Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 49 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 961
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Takker til asvaberg om tipset. Den har jeg, men ser etter noe mer "seriøst" eller BDP-83.

Arne M
    Du er vel på jakt etter en multi-channel-RCA-switchbox med ok kvalitet?

Nå når HDMI receivere er "allemannseie" så tror jeg din søken er forgjeves, dessverre.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo BDP-83 er nå klar for pre-salg i USA til de som hadde satt seg opp på forhåndsliste. Prisen er satt til USD499.
    Jeg får ikke lov å bestille den siden jeg bor i Europa.

"The BDP-83 Early Adoption Program has successfully come to an end with 88.8% voting in favor of releasing the BDP-83. Valuable feedback from our early adoption customers and beta testers has helped us shape the BDP-83 into a truly exceptional product.

Due to limited initial availability, we are offering priority ordering for customers that signed up early for the OPPO Blu-ray Interest List. If you would like to place a priority order for the BDP-83, please follow the special link below"

(de ber pent om at jeg ikke oppgir linken til VIP kjøpet)

Vi kan da regne med at oppo.se får denne med Europeisk modifisering (BD sone B) om et par måneder og da sikkert noe dyrere enn USD499.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det var Hygen som satt meg på ideen - du har 5 analoge kabler fra LX50 og 5 fra S550 - hver av de 5 må kobles inn på receiver multichannel 2 og 2 - og da trenger du en RCA 2>1 kobling for hver kanal

Noe ala dette:
    Hvis jeg forstår deg riktig så kopler du 2 spillere til samme inngang, bare med en splitter.

Hva vil skje hvis man er uheldig å kjøre begge spillerene samtidig, da vil det jo skje en "kortsluttning" når signalene treffer hverandre.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe reelt alternativ til Oppo for DVD-A, SACD og BD kombinasjonen?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis jeg forstår deg riktig så kopler du 2 spillere til samme inngang, bare med en splitter.

Hva vil skje hvis man er uheldig å kjøre begge spillerene samtidig, da vil det jo skje en "kortsluttning" når signalene treffer hverandre.
    Har aldri testet dette, og jeg vet sannelig ikke om jeg kommer til å gjøre det.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Finnes det noe reelt alternativ til Oppo for DVD-A, SACD og BD kombinasjonen?
    Til 10 ganger prisen, ja! Reelt, nei!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Har aldri testet dette, og jeg vet sannelig ikke om jeg kommer til å gjøre det.
    Jeg hadde aldri turt, all min kunnskap som elektriker sier at det blir kortsluttning hvis man er uheldig å få på begge maskinene samtidig.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde denne løsningen en stund.Brukte de for å koble HD DVD spilleren og Denon multispilleren til samme 5.1 inngang på prosessoren.Lydmessig var det OK,men jeg måtte skru opp en del mer for å få samme lydtrykk som før.I tillegg slet jeg med å få skikkelig kontakt av og til. Plutselig manglet en kanal eller to,og så var det bakom rack'n å fomle til det ble lyd igjen.Kvaliteten på disse koblingene er ikke allverdens....

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres dessverre riktig ut, Nemesis.

Løsningen bør/må være
    a) en HDMI receiver
    eller
    b) Oppo BDP-83

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe mer om når OPPOen blir tilgjenglig for massene?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe mer om når OPPOen blir tilgjenglig for massene?
    Er den i salg i USA ennå da ?
    Har Oppo endelig bestemt seg for en EU versjon ?
    Er vel mange på venteliste for en region B spiller

Om Oppo kommer med en region B spiller blir det tidligst sensommer/høst som blir August ------->

om
    Kommer den ikke så kjøp region A

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal uansett ha USA utgaven, Europeiske BD utgivelser er fortsatt veldig langt bak USA enda, både bilde, lyd og innhold.

Har bare hørt noen få har fått lov å kjøpe en tidlig utgave av spilleren

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal uansett ha USA utgaven, Europeiske BD utgivelser er fortsatt veldig langt bak USA enda, både bilde, lyd og innhold.

Har bare hørt noen få har fått lov å kjøpe en tidlig utgave av spilleren
    Er du en av de som ønsket å være Beta tester å kjøpe en tidlig utgave men ikke fikk vært med (Early Adoption Program)
    er du en av ca 27 000 andre
    disse får en mail om dagen å alle disse 27 000 som ønsker å kjøpe blir prioritert.
    De første spillerene er ute slutten av Mai / Begynnelsen av Juni

Når alle forhåndsmeldte som fortsatt ønsker kjøp har fått sin spiller blir så spillerene lagt ut for offentlig salg.

Når ------> avhenger av hvor fort de produseres å prosessen med å la alle intereserte blandt de 27 000 få sin spiller først.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig rart at de som til nå har hatt SACD/DVD-A i sine DVD-spillere (Pioneer, Yamaha, Denon f.eks.), ikke inkluderer det i BD-spillerne sine. Denon er vel foreløpig den eneste, i en svinedyr spiller.

Jeg tror Oppo kommer til å kapre en del kunder pga. dette. Liker ikke designet så veldig godt, men denne blir meget aktuell, da jeg kan redusere antall bokser i benken.

Er det noen her som har en formening om prisnivå?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Utrolig rart at de som til nå har hatt SACD/DVD-A i sine DVD-spillere (Pioneer, Yamaha, Denon f.eks.), ikke inkluderer det i BD-spillerne sine. Denon er vel foreløpig den eneste, i en svinedyr spiller.

Jeg tror Oppo kommer til å kapre en del kunder pga. dette. Liker ikke designet så veldig godt, men denne blir meget aktuell, da jeg kan redusere antall bokser i benken.

Er det noen her som har en formening om prisnivå?

The list price of the player is $599, but it can be preordered now for $499. Unlike the Early Adopter Program, which was limited to US residents, this sale is open to people in Canada (and also in Argentina, Australia, Bermuda, Brazil, Gibraltar, Hong Kong, Israel, Japan, Mexico, New Zealand, South Korea, Taiwan and the United Arab Emirates).

Oppo kommer til å kapre de som ønsker allt i en spiller men for de fleste SACD , DVDA brukere med bra avspillere fra før vil vel neppe denne spilleren gi bedre analog lyd ut gjennom sin 8 channel one chip DAC (kanskje dårligere / mye dårligere en det de har fra før med sin DVD spiller med SACD/DVDA mulighet eller ren SACD spiller)
    er jo noen med bra recivere med bedre DAC så lyden kan sendes digitalt fra Oppo

For de som ikke skal avspille SACD / DVDA bør andre spillere kanskje vurderes for å slippe å betale for noe man ikke bruker

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en av de som fikk den "sagnomsuste" eposten om at -jeg nå kan kjøpe spilleren-, og hadde noen dager på å få ut fingern. Jeg har en kjenning i USA som jeg kunne bruke som formidler av spillern, men jeg valgte å vente. Grunnen er at jeg ikke vil ha noe ekstra omformere for å få dette opp å gå. Dessuten er jeg villig til å gi noen lapper ekstra for å få oppgradert spilleren med ringkjerneforsyninger og bedre kondiser for avspilling av SACD. Dette igjen pga at jeg velger å ikke kjøpe meg fattig, og må prioritere en prosessor som tar DSD.

Skal kjøpe denne spilleren gjennom http://www.custom-ht.com/ når den kommer ut til "massene". Grunnen er selvfølgelig fordi den kan "alt". JA jeg er en av de som vil ha en slik maskin som spiser alt av optisk medium!!!

Skal sies det er tungt å sitte på pinebenken da jeg har solgt alt av optiske spillere, DVD, CD og PS3. Har dog slått meg litt til ro med litt vinyl, og nå klarer jeg å vente noen uker til. Det verste suget gir seg etter 14 dager :twisted:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Grunnen er at jeg ikke vil ha noe ekstra omformere for å få dette opp å gå. Dessuten er jeg villig til å gi noen lapper ekstra for å få oppgradert spilleren med ringkjerneforsyninger og bedre kondiser for avspilling av SACD. Dette igjen pga at jeg velger å ikke kjøpe meg fattig, og må prioritere en prosessor som tar DSD.
    Du trenger jo ingen ekstra omformer, da spilleren tar 100-240v 50/60 Hz ut av esken. Da er det vare å bytte kabelen, akuratt slik som PS3.

EDIT: Sorry, så du skulle ha costum utgaven, den har vel spesial tilpasset hvert område.

Vil også legge til hvis det var forvirring rundt det, spilleren har ikke DVD-Audio nå, men det vil komme med en firmware senere, mens sannsynlgi så ville det være på plass når spilleren blir offisielt tilgjenglig for massene.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil også legge til hvis det var forvirring rundt det, spilleren har ikke DVD-Audio nå, men det vil komme med en firmware senere, mens sannsynlgi så ville det være på plass når spilleren blir offisielt tilgjenglig for massene.
    Spilleren takler DVDA (de fleste plater) etter siste firmware 21/4
    OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player Firmware Update

og 4/5
    OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player Firmware Update

Leser man rundt om på nettet erfaringer fra de 350 testerene så avspilles mange DVDA men ikke alle

Nå er ikke kravet til Oppo at spilleren skal være problemfri slik som forbrukeres ønsker ofte er men stemmer 70% av testerene JA så skal den ut å nå er jo % andelen over 90
    OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player
    __________________________________________________ _______________
    Ingen tvil at Oppo blir en bra media spiller men for å slippe eksterne hardisker flytende rundt om i oppsettet og bedre mulighet til avspilling så bør neste BD spiller ha Wi Fi (trådløst nett til streaming fra pc / nettverksharddisker)
    er målet for avspiller å få en komplett media avspiller å slippe mange ulike avspillere for formater/overføring bør man få slippe å måtte kople til harddisker som krever flere ledninger i oppsettet og krever plass
    Støtte for NTFS for å imøtekomme mkv avspilling bedre og andre avspillbare filer som har større fillagring en 4 GB (feks filer overført fra filmkamera til harddisk uten å måtte splitte opp.
    Mulighet for tilkopling av andre ekstere lagringer (dvs tilkople fotoapparat , mp3 spilleren , mobiltelefonen) inn USB for avspilling /visning noe som ikke går med BDP 83

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Europeiske BD utgaver langt bak?
    Kan du utdype dette?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Europeiske BD utgaver langt bak?
    Kan du utdype dette?
    Det er kanskje ikke en diskusjon å ta her.

Men det er enkelt å greit å ta en titt på "Shawshank Redemption" hvor både lyd og bilde på den Amerikanske utgaven var mye bedre. UK utgaven manglet HD-lyd, bildet var fra en eldre overføring. Mens USA utgaven hadde True HD, og hadde en helt ny og nesten resturert utgave av bilde.

Nordiske SME utgaver har som regel alltid problemer med å bli avspilt.

Det er også stor forskjell på England og Norge, bare ta "Mutant Chronicles", hvor UK utgaven har DTS Master, mens den Nordiske kun har Dolby Digital.

Filmen "Rambo" er også forskjellig. Fant aldri igjen en sammenligningen som lå i tråden til filmen. Men foruten at EU versjonen hadde bildet i 1.78:1 fremfor 2.35:1. Så var det lett å se forskjellen i selve bildekvaliteten også. EU versjonen var mye mer utvasket og for mye smell i fargene. Mens USA utgaven så helt korrekt ut.

Det er ikke mange av de europeiske/nordiske BD utgavene jeg har som har like bra laget. Holdningene nå er akuratt slik de var når DVD kom, bare sleng noe på platen og selg det, ikke legg noe arbeid i å få det skikkelig.

Kvaliteten vil komme etter hvert. Jeg snakker ikke om absolutt alle utgaver, men gjennomsnittlig så er de dårligere. Og ja, det finnes noen dårlige fra USA også. Men sjansen for å få en dåligere utgave er å kjøpe sone B. Det er min oppfattning, og jeg holder meg til det sone A så lenge filmen finnes der, eller er annonsert der.

EDIT: Her fant jeg "Rambo" linken. Sjekk spesielt det nederste bildet: http://avforum.no/forum/hd-software/...tml#post964328

Side 7 av 49 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •