Sony BDP-S550 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 28 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Aarsand01
    Hei!

Beklager for å bryte inn midt i en diskusjon, men lurer bare på en liten ting.

Hva er forskjellen på Sony BDP-S300, S350, og S550?
    Er det store forskjeller?
    S300 er gammel og treg. S350 og 550 er nye og nesten identiske hvis du kobler dem med HDMI til en forsterker. S550 kan dekode allverdens formater før signalet sendes videre analogt eller digitalt. Prisforskjellen er moderat så jeg hadde gått for 550...

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av altec
    Det er mulig, men ikke om du har tatt ut disken, vært inne i meny osv..Se side 34 i bruksanvisningen.
    Det skjer når jeg trykker stopp knappen, da går den rett tilbake til oppsett bildet. Da må den starte fra begynnelsen igjen. Det er jo litt snodig.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Jeg snakker ikke om receivere eller preamper hvor signalet tukles med, jeg mener skikkelig analog bypass. All behandling gjøres jo i spiller. S550 er selvfølgelig ingen high end spiller men har separat innstilling for large/small/none på alle høyttalere, sub av/på, nivåjustering med 0.5 dB trinn for alle kanaler, og avstandsjustering. Dette er veldig bra på en så rimelig spiller, det eneste som mangler er eventuelt sub delefrekvens, men det har man jo på subwooferen. Har selv en Lexicon preamp hvor 5.1 inngangen er 100% analog bypass, kun volum som er aktivt, så der kan det ikke skje noe galt. Jeg fikk hakeslepp da jeg hørte forskjellen fra min gamle Rotel prosessor. Det kan være veldig stor forskjell på disse inngangene. Er klar over at mange midfi receivere konverterer til digitalt på multikanal inngangene, f.eks ved romkorreksjon. Det er ikke ønskelig.
    Selv får jeg strålende resultater på dvd-audio og SACD sendt analogt ut fra Pioneer 989. Ser ingen grunn til at de nye HD formatene ikke skal kunne bli like bra fra en spiller med skikkelig bassmanagement osv. S550 vil vel bli en midlertidig løsning for meg, men håper det kommer flere spillere rundt 10 lapper med litt mer påkostet analogdel etterhvert. Gode prosessorer med de nye formatene kommer til å være priset helt bort i skyene når de kommer, så det blir nok lenge til for min del.

Skall bruke multi utgangene på spiller inn på multikanal inngangene på en Rotel RSX-1056 som en midlertidig løsning. Skall ha meg en Reciver med hdmi innganger senere.

Forstår eg deg rett viss du mener multi inngangene på Rotel reciveren min er "dårlige"? Eg bare spør fordi eg ikke har så veldig greie på dette området Hvor mye må eg betale for en reciver med hdmi innganger og som også ellers er "bedre" lyd i enn den reciveren eg har nå? Ser bort i fra matching o.s.v nå. Det får eg vurdere nermere når eg skall kjøpe ny reciver. Bruker en Hegel H200 til musikk avspilling så det er ikke noe problem. Den er eg Veldig fornøyd med

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Forstår eg deg rett viss du mener multi inngangene på Rotel reciveren min er "dårlige"?
    Kansje dumt av meg å svare for han, men tror ikke han mente at det var dem som var dårlige. Han mener at surroundprossoren i blu-ray spilleren var bedre enn den som sto i Rotel forsterkeren, for han så ble det et bedre resultat med analogutgangene og bruk av multi-inngangene på denne "forsterkern".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Kansje dumt av meg å svare for han, men tror ikke han mente at det var dem som var dårlige. Han mener at surroundprossoren i blu-ray spilleren var bedre enn den som sto i Rotel forsterkeren, for han så ble det et bedre resultat med analogutgangene og bruk av multi-inngangene på denne "forsterkern".

Ok. Takker for svar på det spørsmålet

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Det skjer når jeg trykker stopp knappen, da går den rett tilbake til oppsett bildet. Da må den starte fra begynnelsen igjen. Det er jo litt snodig.
    Ja enig i det, er noe pussig det der. Har ikke forska noe på det selv enda, men i flg. manual skal det være mulig..Sånn på alle disker går jeg ut fra?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til noe annet:
    Hvordan kommer jeg inn i bildejusteringen? Får ikke ikke den boksen uthevet

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til noe annet:
    Hvordan kommer jeg inn i bildejusteringen? Får ikke ikke den boksen uthevet
    Er ikke sikker på hvem du mener

Videoinnstillinger ---> side 43 , 44 , 45 , 46 i manual
    eller

Justering av bilder og lyd for videoer ----> side 37 og 38 (er det videoequalizer du mener les punkt 4 side 37 osv )

Newcomer znork sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å sett litt rundt, men har ikke funnet noe svar på det.. Har denne (s350 og s550) trådløst nettverk - slik at man kan oppdatere firewire uten å dytte inn kabel? (sånn som ps3)

takk

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.
    ikke er det video innstillinger så

Nei hva da . Foto ?, oppløsning ?eller hva mener du med >>bildejusteringen<<

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall

Ja det er snodig. Er dette en feil på spilleren eller MÅ en bruke pauseknappen? Pauseknappen virker vel rekner eg med, men det må vel gå å stoppe filmen med stopp knappen og fortsette fra samme sted i filmen? Noen som har samme problem på denne spilleren? Lurer litt på dette selv siden det står mellom Sony BDP-S550 eller Panasonic DMP-BD55 for min del.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Er ikke sikker på hvem du mener

Videoinnstillinger ---> side 43 , 44 , 45 , 46 i manual
    eller

Justering av bilder og lyd for videoer ----> side 37 og 38 (er det videoequalizer du mener les punkt 4 side 37 osv )
    Videoequalizer ja. Ser det nå, bildekvalitet må være innstilt på minne for å få gjort noe der.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke er det video innstillinger så

Nei hva da . Foto ?, oppløsning ?eller hva mener du med >>bildejusteringen<<
    Svarte han over;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte han over;-)

Kann du ikke svare han over der igjenn også? hehe...Nemlig meg
    Har du funnet ut noe mer om det også?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Kann du ikke svare han over der igjenn også? hehe...Nemlig meg
    Har du funnet ut noe mer om det også?
    Har ikke satt meg så nøye inn i det siden jeg stort sett avspiller hele filmen og bare har korte pauser med pauseknapp.

Skal skrive hva jeg tror så kan du sjekke opp litt på nettet.

Enkelte filmer starter med meny og valg av text , lyd osv å vil etter hva jeg tror/mener kunne starte opp der du sluttet.
    Andre filmer er BD J BD-J - Wikipedia, the free encyclopedia å krever at det hele lastes inn i spilleren (menyvalg der du setter valg for text , lydspor osv.
    Med BD-J blir ikke info lagret så derfor blir ingen ting husket når du stopper avspilling med stopp , ikke husker text og lydspor osv.
    Derfor må filmen loades på nytt når avspilling avbrytes og alt starter fra start igjen.

Så har man enkelte plater som ikke er laget for at spilleren kan huske og spillere som ikke kan huske.

Før var det mange avspillere som måtte firmware oppdateres pga manglende støtte til endel filmer.
    Dette tror jeg stort sett ikke de fleste nye spillere trenger pr i dag.

feks Sony S550 er laget for å kunne avspille videre etter stopp
    men som nevnt kan enkelte plateutgivelser ikke støtte denne funksjonen.

Meste av dette var antakelser eller ca (må få juleferie før jeg får satt meg 100% inn i spilleren)

Søker man på nettet Google på den filmen dette gjelder vil man finne info om platen er en årsak til at den starter fra begynnelsen hver gang.

At en BD spiller sletter hukommelse etter spiller er slått av (on off) eller når skuffen taes ut (eject) er vanlig

Du ble neppe mere klok av svarene men tror ikke spiller lager problemet og om så var så hadde vel hylekor startet etter firmware.

Batman Begins er ett eksempel på film mange har fått ved kjøp av sin nye spiller.
    Dette er en BD-J film og filmen må startes helt fra start hver gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke satt meg så nøye inn i det siden jeg stort sett avspiller hele filmen og bare har korte pauser med pauseknapp.

Skal skrive hva jeg tror så kan du sjekke opp litt på nettet.

Enkelte filmer starter med meny og valg av text , lyd osv å vil etter hva jeg tror kunne starte opp der du sluttet.
    Andre filmer er BD J BD-J - Wikipedia, the free encyclopedia å krever at det hele lastes inn i spilleren (menyvalg der du setter valg for text , lydspor osv.
    Med BD-J blir ikke info lagret så derfor blir ingen ting husket når du stopper avspilling med stopp , ikke husker text og lydspor osv.
    Derfor må filmen loades på nytt når avspilling avbrytes og alt starter fra start igjen.

Så har man enkelte plater som ikke er laget for at spilleren kan huske og spillere som ikke kan huske.

Før var det mange avspillere som måtte firmware oppdateres pga manglende støtte til endel filmer.
    Dette tror jeg stort sett ikke de fleste nye spillere trenger pr i dag.

feks Sony S550 er laget for å kunne avspille videre etter stopp
    men som nevnt kan enkelte plateutgivelser ikke støtte denne funksjonen.

Meste av dette var antakelser eller ca (må få juleferie før jeg får satt meg 100% inn i spilleren)

Søker man på nettet Google på den filmen dette gjelder vil man finne info om platen er en årsak til at den starter fra begynnelsen hver gang.

At en BD spiller sletter hukommelse etter spiller er slått av (on off) eller når skuffen taes ut (eject) er vanlig

Du ble neppe mere klok av svarene men tror ikke spiller lager problemet og om så var så hadde vel hylekor startet etter firmware.

Batman Begins er ett eksempel på film mange har fått ved kjøp av sin nye spiller.
    Dette er en BD-J film og filmen må startes helt fra start hver gang.

Det du sier her høres fornuftig ut. Det er vel egentlig ikke noe stort problem uansett, siden en kann bruke pauseknappen som du sier Eg har heller ikke lange pauser når eg ser film så da er pauseknappen helt grei å bruke. Kunn viss eg skall finne noe chips og brus eg trenger å pause filmen, men det er litt rart. Men det er sikert som du sier og viss ikke det er større problem med denne spilleren så kann en ikke klage Eg har vurdert denne Sony BDP-S550 og Panasonic DMP-bd55, men begge desse spillerne er ikke på lager der butikken bestiller spillerne fra Så nå tenker eg rett og slett å bestille den spilleren som kommer først på lager, men det kjipe er att eg ikke får se på blu-ray filmer i jula. Det hadde eg gledet meg til, men eg får klare meg med den gamle dvd spilleren til Panasonic eller Sony kommer på lager. Håper det ikke tar så lang tid Eg kunne vært før ute med å bestille, men det er ikke før no att eg har bestemt meg for att det er Panasonic eller Sony eg vill ha. Har ikke hdmi inngang på reciver og må ha spiller med 7.1 multi utganger. Tror begge desse spillerne er bra

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne spillern "bedre" enn Panasonic BD-55, eller er det ett fett?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd. Flyttet prisinnleggene hit:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1071344

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens, dette er en teknisk tråd. Flyttet prisinnleggene hit:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1071344

Eg skreiv ingenting om pris og har aldri gjort det noensinne siden eg vet det ikke er riktig å gjøre.

Men eg forstår att det sikkert var på grunn av linkene eg fekk att du flyttet det til en annen tråd, men det kann eg ikke ta ansvar for

Helt rett å flytte innleggene med link til sider med priser.

Du gjør en god jobb

Side 14 av 28 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •