Sony BDP-S550 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 28 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei !

Jeg var å kjøpte en 550 hos elnor i dag, da jeg så eskene så jeg att alle sammen var åpnet. Jeg spurte selger om dette var demomodeller,og om hvorfor de var åpnet. Ha sa da litt unvikende att det var for de de måtte legge inn riktig kabel.

Alt av innholdet var uberørt,

Ingen antydning til åpnet eske på 350 så det får meg til å undre big time, har noen andre opplevd att esken til 550 har vært åpnet ?

Personlig så tror jeg de har tatt ut ett par velkomstfilmer, som selges videre for å øke fortjenesten..men dette blir bare spekulasjoner fra min side..

men man kan jo undres..

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske det står på esken om den inneholder 2 filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilte Mama Mia igår og den virket som den gjorde sist.
    Tenkte jeg skulle prøve de to som stoppet opp. Begge to virket som de skulle.
    Kanskje det har vært en oppdatering som ikke har gitt seg til kjenne.
    Håper det forblir sånn.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Mener å huske det står på esken om den inneholder 2 filmer
    Det stemmer det, på min var det med 2 filmer og det var merket på esken. Kjøpte denne på AVshop.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd... Medfølgende filmer og forhandlere er det fint om dere tar under "Prisjakt". Takker...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk ja.....

Er det noen andre som har opplevd at S550 plutselig ikke gjenkjenner minnebrikka som står bak i spilleren?

PS: På min var det klistret på en DIIIIGER lapp på eska som fortalte at Hancock og MiB var vedlagt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke den medfølgende minnebrikken til å virke. Men som de fleste andre hadde jo også jeg skuffen full av gamle USB-minnebrikker (de på 1gb ligger jo nå i bunnen av skuffen), så det var fort gjort å gjøre spilleren profil 2.0 kompatibel. Den medfølgende minnebrikken havnet rett i arkiv 13
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg fikk ikke den medfølgende minnebrikken til å virke. Men som de fleste andre hadde jo også jeg skuffen full av gamle USB-minnebrikker (de på 1gb ligger jo nå i bunnen av skuffen), så det var fort gjort å gjøre spilleren profil 2.0 kompatibel. Den medfølgende minnebrikken havnet rett i arkiv 13
    Er den ikke levert som profil 2.0 kompatibel fra fabrikk????

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo selvfølgelig. Men profil 2.0 betinger jo minimum 1gb med minne, og derfor ligger det vedlagt en minnebrikke som stikkes inn bak i spilleren (liten brikke, som blir sittende skjult). På denne måten kan jo brukeren selv velge størrelsen på minnet, og dermed lagre alt han/hun ønsker.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stevac
    Du behøver ikke ny forsterker, men koble opp med RCA (5.1) og mixe ned digitalsignalet i spilleren til PCM. Det blir ikke like bra som HDMI overføring til en forsterker som har HD dekoding, men helt ok.
    Dette har ingenting med at lyden blir sendt analogt å gjøre, så lenge spilleren har de nødvendige dekodere for formatene. Det som bestemmer lydkvaliteten er konverteringen, og kvaliteten på dac og analoge trinn i spiller eller receiver. Mange som misforstår og tror at konvertering av HD formatene i spilleren automatisk er dårligere enn å sende de digitalt til en receiver. En receiver må også konvertere til analogt. Det er ingen automatikk i at en receiver med 7 forsterkere, radio, dekodere ++ til 5-10000 skal ha så mye bedre lyd enn en spiller til 3-4 lapper. Surround receivere har ofte elendig lyd i preampdelen. Har man en grei spiller, og kjører analogt ut til en high end multikanal preamp, kan man få meget god lyd.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, det er vel ganske vanlig at fasen rotes til ved analog overføring, altså at timing og bassmanagement i receiveren rotes til, eller omgås fullstendig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker dere 550´n muligheter for å justere bildeparametere? ... eller kunne dere like gjerne kjøpt 350´n?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva får meg til å IKKE kjøpe BDP-550?
    Og hvorfor denne før f.eks Pioneers BDP-51?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri?

Har nettopp kjøpt BDP-S550. Vet noen om den er mulig og gjøre den sonefri for DVD filmer.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...HER har du link til et søk på "sonefri" i denne tråden, Watershed, les det som allerede er skrevet og still gjerne spørsmål etter det du har lest deg litt opp!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, det er vel ganske vanlig at fasen rotes til ved analog overføring, altså at timing og bassmanagement i receiveren rotes til, eller omgås fullstendig.
    Jeg snakker ikke om receivere eller preamper hvor signalet tukles med, jeg mener skikkelig analog bypass. All behandling gjøres jo i spiller. S550 er selvfølgelig ingen high end spiller men har separat innstilling for large/small/none på alle høyttalere, sub av/på, nivåjustering med 0.5 dB trinn for alle kanaler, og avstandsjustering. Dette er veldig bra på en så rimelig spiller, det eneste som mangler er eventuelt sub delefrekvens, men det har man jo på subwooferen. Har selv en Lexicon preamp hvor 5.1 inngangen er 100% analog bypass, kun volum som er aktivt, så der kan det ikke skje noe galt. Jeg fikk hakeslepp da jeg hørte forskjellen fra min gamle Rotel prosessor. Det kan være veldig stor forskjell på disse inngangene. Er klar over at mange midfi receivere konverterer til digitalt på multikanal inngangene, f.eks ved romkorreksjon. Det er ikke ønskelig.
    Selv får jeg strålende resultater på dvd-audio og SACD sendt analogt ut fra Pioneer 989. Ser ingen grunn til at de nye HD formatene ikke skal kunne bli like bra fra en spiller med skikkelig bassmanagement osv. S550 vil vel bli en midlertidig løsning for meg, men håper det kommer flere spillere rundt 10 lapper med litt mer påkostet analogdel etterhvert. Gode prosessorer med de nye formatene kommer til å være priset helt bort i skyene når de kommer, så det blir nok lenge til for min del.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt alle Rotel surround prosessorene, samt testet alt fra Lexicon, så jeg kjenner meg absolutt igjen i det du skriver. Da kan jeg også forstå at analog overføring fungerer for din del. Hadde du derimot hatt en nyere receiver/forforsterker med god auto-setup, ville du opplevd at intergreringen av sub(er), samt fasekorreksjon (tidsforskyvning) av alle høyttalerne i oppsettet fungerer langt bedre enn det du klarer å gjøre manuelt. Spilleren har ingen auto-setup, ergo er du overlatt til manuell justering i 550'n når du overfører analogt. For mitt vedkommende er det en gedigen nedtur (Z11).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt alle Rotel surround prosessorene, samt testet alt fra Lexicon, så jeg kjenner meg absolutt igjen i det du skriver. Da kan jeg også forstå at analog overføring fungerer for din del. Hadde du derimot hatt en nyere receiver/forforsterker med god auto-setup, ville du opplevd at intergreringen av sub(er), samt fasekorreksjon (tidsforskyvning) av alle høyttalerne i oppsettet fungerer langt bedre enn det du klarer å gjøre manuelt. Spilleren har ingen auto-setup, ergo er du overlatt til manuell justering i 550'n når du overfører analogt. For mitt vedkommende er det en gedigen nedtur (Z11).
    Jeg stoler ikke på receivere med "all on board" til priser som er til å betale... Z11 er jo en high end receiver og sikkert god den, men hva i all verden skulle jeg brukt all kraften til Har dedikerte forsterkere til høyttalerne.
    Når du snakker om tidsforskyving, vil vel høyttalerplassering og rom ha mye å si for hvordan dette eventuelt savnes. Når det gjelder manuell justering, er det ingen problem å justere nivå og andre parametre på den måten, det tar bare litt lengre tid Dessuten synes jeg det er morro

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intern dekoding på de rimelige spillerne blir enkelt overgått av selv de rimelige receiverne med HD-lyd. Man må faktisk opp på de dyre BD-spillerne for å få intern dekoding som er på et nivå som er godt nok. Det kan du lese mer om i januarnummeret av Hjemmekino.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du derimot hatt en nyere receiver/forforsterker med god auto-setup, ville du opplevd at intergreringen av sub(er), samt fasekorreksjon (tidsforskyvning) av alle høyttalerne i oppsettet fungerer langt bedre enn det du klarer å gjøre manuelt. Spilleren har ingen auto-setup, ergo er du overlatt til manuell justering i 550'n når du overfører analogt.
    Jeg ser heller ikke at det skal være noe problem å kjøre signalet analogt. Fase signalet på subben må nok sjekkes og eventuelt justeres. De forsterkene jeg har vært borti med romkorreksjon så har ikke auto-setup klart å justere fasen på subben alikevel, dette har vi gjort manuelt med et mye bedre resultat.

Forøverig så blir dette litt spekulasjoner fra min side jeg ikke har prøved dette med analog 7.1, men jeg er en av dem som kommer til å kjøre den løsningen på 550 snart...

Side 11 av 28 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •