Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 49 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 961
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Jeg tengte jeg skulle prøve meg på streaming i kveld, men jeg må strekke en nettverkskabel.

Jeg har et stykke til spiller fra pc, så jeg må til med en 15m lang cat6 nettvekskabel, vel det gå bra med så lang kabel?
    ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manny
    Satt og prøvde meg litt med streaming selv i går kveld/natt.

Med TVersity gikk det ikke så bra, da den ikke fant xvid elle divx filer. Dette fungerer dårlig for meg, da jeg har en del Tv serier på PC i disse formatene. Har også en del DVD filmer som VOB filer på PC. Disse fikk jeg spilt av med TVersity og fikk også lagt til riktig undertekst, men teksten ble rosa og ganske ullen.

Men med PS3 Media Server fungerte alt som det skulle. Alle filer ble funnet og ble spilt av korrekt, og tekstingen på DVD filmene ser riktig ut. Fikk riktignok ikke velge subtekster her, men ved å sette foretrukne subtekster i Media Server, fungerte det perfekt.8)

Blir bare mer og mer imponert av denne Oppo spilleren. Hadde regnet med at det var en god Blu-Ray/DVD spiller etter mye bra omtaler, men at streamingen skulle fungere så bra, kom som et stort + for meg :-D
    Jeg er helt enig med deg, at Oppo 83 spilleren imponerer mere og mere!
    Jeg hadde i bestilling Phillips bdp 9500, pga. tekstforflytting.
    Men leste på forumet her og fant ut at det er en del tull med de spillerene.
    Så hørte jeg rykter om at Oppo 83 også skulle komme med tekstforflytting.
    Dermed avbestillte jeg Phillips 9500 og senere gikk jeg for Oppo 83, og glad er jeg for det!!!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et stykke til spiller fra pc, så jeg må til med en 15m lang cat6 nettvekskabel, vel det gå bra med så lang kabel?
    Lengden på cat kabler skal ikke overstige 90 meter. Da er det også tatt med at man har 5 meters patchesnor i hver ende, så hvis du lager kabelen selv så kan den godt være 100 meter. Tviler også sterkt på at du vil få problemer om kabelen er 130 meter også. Så 15 meter skal funke bra

Man får ferdig lagde patchesnorer på i hvertfall 20 meter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kobblet til spilleren til nettet, og jeg kommer inn på nettet med spilleren.
    Men når jeg går inn på my network, og trykker på my network search.
    Så finner spilleren ingen ting. Søkeren står helt rolig.
    Må jeg innstalere et program på pcen som spilleren skal finne?
    Har noen noe tips her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg innstalerte PS3 media server på pcen og da fikk jeg frem minne mapper med mkv. filer TOPP.
    Tengte jeg skulle prøve med windows spilleren som var på pcen, men dette ser ikke ut til og fungere!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får hakking av lyd og bilde, er det noen innstillinger som jeg bør foreta?
    Jeg får ikke hakking når jeg spiller av filene på pcen?
    Må jeg legge inn den nyeste versjonen av ps3 Media server, jeg gjorde ikke det pga. at det stod at den var ustabil.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mye viftestøy på disse spillerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stevac
    Er det mye viftestøy på disse spillerne?
    Nei lite støy!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det pcen som bestemmer farten ved streaming eller motager "OPPO" som bestemmer?
    Altså er det pc eller spiller som gjør at det hakker både på lyd og bilde.
    oppløsninen som pc sender ut er 1080i, deretter inn i oppo 83, for så og gå vidre til Crystalio 2 som scalerer til 1080p.
    Jeg startet mange filmer, den ene gikk plutselig perfekt en gang til jeg slo den av for og prøve flere. Men det ble med den ene gangen at alt var som det skulle.
    Jeg har fra før prøvd med 12m hdmi kabel fra pc og dette går uten hakking, men bilde kan plutselig bli borte.
    For og få frem igjen bilde da er og slå av og begynne på nytt igjen, så jeg synes at den løsningen er ubrukelig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sender som bestemmer streamingen, samt nettet i mellom. Jeg regner med du bruker kablet nettverk? Trådløst vil gi hakking når man streamer video.

Mest sannsynlig så er det ett eller annet på PCen som gjør at det blir hakking.

Har du testet å skru av alt annet av programmer, slik at media serveren kjører alene? Det hender enkelte programmer krangler om plass, selv om de ikke har noe med hverandre å gjøre.

Hvis du laster ned samtidig, har du vurdert en gigabit switch mellom PC og router? Da vil det som skjer mellom PC og gigaswitchen gå 10 ganger fortere, og du vil dermed kunne bruke både routeren ut til nettet, og ting videre til f.eks Oppoen med like stor båndbredde til begge.

Har selv invistert i 2 billige gigaswitcher (365,- pr. stk hos komplett). En til å ha på PC og 1 til å ha i Hifi Racket mitt. Merket fort at overføring mellom Kontor PC og HTPC gikk MYE kjappere. Hvis jeg skulle overføre mye før, så slå jeg av bittorrent. Nå går det kjappere med det kjørende enn det gjorde før når jeg slå det av.

Hvis jeg ikke husker feil så får jeg ren overføring med opptil 70 MB i sekundet mellom PCene. Mot Oppoen så vil du da få full overføring, akuratt som om den skulle vært kablet rett i PCen. Det eneste problemet vil nok være på store 1080p filer, da disse krever mye båndbredde samtidig. Normalt på ett 100 mb nett så får du vel 23-30 MB overføring, tidivis så kan 1080p filer være oppe i 40, da bil det hakke uansett med Oppoen, siden denne kun har 10/100 ethernet inngang.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er sender som bestemmer streamingen, samt nettet i mellom. Jeg regner med du bruker kablet nettverk? Trådløst vil gi hakking når man streamer video.

Har du testet å skru av alt annet av programmer, slik at media serveren kjører alene? Det hender enkelte programmer krangler om plass, selv om de ikke har noe med hverandre å gjøre.

Hvis du laster ned samtidig, har du vurdert en gigabit switch mellom PC og router? Da vil det som skjer mellom PC og gigaswitchen gå 10 ganger fortere, og du vil dermed kunne bruke både routeren ut til nettet, og ting videre til f.eks Oppoen med like stor båndbredde til begge.

Har selv invistert i 2 billige gigaswitcher (365,- pr. stk hos komplett). En til å ha på PC og 1 til å ha i Hifi Racket mitt. Merket fort at overføring mellom Kontor PC og HTPC gikk MYE kjappere. Hvis jeg skulle overføre mye før, så slå jeg av bittorrent. Nå går det kjappere med det kjørende enn det gjorde før når jeg slå det av.

Hvis jeg ikke husker feil så får jeg ren overføring med opptil 70 MB i sekundet mellom PCene. Mot Oppoen så vil du da få full overføring, akuratt som om den skulle vært kablet rett i PCen. Det eneste problemet vil nok være på store 1080p filer, da disse krever mye båndbredde samtidig. Normalt på ett 100 mb nett så får du vel 23-30 MB overføring, tidivis så kan 1080p filer være oppe i 40, da bil det hakke uansett med Oppoen, siden denne kun har 10/100 ethernet inngang.

Betyr det at man kan streame .mkv filer fra nettverket (fra disker formatert med NTFS)?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Betyr det at man kan streame .mkv filer fra nettverket (fra disker formatert med NTFS)?
    Ja!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig nå har jeg løst gåten!

Jeg fant et nyere PS3 media server program, som jeg la inn.
    Samt at jeg frigjorde mere plass på hoveddisken på maskina jeg spiller av med.
    Har erfart fra før at for full disk kan gi dårlig avspilling!
    Spiller støkent nå!
    Oppo BDP S83 er bare helt unik!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Har du en link til de gigabit switch`ene du kjøpte.
    Er du fornøyd med de?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en link til de gigabit switch`ene du kjøpte.
    Er du fornøyd med de?

Denne kjøpte jeg
    Komplett.no - CNet Switch 8P gigabit (vifteløs)

Bare vær ops på at de har switchet strømforsyning. De har tidvis en tentens hvis man er uheldig at de piper litt. Den ene jeg har piper, den andre ikke. Den som pep var selvfølgelig den jeg puttet bak hifi racket, og det irriterte noe veldig. Men når jeg byttet plass til kontoret, så merker jeg den ikke lenger.

Pipingen er meget høyt i tone, og ikke veldig høy, så man hører den kun tidvis.

Den andre jeg har er helt stille, men dette kan altså variere fra switch til switch. Men har man den ett sted hvor det er normalt litt bråk, og ikke finlytter på film og musikk så er dette ikke noe problem.

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Et spørsmål ang OPPO BDP-83.

Kommer plateskuffen helt ut, eller må man lirke platen på plass??

Hilsen slostrilen

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den kommer helt ut

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    den kommer helt ut

Takker for svaret.

Da blir det muligens en OPPO til meg.

Litt høy pris, men den første DVD spilleren jeg kjøpte i 1998
    kostet over 5000.- dengang.
    Så alt i alt må jeg jobbe færre timer nå for å kjøpe OPPO`en.

Hilsen slostrilen

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det store spm er om det ventes andre konkurrerende spillere med samme spec eller bedre i løpet av året?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Men det store spm er om det ventes andre konkurrerende spillere med samme spec eller bedre i løpet av året?
    Oppo kommer nesten sikkert med en ny spiller mot slutten av året de også. De forventet en 3D spiller mot juletider. Fikk i hvertfall det svaret fra dem når jeg spurte for en stund siden.

Husk, syntes man BDP-83 er litt dyr, så har de BDP-80 også, og den skal være like god på BD som 83 utgaven. Den mangler video chipen, men så lenge man har en greit forsterker eller TV til å oppskalere DVD så kommer man langt med denne også. Tipper DVD bildet fra den ikke er altfor galt uansett.

Side 41 av 49 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •