Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 49 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 961
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fiske
    Jeg kjøpte min BDP-83 og SE oppgraderingen hos HTTEch
    Jeg kjøpte også min SE der. Fikk spilleren raskt levert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tar også hdcd! Jeg har nuforce utgaven. Brukes som lydavspiller i et stereooppsett, men jeg vurdere å skaffe en skjerm...

Til film har jeg ikke annen lyd enn den som er i fjernsynet. Men bildetest antyder at oppoen har bedre bilde en min phillips bdp 7300. (som også har anaolg 5.1 ut. )Oppo har 7.1 analog.

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Aha, snacks!!

Betyr det jeg leser at spilleren vil kunne spille:
    • BD
    • DVD
    • CD
    • SA-CD
    • DVD-audio

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT kanskje, men...
    Til dere som har kjøpt sonefri-kit fra bluraychip.dk, hvor lang tid tok det før kit'et kom i posten?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mythos
    Den tar også hdcd! Jeg har nuforce utgaven. Brukes som lydavspiller i et stereooppsett, men jeg vurdere å skaffe en skjerm...

Til film har jeg ikke annen lyd enn den som er i fjernsynet. Men bildetest antyder at oppoen har bedre bilde en min phillips bdp 7300. (som også har anaolg 5.1 ut. )Oppo har 7.1 analog.
    Hvorfor ikke bruke stereoanlegget til filmlyd også? (Hvis de står på samme sted da selvfølgelig) God stereo kan ofte være mye bedre enn dårlig surround.

Brukes de analoge utgangene til ett 7.1 anlegg, så tror jeg man med 5.1 kilder ikke får 7.1, og det er meget få utgivelser med 7.1.

Ved å ha en skjerm, så kan du også bruke Oppoen til Blu-ray musikk utgivelser, som har bedre lyd enn mange av CDene som er laget i dag (pga loudness som er presset inn på CDene)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvorfor ikke bruke stereoanlegget til filmlyd også? (Hvis de står på samme sted da selvfølgelig) God stereo kan ofte være mye bedre enn dårlig surround.

Brukes de analoge utgangene til ett 7.1 anlegg, så tror jeg man med 5.1 kilder ikke får 7.1, og det er meget få utgivelser med 7.1.

Ved å ha en skjerm, så kan du også bruke Oppoen til Blu-ray musikk utgivelser, som har bedre lyd enn mange av CDene som er laget i dag (pga loudness som er presset inn på CDene)
    Står i ulike rom. (Skavlan sperre..:-D )
    Er helt utrolig fornøyd med stereo i et rom! Null diskusjon:twisted:

Trenger ikke skjerm for å spille BD demodisken sine lydspor. "OK" tar meg forbi menyer, tror jeg.

Mulig jeg skal ha en lite plasmaskjerm til å spille musikkfilm. Har ellers en NAD t750 som skal bli til surroundanlegg med Phillips bdp 7300 sine analoge utganger.

Oppoen er en god uke gammel her i huset. Kjøpt til lydbruk, rett og slett fordi den er svingod. Selv som rein lydavspiller mener jeg den er et godt kjøp. Alternativet var Sony sin mye omtalte SACD spiller, XA5400ES. Med oppoen fra nuforce fikk jeg en killer blue ray på kjøpet...(sonefri)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Litt OT kanskje, men...
    Til dere som har kjøpt sonefri-kit fra bluraychip.dk, hvor lang tid tok det før kit'et kom i posten?
    Var i postkassen i løpet av en 7-8 dager. De var også grei med å sette verdien under tollgrensen hvis det skulle være av interesse

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manny
    Var i postkassen i løpet av en 7-8 dager. De var også grei med å sette verdien under tollgrensen hvis det skulle være av interesse
    Bestilte for drøyt to uker siden, men ba de ikke om å sette noen lavere verdi. Så da spørs det vel om ikke pakken er hos tollen og koser seg... Takk for svar!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte for drøyt to uker siden, men ba de ikke om å sette noen lavere verdi. Så da spørs det vel om ikke pakken er hos tollen og koser seg... Takk for svar!
    "Så mykkje ska' je ha......"

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    "Så mykkje ska' je ha......"
    Han fikk ingenting gitt
    Pakken lå i postkassen i dag uten noen ekstra utgifter, så nå er det bare fram med skrutrekkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har en OPPO 83SE.

Jeg har hørt at det er mulig og kobble denne spilleren til sitt hjemme nettverk, og hente mapper med f.eks mkv. filer, er dette riktig?

Er det noen som besitter kunnskap til og beskrive dette så jeg får dette til,
    eller har linker der dette er beskrevet?

På forhånd takk!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Hei, jeg har en OPPO 83SE.

Jeg har hørt at det er mulig og kobble denne spilleren til sitt hjemme nettverk, og hente mapper med f.eks mkv. filer, er dette riktig?

Er det noen som besitter kunnskap til og beskrive dette så jeg får dette til,
    eller har linker der dette er beskrevet?

På forhånd takk!
    Det er korrekt.

Vet ikke helt hvordan man gjør det, men det må en media server til på PCen. Tror Windows Media Player har en som funker eller noe slikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er korrekt.

Vet ikke helt hvordan man gjør det, men det må en media server til på PCen. Tror Windows Media Player har en som funker eller noe slikt.
    Hva med denne: Twonky

Eller denne: TVersity - Download

Skal man kobble spilleren til med nettverkskabel til modemet, eller til pcen man skal hente filene fra?

Hvis det er modemet som skal kobbles til, hvordan konfigurerer man spiller og pc slik at spiller ser pc og programmet som skal brukes?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne: Twonky

Eller denne: TVersity - Download

Skal man kobble spilleren til med nettverkskabel til modemet, eller til pcen man skal hente filene fra?

Hvis det er modemet som skal kobbles til, hvordan konfigurerer man spiller og pc slik at spiller ser pc og programmet som skal brukes?
    Oppo'en er DLNA-kompatibel, det vil si at den støtter alle DLNA-media servere. Både Windows Media Player, Twonky og TVersity er DLNA servere.

PC/Mediaserver og spiller må være på samme nett, dvs koblet til ruteren/modemet i hjemmenettet ditt. Medieserveren kommer automatisk opp under 'Network' i Home-menyen på Oppoen dersom alt er konfigurert riktig.

Står en del mer om emnet her:
    Unofficial OPPO BDP-83 Frequently Asked Questions - What is DLNA?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo'en er DLNA-kompatibel, det vil si at den støtter alle DLNA-media servere. Både Windows Media Player, Twonky og TVersity er DLNA servere.

PC/Mediaserver og spiller må være på samme nett, dvs koblet til ruteren/modemet i hjemmenettet ditt. Medieserveren kommer automatisk opp under 'Network' i Home-menyen på Oppoen dersom alt er konfigurert riktig.

Står en del mer om emnet her:
    Unofficial OPPO BDP-83 Frequently Asked Questions - What is DLNA?

Hei, takker så meget.
    Da har jeg noe og finne på i påskeferien og forske på dette!

Hva tror du er og foretrekke av disse " Windows Media Player, Twonky og TVersity" til dette bruk?
    Altså hvilke av de er lettest og bruke?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takker så meget.

Hva tror du er og foretrekke av disse " Windows Media Player, Twonky og TVersity" til dette bruk?
    Tja, har lite erfaring med dem. Prøvde såvidt Media Player og TVersity i forbindelse med streaming til PS3, men gikk over til å bruke en USB-disk i stedet... Nå stremaer jeg fra en NAS, og syns det fungerer veldig bra. Greit å slippe å ha på PC'en hele tiden.

Men det er ikke så mye hokus pokus med streming, stort sett bare å fortelle programmet hvilke kataloger som skal stremaes, og så legge filer i dem. Lett å sette opp i Media Player, så jeg ville begynt der siden du sikkert har det på PC'en allerede.

Ellers er det massevis av guider om dette på nett, bare å google litt

Edit:
    Kjedet meg, så jeg googlet litt:
    Media Player:
    Stream your media to devices and computers using Windows Media Player

TVersity:
    TVersity - Quick Start Guide
    TVersity - Quick Start for 360, PS3 and other UPnP A/V or DLNA Devices

Ser ut som om Twonky koster penger nå, så ville begynt med Media Player eller TVersity

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har lite erfaring med dem. Prøvde såvidt Media Player og TVersity i forbindelse med streaming til PS3, men gikk over til å bruke en USB-disk i stedet... Nå stremaer jeg fra en NAS, og syns det fungerer veldig bra. Greit å slippe å ha på PC'en hele tiden.

Men det er ikke så mye hokus pokus med streming, stort sett bare å fortelle programmet hvilke kataloger som skal stremaes, og så legge filer i dem. Lett å sette opp i Media Player, så jeg ville begynt der siden du sikkert har det på PC'en allerede.

Ellers er det massevis av guider om dette på nett, bare å google litt

Edit:
    Kjedet meg, så jeg googlet litt:
    Media Player:
    Stream your media to devices and computers using Windows Media Player

TVersity:
    TVersity - Quick Start Guide
    TVersity - Quick Start for 360, PS3 and other UPnP A/V or DLNA Devices

Ser ut som om Twonky koster penger nå, så ville begynt med Media Player eller TVersity
    Flott!

Er det lettere og bruke en slik: Elkjøp - Netgear Stora 1 TB NAS eller lignende NAS i stedet for pc? Er det f.eks. instalert Media Player e.l på NAS?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takker så meget.

Jeg ville tatt en titt på denne linken;
    Oppo BDP-83 DLNA/UPnP thread - AVS Forum

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott!

Er det lettere og bruke en slik: Elkjøp - Netgear Stora 1 TB NAS eller lignende NAS i stedet for pc? Er det f.eks. instalert Media Player e.l på NAS?
    NAS'er med DLNA-støtte har vanligvis sin egen media server, men dette varierer fra NAS til NAS. Ikke verken lettere eller vanskeligere å sette opp enn streaming fra PC.

Jeg ville begynt med PC'en siden du allerede har det, og se hvordan du syns streaming fungerer. Jeg kjøpte NAS primært for backup, og ser på streamingfunksjonen som en bonus

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og prøvde meg litt med streaming selv i går kveld/natt.

Med TVersity gikk det ikke så bra, da den ikke fant xvid elle divx filer. Dette fungerer dårlig for meg, da jeg har en del Tv serier på PC i disse formatene. Har også en del DVD filmer som VOB filer på PC. Disse fikk jeg spilt av med TVersity og fikk også lagt til riktig undertekst, men teksten ble rosa og ganske ullen.

Men med PS3 Media Server fungerte alt som det skulle. Alle filer ble funnet og ble spilt av korrekt, og tekstingen på DVD filmene ser riktig ut. Fikk riktignok ikke velge subtekster her, men ved å sette foretrukne subtekster i Media Server, fungerte det perfekt.8)

Blir bare mer og mer imponert av denne Oppo spilleren. Hadde regnet med at det var en god Blu-Ray/DVD spiller etter mye bra omtaler, men at streamingen skulle fungere så bra, kom som et stort + for meg :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tengte jeg skulle prøve meg på streaming i kveld, men jeg må strekke en nettverkskabel.

Jeg har et stykke til spiller fra pc, så jeg må til med en 15m lang cat6 nettvekskabel, vel det gå bra med så lang kabel?

Side 40 av 49 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •