Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 49 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 961
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk beskjed fra Oppo'en min om at en ny firmware nå er tilgjengelig (har ikke testet den selv ennå). Denne firmwaren kommer nok som en konsekvens av at flere sliter med å få spilt av (eller startet) den amerikanske utgivelsen av AVATAR. Jeg har selv ikke opplevd noen problemer med platen, selv om jeg synes maskinen oppførte seg litt merkelig i starten, FØR den viste hovedmenyen (men ikke verre enn at displayet ikke viste tidstelleren slik den pleier å gjøre). Selv avspillingen av filmen og navigeringen i menyene gikk greit.

Har ellers lest at enkelte spillere sliter med å spille av filmen jevnt, på grunn av de usedvanlig høye bitratene. Oppo 83 og PS3 er visstnok ikke berørt av dette.

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Queen Rock Montreal forrige uke, og skulle se den i lørdag kveld så fikk jeg ikke lyd når jeg valgte DTS-HD HR 5.1 sporet (DTS/HD 96/24 står det på coveret). Fikk kun lyd på LPCM stereo og kommentator lydsporet.

Har aldri hatt problemer med å få spilt av verken HD eller andre lydspor, så jeg tenkte jeg skulle sjekke om jeg hadde forandret noen innstillinger før jeg spurte her på forumet..

Sjekket først innstillinger på receiveren, men fant ikke noen innstillinger som ikke var som de skulle være der. Rotet så litt rundt i menyen på Oppoen, og når jeg satte secondary audio på on så kom det plutselig lyd, og det står DTS-HD HI RES i displayet på receiveren.

Og når jeg puttet inn MJ This Is It etterpå så måtte jeg sette secondary audio av, eller så fikk jeg bare DTS i displayet.
    Skal ikke være enkelt dette her…

Har ikke secondary audio noe med bonusmateriale å gjøre?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Fikk Queen Rock Montreal forrige uke, og skulle se den i lørdag kveld så fikk jeg ikke lyd når jeg valgte DTS-HD HR 5.1 sporet (DTS/HD 96/24 står det på coveret). Fikk kun lyd på LPCM stereo og kommentator lydsporet.

Har aldri hatt problemer med å få spilt av verken HD eller andre lydspor, så jeg tenkte jeg skulle sjekke om jeg hadde forandret noen innstillinger før jeg spurte her på forumet..

Sjekket først innstillinger på receiveren, men fant ikke noen innstillinger som ikke var som de skulle være der. Rotet så litt rundt i menyen på Oppoen, og når jeg satte secondary audio på on så kom det plutselig lyd, og det står DTS-HD HI RES i displayet på receiveren.

Og når jeg puttet inn MJ This Is It etterpå så måtte jeg sette secondary audio av, eller så fikk jeg bare DTS i displayet.
    Skal ikke være enkelt dette her…

Har ikke secondary audio noe med bonusmateriale å gjøre?
    Kan bare tenke hva som kan gjøre det

Støtter din reciver ikke 96 khz inn kan du få et slik problem
    (hvorfor den ikke støtter kan være begrensning i selve reciver eller innstillinger i den du har gjort)

Har du prøvd andre 96 khz disc enten som Dolby Thruehd eller DTS HD MA

Husker jeg ikke feil
    Tror også du vil finne ut at 98% av centerlyden er borte på avspillingen
    kanalen er der og vises aktiv på display recivere men de som mixet discen sovnet trolig

Jeg har avspillt Queen Rock Montreal BD på flere BD spillere å aldri hatt problem med decoding

Har ikke selv Oppo men er et rart problem du har som man nesten skulle tro kom av en innstilling et sted

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Pioneer LX60 receiver, og den støtter vel 96 khz så vidt jeg vet.

Får sjekke litt mer når det blir tid, har vært en del fotballkamper og roadracing de siste par dagene...

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile hvor kan denne kjøpes

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg ville uansett kjøpt BDP-83. Syntes det er greiest å ta oppskaleringen i kilden. Lar man forsterkeren ta seg av det, så vet man aldri hva de gjør med BD signalet. Har også alltid syntes oppskaleringen i BD spillerene jeg ta testet (Utenom PS3) har vært bedre i kilde enn i TV, selv med meget gode TVer også.
    Har en bror som vurderer ett rent stereo oppsett i stua, han har også en samsung 63" som han vil investere en blue ray på. Men hvor få han kjøpt denne oppoen? Han tenkte å bruke denne som cd spiller også.
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Pioneer LX60 receiver, og den støtter vel 96 khz så vidt jeg vet.

Får sjekke litt mer når det blir tid, har vært en del fotballkamper og roadracing de siste par dagene...
    Nå missforsto jeg deg kanskje litt også
    For noen er secondary audio blanding som jeg nevnte
    (fleste kaller det mix)

Du mente kanskje secondary audio som audio track på disc
    Er jo ingen regel at beste lyden er lydspor nr 1 men kan også ligge som nr 2 eller 3
    Er vel kanskje det du mente med secondary audio
    Er det så har du ingen feil eller problem men må huske at en BD spiller starter ikke altid på beste lydspor så mange ganger må du velge det selv.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinm
    Har en bror som vurderer ett rent stereo oppsett i stua, han har også en samsung 63" som han vil investere en blue ray på. Men hvor få han kjøpt denne oppoen? Han tenkte å bruke denne som cd spiller også.
    Jeg kjøpte min fra HTTech

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nå missforsto jeg deg kanskje litt også
    For noen er secondary audio blanding som jeg nevnte
    (fleste kaller det mix)

Du mente kanskje secondary audio som audio track på disc
    Er jo ingen regel at beste lyden er lydspor nr 1 men kan også ligge som nr 2 eller 3
    Er vel kanskje det du mente med secondary audio
    Er det så har du ingen feil eller problem men må huske at en BD spiller starter ikke altid på beste lydspor så mange ganger må du velge det selv.
    Nei du forsto meg rett hygen, jeg mente de mix greiene.
    Det er under Audio options - secondary audio i setup menyen.

Når jeg trykker på audio knappen på fjernkontrollen så kommer det opp en liste med de lydsporene som er på plata.
    På Queen BDen er det 3 spor, LPCM stereo, DTS-HD HR 5.1 og kommentator lydspor, og for å få lyd på DTS-HD HI RES sporet måtte jag altså inn i setup menyen.

Skal sjekke litt mer i morra ettermiddag.

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg kjøpte min fra HTTech
    takker det er videresendt

steinm
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du forsto meg rett hygen, jeg mente de mix greiene.
    Det er under Audio options - secondary audio i setup menyen.

Når jeg trykker på audio knappen på fjernkontrollen så kommer det opp en liste med de lydsporene som er på plata.
    På Queen BDen er det 3 spor, LPCM stereo, DTS-HD HR 5.1 og kommentator lydspor, og for å få lyd på DTS-HD HI RES sporet måtte jag altså inn i setup menyen.

Skal sjekke litt mer i morra ettermiddag.
    "Secondary Audio" har INGENTING med de lydsporene dere ser er listet opp.

Det er ett ekstra lydspor for bonusmatriale som ligger i filmen. Denne SKAL ALLTID stå av når man spiller normal BD film, ellers får man aldri HD lyd, selv når den er satt til PCM. Det står klart i menyene til Oppo.

Hvis man ser på en BD film, og bonus matriale, og man ikke har lyd, da skal man slå den på. For så å slå den av igjen når man er ferdig.

Hvis man under avspilling trykker audio knappen, og det popper opp forskjellige lydspor der, så er ingen av dem secondary audio. Slik er det så å si på alle BD spillere.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    "Secondary Audio" har INGENTING med de lydsporene dere ser er listet opp.

Det er ett ekstra lydspor for bonusmatriale som ligger i filmen. Denne SKAL ALLTID stå av når man spiller normal BD film, ellers får man aldri HD lyd, selv når den er satt til PCM. Det står klart i menyene til Oppo.

Hvis man ser på en BD film, og bonus matriale, og man ikke har lyd, da skal man slå den på. For så å slå den av igjen når man er ferdig.

Hvis man under avspilling trykker audio knappen, og det popper opp forskjellige lydspor der, så er ingen av dem secondary audio. Slik er det så å si på alle BD spillere.
    Nå sier manual til Oppo
    can be expected ved hva man får av lyd ved aktivere for secondary audio.
    Note: All audio output signals are mixed with primary, second audio and menu clicking sound.

Normalt er dette mix av lyd (mixe hovedspor med secondary)

Nå er det ikke alle spillere som kan bitstreame secondary mix audio men oppo er en av de og feks PS3 fikk firmware til det nå nylig.
    Når Oppo bitstreamer Secondary audio blir hovedlyd decodet ....secondary audio mixet inn.....lyden blir så encodet til DTS for så kunne bitstreames
    Secondary audio bitstreamed som max vanlig DTS kvalitet og kan bitstreames over HDMI eller coax/optisk
    DTS med max 1536 kbps vil jo si at det er langt unna HD lyd

Tenkbar men kanskje ikke hørbar forskjell lyd fra BD disc er decodet , sendt til en PCM blander som legger til secondary og sendt ut som multichannel pcm.
    Man vil i de spillere jeg har sett kunne velge om denne mixen skal ut som 48 eller 96 kHz
    Selvsagt blir den redusert fra opprinnelig kvalitet men blande hovedlyd og secondary bør i teorien bli bedre LPCM enn å bli encodet i et lossy codec for så bli decodet som DTS i spiller

Alle Dolby codec eller ren LPCM max 5.1 som mixes med secondary gir max 5.1 (dts eller lpcm)
    Bitstream DTS ----------LPCM 5.1 over HDMI

Alle DTS codec uansett 5.1 eller 7.1 + max rent LPCM 7.1 som mixes med secondary gir max 7.1
    Bitstream DTS max 5.1.............LPCM over HDMI max 7.1

Så feil blir vel ikke lydmix men det er ingen regel på hvordan platen lages så derfor har man litt forbehold om lyden................can be expected
    The Secondary Audio Program and menu clicking sound are mixed into the primary
    audio. Usually this will cause the primary audio volume to be slightly reduced
    Er jo faktisk mange som ønsker secondary audio

Når jeg tidligere skriver Hovedlyd blandes med secondary er på de spillere jeg har sett ikke HD lyden som hovedlyd som decodes og blandes med secondary men Core lyden i feks DTS HD (MA)
    Core lyden i Queen BD (montreal) er DTS 48 kHz¨

(det har vært nevnt at kanskje i fremtiden kan full hovedlyd kunne mixes med secundary men har ikke hørt om slike spillere og heller ikke Oppo er på det stadiet ennå......)

Det er ingen regel som sier at secondary skal være on eller off men det er opp til hver bruker
    Legge feks inn kommentatorspor , interaktiv lyd enten fra disc eller nettet

Det uforklarlige blir da sjøsprøyt skriver
    når jeg satte secondary audio på on så kom det plutselig lyd, og det står DTS-HD HI RES i displayet på reciveren
    Slik skal ikke kunne gå
    Dette beskriver jo oppo i sin manual (DTS eller LPCM ved secondary)
    ........For at det faktisk skulle kunne gått å blande lyd og få det ut som feks DTS HD
    måtte BD spiller ha en DTS HD encoder som encoder PCM lyden fra PCM mixer til er DTS HD codec
    (sitter ingen encoder til hd lydcodec i bd spillere)

Har selv testet Queen BD disc (ikke på oppo) men
    ingen Hi Res ved blanding av hovedspor og secondary
    Slik er og bør spillere være like å Oppo er ingen unntak

Decoding hovedspor DTS HD er problemfritt og bør da være det på en Oppo også
    (nå ligger DTS HD som spor 2 på disc og avspiller man spor 1 er dette 2.0 PCM)

Jeg skrev kanskje dårlig , manglende centerlyd.
    Nå fant jeg discen og prøvde den....center er ok
    Det er bare DVD utgaven som er helt blottet for centerlyd

alle disc lages ikke likt så hvordan man opplever secondary audio vil variere

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått testa litt.

Når jeg putta inn Queen BDen så startet den opp igjen ca midt i, med lydspor nr 2 og DTS-HD HI RES i displayet. Med secondary audio av…
    Etter flere forsøk så var det fortsatt HD lyd.

Men når jeg trykte stopp to ganger og startet den fra begynnelsen så var det akkurat som i helgen.
    Når filmen starter er det med lydspor 1 LPCM stereo. Når jeg velger lydspor 2 så blir det helt stille igjen – uansett om jeg velger via audio knappen eller pop-up menyen.
    (Satte jeg secondary audio på kom det lyd)

Neste gang jeg startet fra begynnelsen så skippet jeg til neste låt og da kom det plutselig HD lyd

Har prøvd dette mange ganger nå. Når jeg slår av og på spilleren så starter den der den var (resume) med DTS-HD HI RES lyd.

Og når jeg starter den fra begynnelsen (uten resume) så blir det stille når jeg bytter til HI RES sporet. Men så snart jeg skipper til neste spor så kommer DTS-HD HI RES lyden.

Så da får jeg vel bare trykke next og back når jeg skal se denne filmen med HD lyd…

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen lyd i senterhøyttaleren hos meg på BDen på DTS-HD HI RES sporet.
    Var bare borte og sjekket på en låt, men jeg regner med at det er likt på hele plata.
    Skal sjekke litt mer senere i kveld.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen lyd i senterhøyttaleren hos meg på BDen på DTS-HD HI RES sporet.
    Var bare borte og sjekket på en låt, men jeg regner med at det er likt på hele plata.
    Skal sjekke litt mer senere i kveld.
    Sjekkt litt selv å det er ikke lyd i center nei
    (sjekket før i dag var det feil innstillinger som ga centerlyd)

DVD platen var på samme måte...oppført som 5.1 men avspillt som 5.1 uten centerlyd (burde strengt tatt het 4.1)
    Jeg sjekket centerlyden på DVD engang og fant ut at det var lyd i den kanskje 1-2% ...det vil si midt i en sang kom det centerlyd i 1-3 sekunder,,,så kunne det holde opp i 2 minutter for så glimte til igjen i sekund eller 2.
    Ligger heller ingen mening i når centerlyden glimter til å er bare rotete lagt til
    Helt elendig lyd av den som har laget den ang centerlyden.

Har ikke fått sjekkt om BD discen glimter til på samme steder eller om den er helt stille.
    Uansett dårlig å kalle en disc 5.1 når det er 4.1 lyd.

Bruk Dolby Pro Logic IIx på reciver så får du lyd i center

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sier manual til Oppo
    Note: All audio output signals are mixed with primary, second audio and menu clicking sound.
    Det jeg refererte til er den hjelpe teksten som kommer opp i selve spilleren under setup. Der sier de klart at man ikke får HD lyd på secondary audio.

Det er riktig som du sier at man kan bitstreame og få secondary audio ut, men da som du sier kun DTS. Dette er det flere spillere enn Oppo og PS3 som kan. Min eldre Samsung BP-1500 gjorde også dette.

Mener at det hele tiden har vært slik at spillerene for det meste omgjør til DTS når de må encode noe til bitstream, fordi DTS har mulighet for høyere båndbredde i SP/Dif enn det DD har. Det henger vel sammen med at DTS Core er 1.5 mb, og dette takler SP/Dif.

Men det som er vikig med secondary audio er vel at det ikke ha noe innvirkning på avspillingen hvis platen ikke har det. Og det høres nok mere ut for meg at problemet til sjøsprøyt enten er en glipp i spilleren, eller på platen.

Har denne selv, og ikke testet enda, skal sjekke om jeg kan få testet litt til helgen.

Det har vært ett par ganger jeg ikke har fått lyd også, men ikke noe jeg har tenkt spesielt over.

Jeg har før klaget på at jeg tidvis har fått glipp i lyden med Oppoen. Det har kommer oftere nå i det siste, men har funnet ut at dette ikke direkte er selve spilleren, men HDMI overføringen. Da jeg før måtte slå av spilleren og på igjen. Så kan jeg heller nå slå av forsterkeren, noe som er kjappere. Så fikser det seg. Og siden jeg ikke har dette problemet med andre innganger, så er det enten den ene HDMI inngangen, eller selve over føringen. Kan jo hende det faktisk er HDMI kabelen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sier manual til Oppo

Normalt er dette mix av lyd (mixe hovedspor med secondary)

Nå er det ikke alle spillere som kan bitstreame secondary mix audio men oppo er en av de og feks PS3 fikk firmware til det nå nylig.
    Når Oppo bitstreamer Secondary audio blir hovedlyd decodet ....secondary audio mixet inn.....lyden blir så encodet til DTS for så kunne bitstreames
    Secondary audio bitstreamed som max vanlig DTS kvalitet og kan bitstreames over HDMI eller coax/optisk
    DTS med max 1536 kbps vil jo si at det er langt unna HD lyd

Tenkbar men kanskje ikke hørbar forskjell lyd fra BD disc er decodet , sendt til en PCM blander som legger til secondary og sendt ut som multichannel pcm.
    Man vil i de spillere jeg har sett kunne velge om denne mixen skal ut som 48 eller 96 kHz
    Selvsagt blir den redusert fra opprinnelig kvalitet men blande hovedlyd og secondary bør i teorien bli bedre LPCM enn å bli encodet i et lossy codec for så bli decodet som DTS i spiller

Alle Dolby codec eller ren LPCM max 5.1 som mixes med secondary gir max 5.1 (dts eller lpcm)
    Bitstream DTS ----------LPCM 5.1 over HDMI

Alle DTS codec uansett 5.1 eller 7.1 + max rent LPCM 7.1 som mixes med secondary gir max 7.1
    Bitstream DTS max 5.1.............LPCM over HDMI max 7.1

Så feil blir vel ikke lydmix men det er ingen regel på hvordan platen lages så derfor har man litt forbehold om lyden................can be expected
    The Secondary Audio Program and menu clicking sound are mixed into the primary
    audio. Usually this will cause the primary audio volume to be slightly reduced
    Er jo faktisk mange som ønsker secondary audio

Når jeg tidligere skriver Hovedlyd blandes med secondary er på de spillere jeg har sett ikke HD lyden som hovedlyd som decodes og blandes med secondary men Core lyden i feks DTS HD (MA)
    Core lyden i Queen BD (montreal) er DTS 48 kHz¨

(det har vært nevnt at kanskje i fremtiden kan full hovedlyd kunne mixes med secundary men har ikke hørt om slike spillere og heller ikke Oppo er på det stadiet ennå......)

Det er ingen regel som sier at secondary skal være on eller off men det er opp til hver bruker
    Legge feks inn kommentatorspor , interaktiv lyd enten fra disc eller nettet

Det uforklarlige blir da sjøsprøyt skriver
    når jeg satte secondary audio på on så kom det plutselig lyd, og det står DTS-HD HI RES i displayet på reciveren
    Slik skal ikke kunne gå
    Dette beskriver jo oppo i sin manual (DTS eller LPCM ved secondary)
    ........For at det faktisk skulle kunne gått å blande lyd og få det ut som feks DTS HD
    måtte BD spiller ha en DTS HD encoder som encoder PCM lyden fra PCM mixer til er DTS HD codec
    (sitter ingen encoder til hd lydcodec i bd spillere)

Har selv testet Queen BD disc (ikke på oppo) men
    ingen Hi Res ved blanding av hovedspor og secondary
    Slik er og bør spillere være like å Oppo er ingen unntak

Decoding hovedspor DTS HD er problemfritt og bør da være det på en Oppo også
    (nå ligger DTS HD som spor 2 på disc og avspiller man spor 1 er dette 2.0 PCM)

alle disc lages ikke likt så hvordan man opplever secondary audio vil variere
    Skjønte ikke helt alt sammen det som har blitt skrevet om dette "problemet" med BD utgaven til Queen konserten.
    Jeg får lyd ut fra min BD-83, og det står DTS-HD i displayet til Yamaha DSP-Z11 som jeg har, men jeg måtte omtrent legge øret inntil centerhøyttaleren før jeg oppdaget at det ikke kom noe lyd derfra...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har nettopp bestilt meg en BDP-83 SE (som dessverre er forsinket pga askeskyer ), men kom til å lure på en ting: Er det planer om firmwareoppdateringer som gjør det mulig å spille av FLAC-filer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av natolars
    Hei!

Jeg har nettopp bestilt meg en BDP-83 SE (som dessverre er forsinket pga askeskyer ), men kom til å lure på en ting: Er det planer om firmwareoppdateringer som gjør det mulig å spille av FLAC-filer?
    Oppo er klar over at dette er et ønske fra BDP-83 eiere, men de har ikke bekreftet at de vil komme med en slik støtte.
    Ellers er jo en annen mulighet å benytte en DLNA Media Server på din PC.
    Et eksempel er å bruke Foobar2000 eller TVersity på PC'en. Via "My Network" på Oppo'en kan DLNA serveren aksesseres.
    Dette er fremdeles på eksperiment nivå.
    Fra Foobar2000 må FLAC sendes som LPCM til BDP-83 som denne har mulighet til å håndtere.

Newcomer Konge Odin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Oppo er klar over at dette er et ønske fra BDP-83 eiere, men de har ikke bekreftet at de vil komme med en slik støtte.
    Ellers er jo en annen mulighet å benytte en DLNA Media Server på din PC.
    Et eksempel er å bruke Foobar2000 eller TVersity på PC'en. Via "My Network" på Oppo'en kan DLNA serveren aksesseres.
    Dette er fremdeles på eksperiment nivå.
    Fra Foobar2000 må FLAC sendes som LPCM til BDP-83 som denne har mulighet til å håndtere.
    Kan bekrefte at dette funker utmerket med 24bit/192kHz wav lydfiler konvertert til lpcm fra foobar. Flac funker også utmerket med konvertering til lpcm.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere å kjøpe en oppo bdp 83 se. Er det noen som vet om det er en ny modell på trappene ?

Side 44 av 49 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •