DVD eller CD spiller til NAD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD eller CD spiller til NAD

Jeg har gått til innkjøp av en NAD C372 og et par B&W DM683. Nå har jeg tenkt å kjøpe CD eller DVD-spiller men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. I og med at jeg har NAD-forsterker skal jeg ha NAD CD eller DVD-spiller også. Først tenkte jeg på cd-spiller for å få utnyttet lyden som ikke er topp da jeg kjører fra iTouchen nå. I tillegg er DVD-spilleren som er på nå veldig dårlig og 8 år gammel, så det er litt enten eller.
    I hovedsak står det i CD-spillerklassen mellom: NAD C525BEE og NAD C542. Disser har jeg sett og hørt lite om så om noen har erfaringer de vil dele så har dette vært flott.
    I DVD-klassen står det mellom: NAD T515 og NAD T535. Har tenkt litt på T585 også men tror denne er i prisklassen over det jeg har tenkt.
    Jeg trenger også litt tips om signalkabler til dette, også fra tv til forsterker. Og om jeg skal kjøpe DVD-spiller, om hvordan lyden på CD-er fra den er i forhold til en ren CD-spiller. Eventuelt alternativene Blu-ray/HD-DVD?

Da håper jeg noen har erfaringer eller vet noe om dette og har noen tips å gi meg slik at jeg kan gå til innkjøp av noe i løpet av uken :-D

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Eg er ingen ekspert på dette, men "alle" sier styr unna Nad cd/dvd spillere pga. mye feil.
    Min erfaring er at en dvd spiller har litt dårlegare lyd, og lavere lyd en en cd spiller.
    Sjekk Denon sine dvd spillere og Marantz cd spillere, mitt tips.
    ( eg har nad 372, Marantz cd spiller og Denon dvd spiller)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Okei, det var det jeg har hørt litt om, selv om jeg har hørt at en del er fornøyd med NAD CD/DVD-spillere. Det jeg tenkte var at det er stilig å ha det samme merke på alt (forsterker, cd og dvd). Samtidig vet jeg at NAD har oppgradert "leseren" på spillerne sine nå.
    En tommelfingerregel jeg har hørt er at du må ha dobbel pris på en DVD-spiller for å få samme lyd sammenlignet med en CD-spiller.
    Fortsett gjerne å komme med erfaringer/tips!

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av E.T
    Jeg har gått til innkjøp av en NAD C372 og et par B&W DM683. Nå har jeg tenkt å kjøpe CD eller DVD-spiller men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. I og med at jeg har NAD-forsterker skal jeg ha NAD CD eller DVD-spiller også. Først tenkte jeg på cd-spiller for å få utnyttet lyden som ikke er topp da jeg kjører fra iTouchen nå. I tillegg er DVD-spilleren som er på nå veldig dårlig og 8 år gammel, så det er litt enten eller.
    I hovedsak står det i CD-spillerklassen mellom: NAD C525BEE og NAD C542. Disser har jeg sett og hørt lite om så om noen har erfaringer de vil dele så har dette vært flott.
    I DVD-klassen står det mellom: NAD T515 og NAD T535. Har tenkt litt på T585 også men tror denne er i prisklassen over det jeg har tenkt.
    Jeg trenger også litt tips om signalkabler til dette, også fra tv til forsterker. Og om jeg skal kjøpe DVD-spiller, om hvordan lyden på CD-er fra den er i forhold til en ren CD-spiller. Eventuelt alternativene Blu-ray/HD-DVD?

Da håper jeg noen har erfaringer eller vet noe om dette og har noen tips å gi meg slik at jeg kan gå til innkjøp av noe i løpet av uken :-D
    Hei, av egen erfaring vil jeg si meg meget godt fornøyd med Nad, har selv en T585 CD/DVD som jeg nå har hatt i litt over 1 år og er meget fornøyd. Det har ikke vært noe tull med spillerene og man får meget skarpe og gode bilder, samme vil jeg si på musikk den spiller meget godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo nesten slik at de som har NAD anbefaler NAD og de som har Denon anbefaler Denon. Som jeg har skrevet før har jeg lest at NAD-spillerne, hovedsaklig de eldre modellene, har en del lesefeil og enkelte plater de ikke leser. Jeg lurer på om de nye modellene med nye lesere er bedre. Jeg håper det og at flere anbefaler nyere versjoner av NAD siden jeg allerede har en NAD-forsterker så står det mer i stil til hverandre, selv om jeg har hørt mye bra fra Denon. Fortsett å komme med forslag til hva jeg kan kjøpe. Har tenkt å kjøpe i løpet av uken så det haster litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regne med det blr NAD T585 nå. Leste på forumet om en det ikke funket til og at bilde og lyden ble dårlig, men han fant ut at det hadde med tven fra samsung og at spilleren var veldig bra. Så hvis ingen kommer med noen veldig dårlige erfaringer så tror jeg at jeg går for denne snart :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •