Får ikke HD lyd fra min PS3 til Onkyo875 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zpac
    Men det skal jo lyse DTS HD som det var på denne filmen, og jeg kan verken velge DD eller DTS :S
    Nei, når PS3 dekoder skal det bare vise LPCM i receiver...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant akkurat en side som forklarte litt, skal gjengi litt her så får dere si om jeg tenker riktig: PCM (multichannel) er ukomprimert lyd direkte fra plate...

DD HD og DTS HD er komprimert lyd som er komprimert og som blir ukomprimert hos PS3 i denne omgang?

PCM og DD/DTS HD, er igrunn det samme og med samme lyd kvalitet?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCM, Dolby TrueHD og DTS HD Master er alle tapsfrie formater.

TrueHD og DTS HD Master er komprimert PCM. Når de dekodes, "pakkes de opp", og resultatet er PCM. I teorien gir de alle likt resultat. Hvis de dekodes i avspiller (som du må gjøre i PS3), vil det sendes PCM over HDMI-kabelen til receiveren din. Hvis de dekodes i receiveren (som ikke er mulig å få til med PS3), sendes selve TrueHD/HD M-bitstrømmen gjennom HDMI-kabelen, og gjøres så om til PCM i receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt å lære noe vær dag, så når alle snakker så hærlig om at HD lyden er så hærlig disse dager, så er jeg en av de som har EKTE HD lyd, ikke bare en "ektefake" HD lyd?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Da skal du ikke se bort ifra at det er dine innstillinger som er feil.
    Har selv PS3 og lyden fra BD-filmer og DVD er ganske så imponerende.
    Forskjellen fra bitstream og LPCM er vel mikroskopiske hvis noen i det hele tatt?
    Føyer meg så avgjort til det utsagnet! Bruker PS3 selv, og finner egentlig lite å sette fingeren på. ;-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Føyer meg så avgjort til det utsagnet! Bruker PS3 selv, og finner egentlig lite å sette fingeren på. ;-)
    ...and togheter we'll fight, side by side!:-D

Bra å høre!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har egentlig hatt HD lyd hele tiden du din luring.....
    På din Onkyo vil det nok stå HD, DTS HDMA BARE når du sender lyden bitstream til forsterkeren, for da er det jo forsterkeren som dekoder. PS3 kan nok bare sende LPCM og da vil du aldri få opp lydformatet på din Onkyo. Husker jeg ikke helt feil står det multichannel i displayet når jeg kjører BD.

Til dere andre. Jeg mener å høre forskjell da. Mulig min Onkyo dekoder på helt andre premisser enn PS3?? Ikke vet jeg. Folk som har vært i kinoen min på besøk har sagt det samme. Men mulig jeg tar helt feil..... Detaljene er de samme på BD om jeg kjører bitsream eller pcm. Men mener at jeg får et kraftigere lydbilde på DVD når Onkyo dekoder.

Min nabo har Ps3 med Denon 3808, han sitter med samme inntrykket. Jeg er ikke noen ekspert på dette. Noen liker dattera, andre liker mora. Så finnes det også noen som liker begge...:-D

Det kan godt hende at jeg har feil innstillinger. Kan ikke du legge ut dine innstillinger AndreWerdenskrieg så kan jeg se om jeg har det samme. Skjønner egentlig ikke hva jeg skulle gjort feil, men kan jo være verdt å prøve. Kanskje jeg kan avbestille 1 stk BD spiller....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    ...and togheter we'll fight, side by side!:-D

Bra å høre!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper jeg kan spørre om mer på denne tråden slik at jeg får noe svar, til nå har jeg bare front høytalere og en senter, er det best å få PS3 til å sende bitstream eller pcm? Altså med bitstream kan jeg velge Dolby digital og sånne digitale kilder på min receiver, når jeg har pcm så kan jeg velge alt under pcm, hva er best når jeg bare har disse 3 høytalerne? DD eller PCM? Og vis noen sier PCM, vilken kilde under pcm da? Håper dere skjønte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har selv onkyo 876 og ps3. Det er pcm som gir best lyd fra ps3 og den lyden får du kun fra hdmi kabelen. Når du kjører pcm lyd fra ps3 skal det stå multichannel eller noe sånt på displayet i receiveren. Dersom du trykker på select knappen på ps3 kan du se hvilken lyd ps3 sender ut til receiveren, f.eks står det dts hd master når du spiller av en blu-ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det svaret, ser at PCM bare kan bruke 48htz, og digitale kilder som DD HD og DTS HD bruker 96htz...trodde PCM hadde samme kvalitet jeg?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •