Oppo BDP S83 Blu-ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 49 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 961
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppo BDP S83 Blu-ray

Oppo BDP S83 Blu-ray-0905081127-jpg

Oppo BDP S83 Blu-ray-0905081126-jpg

Oppo, best known for its upconverting DVD players and universal decks, has apparently decided to join the BD camp with little to no fuss. The BDP S83 was spotted over at the company's CEDIA booth, and while no real details were provided ("it's loaded" is all we have to go on), we can't see any harm in having yet another alternative. Unless it's $350+, in which case we'll roll our eyes and stomp away with our arms crossed.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om denne blir behagelig priset og kan levere 576i over HDMI, så kan den jo bli et populært alternativ.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ja, endelig noen som poster denne nyheten her. Har lest litt om den på avs, men har ikke fått ut fingeren for å poste det her. Det er kanskje denne spilleren som endelig får meg over på blu-ray... Blir spennende å se hva de har gjort denne gangen...

PS: Krysser fingrene for sonefri BD hack av noe slag...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Rimelig sikker på at VRS-logoen på baksiden betyr at de har puttet inn en chip eller to fra DVDO (Anchor bay). Det er jo ikke det verste man kan gjøre (så lenge softwaren holder følge med hardwaren ihvertfall).

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    First, we can tell it’s going to be a step up from the bottom rung due to the presence of Ethernet port—signifying BD-Live (Blu-ray Profile 2.0) capability—and analog 7.1 outputs. But what takes it beyond other players are the SACD and DVD-Audio logos on there. No current Blu-ray player can handle both of those formats as well as BD, DVD and CD.
    Dette synes jeg var gode nyheter da Greit at den takler SACD for min del.

Hentet herfra. Oppo BDP-S83 Blu-ray Player May Be First (Almost) Universal Disc Reader [CEDIA 2008] | F-Default
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Rimelig sikker på at VRS-logoen på baksiden betyr at de har puttet inn en chip eller to fra DVDO (Anchor bay). Det er jo ikke det verste man kan gjøre (så lenge softwaren holder følge med hardwaren ihvertfall).
    Stemmer det, står mere om dette på avsforums. Tror det er samme brikka som de bruker i 983 spilleren, så de har jo erfaring med denne og Oppo er som rgel flinke med software implenteringen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, snacks!!

Betyr det jeg leser at spilleren vil kunne spille:
    • BD
    • DVD
    • CD
    • SA-CD
    • DVD-audio

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Om denne blir behagelig priset og kan levere 576i over HDMI, så kan den jo bli et populært alternativ.
    Hva er vitsen med dette? er jo billigere å kjøpe vanlige dvd filmer da..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vitsen med 576i er om man vil bruke en ekstern prossessor når man kjører dvd, eller evt la tv/projektro ta seg av deinterlacing og skalering helt alene.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Aha, snacks!!

Betyr det jeg leser at spilleren vil kunne spille:
    • BD
    • DVD
    • CD
    • SA-CD
    • DVD-audio
    Du leser mye i din egen tråd skjønner jeg.... Flere dager siden jeg postet denne nyhten i tården din:idea:

Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Vitsen med 576i er om man vil bruke en ekstern prossessor når man kjører dvd, eller evt la tv/projektro ta seg av deinterlacing og skalering helt alene.
    Eller reciver - jeg har HQV Reon i min reciver, noe som er en meget god prossesor.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Eller reciver - jeg har HQV Reon i min reciver, noe som er en meget god prossesor.
    Så klart, jeg kan da ikke huske alt heller Men er du litt grei med meg så går recieveren din under prossessor

Uansett så ser det ikke bare ut til å bli en god spiller, men også ganske komplett Krysser fingrene igjen for at det blir sonefri hack på BD...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du leser mye i din egen tråd skjønner jeg.... Flere dager siden jeg postet denne nyhten i tården din:idea:
    Uffda - jaja, en god ting kan ikke sies for ofte.....

Takk for tips!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne så jo spennende ut. Når kommer den til Norge, og hva er prisvilledende?

EDIT: Fant noe info her: CEDIA 2008: Oppo BDP-S83 Blu-ray Player May Be First (Almost) Universal Disc Reader

$500-700? Ser ut som om den dukker opp i statene i løpet av november. Mulig julegave til meg selv dette da!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Denne så jo spennende ut. Når kommer den til Norge, og hva er prisvilledende?

EDIT: Fant noe info her: CEDIA 2008: Oppo BDP-S83 Blu-ray Player May Be First (Almost) Universal Disc Reader

$500-700? Ser ut som om den dukker opp i statene i løpet av november. Mulig julegave til meg selv dette da!
    Vær litt obs på dette:
    The BDP-83 will be a Profile 2.0 that features the ABT 2010 de-interlacing and scaling solution for both DVD and Blu-Ray media. The product as currently implemented supports SACD. We are investigating the possibility of DVD-Audio support.

The player will support the transportation and decoding of the Dolby Digital Plus, Dolby Digital TrueHD, DTS High Resolution, and DTS HD-Master. In the current implementation only the core DD and DTS are supported, but the hardware will support the transportation and decoding of these formats in the future.

No price has been established, but we are throwing around $499~699 as the possible price points. Anticipated release is Winter (November through February)

Slik jeg leser det så vil første utgaven av denne spilleren ikke supportere HD-lyd, men vil komme i en software oppgradering senere.

Men for meg som ikke har HD-receiver, så er jo dette like greit........ hahaha

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bør jo helst ikke komme i butikken før den støtter HD-lyd da. Da ble plutselig denne helt uaktuell igjen. Vi får se når den dukker opp i slutten av november.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Den bør jo helst ikke komme i butikken før den støtter HD-lyd da. Da ble plutselig denne helt uaktuell igjen. Vi får se når den dukker opp i slutten av november.
    Slutten av november? Etter det jeg har lest på AVSForum, er mars 2009 et bedre tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Slutten av november? Etter det jeg har lest på AVSForum, er mars 2009 et bedre tips.
    Hater at det kommer (så mye) info ut om ting som ikke kommer på markedet på laaaang tid! Lager bare kluss i planer og tanker...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne mailen fra Oppo:

We have no set release date. We are hoping to a Winter release, but at this time we do not know exactly when the player will be released.

Best Regards,

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne mailen fra Oppo:

We have no set release date. We are hoping to a Winter release, but at this time we do not know exactly when the player will be released.

Best Regards,

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris på Oppo blu-ray afspiller

Oppo DV-983 DVD afspilleren udgår af markedet, netop som den stod foran en introduktion på det danske marked. Årsagen er at Oppos nye blu-ray afspiller nu er så tæt på lancering, og de forventer at den vil overtage markedet fra deres "high-end" DVD afspiller.

Oppo er på vej med årets måske mest interessante blu-ray afspiller. Det har vi allerede skrevet en gang, men det holder fortsat!

Oppo er især kendt herhjemme, for deres prisvenlige DVD afspillere, der er anderkendt for deres kvalitet kontra pris. Det er især DVD afspillernes opskalering der af kendere regnes for noget specielt. Afspilleren er kodefri på DVD.

Oppo BDP S83 vil indeholde dekodning for alle lydformater incl. HD-lyd som Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus og DTS-HD MA. Der vil være en analog 7.1 udgang, og afspilleren vil følge BD-Live standarden (Blu-ray profile 2.0).

En meget spændende detalje, er at den har både SACD og DVD-Audio afspilning (er bekræftet). Dermed bliver det den første afspiler, der klarer alle formater fra Blu-ray, DVD og CD medier. Og hvis opskaleringen bliver ligeså god som på deres DVD afspillere, som det forventes, så vil det være et meget spændende produkt at få på markedet.

Pris og tilgængelighed

Prisniveauet er måske det mest interessante:

Hvad vil du give for en blu-ray afspiller der kan det hele? Altså både afspiller blu-ray godt. BD-live (blu-ray profile 2.0). Dekoder alle HD lyd formater til både HDMI og analog 7.1 udgange, afspiller DVD som de færreste blu-ray afspillere på markedet formår, og dertil CD, SACD og DVD-Audio afspilning i en ypperlig kvalitet ?

5.000 ? .. 10.000 ? .. 15.000 ? .. eller 20.000 ? (som de dyreste afspillere lige nu koster)

Recordere.dk redaktionen kan nu løfte sløret for prisen i Danmark. Den forventes at Oppo BDP S83 lander på under 5000 kr herhjemme (med forbehold for dollar-kursen i november - det er jo en turbulent tid)

Lanceringen er sat til november måned

Pris på Oppo blu-ray afspiller

Side 1 av 49 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •