Sony BDP-S550 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 28 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Hei. Litt off topic, men... Jeg sier ikke at de er dårlige, bare at det kan være ganske stor forskjell på multikanalinnganger på receivere og prosessorer. For ikke å snakke om pre-out delen også. Du får det du betaler for, og Rotel lyden er helt fin og godkjent den, men mer påkostede separate prosessorer som f.eks Lexicon har en god del bedre lyd via analoge inn/utganger. Skulle jeg tipse om receiver, med min relativt beskjedne erfaring med dem, måtte det bli Pioneer eller Yamaha. Jeg ville aldri valgt Denon, HK eller Sony. Betal så mye du har råd til. Kjøper du en Sony S550, er den ikke god nok på analogutgangene. Lyden er noe kunstig og tynn. Da ville jeg brukt en nyere receiver som har HD format. Skal du ha HD format analogt fra spiller, er Pioneer LX 71 (har ikke DTS Master, men skal visst komme i januar) og Denon 3800BD gode. Det er de 3 jeg har hørt i allefall.

Takker for svar

Tror kansje eg kommer til å gå for Yamaha reciver når eg en vakker dag skall bytte til reciver med hdmi ,men det kann bli lenge til tror eg. Har tenkt å kjøpe Sony BDP-S550 eller Panasonic DMP-BD55 siden eg trenger de multi kanalsutgangene for å få de nye lydformatene som den eneste løsning før eg får kjøpt reciveren med hdmi inngangene. Har lest her på forumet att noen mener Panasonic har litt bedre bilde, men såg i testen til Hjemmekino att Sony slår Panasonic spilleren med knepen margin via analogutgangen til cd avspilling. Lurer på om Sonyen også har bedre lyd ut fra multi utgangene til filmlyd enn Panasonic? Da blir det i så fall lett å velge siden eg får inntrykk av att de som har Sony spilleren her på forumet synes bildekvaliteten er glimrende på BDP-S550. I tilleg har Sony lys på fjernkontrollen og det er jo ett lite +

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg bruker HDMI utgangen.
    På displayet på Yamaha3800 viser det Bolby TrueHD når jeg ser film.
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Da må du ha koblet feil
    haha8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    MÅ en oppdatere 550en og i så fall fra hvor?
    Og kan en oppdatere uten å koble seg til nett med denne?
    Følger det med minnekort med denne?
    Mvh Jan I

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Hei
    MÅ en oppdatere 550en og i så fall fra hvor?
    Med spilleren tilkoplet internett og innstilling /BD internetttilkopling ja (som anbefales)
    Man kan også sette programvare varsling på så får man melding at ny firmware er tilgjengelig (så slipper man å søke etter)
    Man må aktivt velge last ned ny software og videre oppdatering går automatisk. (ikke rør noe før Finish vises i display og spilleren skrur seg av)
    Da kan du starte den på nytt..............

Det er ny firmware siden spilleren var ny
    Forskjellen mellom 010 som er i de fleste spillere og 013 som er ny er
    * Forbedrer BD-kompatibilitet for å øke interaktiviteten med noen BD-ROM.

Og kan en oppdatere uten å koble seg til nett med denne?
    Ja brenne til CD (CD-R)
    Laste ned firmware / info
    BDP-S550Â*|Â*Sony Europe Customer Support Portal
    Les Update disc procedure om man er usikker på hvordan.

Har man ikke software på pc til å brenne dette med er ImgBurn gratis og bra software The Official ImgBurn Website
    Last ned --->The Official ImgBurn Website

Følger det med minnekort med denne?
    Ja 1 GB

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av tralltrall
    Jeg bruker HDMI utgangen.
    På displayet på Yamaha3800 viser det Bolby TrueHD når jeg ser film.
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Smurfen
    Da må du ha koblet feil
    [QUOTE=tibian]haha8)[/QUOTE

Ser jo på Bollywood filmer....hehe....liten skirve feil, men har noen en løsning på problemet?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for supert svar hygen
    da var uppdaten lastet ned og brent ut.
    Bare å vente på spilleren
    Mvh Jan I

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Med spilleren tilkoplet internett og innstilling /BD internetttilkopling ja (som anbefales)
    Man kan også sette programvare varsling på så får man melding at ny firmware er tilgjengelig (så slipper man å søke etter)
    Man må aktivt velge last ned ny software og videre oppdatering går automatisk. (ikke rør noe før Finish vises i display og spilleren skrur seg av)
    Da kan du starte den på nytt..............

Det er ny firmware siden spilleren var ny
    Forskjellen mellom 010 som er i de fleste spillere og 013 som er ny er
    * Forbedrer BD-kompatibilitet for å øke interaktiviteten med noen BD-ROM.

Ja brenne til CD (CD-R)
    Laste ned firmware / info
    BDP-S550Â*|Â*Sony Europe Customer Support Portal
    Les Update disc procedure om man er usikker på hvordan.

Har man ikke software på pc til å brenne dette med er ImgBurn gratis og bra software The Official ImgBurn Website
    Last ned --->The Official ImgBurn Website

Ja 1 GB

I dag har eg endelig fått bestilt Sony BDP-S550 Lurer på en ting: Må spilleren stå på hele tiden for å få melding om at ny firmware er tilgjengelig? Rekner ikke med det i grunn, men må bare spørre siden eg ikke er så flink med sånne oppdateringer )

Tror eg har valgt riktig spiller og blir fornøyd med den:-D

Takker for svar

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjerrig på formatene!

Etter å ha testet ulike disker på denne spilleren, som i grunn er super, så;

den tar ikke
    - mp3-disker
    - SACD´er
    - DivX-filmer

anyone more?

Merkelig så er SONY gjerrig på formatene!

Tror jeg beholder DVD-spilleren min litt til....

Men som BD-spiller er den som sagt super da - det var jo derfor jeg kjøpte den )

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hypnotize
    Etter å ha testet ulike disker på denne spilleren, som i grunn er super, så;

den tar ikke
    - mp3-disker
    - SACD´er
    - DivX-filmer

anyone more?

Merkelig så er SONY gjerrig på formatene!

Tror jeg beholder DVD-spilleren min litt til....

Men som BD-spiller er den som sagt super da - det var jo derfor jeg kjøpte den )
    Mener å ha lest en plass att denne spilleren skall kunne spille av mp3 filer. Står det ikke noe om det i brukermanualen?

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står ingen plass att den spiller mp3 filer, derimot "musikk CD plater i CD format".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av altec
    Det står ingen plass att den spiller mp3 filer, derimot "musikk CD plater i CD format".

EDIT: Vennligst link til AVnytt for produktspecs:

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1588

Det var litt trist å høre att den ikke spiller av mp3 filer. Bra eg ikke har så mye musikk i mp3 format da, men får vel beholde den gamle dvd spilleren til avsilling av mp3 cd'r da

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager så mye. Tenkte ikke på att eg gjorde noen feil. Det skall ikke gjenta seg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vår nye V2-plattform vil gi alle brukerne mulighet til å korrigere eventuelle feil i produktspecs mot at en får brukerpoeng for "jobben"... Vi satser derfor på at specsene blir langt mer oppegående i neste versjon av plattformen vår. Inntil videre ber vi alle som oppdager feil gi oss beskjed direkte, så retter vi det!

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan I
    Hei
    Har bestilt en slik spiller, men hvordan er denne på vanlige DVDer (lyd og bildemessig) f.eks i forhold til en Denon 3910 eller 3930?
    Mvh Jan I
    Vet ikke hvordan den er i forhold til Denon'ene men den er ihvertfall fantastisk mye bedre enn min 3-4 år gamle Sony DVD opptaker. Tror ikke du blir skuffet :-D. Jeg ble ihvertfall veldig overrasket - i positiv retning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for infoen
    Er det noen som vet om en slik fjernkontroll kan brukes for å gjøre denne sonefri?
    Om One For All Robusto 1 fra Teknikmagasinet

Finner ikke one4all andre steder i norge

Mvh Jan I

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Jan - Jeg tror du muligens kommer imål med en slik men jeg tok ingen skjanser selv og kjøpte en URC-3445 . Gå innom nærmeste Lefdal/Elkjøp og se i hyllene der for i Ålesund har begge disse ett brukbart utvalg og da burde det være muligheter i resten av Norge også .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt Sony BDP-S550, men har ikke fått den enda. Er nokk på veg med posten og håper eg får den i går

Har en Panasonic PX80 HD ready plasma med 1080i og 720p.

Eg lurer på hva som er den beste innstillingen på BDP-S550 spilleren for å få best mulig bilde? 1080p, 1080i eller 720p?

Poster innlegget her siden det er så mange som har Sony BDP-S550 her

Kansje noen her med samme plasma tv (hd ready) som har ett godt svar til meg? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir en smule forbauset når noen spør om hva som er best av 3 alternative innstillinger: Hvis man ikke ser det selv, spiller det da noen rolle hva man velger?? Mulig dette var litt småsurt innlegg, men det er jo litt til ettertanke... Og det burde jo være ens egen smak som bestemmer, ikke andres.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Har en Panasonic PX80 HD ready plasma med 1080i og 720p.

Eg lurer på hva som er den beste innstillingen på BDP-S550 spilleren for å få best mulig bilde? 1080p, 1080i eller 720p?
    Jeg vil anta at 720p gir deg best bilde, men du må nok forsøke dette selv.

Dersom du velger 1080p, og ingenting kommer opp på skjermen, skal du være klar over at den etter 20-30 sekunder (husker i farta ikke nøyaktig antall sekunder) går tilbake til forrige oppløsning. Ta det derfor helt med ro dersom dette skjer. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Jeg blir en smule forbauset når noen spør om hva som er best av 3 alternative innstillinger: Hvis man ikke ser det selv, spiller det da noen rolle hva man velger?? Mulig dette var litt småsurt innlegg, men det er jo litt til ettertanke... Og det burde jo være ens egen smak som bestemmer, ikke andres.

Ja eg kann veldig godt forstå att du blir en smule forbauset siden eg sikkert kunne ha forklart meg litt bedre. Eg skreiv i innlegget mitt att eg ikke har fått spilleren enda. Derfor kann eg selvfølgelig ikke prøve meg fram med en spiller eg ikke har fått enda

Men her kommer en liten forklaring om engstelsen min:

Det eg selvfølgelig skulle ha forklart i tillegg er att eg sitter her og tripper og venter på att spilleren skall komme og er litt utålmodig og VELDIG spent på om min hd ready plasma tv vill kunne benytte seg av 1080p med beste resultat. (Som eg har inntrykk av att skall være den beste oppløsningen.) Kann selvfølgelig vente til eg får spilleren og finne dette ut selv ved å prøve 1080p, 1080i og720p. Da ville eg selvfølgelig funnet ut hva som er den beste innstillingen, men eg er som sagt utolmodig og veldig ivrig og en smule engstelig. Klarer nesten ikke vente til eg får spilleren for å få svar på dette:-D Derfor lurde eg bare på om det var noen av dere med samme tv som meg (Panasonic PX80) som kunne berolige meg med att eg får benytte meg av 1080p (selv om tv'n har bare 1080i og 720p etter som eg har forstått) på Sony BDP-S550 og få best resultat med 1080p på min hd ready tv eller om eg må gå ned til 720p eller velge 1080i for å få det beste bildet med tv'n min Eg tror jo selvfølgelig att eg vill få veldig bra bilde med denne spilleren på tv'n min med 720p eller 1080i også, men er så spent på hvor mye eg kann utnytte Sony BDP-S550 med min hd ready plasma tv (Panasonic PX80)

Beklager så mye for att eg ikke forklarte bedre i første innlegget att eg er håpløst utolmodig, spent og litt engstelig på hvordan PX80 og Sony BDP-S550 vill fungere sammen med tanke på innstillinger:-D

Side 16 av 28 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •