Sony BDP-S550 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 28 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er jeg den lykkelige eier av en BDP S550 og er sålangt strålende fornøyd. Klar oppgradering på lyd i forhold til PS3!

Men et par spørsmål melder seg. Når jeg kjører Blu-ray på PS3 så kommer det "deep colour" opp i displayet på TV, det gjør det ikke fra BDP S550en. Har PS3 noe som BDP S550 ikke har?

I tillegg vises det ikke DTS HD Master i displayet på TVen. (bruker multikanals utgang) Kun DTS, men det gjorde det også i displayet på PS3en, så det er vel riktig at det er slik og at lyden ut faktisk er DTS HD master?

Hadde det vært kjekt med en liten avklaring.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet har S550 visning av bitrate på lyd og bilde, så det skulle ikke være et problem å se hva mbit/s ligger på?
    Master Audio på BD har makskapasitet på 24,5Mbit/s

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    I tillegg vises det ikke DTS HD Master i displayet på TVen. (bruker multikanals utgang) Kun DTS, men det gjorde det også i displayet på PS3en, så det er vel riktig at det er slik og at lyden ut faktisk er DTS HD master?
    Kan være jeg tar litt feil her, men din tv og reciever tar ikke DTS HD Master Audio, såvidt jeg vet. Standard DTS vil det da bli oppfattet som. Om du bruker de analoge utgangene fra BD spilleren blir det annerledes, men da vil jeg ikke tro du får frem hvilket lydformat som avspilles/er dekodet.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg den lykkelige eier av en BDP S550 og er sålangt strålende fornøyd. Klar oppgradering på lyd i forhold til PS3!

Men et par spørsmål melder seg. Når jeg kjører Blu-ray på PS3 så kommer det "deep colour" opp i displayet på TV, det gjør det ikke fra BDP S550en. Har PS3 noe som BDP S550 ikke har?
    Har vel ingen flere innstillinger i PS3 fremfor S550 men dine innstillinger er sikkert ikke likt satt opp av deg i begge spillere.
    Ingen BD discer er gitt ut med deep color men spillere oppconverterer 8-biters BD farge til feks 12-bit
    ( YPbPr 4:4:4 er vel en upsamlingsmetode men ingen BD disc har ekte Deep Color fra disc ennå / kanskje det aldri kommer)

Hadde det vært kjekt med en liten avklaring.
    Det er så mange muligheter til lyd så du må nesten skrive hvordan.
    Mener du multikanals utgang som analog multichannel kabler ?
    Mener du multichannel utgang som multichannel MPCM (LPCM , PCM) som sendes over HDMI
    Mener du multichannel som DD 5.1 / DTS multichannel lyd bitstream med optisk/coax kabel ?

Et sted har du sansynligvis gjort noe feil ang lyd men skriver du litt mere utfyllende er det lettere å hjelpe.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Kan være jeg tar litt feil her, men din tv og reciever tar ikke DTS HD Master Audio, såvidt jeg vet. Standard DTS vil det da bli oppfattet som. Om du bruker de analoge utgangene fra BD spilleren blir det annerledes, men da vil jeg ikke tro du får frem hvilket lydformat som avspilles/er dekodet.

Eh, jo - når jeg trykker displayknappen på fjernkontroll så flagges Dolby True HD og PCM 5.1 på Tv-skjermen, men ikke DTS HD Master, her vises kun vanlig DTS.

Jeg har sett igjennom tråden og en fra bladet Hjemmekino skulle få bekreftet at spilleren dekoder DTS HD Master, men det er ikke kommet noen bekreftelse på dette ennå. Greit nok at det står i manualen at den dekoder dette, men det trenger ikke nødvendigvis være riktig, så jeg er ikke helt overbevisst om at dette stemmer. Hvorfor flagges det da ikke?

Nå fikk jeg spilleren i går, så jeg skal for forsøke å høre etter lydmessige forskjeller i helga, men det er også litt vansklig ettersom man ikke kan veksle mellom Multichennel og Optisk uten å gå inn i setup

Til Lil-H: Det vises ingen bitrate på TV-skjermen når jeg trykker display. Er det i displayet på selve spilleren du mener? Nå er jeg på jobb, så jeg får ikke sjekket før jeg kommer hjem.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det er så mange muligheter til lyd så du må nesten skrive hvordan.
    Mener du multikanals utgang som analog multichannel kabler ?
    Mener du multichannel utgang som multichannel MPCM (LPCM , PCM) som sendes over HDMI
    Mener du multichannel som DD 5.1 / DTS multichannel lyd bitstream med optisk/coax kabel ?

Et sted har du sansynligvis gjort noe feil ang lyd men skriver du litt mere utfyllende er det lettere å hjelpe.

- Jeg bruker multichennel analog ut fra BD til multichannel inn på receiver.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Eg får og berre opp DTS 3/2.1 når eg ser på film med dts hd master audio.. Men når eg ser på filmer meg true hd vises det i displayet.. Er det hd master audio eller berre vanlig dts?
    Og eg får heller ikkje til å vise bit hastigheten på anna enn video når eg trykker på "display" knappen.. Ser ikkje ut som den kan vise lyd bitrate..

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultima:
    Bithastighetsindikator for lyd/video
    JA
    BDP-S550 (BDPS550) : DVD og Blu-ray Discâ„¢ : Sony

Nå har jeg kun testet på S300 (samme remote though), og her fikk jeg antall mbit på video (denne viser kun video)
    http://www.sonydeutschland.de/ifa/BD...DON_REMOTE.jpg
    Trykket på Display-knappen. Info kom på TV.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Jeg bruker multichennel analog ut fra BD til multichannel inn på receiver.
    Spilleren decoder DTS HD Master ja.

Første bud til denne lyden er at BD platen har dette lydsporet.
    (det er få plater med dts hd ma)

Det andre er at har platen denne lyden må den også velges (enten i meny eller med Audio knappen på fjernkontroll)
    Hvorfor velges er at om en BD har DTS HD MA lydspor så er det ikke sikkert at det er nummerert på plate som nr 1 og automatisk vil starte med lyden men at DTS HD MA ligger som nr 2 og derfor må velges.

Bitrate indicator på BD lyd er ikke viktig da dette sier bare noe om bitrate fra film å ingen ting om innstillinger i BD spillere eller kabler som velges som gjør at bitrate blir noe helt annet under overføring.
    Nå er flere codec variable bitrate også så skal man sitte å regne ut snittet ?

Når bitrate er viktig er ved digital overføring til reciver for å se om man motar det man skal (når codec er pakket ut og man skal se hva som kommer ut)
    (viktig er det vel ikke men)
    Skal man lese ut eksakte bitrate data fra BD bør man ha BD ROM til pc og software som gir all info

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hygen]Spilleren decoder DTS HD Master ja.

Første bud til denne lyden er at BD platen har dette lydsporet.
    (det er få plater med dts hd ma)

Det andre er at har platen denne lyden må den også velges (enten i meny eller med Audio knappen på fjernkontroll)
    Hvorfor velges er at om en BD har DTS HD MA lydspor så er det ikke sikkert at det er nummerert på plate som nr 1 og automatisk vil starte med lyden men at DTS HD MA ligger som nr 2 og derfor må velges.

Eg har selfølgelig sjekka ut at filmen har dts hd master audio.. Eg kjøpte den faktisk pga det.. 30 Days of night heite filmen.. Den har dolby digital som nr 1 lyd og dts hd master audio som nr 2. Har satt den til nr 2.. Valgte det i menyen først for så og bytte med audio knappen for å forsikre meg.. Men kjem berre opp DTS 3/2.1. Men skal den egentlig vise hd master audio når eg trykke på display, eller er det berre slik at det kun er true og plus som kan vises når eg trykker display knappen?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags

Eg har selfølgelig sjekka ut at filmen har dts hd master audio.. Eg kjøpte den faktisk pga det.. 30 Days of night heite filmen.. Den har dolby digital som nr 1 lyd og dts hd master audio som nr 2. Har satt den til nr 2.. Valgte det i menyen først for så og bytte med audio knappen for å forsikre meg.. Men kjem berre opp DTS 3/2.1. Men skal den egentlig vise hd master audio når eg trykke på display, eller er det berre slik at det kun er true og plus som kan vises når eg trykker display knappen?
    Ser filmen står omtalt med DTS HD MA på Norske nettsider men de kan jo være helt på bærtur.
    (Står det DTS HD MA bak på cover ?)

Ser denne filmen har helt annen lyd oppført.
    (kan ikke skjønne at de har endret lyd for den Europeiske regionen)
    Blu-ray.com - 30 Days of Night (Blu-ray) - Blu-ray Review

Har ikke filmen selv men noen DTS HD MA filmer har jeg å i farta kan jeg nevne
    Blu-ray.com - Master and Commander (Blu-ray)

Blu-ray.com - Rambo (Blu-ray)

som garantert har , viser og avspiller DTS HD MA multichannel ut

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmm forvirra

Eg har kopla receiveren til med hdmi.. Og eg har satt BD-Lydinstilling til "miks" for at Bluray spillaren skal ta seg av decodinga, men då vises ikkje "dts hd master audio" i displayet. Er det feil? For når eg skifter til "direkte" istadenfor "miks" so står dts hd msater audio i displayet, men då er det vel receiveren som skal ta seg av dekodinga. Eller er det omvendt? Kva skal den stå på når spilleren skal ta seg av dekodinga?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Blu-ray.com - Rambo (Blu-ray)

som garantert har , viser og avspiller DTS HD MA multichannel ut

- Jeg har Rambo (den utgaven), og i displayet står det kun DTS på denne også. Hvis du får fram DTS HD Master i TV-displayet ditt ved avspilling av denne filmen, så må det være noe galt med spilleren min, hvis det ikke finnes noen innstillinger som forhindrer dette. Jeg kan ikke skjønne hva det skulle være, det er ikke så mange lydopsjoner.

At jeg kun har et 5.1 høyttaleroppsett (Surround Back mikset inn i surroundhøyttalerne) formoder jeg ikke har noe med hva som vises i displayet å gjøre.

Nå ble jeg faktisk litt bekymret her. Pussig at det er andre som "sliter" med det samme.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har kopla receiveren til med hdmi.. Og eg har satt BD-Lydinstilling til "miks" for at Bluray spillaren skal ta seg av decodinga, men då vises ikkje "dts hd master audio" i displayet. Er det feil? For når eg skifter til "direkte" istadenfor "miks" so står dts hd msater audio i displayet, men då er det vel receiveren som skal ta seg av dekodinga. Eller er det omvendt? Kva skal den stå på når spilleren skal ta seg av dekodinga?
    - Min står også på miks, så jeg er spent på om det er dette som er "feilen".

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Jeg har Rambo (den utgaven), og i displayet står det kun DTS på denne også. Hvis du får fram DTS HD Master i TV-displayet ditt ved avspilling av denne filmen, så må det være noe galt med spilleren min, hvis det ikke finnes noen innstillinger som forhindrer dette. Jeg kan ikke skjønne hva det skulle være, det er ikke så mange lydopsjoner.

At jeg kun har et 5.1 høyttaleroppsett (Surround Back mikset inn i surroundhøyttalerne) formoder jeg ikke har noe med hva som vises i displayet å gjøre.

Nå ble jeg faktisk litt bekymret her. Pussig at det er andre som "sliter" med det samme.

Ja men i menyen, kva har du satt BD-lydinnstilling til? "miks" eller "direkte"
    Når eg setter den til direkte kjem det opp "dts hd master audio" i displayet, men då er det vel receiveren som må dekode eller ka? Eg får lyd uansett..

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Min står også på miks, så jeg er spent på om det er dette som er "feilen".
    Ta å bytt til "direkte" og sjå korleis lyden blir då.. Då skal det iallfall komme opp i displayet, men er det riktig eller feil?.. Trudde at når den står på "miks" so er det sony som dekoder, og når den står på "direkte" so blir det receiveren som skal dekode..Kva som er riktig? noken må no vite det....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir litt forvirra jeg med flere med samme problem men

Har man analog overføring (multichannel analogt til reciver skal DTS HD MA decodes og lyd info som viser valgte lyd vil vise ved DTS HD MA -------> DTS HD high resolution + anall kanaler.

BD-lydinnstilling til? "miks" eller "direkte"

som nevnt ------> velg direkte

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har jeg satt opp innstillingene for beste lyd

enten analogt
    HDMI
    eller optisk

sett opp spilleren slik så passer den til samme hvem tilkopling og beste lyd

(digitalt/analogt)(bare å bytte lydutgang prioritering etter behov)
    lydprioritering omtales i manual øverst på side 47 å er innstillinger for type kabel man overfører med

Audio (HDMI)------------------------ Auto

BD Audio innstillingen ------------- direkte

Audio ATT (lyddempning)--------------av

Dolby Digital ---------------------- Dolby Digital

DTS -------------------------------- DTS

48kHz/96kHz PCM -------------------- 96/24
    (96/24 har jeg valgt ut fra at jeg noen få ganger avspiller 2.0 LPCM med 96/24 --fungerer bare ved optisk/coax tilkopling å påvirker ikke den andre lyden) (innstillingen 16 bit 48kHz er for de som ikke har reciver som motar høyere enn 48 kHz mener jeg)
    Dette gjelder jo PCM 2.0 lyd ... optisk / coax å ikke for bitstream DD 5.1 og DTS

Audio DRC --------------------------- Wide
    (burde egentlig het av for ved denne innstillingen får man den ekte ubehandlede lyden)
    i hovedsak vil alle andre innstillinger enn wide redusere dynamikk osv så eksplosjoner og slikt ikke blir så kraftige.

Downmix ----------------------------- Dolby Surround Downmix (har ikke brydd meg så mye om denne da jeg ikke skal downmixe til 2 kanals stereo analogt ut)
    Gjelder ikke analoge multichannel utgangen men den sepparate lydutgangen (left + right ) som er omtalt som nr 3 i manual side 12....

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Takk for svar.. So det var feil å sette spilleren til "miks" altså.. Eg trudde sony`n dekoda når man satte til "miks".. Men den skal stå på "direkte" ja... Då er det sonyen som dekoda altså? Var kun den "miks" og "direkte" innstillingen som eg stussa so underlegt på.. Veit ikkje kor eg har det ifrå men var sikker på at den skulle stå på "miks" for at sony`n skule dekode..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.. So det var feil å sette spilleren til "miks" altså.. Eg trudde sony`n dekoda når man satte til "miks".. Men den skal stå på "direkte" ja... Då er det sonyen som dekoda altså? Var kun den "miks" og "direkte" innstillingen som eg stussa so underlegt på.. Veit ikkje kor eg har det ifrå men var sikker på at den skulle stå på "miks" for at sony`n skule dekode..
    Det er bare ved DTS HD MA og innstilling mix lyden ikke decodes (de andre codec fungerer ved innstilling mix)
    men om du ikke skal ha interaktiv lyd , kommentarer som popper opp som text ruter osv under spilling så velg altid Direct for riktig lyd og ingen andre innblandinger/endringer

Side 20 av 28 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •