Sony BDP-S550 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 548

Tråd: Sony BDP-S550

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ut i fra min spørsmålsstilling og utstyrspakke, så gjør den det..
    Jeg kan velge å bruke optisk/digital til min gamle receiver eller analoge utganger.
    Det jeg lurte på i går, (i en annen tråd, og egentlig før jeg hadde testet det, og som jeg fortsetter med i denne tråden), var om analogutgangene ga hd lyd eller noe nedmixede greier, som konkurerrte med den lyden jeg ville få via optisk/digital.
    Alt etter hva man velger som lydutgang, så spiller jo spillern det lydsporet utgangen supporter, men det er jo riktig det du sier..

Men, den mangler slow-motion, og det er nedtur

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Da er det vel ingen annen mulighet enn analoge signal via 5.1 eller 7.1 for å få hd lyd.
    Du må sette hvilken lydutgang som skal være prioritert for flerkanalslyd.
    Testet dette i går, og kom frem til en svært hørbar forskjell på hd lyd via 5.1 analoge utganger kontra optisk (DD5.1) til min receiver. Noe av forskjellen ligger sikkert i gammel teknologi i min receivers DD5.1/DTS5.1 dekoder.
    Brukte rulletekstmelodien i A nightmare before Christmas. Instrumentene fikk en helt annen glød og skarphet.
    Så har jeg vel lest at noen hevder at lyd via HDMI og en bra receiver vil gjøre saken enda bedre, så...
    Trykker du display på BD-spilleren, viser den jo hvilket lydspor den spiller.

Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Om S550 er koblet til 3806 via HDMI kan han ikke la SONY'en dekoder alle formater og sende LPCM'en til forsterker? Høres mest logisk ut spør du meg.

5.1 analoge vs optisk: På analoge vil du faktisk få full ytnyttelse så lenge signalkilde dekoder formatene godt nok, men optisk klarer ikke sende mer enn 1.5Mbit (DD+, DTSHDHR. Vet ikke om TrueHD har en core utgave av seg selv)
    Så sammenligningen henger ikke helt sammen :\

EDIT: leif
    Det er fullt mulig jeg har missforstått dette tidligere, men jeg trodde at når spilleren tar seg av dekodingen av HD lyden måtte jeg kobble til receiveren via HDMI. Og at receiveren da bare forsterket og sendte signalet videre. Som nevnt tidligere dekoder ikke 3806 HD signalene, så min 550 må ta denne jobben.

Jeg trodde at jeg i menyen på den aktuelle BD platen velger hvilken HD lydspor jeg ønsker å bruke, og spilleren dekoder denne, for å sende det ferdig dekodet til receiveren via HDMI. Eller må jeg altså bruke de analoge utgangene?

Og jeg som var sikker på at jeg hadde oversikt over dette

Skal jeg sette receiveren på pure direct eller.......?

Mvh
    Nølle

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig som du sier, S550 dekoder de lydcodecene du mater den med, og sender det som multichannel PCM til forsterker, og vil tro displayet til 3806 kun vil si "MultiCH in" eller lignende.

Er ikke Pure Direct kun til stereo, hvor lyden går rett igjennom uten noe mer mikkmakk fra forsterker?

Så vidt jeg vet har S550 mulighet for å vise bitrate på lyd og bilde, så se om du ser forskjell når du f.eks spiller et DTS HD Master Audio med
    1) HDMI (teoretisk skal du få full utnyttelse, og bitraten vil variere)
    2) Optisk/coax (om du da vil kun få 'core', 1.5Mbit)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Ut i fra min spørsmålsstilling og utstyrspakke, så gjør den det..
    Jeg kan velge å bruke optisk/digital til min gamle receiver eller analoge utganger.
    Det jeg lurte på i går, (i en annen tråd, og egentlig før jeg hadde testet det, og som jeg fortsetter med i denne tråden), var om analogutgangene ga hd lyd eller noe nedmixede greier, som konkurerrte med den lyden jeg ville få via optisk/digital.
    Alt etter hva man velger som lydutgang, så spiller jo spillern det lydsporet utgangen supporter, men det er jo riktig det du sier..

Men, den mangler slow-motion, og det er nedtur

Analog utgangene gir HD lyd og Dolby Digital , DTS

Optisk gir Dolby Digital , DTS og 2.0 PCM
    jeg tar ikke med HDMI lyden men du mister ingen lyd ved bruk av analog utgangene.

Du mister HD lyden ved optisk/digital

Ingen ting blir mixet ned med mindre du velger lydinnstillinger som skal gjøre det.

Se manual side 47 for innstillinger og valg.

Er du usikker på noen innstillinger for å få den lyden du er ute etter mr Duck så skriv dem ned her

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig som du sier, S550 dekoder de lydcodecene du mater den med, og sender det som multichannel PCM til forsterker, og vil tro displayet til 3806 kun vil si "MultiCH in" eller lignende.

Er ikke Pure Direct kun til stereo, hvor lyden går rett igjennom uten noe mer mikkmakk fra forsterker?

Så vidt jeg vet har S550 mulighet for å vise bitrate på lyd og bilde, så se om du ser forskjell når du f.eks spiller et DTS HD Master Audio med
    1) HDMI (teoretisk skal du få full utnyttelse, og bitraten vil variere)
    2) Optisk/coax (om du da vil kun få 'core', 1.5Mbit)

Testet litt i første kapittel på Ironman i går.
    Satte spilleren på 5.1 Dolby true HD, det som viste seg i displayet på receiveren var Multi Ch inn+Pro logic 2+ mener jeg. Er dette riktig? Vil dette dukke opp i displayet uansett hvilken HD spor man velger?

Mange spørsmål Men jeg setter pris på all hjelpen jeg får.

Mvh
    Nølle

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MultiChannel dukker opp når en ikke har mulighet for bitstream (da vil displayet vise TrueHD, DTS HD MST AD, eller lignende codec)

Pro Logic II er ikke helt riktig. Rart du fikk dette faktisk. Har du forskjellige moduser på forsterkeren din (neo 6, music, jazz, hall, pro logic...) I så fall skru av om mulig

Dolby Pro Logic - Wikipedia, the free encyclopedia Her skjønner du hvorfor PLII er feil.

Husk at første batch av Iron Man var faulty discs, noe som resulterte i feil lyd på visse signalkilder. Sjekk at DRC er avskrudd, eller sjekk hvilket UPC nr disken din har

Defective: UPC: 097361385747
    New "Fixed": UPC: 097361385709

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MultiChannel dukker opp når en ikke har mulighet for bitstream (da vil displayet vise TrueHD, DTS HD MST AD, eller lignende codec)

Pro Logic II er ikke helt riktig. Rart du fikk dette faktisk. Har du forskjellige moduser på forsterkeren din (neo 6, music, jazz, hall, pro logic...) I så fall skru av om mulig

Dolby Pro Logic - Wikipedia, the free encyclopedia Her skjønner du hvorfor PLII er feil.

Husk at første batch av Iron Man var faulty discs, noe som resulterte i feil lyd på visse signalkilder. Sjekk at DRC er avskrudd, eller sjekk hvilket UPC nr disken din har

Defective: UPC: 097361385747
    New "Fixed": UPC: 097361385709

Takker for at du tar deg tid til å hjelpe meg.
    Det er riktig at det sto MultiCH in+PL IIx+, glemte å ta med x'en i forrige innlegg.

Har studert både discen og coveret på Ironman uten å finne noen UPC nr. Må plata i spilleren for at denne skal være mulig å finne?

Når det gjelder innstillinger så skal jeg prøve å få tid til å teste ut litt i kveld.

Mvh
    Nølle

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPC (Universal Product Code) er igrunn det samme som ISBN er for bøker, og i dette tilfellet for å fortelle deg om du hadde riktig utgave eller ei. Tror første batch kun gjaldt sone A. UPC kan finnes på baksiden av coveret: http://www.axelmusic.com/resources/c...7361385747.jpg

Om det er PLIIx så kan det tyde på at den får inn 5.1 fra TrueHD-sporet, og lager 6.1/7.1 ut ifra den lydmiksen. Hvor mange htt kjører du i oppsettet ditt nå?
    Om meningen med testingen din er å sjekke om du får HD-lyd eller ikke, kan du sammenligne selv med DD-sporet på skiva, forskjellen er absolutt hørbar.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterer den FW automatisk hvis den står tilkoblet internett?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPC (Universal Product Code) er igrunn det samme som ISBN er for bøker, og i dette tilfellet for å fortelle deg om du hadde riktig utgave eller ei. Tror første batch kun gjaldt sone A. UPC kan finnes på baksiden av coveret: http://www.axelmusic.com/resources/c...7361385747.jpg

Om det er PLIIx så kan det tyde på at den får inn 5.1 fra TrueHD-sporet, og lager 6.1/7.1 ut ifra den lydmiksen. Hvor mange htt kjører du i oppsettet ditt nå?
    Om meningen med testingen din er å sjekke om du får HD-lyd eller ikke, kan du sammenligne selv med DD-sporet på skiva, forskjellen er absolutt hørbar.

Takk for hjelpen igjen, jeg kjører 7.1, dvs. jeg har ingen sub for øyeblikket så det riktige blir 7.0

Mvh
    Nølle

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da stemmer det godt at den skal kjøre PLIIx (til de to siste kanalene)

No problem, håper det ordner seg til slutt. Test med en 7.1 plate for moroskyld, og se om du blir "kvitt" PLIIx i displayet jeg posted en link med filmer som har 7.1 for et par sider tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en BDP550 som ikke vil spille to nyinnkjøpte filmer.
    I boksen til filmene lligger det en lapp som sier at filmen kanskje er produsert etter 550en og at spilleren derfor må oppgraderes.
    Spilleren har (ifølge seg selv) siste oppdatering.
    Noen som kjenner til dette problemet.
    I tillegg vil ikke spilleren starte der filmen ble stoppet eller pauset. Starter på nytt. Irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om de to nyinnkjøpte filmene er Sone A eller B. Vil tro du har en Sone B-spiller...?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja spilleren og filmene er B.

Noe spesielt må det være siden det ligger en lapp med "advarsel" inne i esken

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært til stor hjelp om du navnga filmene slik at vi kan sammenligne, hvis andre har dem...

Newcomer Costanza sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sarotti
    Ja spilleren og filmene er B.

Noe spesielt må det være siden det ligger en lapp med "advarsel" inne i esken
    Har kjøpt fleire filmer med denne lappen om oppgradering. Har ikkje hatt problem med avspeling av nokon av dei... Kan det vera noko feil på platene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmene heter "Behind Enemy Lines" med Gene Hackman
    og "Hart's War" med Bruce Willis

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du en feilmelding når du setter inn platene? Hva står det i displayet/på tv´en?
    Har oxo sett disse "lappene", men slik jeg tolker de gjelder det ekstramateriale, ex. BDLive

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platen begynner å gå. På den ene teller den ti l9 og så stopper det opp. Den andre går til 23.
    Har snakket med Sony som mener det kan være en s/w feil og henviser til verksted her i Bergen for sjekk. Verkstedet mener det kan også være en H/W
    feil. Må få dem til å sjekke så skal jeg melde tilbake hva som er den egentlige feilen.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker dere ofte de justeringsmulighetene som 550 har kontra 350?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •