Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 49 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 961
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor/hvordan fikk du bestilt denne? Ser kun "Coming Soon. Register to be notified of product availability" på oppodigital.com. (Har for lengst registrert meg)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    hehe det gikk, da var den på vei.

Får den i starten av juli. Da blir det ny moro med ny spiller og ny TV.
    Starten av Juli?
    Jeg bestilte hockeyutstyr fra Hockeymonckey.com. Det ble levert på døra av UPS under 48 timer etter bestilling. Jeg trodde ikke mine egne øyne...:shock:

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått bestilt spilleren. Håper bare den går igjennom hos selger.

De selger ikke til vår del av verden, men hva har man ellers Jet Carrier til. Det eneste problemet jeg så er at når man legger inn adressen for visa kortet, så får man ikke lagt inn Norge. La da inn USA, samt New Jersey, som Jet Carriers adresse er.

Fikk mail fra dem at jeg manglet 2 siffer i telefonnummeret mitt, la sa at jeg glemte å legge til 47 først, håper at de tar den. Så hvis noen andre prøver, husk telefonnummer på 10 siffer.

Pengene ble trekt fra konto med en gang jeg la inn bestilling. Det blir spennende om jeg får de igjen hvis de nekter meg spiller
    Gratulerer. Gleder meg til å høre mere om dine erfaring med denne Kinder-egg spilleren. Hold oss oppdatert, det er en ordre!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cab(asse)
    Hvor/hvordan fikk du bestilt denne? Ser kun "Coming Soon. Register to be notified of product availability" på oppodigital.com. (Har for lengst registrert meg)
    Jeg fikk mail for litt over en uke siden at jeg kunne bestille, og fikk da en spesiell link som sendte meg til en bestillings side.

Kan faktisk ikke huske at jeg har registert meg heller. Men må nok ha gjort det

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Starten av Juli?
    Jeg bestilte hockeyutstyr fra Hockeymonckey.com. Det ble levert på døra av UPS under 48 timer etter bestilling. Jeg trodde ikke mine egne øyne...:shock:
    Oppodigital sender ikke til Norge, det finnes ikke i alternativene. Derfor må jeg bruke Jet Carrier. Disse sender 1 gang i uken, og da må varen være der innen eller i løpet av onsdag for å komme med. Så tar det flyet på fredag, og blir fortollet mandag, så er det posten som overtar, så som regel har jeg varen onsdag/torsdag etter den er levert i USA.

EDIT:

hehe, da fikk jeg en positiv overraskelse. Fedex som jeg bestilte 3 dages levering fra, greide å levere en dag for tidlig, og den rakk faktisk akuratt flyet også, for det står hos Jet Carrier at den allerede er i Transit.

Da har jeg den til uken.

Kommer selvfølgelig med tilbakemeldinger så snart jeg får testet den
    Positivt det når jeg nettopp har hengt opp min nye TV (Virkelig verdt oppgraderingen for å si det slik)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren kan også kjøper fra England her: Oppo BDP-83 Blu-ray

Merk at dette er USA utgaven som er sonesperret A/1.

Denne blir nok noen kroner dyrere enn å handle fra USA ser det ut til, nesten 2 frogner tiere mer, og det er før fortolling.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett under 4800,- kom spilleren på, det ble 1299.57,- for frakt og momsing via JetCarrier.

Denne gangen gikk alt mye mye kjappere enn vanlig, kunne hatt den tirsdag, da lå allerede hentelappen i postkassen, 2-3 dager kjappere enn normalt. Men får dessverre ikke hentet før fredag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår fikk jeg endelig mailen fra Oppo Digital som ga meg muligheten til å bestille BDP-83, spilleren jeg lenge har hatt planer om at skulle avløse PS3en min som Blu-raysjef. Så jeg fulgte linken i mailen, og bestilte sporenstreks spilleren.
    Jeg benytter meg også av JetCarrier, og benyttet også ellers prosedyren til AndersT2, med New Jersey på billing adressen, og det hele.
    Men nå ikveld dukket det opp ett lite problem i form av en ny mail fra Oppo. De trengte å "verifye" min "authenticity" og trengte med det to dokumenter: #1 at jeg fakset dem baksiden av VISA-kortet mitt, og #2 at jeg oppga telefonnummeret til banken min.
    Jeg syntes dette virket som no' veldig til slit, så jeg tok heller og ringte dem og spurte hva som måtte til for å få dette i orden.
    Det dem stusset over, det var at det ikke virket som at min billing adress var i New Jersey, men at den faktisk var i Norge, noe jeg jo kunne bekrefte. Så da lurte han på hva for en "state" jeg bodde i her borte, noe jeg fikk forklart at vi ikke brukte, at vi kun brukte postnummer og by.
    Også var det dette med JetCarrier adressen min "It didn't make any sense", men jeg fikk han etter hvert mer eller mindre til å forså at JetCarrier var ett firma jeg hadde en adresse hos, og at disse tok på seg jobben å sende pakken videre til Norge, og at det sikkert kom til å ordne seg bare dem fikk sendt pakka til JetCarriers adresse, og fikk ført mitt navn på pakka.
    Så da skulle vist floken være løst opp i, så da blir det spennende og se om en får spilleren etter hvert.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du fikk problemer.

Når jeg la inn adressen for visa kortet, så brukte jeg min norske adresse på alt annet enn "state" og "land", hvor NJ og USA ble valgt. Adresse, postnummer osv var mine ekte norske.

Men det er bra de sender uansett da, selv om man er i ett land som ikke støttes. Kanskje de fikser det problemet snart?

Gleder meg til etter jobb når jeg får hentet den, bra det er fredag og kort dag

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig ikke mye av ett problem å snakke om, og innlegget mitt var overhode ikke ment kritisk til fixen din av at det egentlig ikke går ant å bestille til Norge, men jeg tenkte det kunne være greit å poste her i tilfelle andre gikk på samme kvisten.
    Jeg brukte også min egen adresse, i billing adressen, på alt annet en New Jersey, USA, så hvorfor det ble krøll vet jeg ikke, men jeg hadde vel begynt å stusse over at noen bodde i Moss, New Jersey jeg og.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren kan forresten gjøre sonefri for både Blu-ray og DVD med en firmware. Den ligger ute på nettet. Må bare huske å installere denne over samme firmware versjon som du har på spilleren, så det er mer en software patch.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Spilleren kan forresten gjøre sonefri for både Blu-ray og DVD med en firmware. Den ligger ute på nettet. Må bare huske å installere denne over samme firmware versjon som du har på spilleren, så det er mer en software patch.

Uten garanti for funksjon , ingen garanti på spiller lenger
    Oppo bdp 83 multi region firmware upgrade at Codefreedvd.com

Man må være nøden for slike tiltak
    Risikere problemer med en så flott spiller.
    Nei da får man heller modifisee med icos som jeg ser som en stabil oppgradering fremfor beta software osv

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var spilleren i racket. Her er noen første inntrykk.

-Luksus innpakning og innhold. Den kommer godt pakket inn, og selve spilleren kommer i en bag som nesten kan gis til kona Kabler og fjernkontroll kommer i en meget forseg gjort eske, i forhold til plastposer som alle andre bruker.

-Det følger også med en kvalitets HDMI kabel, samt en strømkabel som i forhold til alle andre komponenter jeg har vært borti kan kalles god. Samt en kalibrerings DVD.

-Spilleren er også mye lekrere enn hva bildene sa.

-Meget gode og innholdsrike detaljer. Ingen forklaringer, men her kan man stille på MYE. Selve bilde innstillingen ser mer avansert ut en det jeg har på min TV, som så å si er toppmodellen til Sony.

-Den er også kjapp, trykker jeg på eject så spytter den ut skuffen med en gang, ikke etter 6 sekunder som på min Samsung, eller 1 minutt som på min Sony S300.

-Oppstart av filmer går kjapt. MEN igjen så er dette mye opp til filmen. Min faste test disk her er "Pirates 1" fra USA, på Sony S300 så var det 2 minutter, og var vel nede i 1m20sek etter siste firmware. Samsungen greide den på 50 sekunder, og har var det 30 sekunder.

-Har aldri sett filmen så detaljert, men har ikke sett den på den nye TVen heller enda, så der ligger meste parten av grunnen

-Testet med "No Country for Old Men" og bildet her er meget bra, den store forskjellen er det ikke fra Samsung 1500. Faktisk så virket det som om Samsungen var litt mindre hakkete. Helt på starten av filmen så gjører morderen i en politibil, på starten av det kapittelet (kapittel 2) så er det en steinvegg som går fort forbi. Har hakket det mer på Oppoen enn Samsungen, ikke mye men litt. Ellers så virket den litt mer kontrast fylt.

-Menystyring, samt frem og tilbake hopping i BD filmene, var kjappere enn noe jeg har opplevd. Tror faktisk ikke jeg har hatt en så kjapp DVD spiller noen gang heller. Vil nesten tro den faktisk på kapittel hopp er hakket kjappere enn PlayStation 3 også.

-Merket ett problem, først så ville ikke TVen ta bildene fra disken, Oppo logoen kom, men ikke filmen. Jeg hadde satt TV system til Multi, da jeg tippet den ville automatisk velge NTSC eller PAL. Det funket ikke, valgte da NTSC, da jeg har flest DVDer med det, og TVen støtter uansett begge.

-Til slutt så puttet jeg inn siste DVD jeg så (da på min Denon DVD-1940, som var hakket bedre enn Samsungen). Filmen er "Crocodile" Dundee . Ok bilde på disken, men en del støy. Oppoen var her mye mye bedre til å oppskalere enn Denonen, kjørte 1080p, testet ikke med 24Hz funksjonen på DVD (Kan velge om den skal på BD alene, eller også DVD). Bildet var mye mer detaljert enn det jeg hadde sett før. Testet med å sende råsignalet ut, og Oppoen gjør også en utrolig mye bedre jobb enn min Sony 52W2000 på oppskalering.

-For de med Anamorphisk linse så har den stretch funksjon, samt masse inn zoominger osv.

Det eneste minuset er fjernkontrollen. Den ser og føles litt billig, og ikke i nærheten av kvalitetfølelsen til spilleren og tilbehøret. For meg gjør dette ikke noe, da jeg har Harmony One. Den var også litt treg å bruke mot Oppoen i starten, men det kom seg.

Plusset med fjernkontrollen er jo bakgrunnsbelysning, samt knapp for oppløsning og masse andre.

Nå er det bare å nyte den fremover

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Supert at du gir oss ett slikt fyldig førsteinntrykk av spilleren. Flott!

Nå er det vel bare å krysse fingre og tær for at det kommer en sone B spiller

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Supert at du gir oss ett slikt fyldig førsteinntrykk av spilleren. Flott!

Nå er det vel bare å krysse fingre og tær for at det kommer en sone B spiller
    Enig. Kjempebra at du deler dette med oss. Hva med lyden? Håper du kan si litt om den også.

Ps. Dette er skrevet på Nokia 5800, nytt leketøy

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Enig. Kjempebra at du deler dette med oss. Hva med lyden? Håper du kan si litt om den også.

Ps. Dette er skrevet på Nokia 5800, nytt leketøy
    Jeg skal sjekke lyden frem og tilbake. Noe av grunnen til at jeg kjøpte Oppoen, er for at den skal dekode alle formatene selv, slik at jeg får utnyttet hele mitt 7.1 system (Min forsterker lager ikke om 5.1 til 7.1 ved DTS MA).

Så jeg kommer til å kjøre tester frem og tilbake med dekoding og bitstream for å finne ut hvilke sted jeg velger å la den dekode.

Det hadde vært greit i menyen hvis man kunne velge hvilke type format den skulle dekode eller ikke. F.eks. Dekode DTS MA, men ikkke True HD, eller noen av de gamle formatene, osv.

Så jeg jeg også må velge om jeg skal kjøre PCM i 48, 96 eller 192 KHz. Men dette valget lå rett under valget for hvilket format den optiske utgangen skulle ha, så jeg vet ikke om det kun er for stereo PCM. Må lese litt nøye på deler av bruksanvisingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta bild på spelaren så vi får se.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonasprivate
    Ta bild på spelaren så vi får se.
    Hæ?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cavalera, det betyr at han blir oppfordret til å ta bilder av sin Oppo og legge ut her.

Varmt i Ændal skjønner jeg

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ett par kjappe bilder. Skal ta nye og ordentlige for Hjemmekino siden snart.

Og ett tips jeg ser nå, husk alltid å tørk støv først. Det ser alltid mye verre ut på bilder (spesielt med blits)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Cavalera, det betyr at han blir oppfordret til å ta bilder av sin Oppo og legge ut her.

Varmt i Ændal skjønner jeg
    Hahaha;-) I Ændal e d kjempevæmt:-)

La inn innlegget kl. 2, et par timer før temperaturen blir levelig inne. Man prøver jo å kjøle ganen, men jeg vet ikke hvor mye klarere man blir av det.

Side 9 av 49 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •