Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 961
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg fikk et lignende svar på min henvendelse ang. deres early adoption program. At Oppo USA lager spiller for USA og ingenting annet, og henvendelser ang. spiller for Europa må gå til Oppo Europe.
    Skal prøve å sende en e-post til de og se hva slags svar jeg får...

Videre skrev de også at de ikke hadde noen planer om å la sluttbruker endre soner på BD83, dette var for å holde seg innefor reglene til BD Association sine lisens regler.
    Om dette også da vil gjelde DVD kan man jo bare gjette... for meg betyr det ingenting da jeg ikke kjøper DVD'er lenger og heller ikke eier noen R1 DVD'er. Men sonefri Blu-ray... det hadde vært noe :-)

/C

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Region free

Jeg fikk følgende svar på om spiller vil være sonefri:

Our BDP-83 Blu-ray player is being designed for North America, which is DVD Region 1 and Blu-ray Region A compliant. We have no plans selling these units internationally or allowing the end user to adjust any regional controls.

For all information related to a European BDP-83, we would recommend contacting OPPO.SE (INFO@OPPO.SE).

Best Regards,

Customer Service
    OPPO Digital, Inc.
    2629 Terminal Blvd., Suite B
    Mountain View CA 94043
    USA
    Tel: 650-961-1118
    Fax: 650-961-1119

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vel heller ikke de gamle dvd-spillerne offisielt sonefrie fra Oppo sin side.
    Uansett kommer det vel en europeisk versjon på opposhop sine sider etterhvert. (Opposhop= europeiske nettbutikken til Oppo).

Om spillerne skulle vise å være enkle å gjøre sonefrie vil heller ikke denne infoen komme offisielt fra Oppo. De vil naturlig nok ikke terge på seg diverse bransjeorganisasjoner.

Uansett ikke ett kjempeproblem om man kjøper den europeiske versjonen, siden de fleste blu-ray titler er sonefrie

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat svar fra Oppo Europe, de sier at ingen produkt detaljer eller launch dato er klare ennå for BD83 i Europa. Mellom linjene kan man vel forhåpentligvis lese at den ihvertfall vil komme i Europeisk versjon.

/C

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har vel tilfeldigvis ikke noen lydINNGANGER?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Den har vel tilfeldigvis ikke noen lydINNGANGER?
    Hva skulle det være godt for?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt !?!???!?

Hvis jeg har forstått min e-post korrespondanse med Oppo riktig, så er det kun "Oppo.se" som skal selge denne kommende spilleren i det europeiske markedet. Det KAN ha noen med soneinndeling å gjøre, altså at spilleren ikke lar seg gjøre sonefri.

Vel vel - pest eller kolera, her er ihvertfall Oppo.se sin "hjemmeside" med info om BD spilleren:
    OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player - OppoShop.com

På Oppodigital.com (USA) sin hjemmeside ser det ut til at man ikke lengre kan bestille varer til det europeiske markedet. De tar altså en "Grado" (proteksjonisme av avtaleimportører) - heia USA, land of the free, home of the brave - my ass....... :evil:

Ikke noe nytt om lanseringsdato, men jeg bet meg merke i prisene på de øvrige Oppo produktene, f.eks denne:

DV-980H
    Oppo.se = EUR198 = kr 1865 + frakt kr 145 (EUR15)
    Oppodigital.com = USD169 = kr 1170 + frakt (tror det var et par hundrelapper)

Hvis prisforskjellen blir prosentvis like stor på den kommende BD spilleren, så "facer" ihvertfall jeg ut - da blir det Panasonic/Sony/Samsung eller noen i den duren.....en av deres spillere med internt dekoding av HD lyd.

Skuffet, fryktelig skuffet....

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sone fri BD venter jeg og på

Hvilke kommer først? Jeg hadde tro på Oppo jeg, men ikke nå lenger...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er dette en sone fri bluray spiller?

First multi-region Blu-ray players appearing - Engadget

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    First multi-region Blu-ray players appearing - Engadget
    Så du på datoen...?
    "First multi-region Blu-ray players appearing
    by Darren Murph, posted Dec 31st 2007 at 12:23AM"

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Så du på datoen...?
    "First multi-region Blu-ray players appearing
    by Darren Murph, posted Dec 31st 2007 at 12:23AM"
    oki, jaja, se på de ndre linkene, dem er det litt mer kjøtt på :-)

Edit
    Se her på en av disse:
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1146273

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pre-kjøp av Oppo BD spiller, men.....

OPPO BDP-83 Blu-Ray Disc Player EAP
    Dear ,

We would like to thank you for the tremendous feedback that we have received from the community in response to our first BDP-83 Blu-ray player notification update. There were many great comments, suggestions and concerns which we will try to address in the release of the BDP-83. In particular, we would like to address the Early Adoption Program.

We have decided to take a democratic, by-the-people approach to the implementation of the Early Adoption Program. For the initial batch we will randomly choose 50 customers to participate in the Early Adoption Program. These 50 customers will have the opportunity to purchase the BDP-83 for $499 before the official release. After using the player for about a week, they will be required to vote on whether the program should be expanded or suspended based on end-user experiences. If a supermajority (at least 70%) votes in favor of expanding the program, we will expand the Early Adoption Program by another 100 randomly chosen customers. The player will be shipped with a pre-production firmware version. Firmware updates will be available from time to time.

The initial 50 Early Adoption Customers will be chosen no later than February 25th using the random number generator at random.org. After being contacted by us, the customer must place the order no later than 3pm February 27th Pacific Time; otherwise the opportunity to participate will be passed on to another customer. A simple "Yes" or "No" vote on whether to expand the program needs to be cast no later than March 15th.

Terms and conditions for the Early Adoption Program, as well as the current program status, can be found at our web site:
    OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player

We would also like to take this time to update you on the status of BDP-83 developments. The last two months have been very fruitful, as the player now supports BD-Live (Profile 2.0) and can internally decode Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio formats. DVD-Audio has yet to be implemented through firmware, but we are working diligently on this feature. A preliminary features and specifications list will be available on our web site on Tuesday March 3rd.

Opt-Out:

If you are still interested in receiving communications about the BDP-83 and participating in the Early Adoption Program, no further action is necessary. Otherwise, please click on the SafeUnsubscribe link below to decline participation and to opt out of any further e-mail communications regarding the BDP-83.

Best Regards,

Customer Service
    OPPO Digital, Inc.

men:
    Due to time and logistics limitations, the Early Adoption Program is open to customers within the 48 contiguous U.S. states.

Hvis prisen holdes uforandret, USD499, for fremtidig salg, kan vi kanskje regne med en utsalgspris på oppo.se på EUR589
    (DV-980H koster USD169 i USA og EUR198, 17% forskjell + annerledes valuta)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om noen har slumpet over denne før, men here you go.

OPPO Digital BDP-83 User Review

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Vet ikke om noen har slumpet over denne før, men here you go.

OPPO Digital BDP-83 User Review
    Å, supert - takk. Jeg SKAL ha en slik............

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, kan den spille mkv-filer?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OPPO Blu-Ray et steg videre....

Custom HT kommer til å selge modifiserte utgaver av denne, for å gjøre den om til et rent digitalt drivverk (alt analogt blir fjernet) med høyere kvalitet på kritiske komponenter (ny klokke, nye stømforsyninger og skjerming).

-Upgraded power supply with Toroidal Isolation Transformer
    -High-end extremely low jitter clock upgrade
    -Disabling of analog audio section for ultimate low noise digital performance
    -Gold plated rear capping of analog RCA audio connectors
    -Complete copper shielding of upper case for shielding of interference
    -Choice of 120v or 240v input & supplied with exact power cable needed for your country

I tillegg til dette har man følgende tilvalg:

-Optional modification for 4 LPCM digital output for delivering pure 8 channel audio to high-end audio processors like Meridian
    -Optional HD-SDI digital video output for purest highest quality video
    -Optional Region Free Mod to enable Blu-ray and DVD A/B/C and All regions respectively.

Første alternativ for de med high-end prosessorer, andre for de med high-end scalere/videoprosessorer og siste for de som vil ha den sonefri på BD.

Prisene vil variere fra 1000$ til 1800$ (ca. 8000-14000kr inkl. MVA) for de ferdige "pakkene" de har, og jeg tror de også sender til Europa. Argumentet er at dette skal være en like bra/bedre løsning med flere muligheter enn BD-toppmodellene til Denon, Pioneer & Co - til halve prisen.

Les mer på http://www.custom-ht.com/oppo.html

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Prisene vil variere fra 1000$ til 1800$ (ca. 8000-14000kr inkl. MVA) for de ferdige "pakkene" de har, og jeg tror de også sender til Europa. Argumentet er at dette skal være en like bra/bedre løsning med flere muligheter enn BD-toppmodellene til Denon, Pioneer & Co - til halve prisen.

Men vær obs på at spilleren er låst til BD sone A og kan ikke gjøres BD sonefri.

Kan være et viktig poeng for nordmenn med BD filmer for sone B.....

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    -Optional Region Free Mod to enable Blu-ray and DVD A/B/C and All regions respectively.

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Men vær obs på at spilleren er låst til BD sone A og kan ikke gjøres BD sonefri.

Nå modifiserer dem spilleren til å spille Sone A/B/C - altså et fysisk ingrep som du betaler litt $$$ for. Klikker du på linken sitatet fra HåkonN (som jeg "rått og røti" klippet ned på). Så du kan får den regionsfri, men da med fysisk oppdatering av HW.

For min egen del holder det med sone B. Noen som vet når den kommer til vårt kjære naboland? Flesk, sprit og Oppo BD spiller hadde vært en fin handletur

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ach, so......
    Da tror jeg garantien bortfaller, btw....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Riktig som Msport poengterer. Vi Europeere bestiller selvsagt versjonen som er ferdig modifisert til å være sonefri på Blu-Ray avspilling, og slår 2 fluer i en smekk. 8)

Når det gjelder garanti, så tror jeg Custom HT har 1 år. Men det er selvfølgelig alltid et issue når det gjelder import. Spørsmålet er vel også når en vil ha denne OPPO spilleren. Vil tippe at både den vanlige og den modifiserte utgaven er tilgjengelig før vi ser den her på berget.

Side 5 av 49 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •