Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 49 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 961
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I disse 3D dager kommer det vel snart en ny modell med 3D vil jeg tro...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D spilleren er ca ett halvt år unna, over nyttår etter det svaret jeg har fått fra dem.

Ingenting nytt mellom det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mythos
    Står i ulike rom. (Skavlan sperre..:-D )
    Er helt utrolig fornøyd med stereo i et rom! Null diskusjon:twisted:

Trenger ikke skjerm for å spille BD demodisken sine lydspor. "OK" tar meg forbi menyer, tror jeg.

Mulig jeg skal ha en lite plasmaskjerm til å spille musikkfilm. Har ellers en NAD t750 som skal bli til surroundanlegg med Phillips bdp 7300 sine analoge utganger.

Oppoen er en god uke gammel her i huset. Kjøpt til lydbruk, rett og slett fordi den er svingod. Selv som rein lydavspiller mener jeg den er et godt kjøp. Alternativet var Sony sin mye omtalte SACD spiller, XA5400ES. Med oppoen fra nuforce fikk jeg en killer blue ray på kjøpet...(sonefri)
    Har du en bedre vurdering av lyden nå som du har hatt den en god stund?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet noen handelsrelaterte poster hit: http://avforum.no/forum/produkt-pris...3-blu-ray.html

Mod

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vil ha

sitter å vurderer en oppo 83, lurte på et par småting

jeg har en nad t765hd, surround. da er det vel ingen større grunner til å kjøpe se utgaven siden jeg ikke kommer til å få bruk for analoge signaler i overskuelig framtid?

også lurte jeg litt på mediasenter delen. kan denne spiller doble som en mediasenter via ethernet (wifi via via), kjønner at den kansje blir å mangle noen funksjoner, men til filmer og musikk, åssen fungerer den?

utstyrliste : nad t765hd, b&w 683, b&w 686. b&w htm62 og en utdatert panasonic dmr-eh57 (hd-ready sak)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svenno

jeg har en nad t765hd, surround. da er det vel ingen større grunner til å kjøpe se utgaven siden jeg ikke kommer til å få bruk for analoge signaler i overskuelig framtid?

også lurte jeg litt på mediasenter delen. kan denne spiller doble som en mediasenter via ethernet (wifi via via), kjønner at den kansje blir å mangle noen funksjoner, men til filmer og musikk, åssen fungerer den?

utstyrliste : nad t765hd, b&w 683, b&w 686. b&w htm62 og en utdatert panasonic dmr-eh57 (hd-ready sak)

Den kan i allefall streame mkv. filer fra pc, og dette fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har en 785HD pluss en BDP-83SE. Når jeg spiller CD'er benytter jeg analog utgangen på Oppo'en. Fantastisk bra. Den er enda bedre enn analog utgangen på min Denon 3930.
    Hvis du ikke lytter til CD'er er et ikke nødvendig med SE versjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk

raske svar liker jeg.. høres ut som om jeg har en vinner, iallefall etter timer forum lesing virker det ikke som om dette er katta i sekken, men et trykt kjøp

oppfølging. oppo'en skifter den mellom digital og analog output automatisk etter hva som spilles i den.. cd / blueray ? (mulig sånt tas for gitt, men er litt grønn)

jeg mente å bruke den som total kilde.. cd, dvd og resten, så da forstår jeg det slik at se utgaven kan være aktuell.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    raske svar liker jeg.. høres ut som om jeg har en vinner, iallefall etter timer forum lesing virker det ikke som om dette er katta i sekken, men et trykt kjøp

oppfølging. oppo'en skifter den mellom digital og analog output automatisk etter hva som spilles i den.. cd / blueray ? (mulig sånt tas for gitt, men er litt grønn)

jeg mente å bruke den som total kilde.. cd, dvd og resten, så da forstår jeg det slik at se utgaven kan være aktuell.
    Jeg benytter den til "alt", CD, BluRay, SACD, DVD-Audio. Benytter dog min 3930 til DVD.
    På Oppo'en er både analoge og digitale kanaler aktive samtidig.
    Ta en titt på Unofficial OPPO BDP-83 Frequently Asked Questions
    Her skulle du få svar på de fleste spørsmål

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Jeg benytter den til "alt", CD, BluRay, SACD, DVD-Audio. Benytter dog min 3930 til DVD.
    På Oppo'en er både analoge og digitale kanaler aktive samtidig.
    Ta en titt på Unofficial OPPO BDP-83 Frequently Asked Questions
    Her skulle du få svar på de fleste spørsmål
    Så den slår ikke 3930 på dvd da ?
    Er det S.E du har eller den "vanlige"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Jeg har Denon 1940, og Oppoen er "milevis" foran på DVD kvalitet.

Begge versjonene har alle utganger aktive samtidig. Så du trenger bare å velge digital eller analog i forsterkeren, eventuelt kople disse til 2 forskjellige inputs, slik at alle dine innstillinger er korrekte hvert gang du bytter mellom CD og film.

Men så lenge du ikke sitter å ni-lytter til musikk, men heller nyter den, så er nok ikke forskjellen mellom normal og SE verdt pengene. Hos meg var forskjellen mellom analog og digital minimal, vil egentlig si ingen forskjell. Jeg tipper NADen din er like god som min Marantz AV8003 på dekoding. Har en bedre CD spiller selv, Marantz SA8003, men forskjellen er langt fra enorm. Legger kun merke til det de gangene jeg sitter å sammenligner for å høre forskjeller.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D Oppo

5th August 2010 18:07
    AndersT2
    3D spilleren er ca ett halvt år unna, over nyttår etter det svaret jeg har fått fra dem.

Ingenting nytt mellom
    Kanskje ikke helt riktig post, men kunne vært greit å vite.

Er det lekket noe om den kommer med to HDMI utganger, ala Panasonic med v1.4 og v1.3?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Kanskje ikke helt riktig post, men kunne vært greit å vite.

Er det lekket noe om den kommer med to HDMI utganger, ala Panasonic med v1.4 og v1.3?
    Det var det spørsmålet jeg sendte dem når jeg lurte på om de kom med 3D spiller. De sa da at de kikket på 3D standarden, og skulle se på saken.

Send gjerne en mail til Oppo selv å spør om det samme. Jo flere som spør om det, jo mer sannsynlig er det at det kommer. Litt vanskelig å fikse i en firmware oppgradering

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Jeg syns at 3930'en har en bedre bildeprosessor enn Oppo'en for vanlige DVD'er.
    Jeg tror de aller fleste vil være veldig godt fornøyd med Oppo'en for DVD.

Jeg har SE versjonen av Oppo'en. Det er ikke forskjell på bilde kvalitet mellom SE og vanlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en mulighet for at Oppoen lar seg oppgradere softwaremessig til 3D?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Er det en mulighet for at Oppoen lar seg oppgradere softwaremessig til 3D?
    S83, Nei.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony påstår de kommer snart med en oppgradering til høsten til sin PS3 så den kan vise 3D Blu-ray film. De har gjort den 3D klar for spill i alle fall(testet og det fungerer). Så det virker som at det er mulig å oppgradere software messig, men vet jo ikke om Oppo ønsker å gjøre dette eller om det er mulig. PS3 har jo en hardisk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel litt med hvordan ting er bygget opp. Vedrørende PS3en, så syntes jeg det fortsatt er litt uklart om hvordan den får 3D ut, da den kun har HDMI 1.3. De hevded først at den kunne oppgraderes til 1.4 ved software. Men det er ikke nevnt siden. 1.3 har båndbredde nok til 3D. Men tror de kommer med en litt egen løsning på det.

Det virker litt rart da PS3 hele tiden har vært flaggskipet, de hevder 3D funker som det skal fra BD. Mens de har oppgradert sine standalone spillere allerede, men PS3 må vente til langt utpå høsten for oppgraderingen kommer. For meg ser det ut til at de enten kommer med 3D i 1080i/50 og 60 Hz. Men de har sakt at den støtter 1080p. Da har noen sakt at den kommer med 1080p/48, men det er det ingenting som støtter. Da tror jeg løsningen er at de kommer med 1080p48 mens det ligger 12 blanke bilder slik at signalet er 1080p60.

3DBD er bakover kompatibelt, det var nevnt at alle drev skal støtte det, og det burte være mulig for eldre spillere som Oppoen å få sendt det ut i 1080i.

Men personlig så tror jeg det er like greit at de gir oss den skikkelige løsningen med en gang, og ikke kvasiløsninger som det hadde blitt.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker oppo :-)

I dag lastet den ned denne oppgraderingen :

OPPO BDP-83 Blu-ray Disc Player Public Beta Firmware Update
    Release Information:

Release date: August 24, 2010.
    Category: Public Beta Version

Main Version: BDP83-52-0816B
    Loader Version: BE2731 or BT0431
    Sub Version: MCU83-27-0326

Note: This release is still a beta test version, not an official release. Use it only if you would like to experiment with the new features and improvements. There is a small chance of the new features and improvements not working properly. If that happens, please update your player back to the official firmware release.
    Release Notes:

This public beta version works for both the standard BDP-83 and the BDP-83 Special Edition. This version is designed for both the standard BDP-83 and the BDP-83 Special Edition. Comparing to the previous official release version BDP83-50-0424, the major changes included in this version are:

1. A small number of Blu-ray discs with Dolby TrueHD audio exhibit a momentary audio drop-out issue if the player is connected to an A/V receiver via HDMI and bitstream is selected as the HDMI Audio format. This version fixes the issue.
    2. Certain SACD discs with many short tracks or with a long track following several short tracks can cause the player to freeze during playback. This version fixes the issue.
    3. The previous firmware version displays the time counter slightly too fast when playing SACD. This version fixes the issue.
    4. Support for LPCM audio streaming over home network is restored. The previous firmware did not carry this feature over from older versions. Please note that home network streaming is an experimental feature. You will need a computer running UPnP or DLNA streaming server software that can support transcoding to LPCM in order to use this feature.
    5. Fix for the issue of incorrect video size when playing some Blu-ray discs, such as “Patton”.
    6. Other general disc and media file compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted samples.

All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.

Noen som husker at jeg klagde på drop outs for en tid tilbake ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt anbefalt en 83. Har nå en Sony BDP-S760. Er det noe vits i å oppgradere?

(Jeg synes Sonyen gir litt for "softe" bilder).

Kan noen gi meg en liste over ulemper / svake punkter som 83 har?

Side 45 av 49 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •