Sammenlikning av Blu-ray spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sammenlikning av Blu-ray spillere

Jeg har forsøkt å finne info (kanskje jeg leiter RÆVA) men ser ikke noen tråd hvor man diskuterer forskjellige blu-ray modeller..
    Jeg er iferd med å kjøpe meg min første spiller og trenger derfor råd, som sikkert mange andre her inne også trenger...?

Pris bør IKKE overstige 3000kr.

Følgende kriterier legges til grunn:
    1: GODT bilde
    2: Dekoding av HD lyd-formatene.

Jeg regner med at min nye spiller vil bli en av de nye modellene som kommer i høst.. Spm`t er derfor: Er det STOR forskjell på disse hva mine kriterier anngår (utfra min gitte prisklasse)

Aktuelle spillere jeg har sett (kom mer enn gjerne med flere forslag) er:

Samsung BD-P2500
    Sony BDP-S350

Det ryktes at samsungspilleren skal ha bedre billedbehandling enn Sonyspilleren.. Noen som kan avkrefte/bekrefte dette.. Og HVOR stor forskjell er det egentlig snakk om på en 42px70?

Jeg har alltid tidligere gått grundig tilverks før nye hifi-kjøp, og dette er intet unntak. Ved hjeld av dette forumet har jeg tidligere kjøpt meg min nevnte tv, samt en Yamaha rx-v1800. Når trenger jeg igjen hjelp, og håper virkelig at noen gode sjeler deler sine tanker/erfaringer i denne tråden

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med kriterie 2 så kan du ikke velge Sony S350, da må du opp på S550 når den kommer.

Sony bruker egen utviklet bildebrikke. Hadde selv S300 før jeg byttet til Samsung BD1500 (for å få HD lyd). S300 har like bra oppskalering på DVD som Samsungen. På Blu-ray så vil forskjellene være enda mindre enn på DVD. Hvis det er noen i det hele tatt.

Du har også Pioneers kommende spillere, men de er vel kanskje litt dyre enda.

Men utover høsten så kommer det ett rush av nye spillere, også fra produsenter som ikke har utgitt enda, slik som Yamaha.

Ellers så er dette en fin side å finne BD spillere, og hva de har innad: Blu-ray Hardware Information , selv om den ikke er helt oppdatert på det nyeste. Flere kan sikkert tipse deg om flere slike sider.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung BDP2500 blir nok en bra spiller med ReonVX bildebrikke. Den vil derimot ikke kunne dekode DTS-HDMA internt, men kun sende dette som bitstream.

Det er også riktig som det sies lengre opp at S550 vil være spilleren som dekoder alle lydformatene, men da til en litt høyere pris.

Dersom det er viktig for deg med dekoding, ville jeg nok ha ventet til litt utover høsten. Hjemmekino.no - Film er best hjemme har for øvrig en god oversikt hva gjelder nye spillere som kommer.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meget god tråd her som mer eller mindre konkluderer med at jeg venter på Sony-spilleren..

Samsung BDP-1500 vs Sony BDP-S350 - AVS Forum

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel strengt tatt nok at spilleren sender f.eks. DTS HD-MA som bitstream, siden det skal brukes sammen med en Yamaha 1800.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jakv sier her så trenger ikke du en spiller som dekoder hd-lyd siden du har en rx-v1800 (denne dekoder alle hd-lydformater selv).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Som jalv sier her så trenger ikke du en spiller som dekoder hd-lyd siden du har en rx-v1800 (denne dekoder alle hd-lydformater selv).
    Yes, var egentlig klar over det, men forklarte meg jo alt for dårlig hehe
    Nå ser det dog ut som om det blir Sony på meg.. Med utgangspunkt i tråden jeg linket til ser det ut til at langt flere bruker i USA er fornøyd med denne enn Samsungen.. Og 2500 til Samsung blir nok litt dyr...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det stemmer ikke at BDP-S350 ikke dekoder HD-lyd; "The models offer 7.1 channel Dolby® TrueHD and Dolby® Digital Plus decoding and bit-stream output, as well as dts®-HD High Resolution Audio and Master Audio bit-stream output."

Forskjellen opp til BDP-S550 er altså at 550en i tillegg dekoder DTS-HD. Nå vil jo de aller fleste filmer har Dolby TrueHD-spor, så dermed vil S350en være mer enn nok for de aller fleste... DTS-HD kan jo selvsagt i tillegg sendes ut som bitstream...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •