Sony BDP-S550 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 28 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Asfalt----->VELDIG spent på om min hd ready plasma tv vill kunne benytte seg av 1080p med beste resultat
    Du får testet 1080p 24 direkte til din tv ved at HDMI er satt til Auto i S550 og BD 1080p 24 utgang er satt til PÅ.
    (Auto fordi du ikke kan sette den til 1080p pga tv men som vil være vanlig å sette til for de som har full HD)

Dette kan du lese om i manual side 45
    Sony Europe kundeportal S550
    Manual finner du ved å klikke på ----->Brukerhåndbøker

Om det blir bedre enn å velge 720p (som gjør at BD spiller gjør jobben) er noe du får testet når du får spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Du får testet 1080p 24 direkte til din tv ved at HDMI er satt til Auto i S550 og BD 1080p 24 utgang er satt til PÅ.

Â*|Â*BDP-S550Â*|Â*Sony Europe kundestøtteportal

Om det blir bedre enn å velge 720p (som gjør at BD spiller gjør jobben) er noe du får testet når du får spilleren.

Tusen takk for nyttig informasjon

Skall teste dette når eg får spilleren:-D Håpar eg får den i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ja eg kann veldig godt forstå att du blir en smule forbauset siden eg sikkert kunne ha forklart meg litt bedre. Eg skreiv i innlegget mitt att eg ikke har fått spilleren enda. Derfor kann eg selvfølgelig ikke prøve meg fram med en spiller eg ikke har fått enda

Men her kommer en liten forklaring om engstelsen min:

Det eg selvfølgelig skulle ha forklart i tillegg er att eg sitter her og tripper og venter på att spilleren skall komme og er litt utålmodig og VELDIG spent på om min hd ready plasma tv vill kunne benytte seg av 1080p med beste resultat. (Som eg har inntrykk av att skall være den beste oppløsningen.) Kann selvfølgelig vente til eg får spilleren og finne dette ut selv ved å prøve 1080p, 1080i og720p. Da ville eg selvfølgelig funnet ut hva som er den beste innstillingen, men eg er som sagt utolmodig og veldig ivrig og en smule engstelig. Klarer nesten ikke vente til eg får spilleren for å få svar på dette:-D Derfor lurde eg bare på om det var noen av dere med samme tv som meg (Panasonic PX80) som kunne berolige meg med att eg får benytte meg av 1080p (selv om tv'n har bare 1080i og 720p etter som eg har forstått) på Sony BDP-S550 og få best resultat med 1080p på min hd ready tv eller om eg må gå ned til 720p eller velge 1080i for å få det beste bildet med tv'n min Eg tror jo selvfølgelig att eg vill få veldig bra bilde med denne spilleren på tv'n min med 720p eller 1080i også, men er så spent på hvor mye eg kann utnytte Sony BDP-S550 med min hd ready plasma tv (Panasonic PX80)

Beklager så mye for att eg ikke forklarte bedre i første innlegget att eg er håpløst utolmodig, spent og litt engstelig på hvordan PX80 og Sony BDP-S550 vill fungere sammen med tanke på innstillinger:-D
    Du vil finne en link tidligere i denne tråden som inneholder bruksanvisningen fra BDP-550. På denne står det blant annet at ved valg av "auto" så vil spilleren sende ut det høyeste signalet som tven din kan håndtere + mye annet nyttig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Auto fordi du ikke kan sette den til 1080p pga tv men som vil være vanlig å sette til for de som har full HD)

Sony Europe kundeportal S550

.

Hygen,

Lastet ned bruksanvisningen tidligere, håper å reise hjem i morgen fra Nordsjøen (værfast).

Lurer på en ting: side 52 "Lyd dynamikk kontroll". Skal koble BDP550 via de analoge utgangene, skal da lyd dynamikk kontroll settes til "auto", usikker på dette (forsto vel ikke helt den svenske teksten). Takknemmelig for svar.

Mvh Jostein

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Du vil finne en link tidligere i denne tråden som inneholder bruksanvisningen fra BDP-550. På denne står det blant annet at ved valg av "auto" så vil spilleren sende ut det høyeste signalet som tven din kan håndtere + mye annet nyttig.

Det er jo helt glimrende Det høres ut som en fornuftig måte å stille spilleren inn på. Da skall eg prøve å stille inn på auto og se hvordan det blir

Fikk ett godt tips av hygen også for hvordan eg skulle gå frem for å teste 1080p 24 på min hd ready tv

Skall prøve litt når eg får spilleren for å finne ut hva som blir best:-D

Takker for veldig nyttig informasjon fra deg også:-D

Gleder meg bare mer og mer til eg får spilleren. I dag har eg kjøpt 3 sett med rimelige kabler som eg skall ha mellom multi utgangene på spilleren og multi inngangene til reciveren. Så nå skall alt være klart:-D Har bare 5.1 oppsett enda. Veit det blir bedre lyd med hdmi inn på reciver, men har desverre ikke hdmi innganger på reciveren, men det får klare seg

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    .

Hygen,

Lastet ned bruksanvisningen tidligere, håper å reise hjem i morgen fra Nordsjøen (værfast).

Lurer på en ting: side 52 "Lyd dynamikk kontroll". Skal koble BDP550 via de analoge utgangene, skal da lyd dynamikk kontroll settes til "auto", usikker på dette (forsto vel ikke helt den svenske teksten). Takknemmelig for svar.

Mvh Jostein
    Om man ikke har HDMI på sin reciver så ville jeg anbefalt å legge optisk eller coax i tillegg til multichannel analog.(for fordeler ved enkelte lydspor og noe lydbehandling man kan dra fordel av ved lyd som kan sendes optisk/coax og lyd bearbeiding i reciver.

Noen lydinnstillinger med S550
    Lydutgang prioritet -------- Denne veksler man ut fra kabel oppkopling man velger å bruke
    Valg er
    HDMI for Bitstream eller LPCM (multichannel PCM)
    Optisk eller Coax for bitstream DTS , DD 5,1 eller vanlig 2.0 PCM(stereo, CD)
    Analog multikanals lyd for decodet DD 5.1 , DTS , multichannel PCM , eller HD lydcodec (allt til analog lyd ut multichannel utgang.
    Analog stereo som er 2.0 PCM til analog eller multichannel lyd dowmixed til stereo (left + right sepparate analog utgangen for stereo)

Har innstillt resten av lyd så det passer uansett hvordan jeg kopler opp (digitalt/analogt)(bare å bytte lydutgang prioritering etter behov)

Audio (HDMI)------------------------ Auto

BD Audio innstillingen ------------- direkte

Audio ATT (lyddempning)--------------av

Dolby Digital ---------------------- Dolby Digital

DTS -------------------------------- DTS

48kHz/96kHz PCM -------------------- 96/24
    (96/24 har jeg valgt ut fra at jeg noen få ganger avspiller 2.0 LPCM med 96/24 --fungerer bare ved optisk/coax tilkopling å påvirker ikke den andre lyden) (innstillingen 16 bit 48kHz er for de som ikke har reciver som motar høyere enn 48 kHz mener jeg)
    Dette gjelder jo PCM 2.0 lyd ... optisk / coax å ikke for bitstream DD 5.1 og DTS

Audio DRC --------------------------- Wide
    (burde egentlig het av for ved denne innstillingen får man den ekte ubehandlede lyden)
    Night mode og Dialog Normalization bør du lese om på nettet men i hovedsak vil alle andre innstillinger enn wide redusere dynamikk osv så eksplosjoner og slikt ikke blir så kraftige.

Downmix ----------------------------- Dolby Surround Downmix (har ikke brydd meg så mye om denne da jeg ikke skal downmixe til 2 kanals stereo analogt ut)

Noen som er uenige ? eller lurer på hvorfor så skriv

Skal vel bli bedre vær så da slipper du vel å sitte værfast å kan kose deg med BD i Julen......................

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skall eg kjøpe meg en coax eller optisk kabel også. VELDIG godt tips :-D Det innlegget var nyttig lesning for meg også. Får ikke sove nå når eg venter på att spilleren skall komme. he he... Er spent og ivrig Håper den kommer i dag:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man ikke har HDMI på sin reciver så ville jeg anbefalt å legge optisk eller coax i tillegg til multichannel analog.(for fordeler ved enkelte lydspor og noe lydbehandling man kan dra fordel av ved lyd som kan sendes optisk/coax og lyd bearbeiding i reciver.

Noen lydinnstillinger med S550
    Lydutgang prioritet -------- Denne veksler man ut fra kabel oppkopling man velger å bruke
    Valg er
    HDMI for Bitstream eller LPCM (multichannel PCM)
    Optisk eller Coax for bitstream DTS , DD 5,1 eller vanlig 2.0 PCM(stereo, CD)
    Analog multikanals lyd for decodet DD 5.1 , DTS , multichannel PCM , eller HD lydcodec (allt til analog lyd ut multichannel utgang.
    Analog stereo som er 2.0 PCM til analog eller multichannel lyd dowmixed til stereo (left + right sepparate analog utgangen for stereo)

Har innstillt resten av lyd så det passer uansett hvordan jeg kopler opp (digitalt/analogt)(bare å bytte lydutgang prioritering etter behov)

Audio (HDMI)------------------------ Auto

BD Audio innstillingen ------------- direkte

Audio ATT (lyddempning)--------------av

Dolby Digital ---------------------- Dolby Digital

DTS -------------------------------- DTS

48kHz/96kHz PCM -------------------- 96/24
    (96/24 har jeg valgt ut fra at jeg noen få ganger avspiller 2.0 LPCM med 96/24 --fungerer bare ved optisk/coax tilkopling å påvirker ikke den andre lyden) (innstillingen 16 bit 48kHz er for de som ikke har reciver som motar høyere enn 48 kHz mener jeg)
    Dette gjelder jo PCM 2.0 lyd ... optisk / coax å ikke for bitstream DD 5.1 og DTS

Audio DRC --------------------------- Wide
    (burde egentlig het av for ved denne innstillingen får man den ekte ubehandlede lyden)
    Night mode og Dialog Normalization bør du lese om på nettet men i hovedsak vil alle andre innstillinger enn wide redusere dynamikk osv så eksplosjoner og slikt ikke blir så kraftige.

Downmix ----------------------------- Dolby Surround Downmix (har ikke brydd meg så mye om denne da jeg ikke skal downmixe til 2 kanals stereo analogt ut)

Noen som er uenige ? eller lurer på hvorfor så skriv

Skal vel bli bedre vær så da slipper du vel å sitte værfast å kan kose deg med BD i Julen......................
    Takk for supert tips igjen. Utskrift er tatt og helikopteret er på vei Blir nok oppkobling etter Julemiddagen i morgen

Ha en riktig God Jul

Mvh. Jostein

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JUBA JUBA....
    Da ble det jul alikevel (fritt etter julesangen... )
    Mvh Jan I

(PS har ikke pakket opp enda)

Mvh Jan I

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware oppgradering

Sony`s kundestøtteportal hadde lagt inn oppgradering fra 0.10 til 0.13 for BDP 550,men har fjernet det igjen! Hvert noen på forumet årsaken til dette???
    PS. virker OK.på min spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker som en meget bra spiller dette.. vurerer denne sterkt selv. men værfall i nermeste fremtid så blir jeg bruken den stort sett bare til vanlig dvd.
    har nå en 4 år gammel thomsen som var en bra spiller når den var kjøpt.ca 2000kr kostet den da. men trenger oppgradering. og da tenkte jeg like greit og kjøpe br med det samme. så da blir jo selfølgelig mitt krav om god dvd avspilling stor.

lest mye ang spilleren.tester osv.å der virker det absolutt som om denne er den beste i denne prisklassen nettopp dvd avspilling!!

har dere det samme inntrykket folkens??
    er det dvd avspilling som en gjennomsnitt dvd spiller,eller kansje bedere??

ut i fra det jeg har lest er det det,men det hjelper lite uten deres hjelp som faktisk har en..hehe.

noen som bruker denne spilleren på Yamaha RXV663??
    tenkte da på om det er mulig å oppskalere til 1080 hvis ønskelig på dvd spilling.

spilleren klarer det vel fint men er usikker på om forsterkeren klarer det

takker å bukker

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    har dere det samme inntrykket folkens??
    er det dvd avspilling som en gjennomsnitt dvd spiller,eller kansje bedere??
    Den spiller DVD'er fantastisk mye bedre enn mine gamle (ca. 3 år) DVD spillere. De er en SONY harddiskopptaker og en temmelig dyr Thule DVD-audio spiller.

Hovedgrunnen er nok at BD spilleren lager et 1080p bilde direkte fra DVD'en og sender det digitalt vha HDMI til TV'en som kun trenger å vise bildet. Fra den gamle DVD-spilleren sendes signalet på SCART slik at bildet først dekodes av spilleren og omformes til et analog signal. Så må TV'en digitalisere det analoge signalet, oppsample det til 1080p og vise det frem. Mao ord en unødvendig DA konvertering og en AD konvertering i signalveien. Det blir det bare rot av :-D. En moderne DVD spiller med HDMI overføring slipper dette og vil sikkert gi et mye bedre resultat. Men, med den kan du ikke spille BD filmer med ekte 1080p oppløsning. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robert U.
    Sony`s kundestøtteportal hadde lagt inn oppgradering fra 0.10 til 0.13 for BDP 550,men har fjernet det igjen! Hvert noen på forumet årsaken til dette???
    PS. virker OK.på min spiller.

Fikk spilleren BDP-S550 akkurat i tide dagen før jukaften:smile: Har vært mye selskap og styr, men har fått testet spilleren en del. Eg er KJEMPE fornøyd med bildekvalitet på BD og dvd med denne spilleren Hadde aldri drømt om att det skulle bli så bra. Spilleren fungerer helt perfekt, men når eg brøver å laste ned siste oppgradering så står det att den har den siste software. Når eg går inn og ser på systeminformasjon så står dei siste tala på software: 07.1.010. Skulle det ikke stått 013 og ikke 010 viss eg har siste software? Har dette sammenheng med det Robert U skriver og i så fall hvorfor er software 013 borte? Noen som kann sjekke dette med sin spiller som har oppdatert til siste software om det står 010 eller 013 under systeminformasjon?

Spilleren fungerer perfekt, men kunne tenke meg å få en oppklaring angående dette med software 013 siden de siste tala på min spiller under systeminformasjonstår står 010 og att eg får besked om att eg allerede har siste software når eg prøver å oppdatere via nettet.

Er det noen her som kann hjelpe meg å forstå dette? :-D

Takker for svar :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware oppgradering

Slapp av Asfalt! Jeg har lastet ned og innstallert firmware ...013, og jeg har ikke funnet noe bugs ved denne!,-men noe er det vel ettersom Sony har fjernet den fra sin support side! (kansje den ble sonefri??) Får ikke testet da jeg bare har sone B filmer.
    Tipper det er en ny firmware like om hjørnet! så inntil videre er ...010 siste og aktuelle firmw. PS. Sony hadde lagt ut ....013 for både BDP350 og 550,-men har fjernet den fra begge
    mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av Asfalt! Jeg har lastet ned og innstallert firmware ...013, og jeg har ikke funnet noe bugs ved denne!,-men noe er det vel ettersom Sony har fjernet den fra sin support side! (kansje den ble sonefri??) Får ikke testet da jeg bare har sone B filmer.
    Tipper det er en ny firmware like om hjørnet! så inntil videre er ...010 siste og aktuelle firmw. PS. Sony hadde lagt ut ....013 for både BDP350 og 550,-men har fjernet den fra begge
    mvh
    Jeg har også lastet ned og innstallert 013 firmware. Det jeg har oppdaget, er at språket på spillerens meny alltid endrer seg til dansk. Jeg kan gå og endre til norsk, og så fort jeg sjekker etter å ha sett en film, er det plutselig endret til dansk igjen. Er det noen andre som har merket dette?

Mvh
    Sven

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svenjoh
    Jeg har også lastet ned og innstallert 013 firmware. Det jeg har oppdaget, er at språket på spillerens meny alltid endrer seg til dansk. Jeg kan gå og endre til norsk, og så fort jeg sjekker etter å ha sett en film, er det plutselig endret til dansk igjen. Er det noen andre som har merket dette?

Mvh
    Sven
    skjermspråk du mener ?
    (menyer på norsk)

om du har prøvd alt så kanskje nullstille dine innstillinger å sette spilleren opp på ny vil kunne fungere for deg.
    (nullstille se manual side 57)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjermspråk du mener ?
    (menyer på norsk)

om du har prøvd alt så kanskje nullstille dine innstillinger å sette spilleren opp på ny vil kunne fungere for deg.
    (nullstille se manual side 57)
    Ja; Oppsett -> OSD -> Dansk. Hmm, enda merkeligere. Nå står det dansk, men teksten er faktisk norsk. Kanskje det har vært noen problemer med firmwaren, og den er derfor trukket tilbake (bare spekulasjoner fra min side)?

*Edit* Jeg prøvde å nullstille alt, men det samme skjedde igjen. Språket på OSD er endret til dansk, men teksten er faktisk norsk.
    *Edit igjen* Teksten er nå også dansk. Jeg slo spilleren av og på, og da hadde også teksten endre seg.
    Mvh
    Sven

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mvh

Takker for svar:-D

Ja det må jo være noe siden Sony har fjernet software 013, men sikert bare å ta det med ro som du sier siden alt har fungert som det skall til dags dato i vertfall

Spilleren fungerer jo som sagt perfekt og bildekvaliteten og lyden er jo strålende Måtte skru opp subben litt på baksiden, men level justeringen på subben er vel til for å stilles inn som man ønsker i forhold til andre høgtalere o.s.v. Har fortsatt litt å gå på viss det skulle være nødvendig, men synes det er perfekt nå etter min smak. Det skall jo riste litt i sofaen når det tordner som verst Har stilt inn størrelse og avstand på høgtalerne i spilleren, men har nivået på alle høgtalerne på 0 siden eg er fornøyd med lyden slik den er nå og syntes det var enklere å stille nivået på subben på baksiden av subben. Eg for min del har aldri hatt bedre filmlyd enn nå ( bedre stereobilde i alle høgtalerne. Alt kommer tydligere frem, spesielt i suround høgtalerne og det er mere detaljert lydbilde ), men så hadde eg jo en dvd spiller før som kunn var koblet via de analoge stereo utgangene.

Ikke rart denne spilleren fekk anbefalt kjøp i Hjemmekino Anbefales av meg også

Var ikke meningen og komme inn på tema som ikke har noe med hvorfor software 013 er tatt bort av Sony, men fikk spilleren dagen før julaften og er som dere ser veldig fornøyd og har vel ikke helt landet på jorda enda

Må få takke alle dere som anbefalte denne spilleren til meg

Edit: Er klar over att lyden blir enda bedre via hdmi selvfølgelig, men det får vente til eg en vakker dag bytter til reciver med hdmi innganger:-) Er så fornøyd med lyden nå att eg beholder denn reciveren eg har nå noen år til:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Fikk denne spilleren julaften,men fikk ikke koblet opp før 1. juledag.
    Synes det er knallflotte bilder på BD, men det som imponerte mest var bildene på vanlig DVD. Trodde ikke dette var mulig i denne prisklassen.
    Det eneste jeg har merket meg, var at spilleren "hakker" litt på brente plater.
    Nå har jeg ikke innstallert siste oppdateringen ( selv om jeg har lastet den ned og brent ut 013 oppdateringen)
    Hjelper denne oppdateringen på "hakking" på brente plater?
    Ellers er jeg megafornøyd med spilleren.
    Mvh Jan I

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Hei
    Fikk denne spilleren julaften,men fikk ikke koblet opp før 1. juledag.
    Synes det er knallflotte bilder på BD, men det som imponerte mest var bildene på vanlig DVD. Trodde ikke dette var mulig i denne prisklassen.
    Det eneste jeg har merket meg, var at spilleren "hakker" litt på brente plater.
    Nå har jeg ikke innstallert siste oppdateringen ( selv om jeg har lastet den ned og brent ut 013 oppdateringen)
    Hjelper denne oppdateringen på "hakking" på brente plater?
    Ellers er jeg megafornøyd med spilleren.
    Mvh Jan I
    Har selv spillt mange kopierte DVD plater på S550 og aldri hatt problem.
    Man kan ikke utelukke at spilleren kan være årsak men det er 99,9% sjangse for at problemet ligger i din kopiering.
    Plate type brukt ---har du brent på - DVDR så prøv + DVDR
    Kvalitet plate --Bruk Tayo Yuden , Verbatim , Sony eller andre kvalitetsplater da billigplater kan gi mye problem.
    Er det problemer et sted fra lese plate --harddisk---ferdig brent vil det å sette lav brennehastighet minimere antall feil og elendig brenning på ferdig plate.
    Bruk ikke plater beregnet for høyere hastighet enn din brenner greier.
    (problemer kan man ha uten feilmeldinger under brenning da tolleransegrensene er store helt fra lesing av platen --feil i filsystem på harddisk pc og til feil som lages eller godtas av brennesoftware eller brenner)
    buffer hastighet osv kan gjøre at noe av det som burde brennes blir hoppet over eller blir lagt på plate med feil.
    Syntes du selv at brenningen tar unormalt lang tid sett i forhold til hastighet du har valgt så sjekk harddisk eller brenner om den har hoppet til PIO og ikke står som DMA som den bør.
    Er brenner gammel/eldre eller en problembrenner så last ned ny firmware til den så den takler bedre og nyere plater og bedre brenning på en bra måte.
    Prøv andre brennesoftware kan hjelpe.
    Firmware finner du på hjemmeside til produsent av brenner.....
    Firmware updates, Firmware updates links, DVD burner firmware updates | K-Probe.com
    Nå er det også slik at en spiller til 300,- kr kan takle brente DVD filmer bedre enn spiller til 10 000,- men har ikke erfaring eller lest om unormale DVDR problem med S550 men selvsagt kan spilleren være mere følsom og kreve kvalitet av plater/kopiering for riktig avspilling.

For at du skal slippe å gå igjennom 100 ulike feilkilder så brenn en kvalitets DVDR (helst + plate) på en annen PC med brenne hastighet X4 og test denne i S550.
    (skal jeg tippe får du en feilfri avspilling)

Klage på en avspiller (reklamasjon) pga kopiert DVD film avspillingsproblem er ofte veldig vanskelig om orginale filmer avspilles feifritt.
    Dette fordi nesten all problem kommer fra sin egen hjemmebrenning.

(man kan selvsagt brenne DVD Video på X 12 eller X 16 men det er da alt ligger til rette for denne hastigheten)

Pass på og brenn til sone 2.
    (du vil få avspillt plater brent til sone 1 men med litt problemer)

Har du Nero eller andre software som leser PI , PO feil jitter osv kan du teste ferdig brent DVDR i din pc
    (eller laste ned software som leser din plate som feks DVD info pro (14 dager gratis)dvdinfopro.com - Home Page

Er du usikker på om dine DVDR plater har kvalitet eller er mindre egnet for brenning kan du scanne dem for å finne det ut
    (du vil få en produsent kode (Media ID) på platen som kan sammenlignes i ett register som vil fortelle deg om kvalitet)
    digitalFAQ.com | Blank DVD Media Quality Guide
    Nå er DVDR plater så billige at jeg ikke ville nølt ett sekund med å kunn kjøpe max kvalitet for brenning av DVD Video

Side 17 av 28 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •