Blu-Ray med HD-dekodere og Analog ut - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 63 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    2. Grunnen til at det er lipsync problemer med DVD men ikke med Blu-Ray er enkel. Bluray trenger ikke skaleres av videoprosessoren, derfor blir det ingen forsinkelse i bildet i forhold til lyden, mens på DVD må bilde skaleres opp til rette oppløsningen, noe som tar bittelitt tid. Det er der man må justere lip sync innstillingen for å få det til å stemme.

Tror jeg iallefall
    Dette høres logisk ut. En stor fordel det med lipsyncproblem som er løst ved blu-ray. Har AC/DC Live At Donington både på dvd og blu-ray. Mye bedre sync på blu-ray, + at bilde og lyd også er en helt annen klasse. Blu-ray utgaven har PCM 24 bit, 48 kHz lyd, mens dvd'en kun har dolby digital. Det er utrolig deilig å få et format som ikke bruker den forbannede komprimerte dd lyden lengre. Synd at DTS ikke ble standard når dvd ble lansert... men men.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Dette høres logisk ut. En stor fordel det med lipsyncproblem som er løst ved blu-ray. Har AC/DC Live At Donington både på dvd og blu-ray. Mye bedre sync på blu-ray, + at bilde og lyd også er en helt annen klasse. Blu-ray utgaven har PCM 24 bit, 48 kHz lyd, mens dvd'en kun har dolby digital. Det er utrolig deilig å få et format som ikke bruker den forbannede komprimerte dd lyden lengre. Synd at DTS ikke ble standard når dvd ble lansert... men men.
    Takk for svar. Dette vil med andre ord si at for å få til skikkelig lip-syncet DVD oppskalert må man ha en AV receiver med slik funksjonalitet eller ekstern delay unit?

Hvilken AV receiver skal jeg kjøpe for å komme opp på samme kvalitet på lyd som Abrahamsen V 2.0 og ekstern dac (Xindac dac-5)?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    2. Grunnen til at det er lipsync problemer med DVD men ikke med Blu-Ray er enkel. Bluray trenger ikke skaleres av videoprosessoren, derfor blir det ingen forsinkelse i bildet i forhold til lyden, mens på DVD må bilde skaleres opp til rette oppløsningen, noe som tar bittelitt tid. Det er der man må justere lip sync innstillingen for å få det til å stemme.

Tror jeg iallefall
    Var tidlig oppe i dag og fant en måte å komme rundt dette problemet på

Min Samsung Plasma TV har en optisk ut. Kjørte den inn på DAC'en min og voila; Lyd og bilde ved avspilling av DVD var i sync.

Neste problem; har bare 1 stk optisk inngang på DAC'en, den er okkupert av iMac som brukes til musikkavspilling og mediesenter. Optisk 1-3 switch fikser vel det...

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •