Blu-Ray med HD-dekodere og Analog ut - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Billig" spillere med 7.1 analog ut kan umulig være påkostet nok til å rettferdig gjøre DTS-Master HD (7 kanals LPCM 196 khz/ 24 bit) ut på analog utgangene.
    Vi snakker om spillere som veier ca 3 kilo.
    Det som er fordelen med dem, er at de kan konvertere til PCM internt slik at man kan bruke recivere med HDMI som takler PCM.
    Skal man ytnytte potensialet i HD lydformatene så må man kjøpe en spiller hvor analog utgangene er litt påkostet. Dvs spillere som ennå ikke er kommet på markedet.
    Regner med Denon 3800, Sony 5000, Pioneer 91 er blant disse.
    De vil også ha bedre bilde.
    En annen mulighet er å oppgradere reciver og kjøpe holde seg til en billig spiller.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er strålende fornøyd med dts ma lyden fra 7.1 analog utgangen på denne spilleren (i forhold til dts core er det vanvittig forskjell), men er selvfølgelig svært klar over at dette er en billig spiller med medfølgende kvalitet over innebygde dekodere. Jeg har dog, som nevnt tidligere, kjøpt denne spilleren som en midlertidig løsning mens jeg bestemmer meg for denon/marantz/sony es/etc.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg kjører coax fra spiller til prosessor. Samme om jeg velger en plate med kun dd (speedracer blu eller en dvd), eller om jeg velger hd lyd, ogspiller kun gir ut core sporet.
    Har lest manual x antall ganger og skjønner ikke hvorfor du opplever DD 5.1 og DTS overført med Coaxial kabel fra S550 skal gi dårligere lyd bitstreamet enn om du bitstramer DD 5.1 , DTS fra en annen avspiller.
    Lyden blir ikke lik slik jeg fikk på Bluray med bdp-s1, og får med primare dvd og toshiba hd-dvd på dvd'er
    Overføre DD 5.1 / DTS skal gi samme resultat når man bitstreamer enten man gjør det fra en PC(lydkort) biliig eller dyr DVD , billig eller dyr BD spiller , PS3 , XBOX osv

Core lyd (feks DTS) er ingen garanti for bra lyd.
    En DTS Core lyd kan på BD plate være encodet til 768, 960, 1152, 1344 eller 1509 kbps.
    (vanlig DVD har normalt half rate DTS som er 768 kbps)
    (max bitrate DTS på DVD er 1536 kbps)

Det er ingen ting som S550 kan gjøre som hokus pokus for å gi dårligere bitstream DD 5.1 , DTS eller Core med mindre spilleren decoder lydformatene -->> feks resampler ---> encoder tilbake til lydformatet igjen før det blir sendt som bitstream med optisk/coax ......men det gjør den ikke å heller ikke andre spillere (med pc kan man få til slikt med feks AC3 filter)

Eneste innstilling S550 skal ha etter hva jeg skjønner for overføring av DD 5.1 , DTS er at disse skal velges å ikke Downmix PCM

Du har vel kanskje rett ang optisk/coax - analog samtidig men er jo fort gjort å velge i menyen om man feks skal endre fra analog lyd spilling til å bruke coax.
    (får ikke spilleren min før midten av kommende uke så jeg får ikke testet før )

Eneste måte for å sammenligne lyd er å spille samme DVD og samme lydspor med feks coax (du har vel en 75 ohms coax til s550 så du får riktig overføring)
    Med samme DVD lydspor avspillt på bdp-s1, primare dvd , toshiba hd-dvd eller S550 med coax og bitstream skal det ikke være forskjell.

Sammenligne ulike DVD plater , BD plater , lydspor osv går ikke da alle kan ha ulik bit , kHz og bitrate

(Beste er å bitstreame lyd over HDMI så om man ønsker ultimat lyd og funksjoner så bør man bruke det eller satse på HDMI og extern decoding med tiden)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner somsagt heller ikke hva/hvorfor det skjer. Jeg har testet med bl.a. Starwars episode 2, en film jeg har sett/testet 100vis av ganger, og den høres helt 'normal' ut på primare dvd, hd-xa2 og bdp s1, men ikke på bdp s550...

Er ikke såtungvint å bytte nei, men burde vært unødvendig.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTS sendes som ren data (1 og 0) rett fra plate og til den enheten som skal decode den. (blir ikke endret i kvalitet frem til decoder)

Coax 75 ohm (ikke 50 ohm)

Prøv å bytt kabel fra en av de andre spillerene

Har du valgt COAX / OPTISK som prioritert lyd og DD og DTS (ikke PCM) så skal vel det være alt
    (uten disse endringene for bruk av optisk/coax vil 2.0 PCM bli avspillt)

Alle andre ulike innstillinger vil eller kan ikke påvirke overføring med
    optisk/coax men kan påvirke HDMI overføring (eller analog lyd)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testa litt frem og tilbake med 7.1 oppsettet, og tror jeg har fått det noenlunde riktig. Jeg får fremdeles helt 'rar' lyd fra digital utgangen, men har fått ok dd/dts lyd fra bl.a. dvd via 7.1 analog.
    Jeg måtte sette alle høyttalerene som large i sonyen, også la Parasound'en ta seg av bass management til small center og surround.

Kom dog borti enda en problemstilling: Jeg har ikke surround back høyttalere, og har koplet spilleren til c2 via 6xRCA (ikke 8 ). Jeg har da satt sony'en til 'no back surround'.
    Men testa litt Golden compass bluray med 7.1 lyd, og fikk noe rar knitring i bakhøyttalerene når luftskipet tar av og flyr lyra og miss coulter til inn til byen. Satte sony'en til 'large back surround' og da forsvant knitringen. Noen andre som har vært borti dette ?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått spilleren ennå men

Ved å sette sorround back til NONE når du bare hadde 5.1 høytalere trodde jeg meningen var å legge surround back lyden på BD plater med 7.1 lyd til surround.
    altså suround back blir lagt til surround for at du ikke skal miste lyden.
    Ved å sette den(surround back) til small eller large trodde jeg du mistet surround back ved 7.1 lyd og 5.1 høytalere.

På samme måte håper jeg og tror at BD med 5.1 lyd vil få lyd i surround back høytalere ved 7.1 oppsett. (en mix eller at surround lyden også blir lagt til surround back.) ved da å sette large på surround back selv med 5.1 lyd for å få full 7.1 lyd

mange BD med 7.1 lyd har samme lyd i surround left + right sporene og surround back left + right men også endel BD har ulik lyd for surround og surround back.

At du har knitring ved NONE ?
    Kanskje bare den platen eller har du prøvd andre ?

Er vel ikke en eneste BD spiller til dags dato som ikke har noen småfeil som fixes med firmware etter hvert.
    Bra at noen tester grundig.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem har bdp-s550 inne på lager for omgående levering?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikkert det er oppdatert så man må inn på hver forhanler å se
    Hardware.no - Prisguide - Sony BDP-S550

eller finn ut hvor fort disse skal ut

PowerBuy

http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...ay-2750-a.html

AVshop.no / SONY BDPS550 Blu-ray avspiller

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SACD på Blu Ray

Jeg har en Yamaha RXV3000RDS som surroundforsterker. Den er så gammel at den ikke har HDMI-innganger, så jeg tenkte å bruke de analoge inngangene på den. Jeg vurderer Sony BDP-S550 som BD-spiller, så lurer på siden at den spilleren vil oppta plassen for de analoge inngangene på forsterkeren, spiller denne spilleren SACD? Finnes det noen BD-spillere som oxo spiller SACD?

Og kommer det til å komme HD-lyd for vanlig musikk på BD?

MathiaS.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Recieveren min (Teac AG-7D) har eksterne innganger slik at jeg kan koble til f.eks. en blu-ray spiller. Kan eg da velge at blu-ray spilleren skal dekode lyden slik at jeg kan få HD-lyd via høyttalerene til recieveren? Hvis dere skjønner ka eg mener..

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det finnes!

Ja, det kan du. De begynner å komme endel BD-spillere som har 7.1/5.1 analoge utganger som sender ut HD-lyd. Dvs at den digitale HD-lyden er gjort analogt altså. Det er nevnt endel spillere her i denne tråden som har denne funksjonen, bare å titte litt omkring her på siden så finner du navnet på dem. Jeg sikler på Sony BDP-S550 på den grunnen at den har analoge utganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hypnotize
    Ja, det kan du. De begynner å komme endel BD-spillere som har 7.1/5.1 analoge utganger som sender ut HD-lyd. Dvs at den digitale HD-lyden er gjort analogt altså. Det er nevnt endel spillere her i denne tråden som har denne funksjonen, bare å titte litt omkring her på siden så finner du navnet på dem. Jeg sikler på Sony BDP-S550 på den grunnen at den har analoge utganger.
    har tenkt å skaffe meg en Panasonic BD55. Men da får jeg altså HD-lyd uten å kjøpe ny reciever eller koble høyttalere rett i spilleren? I så fall blir jeg veldig glad. :-D

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

riktig!

Du kjøper 3-4 sett med analoge signalkabler og kobler BD-spilleren til 7.1/5.1-inngangen i recieveren din. Om det blir like bra som om du skulle koblet HDMI rett inn i forsterkeren din kan jeg ikke si, men mange sier her at den analoge HD-lyden er bedre enn vanlig DTS/DD som finnes på DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det er bedre med HDMI, men har ikke råd til ny reciever akkurat nå. Er bare glad for at jeg kan få HD-lyd mens eg venter på d. Men vil forresten ikke recieveren prøve å dekode lyden selv?

Er vel vanlige RCA-kabler jeg trenger det da? Noen som kan anbefale noen som er brukbare og ikke så veldig så veldig dyre siden dette bare blir en foreløpig løsning? Lengden bør jo også være minimal. Trenger vel 6 siden eg har 5.1 her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med litt på denne tråden og har også et par spm i forbindelse med lip-sync og bruk av lydutganger på blue-ray spillere.

Jeg har en Sony BDP-300 som jeg kjører lyden dig.ut via coax og inn på Xindak dac, videre til Abrahamsen V2.0. Er primært hifi int, men ser en del musikkfilm. Kjører vanlig stereoopsett, ingen surroundhøytt.Har 2 spm.
    Bildet kjøres via HDMI til Samsung 42 PDP

1) Utnytter jeg på denne måten potensiale som ligger i blue-ray-formatet?
    Går jeg glipp av noe mhp lyd i front? Jeg synest det er råflott å kjøpe en receiver kun for evt få ut bedre lyd på Blue-ray og/eller løse spm.2 under.

2) På Blue-ray disk oppleves bilde og lyd å være i bra sync., men ved avspilling av DVD er det dårlig sync. Den er er noe bedre på intern TV-lyd,men heller ikke helt i sync. der. Noen tips ?

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oysteindj
    Har fulgt med litt på denne tråden og har også et par spm i forbindelse med lip-sync og bruk av lydutganger på blue-ray spillere.

Jeg har en Sony BDP-300 som jeg kjører lyden dig.ut via coax og inn på Xindak dac, videre til Abrahamsen V2.0. Er primært hifi int, men ser en del musikkfilm. Kjører vanlig stereoopsett, ingen surroundhøytt.Har 2 spm.
    Bildet kjøres via HDMI til Samsung 42 PDP

1) Utnytter jeg på denne måten potensiale som ligger i blue-ray-formatet?
    Går jeg glipp av noe mhp lyd i front? Jeg synest det er råflott å kjøpe en receiver kun for evt få ut bedre lyd på Blue-ray og/eller løse spm.2 under.

2) På Blue-ray disk oppleves bilde og lyd å være i bra sync., men ved avspilling av DVD er det dårlig sync. Den er er noe bedre på intern TV-lyd,men heller ikke helt i sync. der. Noen tips ?
    1) Nei. Du får kun PCM (CD-lyd i 2 kanaler), Dolby Digital og DTS (de gamle DVD-formatene) med deg på coax/optisk. Ingen HD-lyd i det hele tatt. Båndbreddene er for liten. HD-lyd overføres utelukkende med HDMI til receiver (D/A i receiver) eller 5.1/7.1 analogt (D/A i BD-spiller).

2) Opplever det samme, interessert i om noen har svarene :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE]
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    1) Nei. Du får kun PCM (CD-lyd i 2 kanaler), Dolby Digital og DTS (de gamle DVD-formatene) med deg på coax/optisk. Ingen HD-lyd i det hele tatt. Båndbreddene er for liten. HD-lyd overføres utelukkende med HDMI til receiver (D/A i receiver) eller 5.1/7.1 analogt (D/A i BD-spiller).
    Vil det si at jeg ville få en bedre lyd ut på analogutgangene på en spiller som BDP-S550 f.eks? Må tydeligvis sette meg bedre inn i HD lyd, dette er gresk for meg8)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har valg mellom optisk og analog?

Da er svaret JA du får bedre lyd ut fra analogutgangene. Det krever sef at forsterker eller receiver også har analoginngangene som kreves.
    Dessuten blir delefrekvensen borte om du har subwoofer etter hva jeg har forstått.

Altså Optisk: dolby digital, DTS
    HDMI eller analoge ledninger: Mulighet for HDlyd.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy

2) Opplever det samme, interessert i om noen har svarene :-)
    2. Grunnen til at det er lipsync problemer med DVD men ikke med Blu-Ray er enkel. Bluray trenger ikke skaleres av videoprosessoren, derfor blir det ingen forsinkelse i bildet i forhold til lyden, mens på DVD må bilde skaleres opp til rette oppløsningen, noe som tar bittelitt tid. Det er der man må justere lip sync innstillingen for å få det til å stemme.

Tror jeg iallefall

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •