Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 49 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 961
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Fikk spilleren i hus fra USA nylig og alt er koblet opp og fungerer som det skal.
    Testa endel divx filer og de spilles av som normalt. Har aldri hatt en spiller som kjører mkv filer før noe jeg så frem til å prøve ut. Forsøkte flere stykker - lyd virker ok - men bildet har forferdelig mye støy.
    Har selvsagt oppdatert firmware.

Har noen en link til en mkv fil jeg kan laste ned som noen har testet ut og fungerer på spilleren ?

På forhånd takk 8)

Jeg streamer mkv. filer det blir bra bilde hos meg.
    Men noen ganger blir det litt mere støy i bildet enn med blu ray.

Jeg skal se om den nye beta firmvaren gjør ting enda bedre.

Bruker du streaming, hard disk eller usb stick?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare prøvd USB stick.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Har noen hørt om det kommer en ny firmware som spiller av hd sdi med 1080i oppløsning!
    Med den beta fimvaren som er nå så blir bildet helt grønnt med 1080i, det blir bare bilde med oppløsningen 480i!
    Hvis man legger inn firmvare som hd sdi fungerer med så virker ikke tekst forflyttingen!
    Har du gjort en resetting av innstillingene etter å ha lagt inn firmware?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Har du gjort en resetting av innstillingene etter å ha lagt inn firmware?

Nei tror ikke det?

Har du en beskrivelse på hvordan man gjør dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Jeg har bare prøvd USB stick.
    Har du mulighet, så prøv med straming fra ditt nettverk med ledning.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei tror ikke det?

Har du en beskrivelse på hvordan man gjør dette?
    Trykk SETUP knappen, Velg Device Setup og så Reset Factory Default.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg streamer mkv. filer det blir bra bilde hos meg.
    Men noen ganger blir det litt mere støy i bildet enn med blu ray.

Jeg skal se om den nye beta firmvaren gjør ting enda bedre.

Bruker du streaming, hard disk eller usb stick?
    Ingen av delene :wink:
    Brenner filene på DVD.
    Skal prøve via USB for å se om det hjelper.
    Jeg fikk spilleren tirsdag og oppdaterte firmware med en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Trykk SETUP knappen, Velg Device Setup og så Reset Factory Default.

Hei og takk for hjelp da er det gjort!

Med HD-SDI valgt på oppløsning 720p eller høyere så forandret bilde seg i fra helgrønnt, til bilde som blir blått der hvor det skulle vert gult og rødt der hvor det skulle vert blått?
    Underlig dette.
    Hvis jeg setter oppløsningen 480i så blir fargene riktige som før!

Jeg bruker crystalio 2 og har sett på de forskjellige innstillingene på menyen med Colour space

Med hdmi så er alt helt perfekt, som alltid!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig og hente srt. tekst filer som er i de samme mappene som mkv. filene, når man streamer mkv. filer?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Leste akuratt testen. BDP-80 fikk karakter 6, men det er som transport. De anbefalte at den kun kjørte alt ut digitalt. De nevnte at den analoge delen ikke var i nærheten av BDP-83.

Så hvis du skal bruke analogt så er sistnevnte tingen. Men er det en midlertidig løsning, og ny forsterker står på handlelisten så kan BDP-80 være penger spart.
    Så vidt jeg forsto, er det også stor forskjell på oppskalering fra DVD og selv om man skal ha ny forsterker er det vel ikke sikkert at denne gjør dette bedre enn BDP-83? Eller begynner den å bli såpass gammel at nye receivere eller TVer gjør dette like bra?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Så vidt jeg forsto, er det også stor forskjell på oppskalering fra DVD og selv om man skal ha ny forsterker er det vel ikke sikkert at denne gjør dette bedre enn BDP-83? Eller begynner den å bli såpass gammel at nye receivere eller TVer gjør dette like bra?
    Du skal godt opp i pris på en forsterker for at den har like god bildebrikke som BDP-83. Hvis du leser testen av Denons 4010 BD spiller i samme blad, så bruker den samme bildebrikke som Oppoen. Denonen koster 16.000,-. Bilde brikkene blir nok ikke like kjapt utdatert som man tror. Det er ikke helt som PC hvor det kommer en forbedring annenhver måned.

Oppoens oppskalering vil holde for DVD i mange år fremover vil jeg tro.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal godt opp i pris på en forsterker for at den har like god bildebrikke som BDP-83. Hvis du leser testen av Denons 4010 BD spiller i samme blad, så bruker den samme bildebrikke som Oppoen. Denonen koster 16.000,-. Bilde brikkene blir nok ikke like kjapt utdatert som man tror. Det er ikke helt som PC hvor det kommer en forbedring annenhver måned.

Oppoens oppskalering vil holde for DVD i mange år fremover vil jeg tro.
    Da fikk jeg det bekreftet, men det er jo et argument for å kjøpe BDP-83 fremfor BDP-80 selv om man kjører alt digitalt. Det var poenget med spørsmålet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Da fikk jeg det bekreftet, men det er jo et argument for å kjøpe BDP-83 fremfor BDP-80 selv om man kjører alt digitalt. Det var poenget med spørsmålet.
    Jeg ville uansett kjøpt BDP-83. Syntes det er greiest å ta oppskaleringen i kilden. Lar man forsterkeren ta seg av det, så vet man aldri hva de gjør med BD signalet. Har også alltid syntes oppskaleringen i BD spillerene jeg ta testet (Utenom PS3) har vært bedre i kilde enn i TV, selv med meget gode TVer også.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Noen her som har hatt problemer med at filmen "blanker" ut på Oppo'n ?

Det er snakk om noen sekunder, ikke mer en 1 gang under en film men utrolig irriterende, og selvfølgelig på forskjellig sted, det kan nesten virke som skifte på en dual layer disc.
    Jeg har ikke lagt mye merke til dette før i går. Da satte jeg på DVD'en med Peter Gabriel "Growing Up, Live". Under sangen "Mercy Street" fikk jeg et lite sekund med "heng". Skjermen gikk kort tid ut i sort og lyden stoppet og fortsatte rett etterpå igjen - typisk lagskifte. Jeg mistet ikke HDMI sync, det ser jeg rask ved at BenQ'en går i blåskjerm. Glitchen var også repeterabar. Dette har jeg ikke opplevd på mine tidligere DVD spillere eller PS3 så jeg stusset litt på at Oppo har denne "egenskapen".

Dog: En godt mastret DVD/BR har lagt lagskifte til en naturlig pause i filmen, så jeg er i stuss på at et konsertopptak har lagt lagskifte midt i en sang så jeg er tilsvarende skuffet over denne DVD'ens mastring.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem, bare nevte det en gang til siden, tok det så ut til at du nektet for at det kunne være de, selv om de ga lyd og bilde.

Regner nå med at du faktisk har testet med en annen.

Jobber selv med litt andre kabler, og folk sier det meste om de også. Praksis er ikke alltid teori.
    Har ikke byttet kabler, men for og sjekke systemet har jeg kjørt en signalgenerator i steden for kildene på alle ingangene uten noen problemer i flere timer (jada jada med Edid og HDCP) problemet ligger i Oppo'n...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg har ikke lagt mye merke til dette før i går. Da satte jeg på DVD'en med Peter Gabriel "Growing Up, Live". Under sangen "Mercy Street" fikk jeg et lite sekund med "heng". Skjermen gikk kort tid ut i sort og lyden stoppet og fortsatte rett etterpå igjen - typisk lagskifte. Jeg mistet ikke HDMI sync, det ser jeg rask ved at BenQ'en går i blåskjerm. Glitchen var også repeterabar. Dette har jeg ikke opplevd på mine tidligere DVD spillere eller PS3 så jeg stusset litt på at Oppo har denne "egenskapen".

Dog: En godt mastret DVD/BR har lagt lagskifte til en naturlig pause i filmen, så jeg er i stuss på at et konsertopptak har lagt lagskifte midt i en sang så jeg er tilsvarende skuffet over denne DVD'ens mastring.
    Sjekket du samme sporet på PS3 eller en annen avspiller ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i går, men jeg har kjørt denne DVD'en både på P3 tidligere og en Denon DVD (2910). Vil mene at jeg hadde irritert meg over at lagskiftet herpet midt i en sang, men jeg skal teste et par andre kilder senere (om en dag eller to) for å verifisere hukommelsen min ;-).

Normalt sett kjører jeg overnevnte DVD fra en rippet versjon via Tvix Mediastreamer og der er det naturligvis ikke noe lagskifte, så jeg kan selvsagt ha lurt meg selv.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Ikke i går, men jeg har kjørt denne DVD'en både på P3 tidligere og en Denon DVD (2910). Vil mene at jeg hadde irritert meg over at lagskiftet herpet midt i en sang, men jeg skal teste et par andre kilder senere (om en dag eller to) for å verifisere hukommelsen min ;-).

Normalt sett kjører jeg overnevnte DVD fra en rippet versjon via Tvix Mediastreamer og der er det naturligvis ikke noe lagskifte, så jeg kan selvsagt ha lurt meg selv.
    Jeg hadde samme problemet på Denon 2910. Har ikke kjørt DVD på PS3 da den ikke er noe god.

Faktisk så har dette problemet kommer tilbake etter at maskinvaren fikk inn oppskalering. Da ligger de på grensen av hva den greier og når den får ett lite hakk i foringen, så har den ikke stor nok buffer til å gjemme denne.

Har ikke testet selv, men det kan hende problemet forsvinner hvis man ikke oppskalerer i spilleren.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket nå, PS3 hadde ingen problemer med lagskifte på denne DVD'en. HTPC hikket også, men adskillig mindre enn Oppoen.

Har ikke testet selv, men det kan hende problemet forsvinner hvis man ikke oppskalerer i spilleren.
    Prøvde med oppskaleringen av på Oppo'en og lot recieveren gjøre den jobben, men samme hikk i lagskifte da også. Må muligens inn å skru av andre funksjoner også ?

edit:typo - ikke lett å skrive på tastatur i batcave

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en annen bug i Oppo'en idag. Satte på LOTR (DVD, extended ed.) og opplevde enkelte ganger at kanselering av fast forward kan trigge et ekstra kapittel-skifte i tillegg. Ikke alltid, men det var reproduserbar flere ganger. Det kan virke på meg som om dersom en kjører FFW og så trykker play for å gå tilbake til normal avspilling, da hopper oppoen av og til over neste kapittel i tillegg dersom en er i nærheten av/på slutten av (?) et kapittel.

Side 43 av 49 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •