Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 49 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 961
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Kan man med OPPO 83SE velge f,eks om å bruke analog utgang vis jeg skal lytte på CD og HDMI vis det er film?
    Jeg bruker min Oppo 83SE slik beskrevet.
    Analog utgangen når jeg hører på CD. Lyden går i Bypass Mode på min NAD T785HD.
    HDMI bruker jeg når jeg hører på SACD, DVD-Audio, BDA samt når jeg ser på DVD eller Bluray. NAD'en er da satt til å bruke Audyssey (NAD kurven).

Helt suverent oppsett. Denne spilleren er jeg glad i :-)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Jeg bruker min Oppo 83SE slik beskrevet.
    Analog utgangen når jeg hører på CD. Lyden går i Bypass Mode på min NAD T785HD.
    HDMI bruker jeg når jeg hører på SACD, DVD-Audio, BDA samt når jeg ser på DVD eller Bluray. NAD'en er da satt til å bruke Audyssey (NAD kurven).

Helt suverent oppsett. Denne spilleren er jeg glad i :-)
    Fikk jeg enda mer lyst på den! Regner vell med at den SE versjonen også er en knall CD-Spiller, er jo ikke en av de billigste. Er også på utskikk etter det serru ^^
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Fikk jeg enda mer lyst på den! Regner vell med at den SE versjonen også er en knall CD-Spiller, er jo ikke en av de billigste. Er også på utskikk etter det serru ^^
    Jeg har også en Denon 3930 som jeg har vært veldig godt fornøyd med som DVD spiller (HDMI) og CD spiller via analog. I dag bruker jeg nesten bare Oppo'en som CD spiller. Tror den kan konkurrere med veldig mange dyrere CD spillere (uten at jeg har gjort side ved side lytting av akkurat det).

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Tror den kan konkurrere med veldig mange dyrere CD spillere (uten at jeg har gjort side ved side lytting av akkurat det).
    Hadde hvert litt morsomt å sett noen tester på dette, eller om noen her har testet selv hvor stor forskjellen er?
    Min tråd

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det kommet litt detaljer og ett bilde fra BDP-93, versjonen som overtar for BDP-83

Oppo Raises the Bar With the BDP-93 | High-Def Digest

Jeg lager en egen tråd om den spilleren.

EDIT: En var før meg: http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ay-player.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg kjøpte en sone/regionfri Oppo BDP-83SE i vår like før "3D-hysteriet" tok helt av. Jeg er utrolig fornøyd med spilleren. Den analoge lyddelen fikk min gamle Sony DVP-NS900ES til å høres ut som en tragedie i forhold.

Spørsmålet mitt er:

Holder min BDP-83SE for å kunne spille 3D Blu-rays på en 3D LED-TV? Eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe en BDP-93 med påkostet analog lyddel (har ikke receiver) når denne kommer på markedet? Når vil den isåfall være tilgjengelig?

Jeg betalte kr 9990 for den spilleren jeg har nå og lurer på hvor mye jeg kan få for den hvis jeg selger den neste sommer? Da er den et drøyt år, men meget pent brukt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok bite i det sure eplet og kjøpe ny. Det vil ikke bli noen påkostet BDP-93 etter det jeg har lest, i stedet skal det lanseres en BDP-95, som bygges opp fra scratch spesielt med tanke på analogdelen. Denne skal lanseres et stund etter BDP-93.

Spørs hva som er lurt i mellomtiden. Beholde BDP-83SE-en frem til da eller selge den og kjøpe en billig spiller med 3D-støtte fra Samsung, LG eller Sony og beholde denne frem til BDP-95 slippes... Spørs vel hvor viktig 3D er for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Du må nok bite i det sure eplet og kjøpe ny. Det vil ikke bli noen påkostet BDP-93 etter det jeg har lest, i stedet skal det lanseres en BDP-95, som bygges opp fra scratch spesielt med tanke på analogdelen. Denne skal lanseres et stund etter BDP-93.

Spørs hva som er lurt i mellomtiden. Beholde BDP-83SE-en frem til da eller selge den og kjøpe en billig spiller med 3D-støtte fra Samsung, LG eller Sony og beholde denne frem til BDP-95 slippes... Spørs vel hvor viktig 3D er for deg.
    På det nåværende tidspunkt vil jeg si at lyden når man lytter til CDer, og for den saks skyld DVD/Blu-ray, er det viktigste for meg. Spørsmålet er vel om noen i det hele tatt vil kjøpte en brukt Blu-ray spiller uten støtte for 3D. Så hva mener folket jeg kan forvente å få for en brukt spiller. Halv pris eller 1/3 av prisen?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av natolars
    Hei!
    hvor mye jeg kan få for den hvis jeg selger den neste sommer?
    Er noen bakdeler
    1: analogt er et minus i forhold til digitalt
    (i første omgang pga decoder begrensninger i BD spiller + LFE tullet)

2 : kommer det en nyere modell med 3D å kankje flere eller forbedret muligheter med spiller så faller jo interessen for gamle spillere

3 : får man mulighet til oppgradering av analoglyden på BDP 93 og pris ikke blir stort høyere enn 83SE koster så er heller ikke det gunstig for bruktsalg på en 83.

Bruktpris er det jo etterspørsel og marked for salg som styrer.
    Hva en spiller vil ha som verdi om et halvt ?
    (er mye jeg skulle ønsket å vite i dag om hva som kommer/skjer om 6 mnd)

Selge er gamblimg.
    Venter man for lenge kan man tape mye men når

må jeg bite i det sure eplet og kjøpe en BDP-93 med påkostet analog lyddel (har ikke receiver)
    Bruker du ikke surround må man ikke kjøpe påkostet lyddel til selve spilleren men man kan kjøpe ekstern DAC til stereo lyden.............eller annen BD spiller med bedre stereo DAC enn det Oppo har i utgangspunktet uten oppgradering
    (er jo litt overkill å sette inn analog oppgradering til 8 kanaler om man bare skal bruke 2)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Er noen bakdeler

2 : kommer det en nyere modell med 3D å kankje flere eller forbedret muligheter med spiller så faller jo interessen for gamle spillere

3 : får man mulighet til oppgradering av analoglyden på BDP 93 og pris ikke blir stort høyere enn 83SE koster så er heller ikke det gunstig for bruktsalg på en 83.

Bruktpris er det jo etterspørsel og marked for salg som styrer.
    Hva en spiller vil ha som verdi om et halvt ?
    (er mye jeg skulle ønsket å vite i dag om hva som kommer/skjer om 6 mnd)

Selge er gamblimg.
    Venter man for lenge kan man tape mye men når
    Jeg er klar over at analogt er et minus i forholdt til digitalt, men jeg har verken økonomi eller plass til å investere i et digital receiver + surroundanlegg. Men jeg må si at den analoge lyddelen i BDP-83SE slår mange spillere der man går for digitalt. Noe som bare skulle mangle, med tanke på prisen.

Nå tviler jeg på at 3D er viktig for absolutt alle som skal ha seg blu-ray spiller. Som for eksempel samboeren min. Jeg sier ikke mer. Det er vel et velkjent problem i vår verden.

Med tanke på dette må jeg vel si meg fornøyd hvis jeg får 1/3 av prisen jeg betalte for spilleren.

Det er vel ingen tvil hvor skattepengene og endel av feriepengene kommer til å gå i 2011.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruker du ikke surround må man ikke kjøpe påkostet lyddel til selve spilleren men man kan kjøpe ekstern DAC til stereo lyden.............eller annen BD spiller med bedre stereo DAC enn det Oppo har i utgangspunktet uten oppgradering
    (er jo litt overkill å sette inn analog oppgradering til 8 kanaler om man bare skal bruke 2)
    Jeg har jo en Cambridge DacMagic. Om denne er like bra eller bedre enn DAC'en i BDP-83SE vet jeg ikke.

Den analoge oppgraderingen i BDP-83SE gjelder vel bare de to ekstra stereo output-kanalene?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du har økonomi eller plass til natolars bli din sak. (jeg mente ikke å kritisere noe du har eller ikke har)
    Jeg basserte mine minus svar på en kjøper.
    Om nye Oppo bd har mere , bedre ytelse + 3d så kan det være negativt for bruktpris 83 osv
    .Pris om et halvt år er ikke mulig å spå men ønsker du noen skal tippe så kan jeg satse på 50-60% bruktpris av nypris du ga
    Men alt beror jo på den rette kjøper
    __________________________________________________ ___________________________________
    Mulig den analoge oppgraderingen bare er stereo (men har ikke lest at det er slik)

Jeg tror ren 83 har
    1 stk 8 channel DAC...Cirrus Logic CS4382A som er til multichannel analogt
    2 stk Cirrus Logic CS4398 (en til hver kanal i stereo)
    ( ingen påkostede greier med forbedret ytelse men selve DAC er helt ok og samme man finner i mye annet hifi utsyr)
    D/A Converters

83 SE har vel
    1 stk 8-channel Sabre Premier ( ES9006 ) DAC til multichannel analogt
    1 stk 8 channel Sabre Ultra ( ES9016 )................4 DAC kanaler til hver mono kanal i stereo
    Altså påkostet analog lyd + DAC brikker både til 2.0 og 7.1 lyd på SE utgaven ?
    (Betydelig bedre analogt skal vel være SE NuForce Edition)

ESS Products - DAC

står vel først på siden her ..at både stereo og multichannel ikke er lik på 83/83se
    http://partner.nuforce.com/wp-conten...%20Edition.pdf

Nå er jo ikke bare DAC som brikker forskjell mellom spillerene men nevnte selve DAC brikkene for å vise at 83/83SE forskjell ikke bare er stereo men multichannel analogt

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man selge BDP-83SE, så bør nok det gjøres nå for alle andre dumper sine spillere til fordel for BDP-93. Det er mange som ikke gidder å gå for 3D, og venter på at BDP-83 havner på bruktmarkedet.

Men ett annet alternativ kan vel være å gå for en ekstra spiller kun for 3D. Selve bildeforskjellen er ikke stor på BD matriale, samt at hvis musikk er det viktigste, så vil en av de andre BD spillerene med intern dekoding holde lenge for film vil jeg tro. Det eneste problemet er vel at det "bare" er Oppo som er sonefri. Men man kan ta valget å kun kjøpe 3D BD fra en sone, og slippe unna med det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du har økonomi eller plass til natolars bli din sak. (jeg mente ikke å kritisere noe du har eller ikke har)
    Jeg basserte mine minus svar på en kjøper.
    Om nye Oppo bd har mere , bedre ytelse + 3d så kan det være negativt for bruktpris 83 osv
    .Pris om et halvt år er ikke mulig å spå men ønsker du noen skal tippe så kan jeg satse på 50-60% bruktpris av nypris du ga
    Men alt beror jo på den rette kjøper
    __________________________________________________ ___________________________________
    Mulig den analoge oppgraderingen bare er stereo (men har ikke lest at det er slik)

Jeg tror ren 83 har
    1 stk 8 channel DAC...Cirrus Logic CS4382A som er til multichannel analogt
    2 stk Cirrus Logic CS4398 (en til hver kanal i stereo)
    ( ingen påkostede greier med forbedret ytelse men selve DAC er helt ok og samme man finner i mye annet hifi utsyr)
    D/A Converters

83 SE har vel
    1 stk 8-channel Sabre Premier ( ES9006 ) DAC til multichannel analogt
    1 stk 8 channel Sabre Ultra ( ES9016 )................4 DAC kanaler til hver mono kanal i stereo
    Altså påkostet analog lyd + DAC brikker både til 2.0 og 7.1 lyd på SE utgaven ?
    (Betydelig bedre analogt skal vel være SE NuForce Edition)

ESS Products - DAC

står vel først på siden her ..at både stereo og multichannel ikke er lik på 83/83se
    http://partner.nuforce.com/wp-conten...%20Edition.pdf

Nå er jo ikke bare DAC som brikker forskjell mellom spillerene men nevnte selve DAC brikkene for å vise at 83/83SE forskjell ikke bare er stereo men multichannel analogt
    Jeg uttrykte meg litt dårlig, men vi er enige.

Standard BDP-83 er anbefalt hvis man bruker HDMI mellom spiller og forsterker; BDP-83SE er anbefalt hvis man bruker analoge ut/innganger.

Et av problemene med DVD- og Blu-ray-spillere har vært at de gjør det veldig bra som rene videospillere, mens lyden ofte har vært skuffende når man spiller CDer. Dette kunne man selvfølgelig løst ved å kjøpe en dedikert CD-spiller, men jeg synes det er lettere med 2-i-1.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipset til AndersT2 var bra
    Kjøp heller en billig BD 3D spiller (til de få filmene som er i 3D)
    Blu-ray-spillere - Finn de beste tilbudene, informasjon og omtaler

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er noen bakdeler
    Hvilke dekoder-begrensninger snakker du om? LFE er greit nok, men det må vel finnes moderne spillere som greier å sette dette riktig?

Spør litt fordi jeg i dag har en relativt påkostet reciever, dog uten HDMI og dermed støtte for de nyeste lydformatene. Å oppgradere denne boksen koster fort 40.000 kr, mens en spiller med god analogdel koster rundt 10.000 kr. Rent teoretisk kan jeg ikke se den store forskjellen mellom å dekode et signal i spiller og sende det til forsterker analogt, kontra å dekode det i en forforsterker og sende det til forsterker analogt. For meg virker dermed en spiller med god analogdel som det opplagte valget, men som sagt, det kan godt være noen begrensninger som jeg ikke har fått med meg!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Hvilke dekoder-begrensninger snakker du om? LFE er greit nok, men det må vel finnes moderne spillere som greier å sette dette riktig?

Spør litt fordi jeg i dag har en relativt påkostet reciever, dog uten HDMI og dermed støtte for de nyeste lydformatene. Å oppgradere denne boksen koster fort 40.000 kr, mens en spiller med god analogdel koster rundt 10.000 kr. Rent teoretisk kan jeg ikke se den store forskjellen mellom å dekode et signal i spiller og sende det til forsterker analogt, kontra å dekode det i en forforsterker og sende det til forsterker analogt. For meg virker dermed en spiller med god analogdel som det opplagte valget, men som sagt, det kan godt være noen begrensninger som jeg ikke har fått med meg!
    Decoder begrensning er ikke Oppo men generelt alle spillere
    ....Har man 6.1/7.1 høytalere får man ikke decodet DTS ES (6.1)/ ES Matrix
    med 5.1 høytalere decodes det som 5.1 ja
    ....Decoder heller ikke DTS 24/96 5.1 (eller ferre kanaler)
    I hovedsak går dette under DTS HD MA essential som er vanlig på BD spillere
    ------>essential er en decoder sertifisering som er redusert i muligheter ved decoding , utviklet for billigere lisensiering å da produksjon av spillere.En reciver vil ikke ha begrensninger for decoding

LFE er viden kjent fra BD spillere , DVDA osv der man får -10db LFE når lyden decodes i spiller.
    Må jo kompanseres i LFE justering reciver eller skru opp volum på selve subwoofer , problem er ikke det for alle men noen har feks ikke db pr kanal justering på reciver + mange ønsker jo at et 100% analogt signal fra spiller ikke skal bli digitalisert igjen pga ulike DSP oppgaver mange recivere da gjør.(for da er det reciveren som gjør dac igjen om så skjer)
    Dumt er det også for de som må LFE justere analoge signalet om de også har digitale kilder koplet til reciver som feks sender DD 5.1/DTS så blir det masse justering om man swicher mellom analogt og digitale kilder med dd/dts fordi dd/dts decoder i reciver booster altid manglende LFE.

Er jo ikke noe galt å ha eldre utstyr å har selv brukt multichannel analogt mye (står oppkoplet ennå)
    (men har også HD decoding i reciver nå)
    Er enklere med HDMI reciver da alle codec og LPCM booster LFE automatisk.
    Man har meget god garanti for overføringen med billig HDMI kabel
    (korrigering av feil + bit for bit identisk garanti med hd lyd codec )
    Forholder man seg til at reciver motar alle digitale signaler med lydcodec så forenkler det innstillinger .
    For mange betyr det hva som vises i display reciver (ikke meg men nevner det)
    Så er det at mange spillere (vet ikke om oppo gjør det) leverer litt lavere db lyd inn reciver (fra analoge utgangene spiller) som gjør at analogt er litt lavere (det samme gjelder jo spillere som decoder til multichannel pcm)
    For veldig mange vil lavere opplevd lyd oppfattes som dårligere lyd (selv om det ikke er det så er volum og mange mennesker slik.....er jo bare skru opp)
    En reciver/prosessor (type) vil jo avgjøre hva man kan gjøre med den analoge lyden (da mange begrenser) noe de ikke gjør ved med digitalt overført
    (feks har man 7.1 høytalere...overfører analogt fra spiller vil man ved 5.1 lyd å mange eldre recivere ikke kunne lage ekstra lyd til bakhøytalere )(spiller gjør ikke om 5.1 lyd på disc til 7.1 i spiller)
    Det er vel flere ting men stopper her

Det som er uhyre viktig med analogt overført fra spiller til reciver/prosessor......
    Uansett hvor mye bedre spillerns DACs kan være enn DAC i prosessoren / reciver blir påkostet spiller DAC borkastet om det analoge signalet blir digitalisert i reciver/prosessor
    (å hvorfor det kan bli digitalisert er det jo mange årsaker til å min oppfattning er at eldre recivere er ikke så gode til å behode lyden analogt bestandig)

De fleste som er opptatt av analog lyd er vel obs om de faktisk får utnyttet en ekstern DAC (spiller med DAC) ut fra sitt utstyr hjemme så analogt behøver ikke være negativt (men er det for mange)

Så Flageborg skrev her om dagen
    >>>Ser ikke helt hvorfor noen vil bruke 8 analoge kabler når HDMI funker så bra som det gjør<<
    å er vel enig men forstår godt at mange fortsatt ikke har HDMI mulighet til lyd av ulike årsaker

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle spille Genesis SACD i går kveld, men fikk ikke 5.1 lyd.

Har testet i dag med flere SACDer, uten at jeg har skjønt så mye.

Når jeg setter på Dire Straits Brothers in arms kommer det opp (5.1) SACD DSD på skjermen, men på de andre jeg putter inn så kommer det opp CDDA.

Når jeg har prøvd en bunke andre SACD (de fleste er DSD) og ikke fått 5.1 lyd, og putter Dire Straits inn igjen kommer det opp HDCD og 2 kanals lyd. Når jeg slår av spilleren og slår den på igjen med Dire Straits inni så kommer det opp SACD.

En gang fikk jeg opp SACD på FGTH Rage hard, men når jeg åpnet og lukket luken så kom det opp CDDA.

SACD er innstilt på multi ch. og DSD.
    Oppoen er koblet til en LX60 med HDMI.

Har ikke endret innstillinger siden sist jeg spilte SACD.
    Det eneste jeg kommer på er at jeg har installert beta fw siden sist. Så at det var ny offisiell fw når jeg sjekket i dag, så nå har jeg installert den, resatt spilleren, og satt opp innstillinger på nytt.

Ingen forskjell…

Er det noen innstillinger jeg har glemt å sjekke?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Jeg skulle spille Genesis SACD i går kveld, men fikk ikke 5.1 lyd.

Har testet i dag med flere SACDer, uten at jeg har skjønt så mye.

Når jeg setter på Dire Straits Brothers in arms kommer det opp (5.1) SACD DSD på skjermen, men på de andre jeg putter inn så kommer det opp CDDA.

Når jeg har prøvd en bunke andre SACD (de fleste er DSD) og ikke fått 5.1 lyd, og putter Dire Straits inn igjen kommer det opp HDCD og 2 kanals lyd. Når jeg slår av spilleren og slår den på igjen med Dire Straits inni så kommer det opp SACD.

En gang fikk jeg opp SACD på FGTH Rage hard, men når jeg åpnet og lukket luken så kom det opp CDDA.

SACD er innstilt på multi ch. og DSD.
    Oppoen er koblet til en LX60 med HDMI.

Har ikke endret innstillinger siden sist jeg spilte SACD.
    Det eneste jeg kommer på er at jeg har installert beta fw siden sist. Så at det var ny offisiell fw når jeg sjekket i dag, så nå har jeg installert den, resatt spilleren, og satt opp innstillinger på nytt.

Ingen forskjell…

Er det noen innstillinger jeg har glemt å sjekke?
    Er dette riktig? (jeg har ikke denne Oppo'n, men en 980)
    "SACD er innstilt på multi ch. og DSD."
    Skal det ikke stå noe ála "SACD priority> HDMI", og så DSD?
    Bitstream, ikke PCM.

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I menyen under playback Setup står den på multi ch.

Under Audio format setup så står HDMI Audio på Bitstream, og SACD Output på DSD. Har forsøkt med PCM også.

Side 47 av 49 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •