, så da burde vel Sony klare å ordne en sånn firmwire til spilleren sin etterhvert vel...........håper det:|

Men man overlever det som sagt.Tar ikke mange sek før man finner frem til der man stoppet

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men som sagt "Resume play" var det ikke på ps3 i begynnelsen, men en firmwire fikset det problemet, så da burde vel Sony klare å ordne en sånn firmwire til spilleren sin etterhvert vel...........håper det:|
    Spilleren og fleste andre spillere har muligheten men platen må lages så dette støttes.

Hjelper lite om man har PS3 eller andre spillere når BD disc er BD-J eller andre plater har en meny stuktur som ikke tilater funksjonene.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.

Dette er ikke helt korrekt. Hvis jeg skrur av spilleren med av knappen (grønn knapp oppe helt til høyre på fjernkontrollen) stopper spilleren umiddelbart. Hvis jeg starter den igjen dagen etter (med samme knapp) og trykker Play på fjernkontrollen begynner avspillingen nøyaktig der jeg stoppet sist.

Men, spilleren glemmer hvor du var hvis du bytter disc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg denne spilleren idag og koblet til multiutgangene siden jeg ikke har HDMI-kompatibel forsterker. Det som er så rart er at den i testlyd-oppsettet ikke gir noe signal til subwooferen selv om jeg har den aktivert i menyen. Kan det være noe galt?

Jeg får lyd i sub'en når jeg kjører coaxial ut til forsterkeren.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Fikk meg denne spilleren idag og koblet til multiutgangene siden jeg ikke har HDMI-kompatibel forsterker. Det som er så rart er at den i testlyd-oppsettet ikke gir noe signal til subwooferen selv om jeg har den aktivert i menyen. Kan det være noe galt?

Jeg får lyd i sub'en når jeg kjører coaxial ut til forsterkeren.

Hos meg så ble volumet så lavt på subben når jeg koblet analogt til multiutgangene att jeg trudde att subben ikke var tilkoblet. måtte justere ned frontene 12db og booste subben fra 10 til 12.30 forr og få det samme trykket som ved bruk av coax... kan være verd og sjekke hvist alt er koblet rett..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dekoding av lyd

Bare for å være 100% sikker før jeg kjøper denne spilleren. Den har innebygget dekoder og 7.1 analog utgang for alle formater, inklusiv DTS-HD Master Audio dekoding, ikke sant ?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja.......garantert

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BDP-s550 og dav dz-860w problem...

Heisann folkens...

Håper VIRKELIG på noen gode råd og hjelp nå...

Jeg er ikke så god på dette med lydformater og slikt og har sikkert gått i baret med mine siste innkjøp...

Har et Samsung LE40a656 tv og ville nyte full HD lyd og bilde, så kjøpte meg BDP-s550...Da var bilde i boksBD-Spilleren via HDMI til tvPiece of cake

SÅÅÅÅ kjøpte jeg dav dz-860w etter å ha sett Tv2 hjelperdeg og leste og hørte..."Spiller de nye hd formatene" og tenkte...Ahh...Da var Hd lyd også bankers...

Men så synes jeg det var og er så rart...Står bare DD eller DTS når jeg spiller mine BD filmer og står ikke noe om noe hd eller true eller master eller noe i infoen på bdén...

Og tenkte hmmm. "Hjemmekinoen" er koblet til via Optisk kabel...

Og davén skal dekode de nye formatene...men hvorfor står det ikke det da?hmmm.

Så leser jeg at den bare sender ut True hd eller HD master via HDMI!

Noe som ikke mitt anlegg har. Bare Hdmi ut...Kan noen væææære så kjempesnill å hjelpe meg?pliiiiis???

Mvh

Stian Hodne

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiiianh
    SÅÅÅÅ kjøpte jeg xxxx etter å ha sett Tv2 hjelperdeg
    En god tommelfinger regel:

TV2 hjelper deg ikke!

Dette systemet har verken HDMI inn eller 5/7.1 analog inn, så du vil ikke kunne nytte TrueHD/DTS HD MA.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Men det har jo egen codec for disse formatene innebygget i Sony anlegget

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiiianh
    Men det har jo egen codec for disse formatene innebygget i Sony anlegget
    Et svar ut fra den lille informasjonen på nettet (fant ingen manual) så mitt svar kan være feil om du kan ha de riktige innganger til lyd på dav dz-860w .
    HDMI (der multichannel LPCM lyden kan behandles) eller multichannel analog inn. (decodere til HD lydcodec har den ikke så bitstream via HDMI er uaktuelt.

Din blu ray spiller har mulighet til å sende HD lyd ut i alle former for overføring
    Enten som bitstream -----> som må gjøres via HDMI v1.3
    eller S550 decoder HD lyden og sender den som LPCM som krever HDMI
    eller S550 decoder HD lyd og sender den som multichannel analogt ut med phono kabler (6 stk for 5.1 og 8 stk for 7.1).

problemet blir at dav dz-860w kan ikke mota en eneste av disse overføringsformene for lyd som har HD lyd
    HD lyd (som folk forbinder med Blu-Ray)er da lyd som er LPCM multichannel eller Dolby Digital pluss , DTS HD , Dolby ThrueHD eller DTS HD Master (kort sagt all lyd som er bedre en SD lyd som DD 5.1 og DTS)

For de som ikke kan mota HD lyden fra Blu Ray plater blir beste mulighet å mota DD 5.1 og DTS med litt bedre kvalitet en det som er vanlig med feks DVD lyd.
    Dette overfører du med optisk eller koaksial digital kabel fra S550 til dav dz-860w inngang

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok

Ble litt pisst på Sony nå...Skal ringe de på mandag og spørre hvorfor i biiiip det stod på sidene hvor jeg leste om anlegget at det hadde innebygget codec for hd formatene, når dette åpenbart ikke stemte...Skal ta dette opp med Leverandøren min og høre med de om de kan sende meg en hjemmekinoforsterker som tar HDMI istedet. Jeg ville jo ha HD lyd...Derfor jeg kjøpte dette. Og fordi det spiller bra og passer fint inn i stuen...Åhr...Blir så forbannet!

Finnes det ingen måte å få dette til på?

Forresten står detigital inputs to receive digital signals without any loss of quality...Lossless?????

Sony Hjemmekinosystem DAV-DZ860W - MPX.no - Elektromarked
    Se link hvor det står at den takler de nye formatene...

Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •