Sony BDP-S550 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 28 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Newcomer volfro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE]
    det eneste som mangler er eventuelt sub delefrekvens

Så for meg som må bruke analoge utganger og "MÅ" dele på 100hz
    så er ikke sony 550 løsningen for meg?
    Eg mangler integrert deling på en av subbene mine.
    Kurven min blir mye dårligere på 80 hz deling desverre.

Kan man på noen måte sette opp 550 slik at man kan bruke vsx 1015
    til sub deling osv. samtidig som man får BD formatene?

Newcomer volfro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Skal prøve å få det bekreftet fra Sony Europe/Norge. Problemene med spesifikasjoner er at de ikke impliserer om det er snakk om dekoding til LPCM eller både LPCM og analogutgangene. Uavhengig av dette så opplevde vi stor nok forskjell mellom DTS Master HD servert via HDMI i forhold til den analoge utgangen til å helle mot at spilleren ikke dekoder DTS Master HD til den analoge utgangen. Men skal prøve å få det 100% bekreftet fra Sony.

Noe nytt her??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intern dekoding på de rimelige spillerne blir enkelt overgått av selv de rimelige receiverne med HD-lyd. Man må faktisk opp på de dyre BD-spillerne for å få intern dekoding som er på et nivå som er godt nok. Det kan du lese mer om i januarnummeret av Hjemmekino.
    Har du noen flere tips om modellnummer eller eventuelt pris klasse til hva som er "godt nok"? Står på trappene og skal handle nå :-D eventuelt når kommer januar nummert ut, månedeskiftet jan-feb?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intern dekoding på de rimelige spillerne blir enkelt overgått av selv de rimelige receiverne med HD-lyd. Man må faktisk opp på de dyre BD-spillerne for å få intern dekoding som er på et nivå som er godt nok. Det kan du lese mer om i januarnummeret av Hjemmekino.
    Hm... den eneste grunnen til det må jo da være at Pioneer, Sony og de andre putter dårligere dekodere i spillerne for å selge rimelige receivere. Og nei takk, jeg trenger ikke Hjemmekino for å holde meg oppdatert. Jeg har internett.

Ellers enig i, som nevnt tidligere, at det er vanskelig å skjønne hva spilleren virkelig kan utfra spesifikasjoner. I brukanvisningen for 550 som jeg lastet ned, står det bare at den gir ut 7.1 lyd analogt i DTS HD Master.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Hm... den eneste grunnen til det må jo da være at Pioneer, Sony og de andre putter dårligere dekodere i spillerne for å selge rimelige receivere. Og nei takk, jeg trenger ikke Hjemmekino for å holde meg oppdatert. Jeg har internett.
    Slik jeg ser det så er dette ikke så mye testet og det er veldig delte meninger om de analogeutgangene. Kansje du kan si meg hvor gode DACene er i de forskjellige spillerene, eller har du noen linker hvor jeg kan finne ut av det på nett

Det beste er selvfølgelig hvis det finnes noen tester der ute med flere spillere :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Slik jeg ser det så er dette ikke så mye testet og det er veldig delte meninger om de analogeutgangene. Kansje du kan si meg hvor gode DACene er i de forskjellige spillerene, eller har du noen linker hvor jeg kan finne ut av det på nett

Det beste er selvfølgelig hvis det finnes noen tester der ute med flere spillere :-D
    Det jeg mener, er at med analog signaloverføring fra spilleren står du helt fritt til å velge pre/power kombinasjon. Med en receiver er du helt prisgitt forsterkerdelene i den, eller hvis du kjører preout til separate forsterkere, forforsterkerdelen i den. Receivere i mellomklassen, som veldig mange bruker, er bare ikke gode nok på dette området. Forforsterker er utrolig viktig for lyden! Da tror jeg vinninga går opp i spinninga som det heter. Jeg kan heller ikke se noen grunn til at spillere og receivere i samme prisklasse skal ha så forskjellig kvalitet på dekoderne. Hvorfor skulle det være sånn? Tenk hvor mye som er presset inn i en og samme boks i en receiver... det er bare ikke hifi etter min mening.
    Har selv testet mye på dvd, har fått strålende resultat ved å kjøre analogt fra gode spillere og inn i en skikkelig multikanal preamp.
    Tror sikkert at dette skal bli bra med blu-ray etterhvert også.

Tilbake til S550, jeg tror jeg dropper den, siden det er så stor tvil om den virkelig kan dekode DTS HD Master å kjøre det ut analogt. Jeg tror jeg sparer kraftig på julegavene, og satser på en Denon 3800 etterhvert. Den har alt, minus profil 2.0 som jeg ikke bryr meg om. Den bør også ha habil lydkvalitet til den prisen.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Tilbake til S550, jeg tror jeg dropper den, siden det er så stor tvil om den virkelig kan dekode DTS HD Master å kjøre det ut analogt. Jeg tror jeg sparer kraftig på julegavene, og satser på en Denon 3800 etterhvert.
    Det er da ingen tvil med mindre man ikke stoler på andre brukere , manualer , info om en spiller
    Hjemmekino.no har opplyst feil ang S550 DTS HS MA decoding men kan selvfølgelig ikke rette på det siden bladet er ute.
    Hvorfor en glipp er ikke så nøye men helt opphengt i deres S550 decoding kan man ikke være da bruker erfaring , fakta og manual sier Decoding JA.......

Dolby TrueHD decoding
    YES
    DTS-HD Master Audio decoding
    YES

BD lyden med S550...........Fra manual................

DVD Video , CD (cda) , DTS CD med S550

DAC som sitter i S550 er helt ok og til 7.1 lyden er det
    Asahi Kasei Microsystems (AK4358VQ) 192 kHz 24 bit 8 Ch DAC med DSD input
    http://www.datasheetcatalog.org/data.../137248_DS.pdf
    Samme DAC som sitter i noen Harman Kardon recivere osv.
    AKM DAC chip er Japanske og blir av mange sammenlignet med Cirrus Logic som er DAC som brukes av veldig mye Hi Fi som får omtale for veldig god DAC.D/A Converters

DAC til 2.0 stereo utgangen på 550 er AK-4382A som er den samme som brukes til S350 stereo ut.

AKM er Japansk og ikke kjent navn for mange men kvaliteten DAC vil tilsvare de fleste recivere osv i prisklasse opptil 15 - 20 000,-
    (på pappiret men så kommer PSU valg (styrke) (sepparat?) støyskjerming ,osv som vil skille lyden fra ulike komponenter som utfører DAC)

(endret/lagt til)
    Kan også nevne at siden jeg har S550 selv så blir DTS HD MA decodet til multichannel ut med spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    DAC som sitter i S550 er helt ok og til 7.1 lyden er det
    Asahi Kasei Microsystems (AK4358VQ) 192 kHz 24 bit 8 Ch DAC med DSD input
    Veldig god info her Hygen :-D den setter jeg stor pris på :-D

Til en pris av kun litt over 3000kr for denne spilleren så tror jeg den er et godt kjøpt. Jeg har ingen problem med å legge til en 1000 lapp eller to til, men tror ikke jeg får så veldig mye bedre av den grunn.

At det har vært skrevet feil hos Hjemmekino er kansje ikke så rart, jeg har sett flere andre plasser hvor den selges at det oppgis den samme feil.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme konklusjon kom jeg til, vurderte Pioneer, men kom til at det hadde lite for seg. Infoen er tilgjengelig i manualen. Denne er vel noe av det mest kurante og komplette du kan få for en fornuftig pris pr i dag.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...for ikke å snakke om at platene starter opp veldig mye raskere enn på spillerne fra andre produsenter. Må si jeg er svært fornøyd med 550'n så langt. Skal det være noe poeng å betale mer, er det vel stort sett bare to spillere som har noe mer å bidra med, og de koster veldig mye mer (Sony S5000ES eller Denon 3800BD).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    ...for ikke å snakke om at platene starter opp veldig mye raskere enn på spillerne fra andre produsenter. Må si jeg er svært fornøyd med 550'n så langt. Skal det være noe poeng å betale mer, er det vel stort sett bare to spillere som har noe mer å bidra med, og de koster veldig mye mer (Sony S5000ES eller Denon 3800BD).

Har lest at for noen er det viktig at platene starter tidlig opp. Men har ikke det noe å si hvor mye data som er på BD platen ? Jeg lurer for Panasonic tester ut 400GB BD. Ville da ikke oppstart tiden blir lengre ? Kanskje dumt spørsmål men lurer ....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppstarttiden har ingen ting med størrelsen på platen å gjøre. Det hele kommer an på hvor fort "datamaskinen" (les; blu-ray spilleren) starter opp, samt hvor lang tid den bruker på å laste og prosessere menystrukturen til den aktuelle filmen.

Jo tyngre grafikk det er brukt i menyen på plata, jo lengre tid tar det får du får muligheten til å trykke "spill av fimen".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk hygen. Der står det jo svart på hvitt under punkt 5 at den dekoder HD Master til analogutgangene, jeg hadde oversett det da jeg leste manualen selv. Kanskje jeg går for en slik allikevel.
    Forøvrig greit å vite at "ekspertene" i Hjemmekino må taes med en klype salt.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis S550 ikke dekoder DTS HD MA til analog utgangene så er det noe seriøst feil med ørene mine.. Fordi forskjellen mellom DTS lyden nå, og før når jeg VET jeg bare fikk DTS Core, er helt vanvittig.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hvis S550 ikke dekoder DTS HD MA til analog utgangene så er det noe seriøst feil med ørene mine.. Fordi forskjellen mellom DTS lyden nå, og før når jeg VET jeg bare fikk DTS Core, er helt vanvittig.
    Holder på å bestille meg en selv via AV Shop. Hvordan opplever du lyden fra denne og bilde kontra din Primare DVD 30 ? (som jeg har selv). Jeg har 1080 p kortet i primaren og regner med å bruke sonyen kun til Blu ray og lyd til prosessoren via de analoge utgangene.

Mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat pakket opp S550 og skal koble opp nå. Skal gi mitt inntrykk etterhvert i allefall. Kjekt om flere gjør det samme.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Holder på å bestille meg en selv via AV Shop. Hvordan opplever du lyden fra denne og bilde kontra din Primare DVD 30 ? (som jeg har selv). Jeg har 1080 p kortet i primaren og regner med å bruke sonyen kun til Blu ray og lyd til prosessoren via de analoge utgangene.

Mvh Jostein
    Jeg har ikke 1080 kort i min, og crystalio'en min funker ikke med 1080p mot JVC DLA HD1 så jeg bruker den så og si ikke lenger. Til DVD har jeg brukt XA2'en tidligere, men det blir svært lite dvd spilling så har ikke fått testet 550en noe særlig på det.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lavt nivå på Sub utgangen

Kjører analogt ut fra spilleren via 6 phonokabler til Marantz SR6200. For å få forsterkeren til å spille disse signalene må den settes til 7Ch input, noe som gjør at vanlig høytaleroppsett overstyres. På den første filmen jeg da spilte av på s550 så hørtes det nesten ut som om subben var avslått. Så før neste film justerte jeg på spilleren, front center og sorround til ca -5dB, subben lot jeg stå til 0 dB. Merka heller ikke nå noe forandring fra subben.

Noen flere som kjører analogt ut fra spilleren med samme problemet? Mulig jeg må ta i skikkelig og justere de andre kanalene betraktelig mere ned, men kan ikke skjønne at det skal være nødvendig. Subben står jo nesten på max nå.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte spillere, blant annet sony bdp s1 som jeg hadde tidligere, og s550 som jeg har nå, har veldig lavt volum på .1 utgangen. Fant dette i flere tråder rundt om på forum. Husker ikke om den er 6 eller 12 db lavere enn resten.

Edit: Min Halo C2 beholder de globale nivå og størrelses oppsettene også på 5/7.1 inngangen, vet ikke hvordan andre gjør dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Kjører analogt ut fra spilleren via 6 phonokabler til Marantz SR6200. For å få forsterkeren til å spille disse signalene må den settes til 7Ch input, noe som gjør at vanlig høytaleroppsett overstyres. På den første filmen jeg da spilte av på s550 så hørtes det nesten ut som om subben var avslått. Så før neste film justerte jeg på spilleren, front center og sorround til ca -5dB, subben lot jeg stå til 0 dB. Merka heller ikke nå noe forandring fra subben.

Noen flere som kjører analogt ut fra spilleren med samme problemet? Mulig jeg må ta i skikkelig og justere de andre kanalene betraktelig mere ned, men kan ikke skjønne at det skal være nødvendig. Subben står jo nesten på max nå.
    Blir spennende å se om det er noen god løsning på dette. Jeg har bestilt samme spiller for å kjøre analogt. Jeg hadde samme erfaring når jeg kjørte SACD via Primare DVD30 til Prosessor SP31, dvs lite liv i bassen. På primaren er det mulighet å justere kanalene direkte med +/- 10db via fjernkontroll, håper dette hjelper. (hvis ikke så er det surt)

Ellers så må det vel være utgangssignalet på Sonyen som er svakt på .1 kanalen.

Mvh Jostein

Side 12 av 28 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •