Sony BDP-S550 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Hei
    Fikk denne spilleren julaften,men fikk ikke koblet opp før 1. juledag.
    Synes det er knallflotte bilder på BD, men det som imponerte mest var bildene på vanlig DVD. Trodde ikke dette var mulig i denne prisklassen.
    Det eneste jeg har merket meg, var at spilleren "hakker" litt på brente plater.
    Nå har jeg ikke innstallert siste oppdateringen ( selv om jeg har lastet den ned og brent ut 013 oppdateringen)
    Hjelper denne oppdateringen på "hakking" på brente plater?
    Ellers er jeg megafornøyd med spilleren.
    Mvh Jan I

Hvor fant du 013 oppgraderingen siden Sony har tatt den bort fa sine sider?
    Eller hadde du lastet ned 013 oppdateringen før du fikk spilleren når oppdateringen var tilgjengelig? :-D Ville hatt den oppgraderingen liggende litt til før du innstalerer den viss eg var deg til vi får vite hva som er grunnen til att de fjernet den. Sikert ikke skadelig å innstalere den, men det skader vel heller ikke å være litt forsiktig til du vet mer om grunnen Bare ett lite tips til deg viss du ikke har innstalert den enda Du gjør selvfølgelig som du vill:-D

Edit: Det er jo kansje en grunn til att Sony har fjernet software 013. Men viss Sony har fjernet den p.g.a att spilleren blir sonefri på dvd for eksempel ville eg tatt godt vare på den cd'n :-) Eg kjøpte spilleren dagen før julaften og er veldig fornøyd med bildekvaliteten på BD og dvd. Og som du sier vart eg også veldig overasket over hvor bra bildekvalitet det vart på dvd også:-) MEGET BRA spiller synes eg :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Hygen:
    Dette med hakking har jeg bare sett på en plate ,og denne har jeg ikke selv brent. plata er av merket imation og det har ikke vært problemer med 3 andre rimelige DVD spillere. Nå har jeg ikke fått testet ut mere fordi vi har vært/og er delvis uten strøm i kortere og lengere perioder. ( UVÆR delux )
    Får teste mer når strømmen blir stabil.

Til Asfalt:
    Lastet ned oppdateringen før jeg fikk spilleren, men la ikke dette inn nettopp p.g.a. dette med fjerning av denne softwaren på nettet.
    Får se litt nærmere på dette utover
    Mvh Jan I ( som sitter å rister i stormen)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Om man ikke har HDMI på sin reciver så ville jeg anbefalt å legge optisk eller coax i tillegg til multichannel analog.(for fordeler ved enkelte lydspor og noe lydbehandling man kan dra fordel av ved lyd som kan sendes optisk/coax og lyd bearbeiding i reciver.

Noen lydinnstillinger med S550
    Lydutgang prioritet -------- Denne veksler man ut fra kabel oppkopling man velger å bruke
    Valg er
    HDMI for Bitstream eller LPCM (multichannel PCM)
    Optisk eller Coax for bitstream DTS , DD 5,1 eller vanlig 2.0 PCM(stereo, CD)
    Analog multikanals lyd for decodet DD 5.1 , DTS , multichannel PCM , eller HD lydcodec (allt til analog lyd ut multichannel utgang.
    Analog stereo som er 2.0 PCM til analog eller multichannel lyd dowmixed til stereo (left + right sepparate analog utgangen for stereo)

Har innstillt resten av lyd så det passer uansett hvordan jeg kopler opp (digitalt/analogt)(bare å bytte lydutgang prioritering etter behov)

Audio (HDMI)------------------------ Auto

BD Audio innstillingen ------------- direkte

Audio ATT (lyddempning)--------------av

Dolby Digital ---------------------- Dolby Digital

DTS -------------------------------- DTS

48kHz/96kHz PCM -------------------- 96/24
    (96/24 har jeg valgt ut fra at jeg noen få ganger avspiller 2.0 LPCM med 96/24 --fungerer bare ved optisk/coax tilkopling å påvirker ikke den andre lyden) (innstillingen 16 bit 48kHz er for de som ikke har reciver som motar høyere enn 48 kHz mener jeg)
    Dette gjelder jo PCM 2.0 lyd ... optisk / coax å ikke for bitstream DD 5.1 og DTS

Audio DRC --------------------------- Wide
    (burde egentlig het av for ved denne innstillingen får man den ekte ubehandlede lyden)
    Night mode og Dialog Normalization bør du lese om på nettet men i hovedsak vil alle andre innstillinger enn wide redusere dynamikk osv så eksplosjoner og slikt ikke blir så kraftige.

Downmix ----------------------------- Dolby Surround Downmix (har ikke brydd meg så mye om denne da jeg ikke skal downmixe til 2 kanals stereo analogt ut)

Noen som er uenige ? eller lurer på hvorfor så skriv

Skal vel bli bedre vær så da slipper du vel å sitte værfast å kan kose deg med BD i Julen......................
    Koblet opp blueray spilleren i Jula (brukte dine anbefalinger til oppsett). Brukte Kimber Hero og Silverstreak for de analoge utgangene.

Kan vel si med en gang at jeg aldri har brukt så lite penger for en så stor oppgradering. Bildet ble som ventet mye bedre selv om jeg ikke har et 1080p tv (enda). Lyden ble veldig mye bedre og smilet kom rask frem .

Kan absolutt anbefales

Mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!!!!!!!!!

Dette skjønner jeg lite av.... Koblet opp 550 nå mot Yamaha RXV 650 via multichannel input. Utrolig lav lyd uansett høytaleroppsett, og bassen er totalt(!) fraværende. Kun meget svak summing i sub.Dersom jeg bruker coax (dolby digital) blir lyden mye høyere og bassen er tilbake.

Hva er feil?:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tibian
    Dette skjønner jeg lite av.... Koblet opp 550 nå mot Yamaha RXV 650 via multichannel input. Utrolig lav lyd uansett høytaleroppsett, og bassen er totalt(!) fraværende. Kun meget svak summing i sub.Dersom jeg bruker coax (dolby digital) blir lyden mye høyere og bassen er tilbake.

har du satt inn riktig utgang?, dvs analog out fra sonyen, hvis du ser av beksrivelsene ovenfor fra "hygen" så bør det gå bra, sett inn distanse og nivå fra sonyen og det meste bør vel gå bra Har bra med bass hos meg. Ved å trykke på display på fjernekontrollen så skal du kunne se om du er i rett modus

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren dekoder alle slags formater ut på 7.1 analog utgangen ikkesant?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt er koblet riktig, men alt trøkk er borte. Må guffe på ganske mye med volumknappen for å få noe "blast" i effektene- MYE bedre lyd når jeg kjører via COAX som DD

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt er koblet riktig, men alt trøkk er borte. Må guffe på ganske mye med volumknappen for å få noe "blast" i effektene- MYE bedre lyd når jeg kjører via COAX som DD
    Hva heter filmen og hvem lydspor er "blast" i effektene?
    Er høytalere satt som store eller små?
    Har du valgt innstillinger jeg har skrevet lengere opp på siden?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja...

Har kun 2 blu ray filmer hjemme. Disse er MIB og Hancock. Når Will Smith feks trer inn i inngangen på MIB "headquarter" der den store viften står og durer er det vesentlig forskjell på trykket når jeg kjører multichannel kontra DD. Så stor forskjell at min bedre halvdel klart hører forskjell, og hun er ikke mye opptatt av lyd

Har forsøkt alle innstillingene, både med høytalere satt som små og stor. I DD har jeg økt DB på alle kanalene (samt justert bass opp), så at volumet her er høyere er naturlig. Sub er derimot ikke forsterket. Til tross for dette er trøkket i sub mye høyere ved DD. Samme gjelder også frontene, svært lite bass i disse ved multichannel.

Litt vanskelig å forklare dette... :roll: men lyden fra multichannel minner veldig om lyden jeg får når jeg kjører PURE DIRECT på Yamaha (dvs sub kobles ut). Har aldri vært fornøyd med lydtrykket i receiveren, så det kan jo rett og slett være at receiver er for dårlig. Men hadde likevel forventet noe mer trykk fra sub

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja...

Har kun 2 blu ray filmer hjemme. Disse er MIB og Hancock. Når Will Smith feks trer inn i inngangen på MIB "headquarter" der den store viften står og durer er det vesentlig forskjell på trykket når jeg kjører multichannel kontra DD. Så stor forskjell at min bedre halvdel klart hører forskjell, og hun er ikke mye opptatt av lyd

Har forsøkt alle innstillingene, både med høytalere satt som små og stor. I DD har jeg økt DB på alle kanalene (samt justert bass opp), så at volumet her er høyere er naturlig. Sub er derimot ikke forsterket. Til tross for dette er trøkket i sub mye høyere ved DD. Samme gjelder også frontene, svært lite bass i disse ved multichannel.

Litt vanskelig å forklare dette... :roll: men lyden fra multichannel minner veldig om lyden jeg får når jeg kjører PURE DIRECT på Yamaha (dvs sub kobles ut). Har aldri vært fornøyd med lydtrykket i receiveren, så det kan jo rett og slett være at receiver er for dårlig. Men hadde likevel forventet noe mer trykk fra sub
    Hos meg ble det veldig bra lydtrykk med MIB, noe mindre med Hancok.

Jeg stilte bassen på det samme nivå vha et db måler med test tonene. I tillegg så har primare settet anledning til å legge opptil 10db på hvert utgangssignal, gjorde dette på subb.

Det er et innlegg fra "hygen" mye tidligere i tråden hvor det er en link til LFE informasjon som forklarer hvorfor (nyttig lesning). Første gang jeg prøvde å kjøre SACD så satt jeg med omtrent samme erfaring som deg. (dvs lite bass)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Hos meg ble det veldig bra lydtrykk med MIB, noe mindre med Hancok.

Jeg stilte bassen på det samme nivå vha et db måler med test tonene. I tillegg så har primare settet anledning til å legge opptil 10db på hvert utgangssignal, gjorde dette på subb.

Det er et innlegg fra "hygen" mye tidligere i tråden hvor det er en link til LFE informasjon som forklarer hvorfor (nyttig lesning). Første gang jeg prøvde å kjøre SACD så satt jeg med omtrent samme erfaring som deg. (dvs lite bass)
    Edit:

Når man legger 10 db på signalet så er det kun for den filmen som spilles via de analoge utgangene. Bruker jeg settet etterpå så er denne 0 (ellers så blir det altfor mye bass). Legger disse 10 db vha fjernkontrollen og ikke i oppsettet.

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja...

Slå av Dynamic Range Control (eller tilsvarende) - hadde akkurat samme problemet med PS3 og HD-DVD fra Toshiba.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited
    Slå av Dynamic Range Control (eller tilsvarende) - hadde akkurat samme problemet med PS3 og HD-DVD fra Toshiba.
    Er det noe man slår av EN gang, eller må det gjøres for hver avspilling?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby ThrueHD er bit for bit identisk med master lyden.
    Det vil si at den ikke har tap.

Viktig er det om DRC er satt til Wide/bredt

Dynamic Range Control (Nattmodus) lar deg tilpasse lydavspilling å redusere peak volumnivåer (ingen overraskelser med økt lyd ved feks effekter ved hendelser)
    (Står DRC på wide vil du ikke få reduksjonene)

Viktig er også lyddempning står som AV og ikke PÅ

Er det selve volum pr kanal som ikke gir den samme opplevelse med Dolby ThrueHD v.s Dolby Digital 5.1 eller mener du at informasjonen i lyden er bedre i en sterkt komrimert lydkodec som Dolby Digital 5.1 , at den komplette identiske master lyden er dårlig sammenlignet komprimert lyd.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting med denne spilleren.
    På mine HD DVD spillere kan jeg gå inn å justere høyttalere,avstand, delefrekvens på sub etc etc, altså justere inn anlegget etter hva man har og ønsker.

Det kan jeg ikke med 550 så lenge jeg bruker HDMI. Skal det være sånn, er vi da prisgitt recieveren i så måte? Er det kun i analog man har denne muligheten fra 550?
    Ikke at det er noe problem, bruker RXV1800 til dette, men bare lurer.

Og hva skjer hvis jeg justerer dette på mine HD DVD spillere, samtidig som jeg bruker recieveren? Bør alt settes i 0 eller av på HD DVD spillerene?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Er det noe man slår av EN gang, eller må det gjøres for hver avspilling?
    Det kommer an på filmen (!). Iron Man f.eks. setter på demping automatisk dersom den står til auto i spilleren og du spiller av TrueHD-sporet.

Husk også å slå av samme funksjon i receiveren (det var her jeg bommet - slo den av i receiveren men IKKE i avspiller-enheten...det tok noen måneder å finne ut). Så: Av, av, av, av! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det selve volum pr kanal som ikke gir den samme opplevelse med Dolby ThrueHD v.s Dolby Digital 5.1 eller mener du at informasjonen i lyden er bedre i en sterkt komrimert lydkodec som Dolby Digital 5.1 , at den komplette identiske master lyden er dårlig sammenlignet komprimert lyd.
    Nei, opplever lyden fra True HD som mer oppløst og klar. Klar forbedring i vokal feks. Men må justere volumet på forsterker en del opp for å få samme lydnivå. Og som sagt er bassen tilnærmet fraværende.

Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Når man legger 10 db på signalet så er det kun for den filmen som spilles via de analoge utgangene. Bruker jeg settet etterpå så er denne 0 (ellers så blir det altfor mye bass). Legger disse 10 db vha fjernkontrollen og ikke i oppsettet..
    Så vidt jeg har erfart så har jeg ikke mulighet til å justere db når receiveren står på multichannel in. Jeg har ihvertfall ikke funnet denne funksjonen:roll:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    En annen ting med denne spilleren.
    På mine HD DVD spillere kan jeg gå inn å justere høyttalere,avstand, delefrekvens på sub etc etc, altså justere inn anlegget etter hva man har og ønsker.

Det kan jeg ikke med 550 så lenge jeg bruker HDMI. Skal det være sånn, er vi da prisgitt recieveren i så måte? Er det kun i analog man har denne muligheten fra 550?
    Ikke at det er noe problem, bruker RXV1800 til dette, men bare lurer.

Og hva skjer hvis jeg justerer dette på mine HD DVD spillere, samtidig som jeg bruker recieveren? Bør alt settes i 0 eller av på HD DVD spillerene?
    HDMI
    Om du kan justere noe på en HD DVD spiller så er det vel PCM du mener.
    HD lydcodec decodet i HD DVD spiller og overført som multichannel PCM med HDMI.
    (ikke bitstream lyd for den kan du ikke justere db pr kanal osv før den decodes)

Å ha slik funksjon er for mange unødvendig i en avspiller da de har funksjonen i en reciver. man kan selvfølgelig booste opp lyden fra spiller og booste opp lyden enda mere i reciver med samme funksjon på to steder men kvalitetsmessig så er det bedre å ha sterkere forsterker i watt enn å endre orginal lyd fra plate
    Hvorvidt du kan oppnå wreng i lyden har jeg ikke eksakt svar på men å forsterke feks en kanal 10 db i avspiller og så ytterligere 10 db i reciver høres ikke naturlig ut å er heller ikke vanlig.

Hvorfor det sitter justeringsmuligheter til PCM på HD DVD er vel også at enkelte recivere ikke har denne muligheten ved PCM lyd så derfor kan man bruke avspiller til å sette inn nødvendig info om db pr kanal osv.

At det sitter orginalt i en BD spiller når det gjelder analogt er feks at noen recivere ikke har justeringsmuligheter for analog lyd og kan tilkoples mange andre forsterker , prosessorer som kanskje ikke har justeringsmulighet for avstand osv

Har man reciver som justerer både digital og analog lyd + - db pr kanal osv ville jeg satt alle mine avspillingskilder som 0 db på alle kanaler.

Om det er justeringsmuligheter for PCM lyd i S550 er jeg ikke sikker på.
    Ofte er det samme justeringen som analogt på spillere.
    Vil ikke justering avstand , db pr kanal osv med påvirke PCM lyden så blir det ett problem for de som ikke kan justere dette i reciver men for de fleste som kan justerer dette i reciver er det ingen problem (er ikke normalt å justere høytaleravstand , db pr kanal osv to ganger på en å samme lyd)
    Det er noen BD spillere som har justering for feks avstand , db pr kanal osv med PCM men hvilke husker jeg ikke.

justeringer er normalt ikke problem for de fleste da de kan justere db kanal osv------>
    Bitstream , HDMI ,Optisk , Coax ----justering i reciver
    Analogt --> justering i BD avspiller + også i de fleste recivere
    Multichannel PCM ---> justering i noen BD avspillere men nesten alle recivere.
    (multichannel PCM er det formatet som vil bli brukt minst i fremtiden på BD plate og også minst som lyd inn recivere (decode hd lyd til pcm) da nesten alle recivere vil få mulighet til decoding av HD codec for beste lyd , at noen produsenter har nedprioritert PCM lyd innstillinger er ikke helt usansynlig.

(les dette som en personlig mening å ikke fakta)
    Har man subwoofer i sitt oppsett lønner det seg å sette høytalere til Large.
    Problem blir det ved lyd som feks 4.0 , 5.0 der man ikke får lyd i subwooder (da må man sette small)
    (de fleste filmer har x.1 lyd så ofte er det ikke at en film ikke har LFE lyd med)
    men ved large vil reduksjon bli 10 db som er mye mindre enn small som vil gi LFE -15 db

10 db lavere LFE er helt vanlig på feks Dolby Thrue HD og er faktisk eksakt lik den orginale master PCM som også har LFE 10 db -
    Ønsker man å booste lyden høyere enn den er ment som så må man justere LFE høyere i reciver eller på subwoofer.
    LFE, subwoofers and interconnects explained - AVS Forum

For de få som ikke kan justere LFE i reciver så er en mulighet å senke alle kanaler med feks 6 eller 7 db (til -7 db) og la LFE -subwoofer stå som 0 db
    Da vil man utgjevne forskjellen endel men selvsagt så blir volum lavere.

Hovedproblem blir da ikke type HD lyd codec eller BD spillere men enkeltes ønsker til å gjøre lyden anderledes enn den er tiltenkt og da enkelte reciveres begrensninger til å endre lyd.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man subwoofer i sitt oppsett lønner det seg å sette høytalere til Large.
    Hæ? Det strider vel mot det meste jeg har lest her inne, men...?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som nevnt her og i andre tråder så er sub signalet på multichannel out på sony (og enkelte andre) ca 10 db lavere enn de andre kanalene og dette må du kompensere for i innstillingene. Kan feks sette ned alle de andre kanalene med -10 i s550 oppsettet..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •