Sony BDP-S550 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det sånn at man må ha 7.1 anlegg for å få brukt for DTS HD master audio?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Slik jeg har skjønt det blir da lyden mikset ned i 5.1 hvis du bare har 5.1 anlegg. Skal ikke være noe kvalitetstap her..

Så nei, du må ikke ha 7.1 anlegg for å nyte den fantastiske lyden

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Du trenger ikke 7.1 anlegg for kunne benytte denne spilleren, men du får vel da ikke DTS HD Master Audio som er et 7.1 format.

Jeg har koblet min via digital coax til mitt BOSE anlegg som kun har 5.1, og dette fungerer helt supert. Du må gjøre visse innstillinger i spilleren for å få den til å sende 5.1-sporet, men det er ikke noe hokus pokus.

Jeg trodde dette kun fungerte med BD filmer som også hadde Dolby Digital 5.1 lydspor (eller DTS digital). Mange BD filmer har både et 7.1 og 5.1 lydspor, men jeg har sett det er noen som kun har enten Dolby True HD eller DTS HD MA. Om spilleren nedskalerer automatisk fra et 7.1 lydspor til 5.1 er jeg usikker på, men dersom den gjør det er det jo supert. Skal sjekke ut litt mere om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AHA
    Du trenger ikke 7.1 anlegg for kunne benytte denne spilleren, men du får vel da ikke DTS HD Master Audio som er et 7.1 format.

Jeg har koblet min via digital coax til mitt BOSE anlegg som kun har 5.1, og dette fungerer helt supert. Du må gjøre visse innstillinger i spilleren for å få den til å sende 5.1-sporet, men det er ikke noe hokus pokus.

Jeg trodde dette kun fungerte med BD filmer som også hadde Dolby Digital 5.1 lydspor (eller DTS digital). Mange BD filmer har både et 7.1 og 5.1 lydspor, men jeg har sett det er noen som kun har enten Dolby True HD eller DTS HD MA. Om spilleren nedskalerer automatisk fra et 7.1 lydspor til 5.1 er jeg usikker på, men dersom den gjør det er det jo supert. Skal sjekke ut litt mere om dette.
    Jeg skjønner at man kan bruke spilleren til 5.1 system,men hvis man ikke får DTS HD master audio så har jeg ikke så mye bruk for denne spilleren.Håpet er jo at man får DTS HD master audio med 5.1 0gså.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AHA
    Du for vel både 5.1 og 7.1 med DTS HD Master Audio. Det er vel ikke et format som er bare 7.1 - eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Mener bestemt at jeg har flere filmer med 5.1 DTS HD Master Audio.

Uansett tror jeg Sony 550 blir en god spiller - noe av det bedre i prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du for vel både 5.1 og 7.1 med DTS HD Master Audio. Det er vel ikke et format som er bare 7.1 - eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Mener bestemt at jeg har flere filmer med 5.1 DTS HD Master Audio.

Uansett tror jeg Sony 550 blir en god spiller - noe av det bedre i prisklassen.
    Det er mulig jeg som har misforstått. Det er riktig at en del filmer har 5.1 DTS HD Master Audio, men jeg trodde at HD lydformatene (DTS HD Master Audio og Dolby True HD) kun var støttet over HDMI, enten de var 7.1 eller 5.1. Når jeg skal velge lydformat fra Digital Coax kan jeg kun velge mellom Dolby Digital (hhv. DTS Digital) eller Downmix PCM. Er det noen eksperter der ute som kan avklare dette?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTS HD-MA og Dolby TrueHD får du ved følgende alternativer:

- med HDMI koblet mellom forsterker og BD-spiller, og BD-spiller dekoder og sender lyden som ferdig de-kodet til receiveren (PCM)
    - med HDMI og BD-spilleren sender bitstream (rå signal) til receiver som dekoder signalet. Da trenger du en receiver som kan dette.
    - koblet med analog ut fra BD-spiller og inn i multi kanal inn på receiver. (ikke alle BD-spillere kan dette, men både Panasonic BD55 og ony S550 kan dette)

MEN:

kobler du med koax så får du kun "vanlig" DTS og Dolby Digital (enkelt forklart).
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTS HD MA er gitt ut som lyd på BD disc som 5.0 , 5.1 , 6.1 og 7.1

Bruker man bare 5.1 analoge kabler fordi reciveren ikke har flere innganger eller at man ikke har flere høytalere enn til ett 5.1 oppsett vil man kunne få en mix down som gjør at de siste 2 kanalene i 7.1 lyd (surround back right + left) blir mixet inn i surround right + left sporet.

Ofte har 7.1 (feks DTS HD MA) samme lyd i surround kanalene som surround back å da har det ingen hensikt eller nytte å legge til lyden men ved noen utgivelser er det ulik lyd mellom surround og surround back kanalene og mixer man ikke inn de to bakeste kanalene ved et 5.1 oppsett og 7.1 lyd på disc vil man miste lyden fra surround back (left + right)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har min S550 forlatt Los Angeles i går morges, hadde vært digg å fått den til helga. Hvordan er erfaringene så langt for dere som har fått den ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og derrrr....

....er S550 + 7.1 RCA signalkabler bestilt. Gleheheheder meg, selv om jeg ikke aner når den kommer (antatt dato inn på lager 5.november).

Jaaaahhhhhhhhh!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg mottatt og koplet opp min bdp s550. Men jeg kommer raskt borti en stor problemstilling. Du må i audio oppsettet velge prioritet til multichannel output, hdmi eller coax digital. Den du gir prioritet vil gi ut multichannel surround, de andre vil gi ut 2 ch downmix!!!. Jeg har tildligere brukt bdp s1, og har da brukt coax digital til vanlig dd og dts, og brukt 5/7.1 analog til TrueHD og PCM (. Hvis dette er tilfellet blir jeg svært skuffet..)

Edit: Har nå fått dette bekreftet i manualen, og liker det svært dårlig. Er uansett bare tenkt som en midlertidig spiller til jeg bestemmer hvilken high-end masking jeg skal gå for, men alikevel..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterende, ja.
    Men hvor vanskelig og kronglete er det egentlig å endre hvilken utgang som har prioritet? Har ikke spilleren i hus ennå, så jeg vet ikke.

Planen er åkjøre analog ut for alle lydformater, så jeg tror ikke dette blir et problem for meg. Vi får se...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da har jeg mottatt og koplet opp min bdp s550. Men jeg kommer raskt borti en stor problemstilling. Du må i audio oppsettet velge prioritet til multichannel output, hdmi eller coax digital. Den du gir prioritet vil gi ut multichannel surround, de andre vil gi ut 2 ch downmix!!!.
    Er vel vanlig å bruke bare en kabel til digital overføring fra en og samme spiller samtidig?
    Har du mulighet til HDMI så bruker du det og har du ikke blir det COAX
    Ikke to samtidig ?

Jeg har tildligere brukt bdp s1, og har da brukt coax digital til vanlig dd og dts, og brukt 5/7.1 analog til TrueHD og PCM (. Hvis dette er tilfellet blir jeg svært skuffet..)
    Dette beskriver en oppkopling som er helt anderledes enn først nevn (HDMI eller COAX) men du skriver nå COAX og 5/7.1 analog
    Er det det som er problemet å bruke en Coax og 5.1/7.1 analog kabler samtidig?

Det er vel ingen spillere som decoder , bitstreamer eller for den saks skyld gjør om til PCM samtidig ?
    At man velger en av dem gjør jo også at man får den rette lyden fra plate så full HD kan komme å ikke Core eller DD 5.1/DTS blir valgt isteden for.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony BDP-S1 sendte ut multichannel til digital coax og 5/7.1 samtidig. Dvs jeg kunne feks sammenlike trueHd og DD ved å switche mellom 7.1 ext inngang og coax inngang på prosessoren. Min Halo C2 vil også dekode vanlig DD og DTS mye bedre enn BDP S550. Testa litt med vanlig DVD, SW Episode 2, og syntes DD lyden ut via 7.1 utgangen var tam iforhold til det jeg er vant til.
    Jeg vil altså bruke 7.1 analog til DTS MA,PCM og TrueHD, og coax digital til DTS og DD.

Jeg har ikke HDMI inn i prosessor til lyd, og det blir ikke å oppgradere med det første.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Irriterende, ja.
    Men hvor vanskelig og kronglete er det egentlig å endre hvilken utgang som har prioritet? Har ikke spilleren i hus ennå, så jeg vet ikke.

Planen er åkjøre analog ut for alle lydformater, så jeg tror ikke dette blir et problem for meg. Vi får se...
    Vanlig DD og DTS lyd får minst 10 db lavere volum sendt ut vi analog utgang i forhold til dts ma, pluss lyden høres litt 'rar' ut. (greier ikke helt å sette fingen på det)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Vanlig DD og DTS lyd får minst 10 db lavere volum sendt ut vi analog utgang i forhold til dts ma, pluss lyden høres litt 'rar' ut. (greier ikke helt å sette fingen på det)
    Det der er rare greier. Skal sjekke det ut når jeg får min spiller til uka.

Når du sier 'rar', er det fordi det faktisk er litt forskjell på SD og HD-lyd, og at SD-lyd plutselig blir semre greier? Eller er det at 550'n gjør en dårlig jobb på DD og DTS?

Når du kalibrerer kanalnivåene - blir det da det samme om du kjører SD eller HD-lyd? (håper jeg virkelig!)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er rare greier. Skal sjekke det ut når jeg får min spiller til uka.

Når du sier 'rar', er det fordi det faktisk er litt forskjell på SD og HD-lyd, og at SD-lyd plutselig blir semre greier? Eller er det at 550'n gjør en dårlig jobb på DD og DTS?
    Det er nok 550en som dekoder dd og dts dårligere enn min prosessor. Nå er jo den riktig nok av ypperste klasse da, og også en svært god grunn til at jeg vill ha den dekodingen gjort på Parasounden istedet for i spilleren. Med 'rar' mener jeg at lyden virker tammere/spinklere enn jeg er vant til , og dette er filmer jeg kjenner svært godt. (episode 2 er jo referansen med stor R for dvd lyd demo)

Når du kalibrerer kanalnivåene - blir det da det samme om du kjører SD eller HD-lyd? (håper jeg virkelig!)
    Kanalnivåene er nok de samme ja.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått min 550 ennå selv men se litt på

BDP S550 > Hver høyttaler + subwoofer analog utgang har nivå som kan justeres fra -12 til 0 dB i 0,5 dB trinn

Høytaleravstand justeres for hver høytaler med BDP S550

Analog audio filter i BDP S550 kan justere i to stillinger > Sharp og Slow
    Sharp: provides a wide frequency range and spatial feeling
    Slow: provides smooth and warm sound

Høytaler størelse (alle høytalere kan settes som Large eller small etter hvordan man ønsker sitt oppsett ut fra høytalere osv.

Når du nå har en reciver hvor du har dine innstillinger for avstand , db pr høytaler osv så er dette innstillinger du drar nytte av ved digital lyd inn på reciver (med digital lyd mener jeg het codet lyd som feks DTS , Dolby ThrueHD osv)

Når du nå skal avspille analog lyd fra BD er det i BD spilleren disse innstillingene skal settes i stedenfor reciver.

Sammenligne lyden blir helt feil med mindre du har eksakt like innstillinger (i BD og reciver)(om det i det hele tatt er mulig å få til) som sammenligning + eksakt samme lydspor.
    Selve decoding er lik samme hvor det gjøres men om tap kan forekomme må det i såfall skje under digital til analog converteringen eller at PCM lyden kan få reduksjoner før den kommer til DAC.

Har ikke tro på at forskjell skal være stor ved riktige innstillinger men har ikke fått prøvd ennå.

(har man overdreven configurasjon av feks db på reciver ved avspilling av digital lyd så er jo bare det en klar mulighet for lavere lyd med analog lyd fra BD om ikke innstillinger er gjort i BD spiller eller har mulighet til å matche innstillingene som reciver har )

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nivå og avstand som er satt i prosessor benyttes også til 7.1 inngangen, så jeg lar alt stå på 0 i spilleren.

Uansett skulle ikke disse innstillingene virke forskjellig om spilleren dekoder trueHD/DTS ma eller om den dekoder dd/dts core..

Det er 10 db lavere lyd på DD ut fra 7.1 analog utgang på s550 enn det er på TrueHD lyd ut fra 7.1 analog utgang på s550.

Side 2 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •