Sony BDP-S550 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 28 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    S550........LFE..........Subwoofer

Det kan være unenighet om hvordan og når osv.
    Det er ikke vanlig at avspillere har mulighet for å øke LFE.
    Det som er vanlig er at man øker LFE i AVR eller Prosessor eller ved å skru lyden litt opp med Subwoofer (alt etter muligheter man har)

Les litt -----> LFE, subwoofers and interconnects explained - AVS Forum

Nå er også PCM lyd før den er encodet til ett HD lyd codec ofte satt til ca 10 db lavere LFE.
    At de som produserer lyden på en BD velger den orginale lyden uten å booste den opp (for det kan gjøres når lyden encodes) er for de fleste ok så får lyttere gjøre det selv hjemme.
    At man ikke har valgt dette med BD spiller tippere jeg de fleste er mest fornøyd med men at enkelte kan få problem ut fra sitt utstyr eller gamle vaner som må endres er mulig.

Sett høytalere i 550 som Large/Store i det minste og DRC til Wide /bred

(eneste problem med høytalere large er ved 4.0. - 5.0 lyd så får ikke subwoofer noe lyd så ved slike lyder bør man endre til small.
    Ved å velge small istedenfor large vil man mest sansynlig få en LFE reduksjon på 15 db istedenfor 10 .
    Ved å endre DRC til andre valg enn wide vil endre den orginale master lyden (men kan for noen kanskje få bedre LFE lyd av det)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også stemme i på at subnivået på s550 virker lavt. Har testet den litt nå. Den gir en helt grei lyd fra de analoge utgangene. Menyene og oppsett er veldig intuitivt og bra, typisk Sony. Spilleren er brukbart rask til å laste både dvd og blu-ray.
    For de som skal kjøre lyden analogt, bør man være obs på at nivået KUN kan senkes i høyttaleroppsettet. Til gjengjeld er det ganske nøyaktig med 0.5 dB trinn. Synes man at nivået blir lavt i en eller flere av kanalene, må man altså justere de andre ned, eller kompansere etter spilleren et sted.
    Bildekvaliteten er imponerende god, jeg har ikke hatt så bra dvd bilde fra en så rimelig spiller før. Blu-ray ser strålende ut.
    Når det gjelder lyden, er jeg ikke helt entusiastisk. Har prøvd LX 71 også, og den haddde bedre lyd fra analogutgangene. Sonyen spiller litt typisk... Sony. Men for all del, prisen tatt i betraktning er den bra. Spiller detaljert, stort og åpent. Men noe "tynnere" lyd og ikke helt så naturlig som LX 71.
    Bruker du receiver som støtter alle format, må den være et knallkjøp. Tviler på at det er så stor forskjell på lyden digitalt ut. Her bestemmer vel receiveren mye av hvor bra det blir.
    For min del havner den nok oppe i stua og erstatter den slitne dvd spilleren der.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den gjør en meget bra jobb på DVD sammelignet med OPPO. Hadde ikke regnet med dette, men ble positivt overrasket!

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme erfaring - subben måtte skrus opp relativt mye ved 7.1 analog ut fra s550. Jeg valgte kompromiss, og skrudde ned en del (2-3dB) på de fleste kanalene. Først kalibrerte jeg med dB-måler og testtone i spilleren. Deretter kjørte jeg testtoner fra DVE. Dette ga temmelig ulike instillinger! Med DVE måtte samtlige kanaler (ikke sub) justeres 1-2.5dB opp. Er ikke det litt rart?

I følge DVE er det ofte at testtonene i spilleren/receiveren gir "ideelt" utgangssignal, mens en kalibrerings-DVD vil justere for flere avvik i signalveien enn internsignalene klarer. Eh?

Ørene mine sier meg at DVE var artigere å høre på, men at kanskje surroundkanalene ble justert litt høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    S550........LFE..........Subwoofer

Det kan være unenighet om hvordan og når osv.
    Det er ikke vanlig at avspillere har mulighet for å øke LFE.
    Det som er vanlig er at man øker LFE i AVR eller Prosessor eller ved å skru lyden litt opp med Subwoofer (alt etter muligheter man har)

Les litt -----> LFE, subwoofers and interconnects explained - AVS Forum

Nå er også PCM lyd før den er encodet til ett HD lyd codec ofte satt til ca 10 db lavere LFE.
    At de som produserer lyden på en BD velger den orginale lyden uten å booste den opp (for det kan gjøres når lyden encodes) er for de fleste ok så får lyttere gjøre det selv hjemme.
    At man ikke har valgt dette med BD spiller tippere jeg de fleste er mest fornøyd med men at enkelte kan få problem ut fra sitt utstyr eller gamle vaner som må endres er mulig.

Sett høytalere i 550 som Large/Store i det minste og DRC til Wide /bred

(eneste problem med høytalere large er ved 4.0. - 5.0 lyd så får ikke subwoofer noe lyd så ved slike lyder bør man endre til small.
    Ved å velge small istedenfor large vil man mest sansynlig få en LFE reduksjon på 15 db istedenfor 10 .
    Ved å endre DRC til andre valg enn wide vil endre den orginale master lyden (men kan for noen kanskje få bedre LFE lyd av det)
    Takker for alle dine innspill, har blitt mye klokere på dette området de siste dagene etter å ha fulgt denne tråden. Leste linken og det sto jo godt forklart der, satser på når jeg kommer hjem fra jobb om noen dager(offshore) og kobler Sonyen til og sette LFE til + 10 db på prosessor ved analog overføring av lyd. Hvis dette går greit så er det enkelt da prosessoren nullstiller seg etter at den har blitt "slått" av.

Mvh Jostein

Newcomer Xerxes sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BDP-S550 vs BDP-S1E

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Enkelte spillere, blant annet sony bdp s1 som jeg hadde tidligere, og s550 som jeg har nå, har veldig lavt volum på .1 utgangen. Fant dette i flere tråder rundt om på forum. Husker ikke om den er 6 eller 12 db lavere enn resten.
    Fornøyd med oppgraderingen?

Er det noe å hente på bildesiden?
    Er opsaklering på samme nivå eller høyre?
    Lyden regner jeg egentliog med at ble betraktlig bedre, pga utnyttelse av nye lydformater osv...

har selv s1 og tenker nå på å oppgradere til 550 pga analog ut for Master Audio, hadde egentlig slått denne fra meg og så på panasonic eller spare til 5000 etter oplysningene om MA i hjemmekino - heldigvis kom jeg over denne tråden, og da jeg elsker SONY...... :-)
    (Rart at ikke hjemmekino folka her inne retter opp dette, greit at de ikke kan rette hva som står i bladet med de har jo også en elektronisk utgave av samme testen og kan poste her.)

Er forøvrig alltid tidlig ute med å kjøpe katta i sekken... he-he må oppgradere HD-DVD spilleren også for å få HD lyd derfra...

Ole

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerxes
    Fornøyd med oppgraderingen?

Er det noe å hente på bildesiden?
    Er opsaklering på samme nivå eller høyre?
    Lyden regner jeg egentliog med at ble betraktlig bedre, pga utnyttelse av nye lydformater osv...

har selv s1 og tenker nå på å oppgradere til 550 pga analog ut for Master Audio, hadde egentlig slått denne fra meg og så på panasonic eller spare til 5000 etter oplysningene om MA i hjemmekino - heldigvis kom jeg over denne tråden, og da jeg elsker SONY...... :-)
    (Rart at ikke hjemmekino folka her inne retter opp dette, greit at de ikke kan rette hva som står i bladet med de har jo også en elektronisk utgave av samme testen og kan poste her.)

Er forøvrig alltid tidlig ute med å kjøpe katta i sekken... he-he må oppgradere HD-DVD spilleren også for å få HD lyd derfra...

Ole
    Ser svært lite DVD så har ingen formening om oppskalering.

Oppgraderte i hovedsak for å få DTS HD MA, og det var det vel verdt. Det er nok en feil av bladet, det er definitivt ett helt annet nivå på dts lyden nå i forhold til dts core.
    Har ikke merket noen endring i Bluray bildet, verken bedre eller verre. Like bra som det var på S1.
    Har planer om å kjøpe en top/high end spiller innen kort tid, og s550 er kun ment som en midlertidig spiller for meg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Oppstarttiden har ingen ting med størrelsen på platen å gjøre. Det hele kommer an på hvor fort "datamaskinen" (les; blu-ray spilleren) starter opp, samt hvor lang tid den bruker på å laste og prosessere menystrukturen til den aktuelle filmen.

Jo tyngre grafikk det er brukt i menyen på plata, jo lengre tid tar det får du får muligheten til å trykke "spill av fimen".
    BD spillerne bruker så vidt jeg vet Java. Oppstarttiden er sannsynligvis også avhengig av hvor fancy programvare som lastes fra BD platen før moroa er i gang.

Forøvrig bør det nevnes at det er veldig forskjellig oppstart fra BD plate til BD plate. Noen starter direkte uten at det vises menyer eller annet dilldall. Andre kommer med lange belæringer om rettigheter etc. før det skjer noe - akkurat som med gamle DVD'er. Så oppstarttiden er i stor grad styrt av BD innhold og ikke bare av spilleren.

Men, spilleren er veldig kjapp hvis når ikke platen er belemret med masse rart.:-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel akkurat det jeg prøvde å si med den siste setningen i innlegget mitt. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må tilstå at jeg ikke har lest hvert eneste innlegg i denne tråden (er tross alt på jobb, men jeg har fått meg meg at det visstnok ikke er noen forskjeller mellom denne spilleren og PS3 ved Blu-ray avspilling, så det dreier seg mest om oppgradering av lyd for oss som kun har multikanal-inngang på recieveren.

Men er det noen merkbare forskjeller mellom S550 og PS3 ved avspilling av DVD?

Formoder denne spilleren også lar seg styre av Logitech Harmony 885?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Kjører analogt ut fra spilleren via 6 phonokabler til Marantz SR6200. For å få forsterkeren til å spille disse signalene må den settes til 7Ch input, noe som gjør at vanlig høytaleroppsett overstyres. På den første filmen jeg da spilte av på s550 så hørtes det nesten ut som om subben var avslått. Så før neste film justerte jeg på spilleren, front center og sorround til ca -5dB, subben lot jeg stå til 0 dB. Merka heller ikke nå noe forandring fra subben.

Noen flere som kjører analogt ut fra spilleren med samme problemet? Mulig jeg må ta i skikkelig og justere de andre kanalene betraktelig mere ned, men kan ikke skjønne at det skal være nødvendig. Subben står jo nesten på max nå.
    Jeg kjører analogt fra S550 og fikk samme problemet. Subben var temmelig fraværende. Jeg har foreløpig løst det med å justere volumet på subben opp en del - nesten til halv styrke. Er nå ganske godt fornøyd med lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt spiller enda fordi eg vurderer Pioneer også.

Men eg lurer på en ting. Er det noen som har opplevd att en film ikke er tekstet på norsk og att dere må laste ned norsk undertekst da ved hjelp av profil 2.0? Har noen hatt bruk for det og faktisk hatt nytte av den funksjonen i praksis? Tenker kunn på dette med teksting siden eg er så dårlig på engelsk og må ha norsk teksting Viss det er ett problem på enkelte filmer att det ikke er norsk tekst, men att det går å laste ned norsk tekst kann eg ikke velge Pioneer siden den ikke har profil 2.0. Da står det i tilfelle mellom Sony og Panasonic

For meg er bilde og lydkvalitet det viktigeste, men eg må også ha norsk tekst på filmer med andre språk enn norsk.

Har postet dette i en annen tråd også for å få ett hurtig svar som mulig
    Håper eg rekker å bestille spiller i dag slik att eg får den før jul
    Veit eg er veldig ivrig, men bare MÅ ha en blu-ray spiller så fort som mulig og det nermer seg jul og da går ofte posten tregt.

Takker for svar som kann hjelpe på valget mellom desse spillerne som sikkert er bra alle sammen

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid kjipt å få forsinket levering pga at posten holder stengt alle helligdager, og tollen føles enda verre.. Jeg har alltid et eller annet på vei rundt påske/jul etc, og ender opp med å vente til mandag/tirsdagen etter..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Er det mulig å starte filmen der jeg sist stoppet den.
    Når jeg trykker "stop" så får jeg beskjed at det ikke er mulig å gjenoppta avspillingen, og at den vil starte fra begynneslen.

Noe lurt jeg må gjøre for å få dette til å virke?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med pauseknappen? Er den tilstede?

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hei
    Er det mulig å starte filmen der jeg sist stoppet den.
    Når jeg trykker "stop" så får jeg beskjed at det ikke er mulig å gjenoppta avspillingen, og at den vil starte fra begynneslen.

Noe lurt jeg må gjøre for å få dette til å virke?
    Det er mulig, men ikke om du har tatt ut disken, vært inne i meny osv..Se side 34 i bruksanvisningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Kjører analogt ut fra spilleren via 6 phonokabler til Marantz SR6200. For å få forsterkeren til å spille disse signalene må den settes til 7Ch input, noe som gjør at vanlig høytaleroppsett overstyres. På den første filmen jeg da spilte av på s550 så hørtes det nesten ut som om subben var avslått. Så før neste film justerte jeg på spilleren, front center og sorround til ca -5dB, subben lot jeg stå til 0 dB. Merka heller ikke nå noe forandring fra subben.

Noen flere som kjører analogt ut fra spilleren med samme problemet? Mulig jeg må ta i skikkelig og justere de andre kanalene betraktelig mere ned, men kan ikke skjønne at det skal være nødvendig. Subben står jo nesten på max nå.
    Det der hørtes veldig rart ut. Jeg har aldri vært i nærheten av halv styrke en gang på subwoofere jeg har hatt. Sikker på at du ikke kan justere nivå på høyttalere i receiver da, alle pre/pro og receivere jeg har hatt med multikanal inngang har hatt volumregulering på disse. Selv om selve oppsettet overstyres, så skal nivåreguleringene virke på 7.1 inngangen tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Beklager for å bryte inn midt i en diskusjon, men lurer bare på en liten ting.

Hva er forskjellen på Sony BDP-S300, S350, og S550?
    Er det store forskjeller?

Newcomer volfro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

[QUOTE=volfro]

Så for meg som må bruke analoge utganger og "MÅ" dele på 100hz
    så er ikke sony 550 løsningen for meg?
    Eg mangler integrert deling på en av subbene mine.
    Kurven min blir mye dårligere på 80 hz deling desverre.

Kan man på noen måte sette opp 550 slik at man kan bruke vsx 1015
    til sub deling osv. samtidig som man får BD formatene?
    Får svare selv da:-D

Liker ikke å lese instruksjonsbøker, men har no skumma raskt igjennom
    sony 550 manualen. Finn ingenting om delefrekvens på LFE.
    Hjemmekinino skrev vel noe slikt som " går utifra det er 80hz" (husker ikke
    ordrett) Noen som kan bekrefte dette med sikkerhet?

Så har eg sjekka raskt manual på VSX 1015.
    Der står det bla. When playback from the multichannel input is
    selected, only the volume and channel levels can be set.

Valgte multichannel input. (har ikke noe innkobla der enno)
    gjekk inn i setup på VSX 1015, og det ser jo ut som eg har
    tilgang til crossover og div. der. Men om dette gjelder multichannel
    input det veit eg ikke sikkert.
    Noen andre som har testa dette?

Leste vel noe om at panasonic 55 har 100 hz crossover, visst
    dette stemmer så kan jo det være løsningen?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler selv på Sony sin BDP-S550.

Er det egentlig noe å hente på å kjøpe noe dyrere når man har reciever som takler samtlige lyd-format på egenhånd i tillegg til at man har en dedikert DVD-spiller fra før??

Side 13 av 28 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •